کد خبر: ۱۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
ملاقات نخست‌وزير سابق ژاپن با رييس‌مجلس ایران

لاريجانی: 1+5 صرفاً به دنبال لبخند سياسی نباشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يوكيوهاتو ياما، نخست‌وزير سابق ژاپن، ظهر امروز (يكشنبه)، با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد. 

در ابتداي اين ديدار‌ لاريجاني، با تاكيد بر اهميت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه فيمابين در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي گفت: همكاري جمهوري اسلامي ايران و ژاپن به عنوان دو كشور مهم آسيايي مي‌تواند موجب رشد و افزايش قدرت اقتصادي دو كشور و منطقه آسيا شود.
لاريجاني با بيان اينكه مشكلات به وجود آمده در منطقه را مي‌توان با همكاري و تعامل مثبت ميان كشورهاي منطقه برطرف نمود، افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره از ايجاد دموكراسي در منطقه حمايت مي‌كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن ارزيابي مثبت نگاه جمهوري اسلامي ايران به نشست آتي با 1+5 تصريح كرد: نگاه جمهوري اسلامي ايران به اين مذاكرات مثبت است، به شرط اينكه گام‌هاي مثبت از طرف مقابل برداشته شود و صرفا به دنبال لبخند سياسي نباشند.

در ادامه اين ديدار يوكيو هاتو ياما، نخست‌وزير سابق ژاپن، با اشاره به پيشينه روابط تاريخي دو كشور گفت: روابط دو كشور همواره دوستانه و مثبت بوده است و دولت و ملت ژاپن علاقه‌مند به توسعه مناسبات اقتصادي، سياسي و فرهنگي با جمهوري اسلامي ايران هستند.

به گزارش ایسنا، وي در پايان گفت‌وگو و مذاكره 1+5 با جمهوري اسلاي ايران را راه‌حل مناسبي براي اعتمادسازي ميان دو طرف دانست و افزود: انعطاف‌پذيري و اعتمادسازي مي‌تواند راه‌حل مناسبي براي به نتيجه رسيدن اين مذاكرات باشد و ژاپن اميدوار است نتايج اين مذاكرات به تقويت آرامش در منطقه كمك كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین