کد خبر: ۱۱۰۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴

صدور حکم قطع دست برای سارق قنادی در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از شعب مجتمع قضایی بعثت،‌ برای یک سارق قنادی، حکم قطع ید صادر کرد. 

در تاریخ 8 خرداد امسال، مأموران کلانتری 115 رازی بعد از مظنون شدن به یک دستگاه خودروی زانتیا، به راننده آن دستور توقف دادند.

بعد از مطالبه مدارک خودرو و هویتی راننده از سوی مأموران، راننده خودرو که جوانی 21 ساله بود، اقدام به درگیری با مأموران و استفاده از گاز اشک‌آور برای فرار از دست مأموران کرد که در نهایت دستگیر شد.

در بازرسی از خودروی وی، مبلغ 900 هزار تومان وجه نقد، 3 جفت دستکش، آچار و مقدار زیادی شکلات و کاکائو کشف شد. بعد از انتقال متهم به کلانتری، همزمان خبر دستبرد به یک قنادی مخابره شد که در جریان آن کارگران قنادی هم مجروح شدند.

متهم که در کلانتری اقدام به خودزنی کرده بود،‌ در ادامه تحقیقات به ارتکاب سرقت از قنادی و ربودن چندین میلیون تومان پول نقد اعتراف کرد.

بعد از اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت فرستاده شد که متهم در جلسه رسیدگی به این پرونده مدعی شد که با همدستی تعدادی از کارگران قنادی اقدام به سرقت بیش از 4 میلیون تومان پول کرده است. وی مدعی بود که فقط یک میلیون تومان از این پول را برداشته و مابقی را بین کارگران تقسیم کرده است.

اما این ادعای متهم هیچ‌گاه در دادگاه ثابت نشد.

سرانجام قاضی گیوکی، رئیس شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت حکم این متهم را اینگونه صادر کرد: با توجه به اقاریر متهم و مندرجات پرونده، با توجه به اینکه متهم در سرقت از قنادی هتک حرز کرده و با شکستن در و قفل گاو صندوق سرقت کرده است، عمل وی از مصادیق سرقت بوده و موجب حد است.

لذا دادگاه با استناد به آیه شریفه « السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما...» و مواد 197، 198، 199، 200، 201، 677، 667 و 480 قانون مجازات اسلامی متهم را به قطع ید بابت حد سرقت،‌ رد اموال، 6 ماه حبس بابت تخریب، پرداخت دیه و 6 ماه حبس بابت تمرد از مأموران پلیس محکوم می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
2
0
سلام علیکم، گرچه به‌نظر می‌رسد در فضای موجود کشور حرف زدن فایده ندارد. ولیکن دل آدم بدرد می‌آید که در شرایط فعلی که همه دست به‌دست هم داده‌اند تا ... به‌دنیا عرضه نمایند.

برخی از کارگزاران نظام به حسب ظاهر احساس تکلیف در اجرای حدود الهی می‌نمایند و به قصد قربت احکام چنینی صادر می‌کنند. آیا مومن درک شرایط زمانی و مکانی را نباید داشته باشد؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین