کد خبر: ۵۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۶
لقب‌تراشی صدای آمریکا برای یک آدمکش

چرا VOA با عبدالمالک ریگی مصاحبه کرد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اوایل هفته جاری شبکه تلویزیونی VOA وابسته به دولت آمریکا در مصاحبه با «عبدالمالک ریگی» تروریست فعال در استان سیستان و بلوچستان، از وی به عنوان «رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران» نام برد! مصاحبه‌ای که ناباورانه یک آدمکش فوق افراطی ضد شیعه را قهرمان و محق جلوه می‌داد و این گونه القا می‌کرد که قتل بیرحمانه جوانان و فرزندان این کشور توسط او و هوادارانش، واکنشی صحیح به تضییع حقوق اقلیت‌های دینی در ایران است!

«حسینعلی شهریاری» نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب ضمن انتقاد شدید از این اقدام دولت آمریکا گفت «آمریکا به حدی ناتوان شده که دست به دامن هر کسی می‌شود تا علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی کرده باشد».

وی اظهار داشت: فردی مثل «ریگی» که بین قوم خود و بین هیچکدام از مردم منطقه جایگاهی ندارد وبه عنوان آدمکش، دستش به خون دهها هزار نفر آلوده است، چگونه می‌تواند به عنوان «رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران» معرفی شود؟

نماینده زاهدان در مجلس هفتم یادآور شد که حتی رسانه‌های آمریکایی پیش از این، CD بریدن سر یک انسان را با یک چاقوی کند و در کمال بی‌رحمی از سوی عبدالمالک ریگی را پخش کرده بودند.

شهریاری با اشاره به اینکه «این آدمکش کودک و نوجوانان را بدون اینکه هیچ دادگاهی برای آنها تشکیل شده باشد با تیراندازی به شهادت رساند»، افزود: اقدام VOA درماندگی آمریکا و دیپلماسی شکست خورده آن را به نمایش در می‌آورد که چنین آدمکشی را به عنوان «رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران» معرفی می‌کند.

نماینده زاهدان در پاسخ به این سوال که «آیا ریگی در منطقه و یا در افکار عمومی مردم سیستان و بلوچستان پایگاهی دارد؟»، گفت: هیچ انسان آزاده‌ای برای چنین فردی که کوچکترین رحمی در او وجود ندارد، ارزش قائل نیست و چنین آدمکشی هیچ جایگاهی بین مردم ندارد.

شهریاری در پاسخ به این سؤال که «آیا در شرایط فعلی امنیت در زاهدان حکمفرما شده است؟»، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشهای گسترده مسوولان اجرایی و انتظامی، وضعیت نسبتا قابل قبولی در شهر حکمفرما است و تلاش برای تداوم این امنیت ادامه دارد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مرزهای گسترده‌ای دارد. استان سیستان و بلوچستان حدود 1200 کیلومتر مرز خشکی و 300 کیلومتر مرز آبی دارد که تردد افراد در این مرزها به سادگی انجام میشود.

نماینده زاهدان افزود: این رفت وآمدها از مرزهای افغانستان وپاکستان صورت می‌گیرد و دیوانه‌هایی مانند ریگی از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند.

شهریاری در پایان با اشاره به اینکه «دولت اعتبار قابل توجهی برای انسداد فیزیکی و الکترونیکی مرزها در نظر گرفته است» ابراز امیدواری کرد که با این تدابیر، آدمکش‌هایی مانند ریگی دیگر نتوانند در مرزهای ما تردد داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
3
2
با سلام به نظر من نباید ریگی را اعدام کرد باید او را همانطور که خود او انسانهای بی گناه را سر برید سرش را با چاقوی کند برید.مصطفی از بروجرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۶
2
2
وقتي صدا و سيما حمله به طالبان و القاعدرو حمله به مردم بي گناه ميدونه و براشون دل ميسوزونه و بمب كنار جاده اي و اصلحه به اونا ميده در مقابل آمريكا هم .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
4
0
باسلام .... من هم بانظربسیارخوب مصطفی ازبروجردکاملاً موافقم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
1
2
دقيقا مشكل اينجاست كه چرا خود مردم حق ديدن اين چنين برنامه هايي رو ندارن كه خودشون تشخسث بدن چي درسته و چي غلط؟ اصلا از كجا معلوم كه همچين حرفايي زده شده باشه؟ ما كه از برخي رسانه هاي معلوم الحال، كه اكثر مردم مي شناسندشون، فقط دروغ مي شنويم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
3
2
جالبه voa الآن هم داره از موسوی و جنبش باصطلاح سبز حمایت میکنه.اینو بذارین کنار حمایت این رسانه صهیونیست از ریگی و خودتون نتیجه بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
1
0
جدا" صدا و سیما ارتش داره؟ یه کم فکر کنیم و حرف بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۲
1
0
چرا نظرات رو سانسور شده میگزارید ؟ خوب یهو این قسمت رو حذف کنید کسی مجبورتون نکرده که قسمتی به اسم نظرات داشته باشید اونوقت هرچی به صلاحه ارائه و چیزی که به ضرره حذف کنید !!!!.. خسته میشید ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین