کد خبر: ۱۳۴۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹

حداد عادل: نباید دوباره مجلسی مثل مجلس ششم سر کار بیاید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی حدادعادل در دوازدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شیراز گفت: من 45 سال پیش وارد دانشگاه شیراز شدم. در آن زمان دانشجوی اول فوق لیسانس در شیراز بودم و هم زمان معلم هم بودم. در آن سال‌ها تصمیم گرفتیم انجمن اسلامی دانشگاه شیراز را تاسیس کنیم. اما وقتی امروز را با قبل مقایسه می‌کنیم خداوند را بخاطر تحولی که انقلاب اسلامی بوجود آورده شکر می‌کنیم، شکر آن هم فقط به زبان نیست و باید با کار و تلاش عملا شاکر باشیم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به وقایع دوران دوم خرداد سال 76 اشاره کرد و افزود: ما دیدیم بعد از 2 خرداد 76 آشکارا سعی کردند دانشجویان را در مقابل نظام قرار دهند. به راحتی صحبت از جنبش دانشجویی می‌کردند. در پلاکاردهای تبلیغاتی این‌گونه نوشته بودند که هموطن! اندکی صبر سحر نزدیک است. این شعار القا کننده این مسأله بود که وضعیت فعلی تیره و تار است. حتی پا را فراتر گذاشتند و شعارهای براندازی دادند. نمی‌دانستند دانشجویان برای تثبیت انقلاب چه فداکاری‌هایی کردند و چه حماسه‌هایی آفریدند. به همین دلیل تلاش کردند آرمان‌های دانشجویان را به سمت مخالفت با نظام سوق دهند. 

وی خطاب به دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: کار شما یک کار تشریفاتی نیست. برگزاری چنین جلساتی را ساده نپندارید. بدانید تشکل‌های مومن و انقلابی خار چشم دشمنان هستند. به همین خاطر بود که در دوران اصلاحات اجازه تشکیل بسیج اساتید را در دانشگاه ندادند و بعد تشکل‌هایی تاسیس کردند که نمازخوان بودن از شروط آن نبود. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیداری اسلامی که در منطقه بوجود آمده، تاکید کرد: بیداری اسلامی بوجود آمده امر مهمی است. در این مسأله هیچ شکی نیست که آغازگر تمام این نهضت‌ها انقلاب اسلامی ایران بوده است. وظیفه ما این است که کاری کنیم تا مردم‌سالاری دینی الگویی برای حرکت نهضت‌ها شود. دشمنان در تلاش هستند در فضای کشور اختلال ایجاد کرده تا بدین وسیله در جهان اینگونه وانمود کنند ایران الگوی خوبی برای شما نیست. 

حدادعادل گفت: زمانی بین ما اتحاد برقرار می‌شود که قبل از آن با هم اختلافاتی داشته باشیم. اول باید اختلاف باشد که بتوان با در نظر گرفتن اشتراکات به اتحاد رسید. ما در بین اصولگرایان افرادی داریم که با هم اختلاف سلیقه دارند و باید به وسیله اشتراکاتشان به نتیجه برسند. 

این نماینده مجلس افزود: اگر قرار باشد که همواره اختلافات را در بین خود مطرح کنیم هیچ وقت به اتحاد نمی‌رسیم. ما اگر بخواهیم با هم تسویه حساب کنیم هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسیم. اگر بخواهیم گله‌مندی‌های قبلی‌مان را به زبان بیاوریم به اتحاد نمی‌رسیم. امروز زمان گفتن این حرف‌ها نیست. امروز باید ببینیم چه چیزی ما را به پیروزی می‌رساند و از خطر مصون می‌دارد. 

نماینده در مجلس افزود: این سه ضلعی که برای وحدت دعوت شدند باید شرایط را درک کنند. وقی یک روحانی مبارز مجاهدی مثل آیت‌الله مهدوی کنی در 80 سالگی با کسالت و قلب مجروح، با آن همه شکنجه‌هایی که دیده است می‌آید و شانه زیر بار سنگین مجلس خبرگان می‌برد و چنین مسوولیتی را می‌پذیرد چنین شخصیتی افراد را دعوت می‌کنند که بیایید دور یک میز بنشینید و با هم گفت‌وگو کنید و منشور اصولگرایی را که جامعه روحانیت و جامعه مهندسین تنظیم کرده‌اند را زیر نظر رهبری محور قرار دهید، با این شرایط وقت آن نیست که این همت را ارج نهیم و این دعوت را اجابت کنیم؟ ما زمان زیادی نداریم. 

وی افزود: شما به عنوان دانشجو باید بدانید که کار سیاسی انتخاب بین خوب و بد نیست. در غالب موارد انتخاب بین بد و بدتر است. ما باید از هر اقدامی که به وحدت مردم و اصول‌گرایان در انتخابات ضربه بزند خودداری کنیم. اختلاف‌نظر هست ولی می‌شود نشست و گفت‌وگو کرد و لازم هم نیست منویات ما صد در صد عملی شود. ما هشتاد درصد از مقاصدمان عملی شود بهتر از آن است که صفر درصد عملیاتی شود. دوباره خدایی نکرده مجلسی سر کار بیاید مثل مجلس ششم. اگر روزی مجالی رخ دهد خواهم گفت که چه‌ها که نگذشت در مجلس ششم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین