کد خبر: ۸۹۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۶

ابراز نگرانی کلهر از بی‌شیر شدن مادران اروپایی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کلهر، مشاور محمود احمدی‌نژاد در امور اطلاع‌رسانی و رسانه می‌گوید که نگران بی‌شیر شدن مادران اروپایی است!

کلهر که با BBC گفتگو می‌کرد، در بخشی از این گفتگو در پاسخ به سؤال خبرنگار این شبکه تلویزیونی گفت: «ما دوست نداریم ببینیم مادران غربی شیر نداشته باشند تا به فرزندان خود بدهند، یا مردم دارو نداشته باشند تا به بیماران خود بدهند».

ترجمه کامل این بخش از مصاحبه به شرح ذیل است:

آیا به نظر شما اگر آقای احمدی‌نژاد دوباره انتخاب شود روابط بهتری با غرب برقرار خواهد شد؟
این بستگی به غرب دارد. ما منتظر هستیم تغییر عمل را در غرب شاهد باشیم نه تغییر دیالوگ. ما فکر می‌کنیم نمایشنامه غربی زیادی مطالعه کردیم و ادبیات غرب را می‌شناسیم و داستان‌های ملودرام غربی را هم دیده‌ایم و امیدواریم غرب دچار تراژدی نشود.

به طور مثال همین چند روز پیش در دیدار آقای نتانیاهو و اوباما، روکش شکلاتی آقای اوباما کنار رفت و ما یک بوش ضعیف‌تر را دیدیم، ما توصیه می‌کنیم تغییر در واقعیت و عمل اتفاق خواهد افتاد، لذا منتظر تغییر در عمل آمریکا هستیم و به او توصیه می‌کنیم مثل هر کشور دیگر به مرزهای خود برگردد و تلاش کند تا مشکلات درونی خود را حل کند.

ما فکر می‌کنیم این‌گونه دخالت در جهان مثل پیرمردی است که با هفت‌تیر وارد مدرسه‌ای شود و از ترس اینکه مبادا این بچه‌ها در آینده رقیب او شوند، همه را به گلوله می‌بندد؛ آمریکا هم‌اکنون در حال انجام چنین عملی است.

منظور شما از نام بردن واژه تراژدی چیست؟ آیا همان دخالت‌های نظامی است یا خیر؟
گویا شما از شاخص‌های بورس بی‌خبرید؟

خیلی بد است.
اما ما می‌خواهیم بدتراز این نشود. ما دوست نداریم ببینیم مادران غربی شیر نداشته باشند تا به فرزندان خود بدهند، یا مردم دارو نداشته باشند تا به بیماران خود بدهند.

بنابراین روندی که غرب در پیش گرفته به این معناست که شما تمام پول‌های خود را صرف تسلیحات نظامی و نیروی نظامی می‌کنید و می‌خواهید بر همه دنیا سلطه نظامی داشته باشید که به طور قطع به سقوط سیاسی غرب منتهی می‌شود.

همانگونه که حضرت امام (ره) هم گفتند ما هم معتقدیم غرب به دانش بشری، به نظام سیاسی حکومت‌ها، فلسفه و به نوع تمدن‌ها خدمت کرده و ما آن‌ها را درک می‌کنیم و برای آنان ارزش قائل هستیم اما همان‌طور که امام خمینی به جماهیر شوروی پیشنهاد کرد تا گرفتار سقوط و فروپاشی نشود، به غرب هم پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه وارد این عرصه شود خودش را نجات دهد و فکر می‌کنیم هنوز فرصت وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین