کد خبر: ۸۶۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
در ایلام اعلام شد:

شعار انتخاباتی میر حسین: «ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی»

مشکلی برای برقراری رابطه با آمریکا نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میر حسین موسوی در اولین سفر استانی خود به استان ایلام با حضور در جمع خبرنگاران استانی و ملی شعار انتخاباتی خود را «ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی» اعلام کرد. 

مهندس موسوی در اولین کنفرانس مطبوعاتی استانی خود در جمع خبرنگاران که با حضور بیش از 200 نفر از خبرنگاران و تعدادی از نخبگان استان ایلام برگزار شد به سئوالات مختلف پاسخ داد.

در ابتدای این نشست جمعی از اهالی مطبوعات استان ایلام بیانیه‌ای را در حمایت از کاندیداتوری میر حسین موسوی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری قرائت کردند.

درادامه موسوی پیش از پاسخ به سئوالات خبرنگاران درسخنانی اظهار داشت: «خوشحالم که در اولین سفر به ایلام آمدم چون خاطرات خوبی از این استان دارم».

وی افزود: «استان ایلام، استانی تاریخی و بسیار مهم است و تمدن بسیاری در این استان پایه گذاری شده است. مردم استان ایلام چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب فداکاری‌های بی‌نظیری به خصوص در 8 سال جنگ تحمیلی داشتند».

موسوی با بیان اینکه ایلامی‌ها همواره خواستار ارزش‌های والای کشور و حفظ تمامیت ارضی بوده‌اند گفت: «جا دارد از غیور مردان و شیرزنان این خطه به دلیل ایستادگی‌هایشان در ایام 8 سال دفاع مقدس تقدیر کنم».

در ادامه این نشست، موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره برنامه‌اش برای محرومیت زدایی و فراهم ساختن زیر ساخت های این استان، گفت: «بنده در حال حاضر در موقعیتی نیستم که بخواهم وعده‌ای بدهم که بعدا نتوانم آن را انجام دهم. اما در زمان جنگ چند کار مهم را با وجود کمبود امکانات دنبال کردم که دولت آینده اگر آن را دنبال کند رشد مناسبی را از حیث امکانات و زیر ساخت‌ها در استان ایلام شاهد خواهیم بود».

وی با بیان اینکه مشکل اساسی ایلام دور بودن از مرکز و در بن بست قرار گرفتن از بازار ملی است، افزود: «هر دولتی که بتواند این قضیه را مرتفع کند و درباره قرار گرفتن استان ایلام در مرز عراق و ایجاد روابط بیشتر تجاری کارهایی انجام دهد مسلما این محرومیت‌ها و کمبود زیر ساخت‌ها در استان ایلام پایان خواهد یافت».

موسوی با اشاره به کارهای صورت گرفته در زمان نخست وزیری‌اش در استان ایلام تصریح کرد: «یکی ازکارهایی که در دوران بنده صورت گرفت آغاز به کار ساخت تونل آزادی به منظور تسهیل رفت و آمد به این استان بود. همچنین پذیرفتن چند تن از دانش آموزان برگزیده استان ایلام هر ساله در دانشگاه‌ها از کارهایی بود که به منظور رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در زمان بنده انجام شد».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با اشاره به نیاز بوجود آمدن یک بازارچه مرزی در ایلام به منظور رونق بخشی اقتصادی و رفت و آمد به عتبات عالیات از این طریق، خاطر نشان کرد: «در این صورت با ایجاد ضرورت ملی می‌توان کارهای توسعه‌ای استان ایلام را با توجه به توانایی‌های آن دنبال کرد».

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره برقراری رابطه با آمریکا در صورت انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران پرسید، گفت: «تعارض ما با آمریکا آشکار است ولی اینکه رابطه ایران و آمریکا تابویی است که نمی‌توان وارد آن شد نادرست است».

میر حسین موسوی افزود: «اگر زمینه برای گفتگو به صورت عادلانه و مساوی و با عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی‌اش فراهم شود مشکلی برای برقراری رابطه با آمریکا نیست».

وی ادامه داد: «آنچه باعث شده سیاسیون در ارتباط برقراری رابطه با آمریکا صحبت نکنند عهد شکنی‌هایی بوده که از سوی آمریکایی‌ها در برابر کشورمان صورت گرفته است».

موسوی تاکید کرد که ادبیاتی که رئیس جمهور جدید آمریکا درباره ایران به کار برده نسبت به گذشته نرم تر است و فکر می‌کنم همه به دنبال آن هستند تا واکنش‌های عملی از سوی آمریکا در قبال رابطه با ایران صورت گیرد تا پشت این پرده خدعه‌ای نباشد.

مشروح این نشست خبری متعاقباً ارسال خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
اي كاش آقاي موسوي برنامه كاري خود را ارايه دهند. ايشان غير از سوابق نخست وزيري در بيست سال اخير فقط نظاره گر عرصه سياسي كشور بوده اند. بنده به عنوان يك نسل سومي دوست دارم بدانم كه در وراي سوابق پيش گفته چه حرف جديدي براي اداره كشور دارند. ايشان در اين چندوقته فقط حرفهاي عامه پسند زده اند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین