کد خبر: ۱۱۵۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸

رهبر: بدحجابی از مصادیق جنگ نرم است، باید با آن برخورد فیزیکی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس بر لزوم برخورد فیزیکی با کسانی که آنها را بدحجاب نامید, تاکید کرد و گفت: می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.

محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با تهران امروز، با اشاره به اینکه موضوع حجاب و رعایت شئونات فقط دغدغه او نیست و حتی رهبری هم از این وضعیت ناراضی است، از کسانی که قائل به کار فرهنگی درباره حجاب هستند، گفت: هر وقت بحث حجاب مطرح می‌شود، می‌گویند کار فرهنگی باید کرد، البته که کار فرهنگی کار اصلی ماست، مگر ما می‌گوییم کار فرهنگی نباید کرد. باید توجیه و ارشاد کرد ولی به ما بگویند کدام کار فرهنگی را در این چند سال برای بحث حجاب کرده‌اند با کدام کارشناس فقهی نشستند درباره موضوع بحث کنند و یا کدام برنامه را در صدا و سیما گذاشتند.

وی همچنین به مصوبه چند سال قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت پوشش و لباس چسبان و لزوم رعایت حجاب و نبود آرایش اشاره کرد و افزود: این ضوابط داده شده است و کدام مسلمانی است که نداند ضابطه حجاب چیست و روش حجاب‌داری چگونه است؟ چرا برای سرقت نمی‌گویید باید کار فرهنگی انجام داد سارق را دنبال و تعقیب نمی‌کنید؟ پس مزاحم نوامیس و بد حجاب را هم باید تعقیب کرد.

رهبر ادامه داد: واقعا شما نمی‌دانید بی حجابی و بد حجابی چیست؟ مدل اسلامی حجاب که فرمول ریاضی و تجزیه اتم نیست، یعنی لباس چسبان نباشد، آستین کوتاه نباشد، شلوار پوشاننده باشد، آرایش نکنند، حالا چادر بهترین نوع این پوشش است اما اگر نبود مانتو و روسری هم می‌تواند باشد، این الگو روشن است. به جای توجه به این مسائل، یک الگوی اشتباه را در پیش گرفته‌اند و می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.

این نماینده حامی دولت، کشف حجاب را از مصادیق جنگ نرم دانست و گفت: در فتنه هم بدحجاب‌ها را دیدند و باز هم به این موضوع ایمان نمی‌آورند که ترویج بدحجابی، معارضه با انقلاب است و ما باید با این موضوع برخورد داشته باشیم، حالا یک بچه مدرسه‌ای که یک مقداری از موهایش پیداست که ما با او حرفی نداریم، می‌دانیم به هر حال بچه است، نوجوان است ولی این مسأله مانکن‌ها و این زنان خیابانی، یک معضل است و باید با آنها برخورد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
راه رفتن چی؟؟؟اونم جنگ نرم نیست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
دوچرخه سواری بانوان هم جنگ نرم بود دیه؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین