کد خبر: ۱۴۱۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰

نماینده مجلس: دولت قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را درست اجرا نکرده است/ تعدادی اراذل و اوباش به سفارت انگلیس نفوذ و دست به دستبرد زدند

آمادگی ایران برای ایجاد روابط جدید با انگلیس
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه بهترین راه حل را برای تأمین مصالح ملی دنبال می‌کند و چنانچه انگلیس دست از دشمنی و لجاجت بردارد، وزارت خارجه برای مذاکره و پیشنهاد روابط جدید پیش‌قدم می‌شود.

عوض حیدرپور شامگاه گذشته در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اتفاقات سیاسی کشور و قطع ارتباط با کشور انگلیس اظهار داشت: در حال حاضر پس از حادثه کاهش روابط با انگلیس کشورهای اروپایی موضع گرفته و با اخذ مجوزها اجازه برخی تعاملات صنعتی را گرفته‌اند که البته در این میان اتفاقات غیرمترقبه قابل پیش‌بینی نیست.

وی با اشاره به تاریخ گذشته ایران و رابطه با انگلیس به وجود سد اختلاف با انگلیس و روس از زمان مشروطه و پس از آن اشاره کرد و افزود: آنها به دنبال منافع نفت و نفوذ سیاسی به ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان طور که دست آمریکا از نفوذ به ایران قطع شد، باید دست انگلیس هم قطع می‌شد که در این راستا مجلس یک طرح دو فوریتی تهیه و قانون قطع ارتباط را تصویب کرد.

حیدرپور با اشاره به تجمع دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس گفت: حضور دانشجویان به معنی انزجار این حرکت انگلیس بود که با مجوز این حرکت را انجام دادند.

وی اضافه کرد: هرچند این جوانان با احساسات پاک جوانی جلو رفتند اما تحریکاتی که از داخل سفارت با باز گذاشتن درب‌های آن انجام شد، موجب شد تا طبق گفته پلیس تعدادی اراذل و اوباش هم به داخل سفارت نفوذ و حتی دست به دستبرد هم بزنند و به نظر می‌رسد این حرکات از جمع دانشجویان نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به حضور در صحنه مردم به عنوان پشتوانه‌ای در مقابل فشار و التهاب ایجاد شده اشاره کرد و گفت: کشور ایران از نظر حمله نظامی مشکلی نداشته هرچند این امر ممکن نیست اما کشورهایی همانند انگلیس به دنبال بحران و فشارها برای ایجاد فضای آلوده برای انتخابات هستند.

وی با تاکید به اینکه اصل رفتن به سفارت و داخل رفتن را کسی تایید نمی‌کند، ادامه داد: احتمالاً انگلیسی‌ها در حال پرورش دادن این سناریو تا زمان انتخابات در شرایط باقی مانده هستند.

حیدرپور به هدایت هواپیمای جاسوسی پهپاد آمریکایی اشاره کرد و گفت: ما توانایی هدایت هواپیمای بدون سرنشین را داشته و این امتیاز بزرگی برای ایران است.

وی اطلاعات در پهنه غربی پهپاد را از نگرانی‌های آمریکا برشمرد و گفت: نکته این است که ما به سیستم، کد، رمز و کنترل خلبان هدایت‌گر آن غلبه کرده و به آنها فهماندیم که ما با وجود فرسخ‌ها فاصله می‌دانیم که چه می‌کنید. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران سوار بر موج الکترونیکی و جاسوسی آمریکا شده چنان‌که این کشور با وجود هزینه زیادی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در جاسوسی ناموفق و کد و رمزش سوخته و اکنون حاضر است ۱۰ میلیارد نقد این هواپیما را بخرد.

وی با اشاره به تأثیرات و نیز قطع ارتباط با انگلیس بیان داشت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه قطع رابطه با کشورهای دنیا را ندارد، حاضر به سرمیز نشستن و مذاکره با دشمن است چرا که بهترین راه حل را برای تأمین مصالح ملی دنبال می‌کند.

حیدرپور تصریح کرد: ما دست وزارت خارجه را باز گذاشته تا چنان‌چه انگلیس دست از دشمنی و لجاجت برداشت وزارت خارجه برای مذاکره و پیشنهاد برای روابط جدید را برقرار کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: هدفمند کردن یارانه‌ها باید به عنوان کار ملی و پیش از اجرا توسط یک سازمان نظارت قوی ایجاد می‌شد که بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد.

نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی تورم موجود را به دلیل عدم نظارت برشمرد و گفت: اشکال وارده به اجرای هدفمندی یارانه‌ها در نظر نگرفتن سطوح دستمزد، عدم اجرای قانون و سهم تولید کننده در قانون است.

وی با بیان اینکه دولت هم تخلفاتی در مورد دستمزدها و سهم تولید داشته است، گفت: تخلف دولت این است که به قانون عمل نکرده و قطعاً باید این سؤال که چرا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را درست اجرا نکرده است را از رئیس‌جمهور پرسید.

حیدرپور به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در صحبت‌های اخیر خود گفتند با کسی عقد اخوت نبسته و هر کجا لازم باشد، برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنا بر مصلحت با وجود امضا ۷۲ نماینده برای سؤال از احمدی‌‌نژاد مصلحت در این دیده شد که با توجه به نزدیکی انتخابات به صلاح کشور عمل شود، اظهار داشت: ما باید به سمتی برویم که حتی یک روز مانده به انتخابات و در اصل دموکراسی و مردم‌سالاری مسئولان پاسخگوی مسئولیت محوله خود باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه ترازهای جمهوری اسلامی باید مشخص شوند، افزود: بازخوانی اصل قانون اساسی و اینکه در اینکه چه بوده، چه هستیم و چه باید باشیم را باید تعریف و از صاحب‌نظران، کارشناسان و نیز خبرنگاران در این خصوص کمک گرفت.

وی در مورد دیدار وزیر اطلاعات ایران با مقامات بلندپایه عربستانی گفت: دو پدیده در عربستان در حال شکل‌گیری بوده که این پدیده‌ها در انقلاب‌های عربستان بی‌تأثیر نبوده و نیز در حال رخ دادن است.

حیدرپور اضافه کرد: عربستان همسایه نزدیک به ما و ارتباط قوی با غربی‌ها دارد و اقداماتی را با توجه با بیداری اسلامی انجام می‌دهد که شاید یک ابلاغی در این مورد در راستای استیفای حقوق ملت ایران برای جلوگیری از دستبرد و حرکت بیداری اسلامی با رهبری آمریکا لازم باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین