کد خبر: ۱۶۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵

5 مصوبه دولت برای کمک به زلزله زدگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اول رئیس جمهور دیشب به همراه وزرای صنعت ،معدن و تجارت ، بهداشت و آموزش پزشکی ، امور اقتصاد و دارایی ، جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی و تنی چند از مسوولان ارشد کشوری پس از بازدید از مناطق زلزله زده اهر ، ورزقان و هریس و بررسی خسارت ها و نحوه امداد رسانی به زلزله زدگان در نشست مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی شرکت کردند که این جلسه 5 مصوبه برای زلزله زدگان داشت .

پرداخت 10 میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض برای راه اندازی دوباره کسب و کار زلزله زدگان ، پرداخت 20 میلیون ریال کمک بلاعوض برای خانواده های آسیب دیدگان زلزله جهت بازسازی خانه های آسیب دیده ، 125 میلیون ریال وام تسهیلات مسکن از محل وام مسکن مهر با بهره 4 درصد ، دادن فرصت یک ساله برای باز پرداخت وام ها برای دامداران مناطق زلزله زده ، فرصت دو ماهه برای ساخت و بازسازی خانه های مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ، ایجاد مرکز تحقیقات گسل در استان ، رسیدگی به بانوان باردار مناطق مصیبت زده و نظارت تعزیرات حکومتی بر گران فروشی در این مناطق از مصوبات شورای مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی است .

معاون اول رئیس جمهور دیشب در این نشست ،ضمن اعلام این مصوبات گفت : از نخستین ساعات زلزله هیات دولت برای حمایت و پشتیبانی از آسیب دیدگان زلزله آستین ها را بالا زد .

آقای رحیمی افزود : عمده وقت و توجه دولت بر نحوه کمک رسانی به مردم زلزله زده معطوف شد . 

وی همچنین گفت : پس از ورود ترکیبی از اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی برای بررسی سریع تر و دقیق تر وضعیت و خسارت های وارده بر مناطق زلزله زده و نحوه امدادرسانی 3 گروه به سرپرستی معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت معدن و تجار ت و معاون نظارت بر اجرای قانون اساسی رئیس جمهور امروز به مناطق زلزله زده اعزام شدند .

رحیمی گفت : آسیب دیدگان چون از نظر روحی و مالی دچار مشکل شده اند توقع به جایی برای کمک و امداد دارند .

به گزارش واحد مرکزی خبر،وی افزود : بیشتر خرابی ها و خسارت های جانی در آذربایجان شرقی به علت مقاوم نبودن خانه های روستاییان بوده است .

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد : در بازسازی خانه ها باید به اصول مقاوم سازی توجه خاص شود.

رحیمی افزود : در زلزله مشابه که در کرمان رخ داده بود به دلیل مقاوم سازی درست خانه ها 3 نفر کشته شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین