کد خبر: ۱۳۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
در جمع مردم بیرجند در خراسان جنوبی

احمدی‌نژاد: مردم ظرف دو ثانیه مخالفانم را از سراه برمی‌دارند/ خبر‌های موثقی از اهداف ناتو در لیبی دارم

در ۲۵سال گذشته هیچ رئیس​جمهوری از ایران با قذافی دیدار نداشته/
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت: مشکلات جامعه‌ بشری ناشی از حاکمیت اندیشه‌های غیرالهی و انسان‌های غیرمومن و ناصالح بر مراکز قدرت جهانی است.

احمدی‌نژاد در جمع مردم بیرجند در خراسان جنوبی با تمجید از مردم خراسان جنوبی گفت: این مردم علی‌رغم سختی‌ها و فشارها مردمی بابرکت برای ایران بوده‌اند و نخبگان و دانشمندان، ادبا و تلاشگران مختلفی در عرصه‌های گوناگون از دامان پرمهر این مردم به بشریت و ایران هدیه شده است. مردم این دیار با صبر و تلاش خستگی‌ناپذیر توانسته‌اند پرچم عزت خود و ملت ایران را همواره برافراشته نگاه دارند و بر بسیاری از مشکلات که از نگاه مردم لاینحل است غلبه کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به مشکلات امروز جهان بشریت گفت: شما می‌دانید مشکلات جامعه‌ بشری ناشی از حاکمیت اندیشه‌های غیرالهی و انسان‌های غیرمومن و ناصالح بر مراکز قدرت جهانی است. در طول تاریخ همواره فساد، طمع، تبعیض و تحقیر ملت‌ها جوامع بشری را در عقب‌ماندگی و فقر نگه داشته است و این ناشی از حاکمیت افراد ناصالح و طاغوت‌های فاصله گرفته از اندیشه‌های الهی و راه انبیاء بوده است.

وی گفت: هیچ جنگ و کشتار و و فساد گسترده‌ای نیست، مگر این‌که ناشی از اندیشه‌های ناصالح و ناپاک و عمل قدرتمندان فاسد نباشد. امروز هم مشکل همین است. یک دوره برده‌داری می‌کردند، دوره بعد استعمار را بر ملت‌ها تحمیل کردند و جنایت‌هایی کردند که ذکر آن انسان را شرمنده می‌کند.

احمدی‌نژاد افزود: ملت‌ها در برابر این استعمار قیام کردند و در برخی نقاط جهان این تلاش‌ها نتیجه داد و در مقاطعی کوتاه برخی از ملت‌های جهان طعم آزادی و عزت را چشیدند، اما طاغوت‌ها از ادامه‌ کار زشت خود دست برنداشتند و با تغییر شعار و پنهان شدن پشت نهادها و سازمان‌ها با عناوین انسانی، همان کارها را ادامه دادند. ‌‌١٠٠ سال قبل با حرکت نظام‌مند و زمینه‌چینی، خاورمیانه، آسیای غربی و شمال آفریقا را اشغال کردند. به بهانه مقابله با حکومت عثمانی و برخی ادعاهای سخیف دیگر به این منطقه لشکر کشیدند و سرزمین‌ها را با هم تقسیم کردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: این منطقه مهم‌ترین منطقه از نظر جغرافیایی، منابع و ارتباط بین قاره‌ها بود که آن را تصرف کردند و زیر سایه حاکمیت افراد ناصالح و وابسته به خود بر این منطقه حاکم شدند و ملت‌های منطقه با این اتفاقات رنج‌های بسیار کشیدند.

وی گفت: ملت‌ها باز هم قیام کردند و استقلال نسبی در برخی نقاط جهان به دست آمد تا این‌که در سرزمین ما ایران، انقلاب اسلامی به رهبری یک مرد الهی به وجود آمد و طاغوت را هم شکست و تصمیمات قدرت‌های بزرگ را نقش بر آب کرد و بیداری در منطقه‌ ما آغاز شد. تشکل‌ها و گروه‌ها حرکت کردند و در کشورهای دیگر منطقه بیداری شکل گرفت و مستکبران دیدند که همه ملت‌ها علیه آن‌ها بسیج شده‌اند و منفورترین دولت‌ها و حاکمان در ذهن ملت‌های منطقه، حکومت متجاوز آمریکا و متحدان اوست. آن‌ها دیدند که یک حرکت عظیم برای عدالت‌خواهی، آزادی و عزت و توحید و بازگشت به راه انبیاء شکل گرفته است که علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان اوست.

احمدی‌نژاد افزود: امروز تصمیم گرفته‌اند با تغییر چهره و شعار و فریبکاری یک بار دیگر با استفاده از سازمان‌های بین‌المللی و ساختارهای پیچیده سلطه‌ خود را بر ملت‌ها حاکم و حرکت‌های انقلابی را منحرف و سرکوب کنند.

احمدی‌نژاد به حوادث لیبی اشاره و خاطرنشان کرد: ملت لیبی ملتی ریشه‌دار است که سابقه طولانی مبارزه با استعمار دارد. این ملت برای عدالت و ارزش‌های الهی حرکت کرده است، اما مستکبران به جای این‌که به آنها کمک کنند، با سوءاستفاده از شورای امنیت و صدور قطعنامه‌ مبهم و چندپهلو به بهانه‌ کمک به مردم لیبی، ارتش ناتو را وارد ماجرای لیبی کردند و هواپیماها، توپ‌ها و تانک‌های خود را وارد لیبی کردند و مردم لیبی را کشتند و اجازه ندادند آماری از کشتارهای مردم توسط ناتو منتشر شود و امروز لیبی را به یک ویرانه تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: امروز هم اهداف آن‌ها کاملاً روشن است. آنها تلاش می‌کنند بر لیبی و منابع آن تسلط پیدا کنند و به بهانه بازسازی، ثروت این ملت را چپاول کنند و بحران اقتصادی خود را با این کارها برطرف کنند. من خبرهای موثق دارم که نشان می‌دهد از هم‌اکنون این کشور و منابع آن را بین خود تقسیم می‌کنند و ویرانه‌ها را می‌خواهند با قیمت‌های چندبرابر بازسازی کنند. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: آنها آمده‌اند تا لیبی را چپاول کنند و این خطر بزرگی است. من خطاب به لشگریان ناتو اعلام می‌کنم که امروز مشت شما باز شده است و همه‌ شما دروغ‌گوهای بی‌شرم و فریبکار هستید. ملت شما را شناخته‌اند و دوره استعمار شما به پایان رسیده است و این را در مخ خود فرو کنید که دوره‌ استعمار دیگر برنمی‌گردد. خیال کرده‌اید با یک تکه کاغذ از شورای امنیت که امروز بی‌آبروترین نهاد بین‌المللی است می‌توانید ثروت لیبی را تقسیم کنید؟ کور خوانده‌اید. این بار ملت لیبی با مشت محکم بر دهان هرکسی که برای تصاحب ثروت و استقلال لیبی تلاش می‌کند می‌زند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: از مسیر سقوطی که در آن هستید برگردید، این به نفع شماست. شما بین ملت‌ها آبرو و جایگاه ندارید و رو به اضمحلال هستید و چنین کارهایی شما را نجات نخواهد داد. دست از زشت‌کاری بردارید و دل‌هایتان را پاک کنید و انسان شوید. من به شما بیدارباش می‌دهم. ملت‌های منطقه از ظلم و اهانت‌ها و دخالت‌های شما به ستوه آمده است و قیام‌ها علیه شما و دیکتاتورهای ساخته دست شماست. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: در گفت‌وگویی که با خبرنگار آمریکایی داشتم به او گفتم که در ‌‌٢٥ سال گذشته هیچ‌یک از روسای‌جمهور و معاونان کشور ما با دیکتاور لیبی دیدار نکرده بودند. هرچند که با مردم لیبی همواره دوست بودند اما شما از روسای‌جمهور و نخست‌وزیرهای اروپایی یکی را به من نشان دهید که به کشور لیبی سفر نکرده باشد.

وی در ادامه سخنانش اظهارکرد: عده‌ای بر این عقیده هستند که قذافی را مانند بن‌لادن کشتند تا حرف‌ها را نزند؛ چرا که اگر قرار بود این آقا محاکمه شود و بگوید برای انتخابات به چه کسانی پول داده و از سوی چه کسانی حمایت می‌شده است، آن وقت خیلی از مسائل عوض می‌شد.

وی با بیان این‌که دوره‌ی استعمار، برده‌داری و لشگرکشی گذشته است و دیگر برنخواهد گشت، خطاب به مردم لیبی گفت: ای مردم مومن لیبی، شما از نسل عمر مختار و انقلابیونی هستید که کمر استعمار اروپایی را شکست. حضور و تسلط بیگانه بر لیبی اجازه نخواهد داد که شما طعم عدالت، پیشرفت و تحقق آرزوهایتان را بچشید.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که هر اقدامی که تسلط و نفوذ بیگانه را تثبیت کند، قطعاً علیه منافع لیبی است، تصریح کرد: انتظار جهان از مردم انقلابی لیبی این است که خودشان کشورشان را اداره کنند. مبادا اختلاف‌نظرهای کوچک و نقش‌آفرینی انسان‌های کوچک فرصت تاریخی عزت، عظمت و افتخار را از ملت لیبی سلب کند. من مطمئنم که ملت لیبی به شکل متحد خواهد ایستاد و تا آخرین نفر نیروهای ناتو را با ذلت از خاک لیبی خارج خواهد کرد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین خطاب به ملت‌های منطقه اظهار کرد: آزادی، کرامت، احترام و توحید حق ملت‌هاست. ملت‌ها حق دارند که حاکمانشان را خودشان انتخاب کنند و برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند، اما باید با تفاهم در کنار یکدیگر بنشینند و هیچ‌کس کسی را نکشد؛ چرا که کشتار از سوی هر طرف که باشد، مساله را حل نخواهد کرد و تخریب به نفع دشمنان است.

وی انتخابات آزاد، حق تعیین سرنوشت، آزادی و عدالت را از جمله حقوق ملت‌ها برشمرد و افزود: دولت‌ها باید با کمک ملت‌ها این حقوق اساسی را محقق کنند و ملت‌ها هم بدون درگیری و با همفکری و همدلی تصمیم بگیرند و کشورهای خود را آزاد کنند و در عین حال مراقب دشمنان باشند؛ چرا که آمریکایی‌ها و متحدان آنها مترصد این هستند که از پنجره وارد شوند. 

وی با بیان این‌که معیار مردمی بودن، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواه بودن این است که ملت‌ها در برابر آمریکا و متحدانش بایستند، گفت: بیداری و هوشیاری ملت‌ها مانع از آن خواهد شد که آمریکا و متحدان آن بار دیگر بر منطقه‌ی ما مسلط شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ی سخنان خود به اهمیت ساختن ایران اشاره و تصریح کرد: امروز ساختن ایران به معنای ساختن تاریخ، آینده‌ی بشریت و برپا کردن پرچم توحید، عدالت و بازگشت به راه پیامبر اسلام است. یک ملت هرچه بزرگ باشد و استعداد و نعمت داشته باشد، اگر پیشرفته و قدرتمند نباشد در فضای امروز دنیا جایی برای زندگی، عزت و مشارکت نخواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهیم بمانیم باید پیشرفت کنیم و هرکس باید کار خود را در راستای پیشرفت ایران تنظیم کند.

وی با بیان این‌که ملتی پیروز و ماندگار است که منافع شخصی خود را در راستای منافع ملی تعریف کند، تاکید کرد: امروز هر حرکت، حرف و اقدامی که ذهن و اراده‌ی ملت را از ساختن ایران منصرف کند، حتماً از ناحیه‌ی دوست و دوستدار ایران نیست. ترس دشمنان از ساختن و پیشرفت ملت ایران است و تحریم‌های پی‌درپی و متهم کردن ملت ایران به تروریسم نیز بر همین اساس است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: بی‌شرمانه‌ترین کار این است که مظلوم‌ترین ملت دنیا و ملتی که خودش بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است و یک ملت فرهنگ‌ساز و تاریخ‌ساز محسوب می‌شود را به تروریسم محکوم کنند. ترور کار آدم‌های جوان، ترسو، منافق و تجاوزطلب است. ملت ایران چه نیازی به این کار دارد؟ البته این‌ها همه بهانه است تا بتوانند از این ابزارها استفاده کنند و جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و متاسفانه کسانی هم در داخل کشور هستند که با دشمن همراهی می‌کنند و می‌خواهند فضای کشور را از اراده برای ساختن دور کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که کار برزمین‌مانده فراوان است؛ اگرچه کارهای انجام شده نیز زیاد است، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که امروز دولت و ملت باید انجام دهند ایجاد اشتغال برای جوانان و ریشه‌کن کردن بیکاری است و البته این امر شدنی است. دولت به لطف مردم و با کمک همه‌ی بخش‌ها قول داده است که ‌‌٥ / ٢ میلیون شغل ایجاد کند و ان‌شاءالله این کار را خواهد کرد. برای ملت ایران عیب است که بهترین و جوان‌ها را در اختیار داشته باشد، ولی در برخی مناطق و شهرها ببیند که جوان‌ها از بیکاری رنج می‌برند.

وی با بیان این‌که متاسفانه بعضی‌ها دانسته یا ندانسته در خط دشمن حرکت می‌کنند، اظهار کرد: برخی افراد به جای این‌که به انجام کارها کمک کنند، شروع به بهانه‌تراشی کرده‌اند و بدین ترتیب به دولت و کشور هجوم آورده‌اند و با متهم کردن این و آن، سنگ‌اندازی می‌کنند تا کارها انجام نشود. بنده و همکارانم مصمم هستیم که در مسیر سازندگی ایران تلاش کنیم و به خدا اگر دشمنان از آسمان سنگ و گلوله هم بریزند ما از مسیر نوکری مردم و کار برای کشور دست نخواهیم کشید.

احمدی‌نژاد خطاب به مخالفان خود گفت: شما با من مشکل دارید، ولی با مردم که نباید مشکل داشته باشید. هرچه دلتان می‌خواهد به ما بگویید، ما هم که جواب نمی‌دهیم و این مساله را آزاد گذاشته‌ایم، ولی بدانید که این ملت بیدارند و اگر وقتش برسد و هرکس که بخواهد جلوی پیشرفتشان بایستد ظرف ‌‌٢ ثانیه او را از جلوی راه برخواهند داشت. 

وی در ادامه سخنان خود با ارائه گزارشی از سفرهای قبلی استانی دولت به خراسان جنوبی گفت: در سه سفر استانی قبل مجموعا ‌‌٤٦٩ مصوبه داشته‌ایم که از میان آن‌ها ‌‌١٨٦ مصوبه کاملا اجرا شده، ‌‌١٨٢ مصوبه در حال اجراست و روی ‌‌١٠١ مصوبه نیز هیچ کاری انجام نشده که بیشتر این مصوبه‌های انجام نشده نیز متعلق به سفر سوم دولت است.

احمدی‌نژاد گفت: در جلسه هیات دولت در این استان روند اجرای مصوبات را بررسی می‌کنیم، این‌که چرا برخی از مصوبات اجرا نشده‌اند و چه موانعی پیش روی آن‌ها بوده و این‌که چرا اجرای برخی مصوبات تاکنون طول کشیده است. ما به آنچه قول داده‌ایم تا پای جان هستیم و امیدوارم تا پایان دولت دهم همه ‌‌٤٦٩ مصوبه یا اجرا شود یا وارد روند اجرا شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی مشکلات این استان گفت: بزرگترین مشکل این استان، خشکسالی است که برای آن دو کار باید انجام دهیم؛ یکی این‌که دعا کنیم و از خدا بخواهیم که برکت خود را بر ما نازل کند، دوم این‌که باید دولت پروژه‌هایی را برای تامین آب این منطقه اجرا کند که از جمله آن‌ها انتقال آب از فرامرزهای کشور است که در حال تفاهم و تنظیم قرارداد در این زمینه هستیم و امیدوارم تا قبل از پایان دولت دهم مقدمات این طرح اجرایی شود. پروژه دیگر انتقال آب از داخل کشور است که امیدوارم تا سال ‌‌٩٠ بزرگترین طرح انتقال آب به خراسان جنوبی اجرایی شود.

وی به پروژه خط آهن اشاره کرد و خبر داد که دولت برای عبور خط آهن چابهار از این استان بودجه‌ای را در نظر گرفته است و امیدوار است که هر چه زودتر این طرح اجرایی شود.

همچنین احمدی‌نژاد درباره پروژه‌های ساخت پتروشیمی در این منطقه ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مقدمات انتقال مواد پتروشیمی به این منطقه و ساخت کارخانه‌های پتروشیمی آغاز شود.

احمدی‌نژاد وعده داد که در جلسه هیات دولت درباره مسکن، شهرسازی و سایر مشکلات این استان نیز دولت مصوباتی را اجرا خواهد کرد و گفت: حافظه تاریخی ملت ما از خراسان جنوبی جز خوبی، زیبایی، انسانیت، مردانگی و صداقت چیزی در ذهن ندارد.

وی در پایان از مردم به خاطر این‌که در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به او رای دادند و نیز حضور حماسی‌شان در استقبال از دولت تشکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین