کد خبر: ۹۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴

معاون وزارت علوم: دانشگاه‌ها را به خاطر نجات از ترافیک از تهران خارج می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر علی‌اکبر متکان معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با سیاست‌های دولت هماهنگ باشند، گفت: دانشگاه‌ها از مسائل دولت جدا نیستند و باید با سیاست‌های دولت هماهنگ باشند.

وی افزود: سیاست‌های تشویقی همان سیاست‌هایی است که دولت برای همه سازمان‌ها اعلام می‌کند لذا درباره دانشگاه‌ها نیز صدق می‌کند.

معاون وزیر علوم ضمن تأکید بر اینکه انتقال دانشجویان به زلزله احتمالی تهران ربطی ندارد، ‌افزود: بحث این است که دانشگاه‌ها از نظر تخصصی بالا رفته‌اند. وزیر علوم نیز پیش از طرح موضوع زلزله از کاهش دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌های بزرگ و مادر خبر داده بود که این امر هم در چند مرحله انجام می‌شود.

متکان اضافه کرد: در ارتباط با خروج دانشگاه‌ها و انتقال آنها به اطراف شهر تهران مسائلی از جمله ترافیک و بحث‌های اجتماعی مطرح است. به‌عنوان مثال اگر به کشور مالزی نگاه کنیم می‌بینیم که شهرک‌های دانشگاهی دایر کردند که این مسأله برای خود آنها بهتر است اما لزومی ندارد که ما شهرک دانشگاهی داشته باشیم چرا که مدل شهرک دانشگاهی با توجه به حجم دانشجویان ایران مناسب نیست و نیاز به مطالعه فراوان دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین