کد خبر: ۸۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵

اسرائیل برای اولین بار، حملات موشکی ایران را شبیه‌سازی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام وزارت دفاع اسرائیل اعلام داشت این کشور، هفته‌ آینده، یک مانور بزرگ ملی در مقابله با حملات موشکی، بمباران و بلایای طبیعی انجام خواهد داد. این مانور، که تاکنون، بزرگترین مانور در این زمینه در اسرائیل به شمار می‌رود، برای آزمایش واکنش‌های امنیتی و اضطراری به تهدیدات فوق انجام می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل در این زمینه گفت این مانور که 5 روز به طول می‌انجامد، روز یکشنبه آغاز خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد در این مانور، حملات راکتی همزمان از جانب نوار غزه و لبنان، و همچنین حملات موشکی از جانب ایران و سوریه، شبیه‌سازی خواهند شد.

وی گفت: «ما در حال تمرین سناریوی حملات همزمان علیه اسرائیل در تمامی جبهه‌ها هستیم». سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل در عین حال اشاره کرد: «چنین سناریویی، بسیار غیر محتمل است».

علاوه بر آن، مانور تمرینی مورد نظر، حملات متعارف، شیمیایی و بیولوژیکی علیه مراکز پر جمعیت اسرائیل را در بر خواهد گرفت.

در بخشی مهم از تمرین مورد نظر که روز سه‌شنبه انجام خواهد گرفت، آژیرهای حملات هوایی در سراسر کشور به صدا در خواهند آمد و شهروندان باید در مدت زمانی کوتاه خود را به پناهگاه‌ها برسانند.

به گفته وزارت دفاع اسرائیل، این اولین باری است که ارتش این کشور، حملاتی از جانب جمهوری اسلامی ایران را شبیه‌سازی می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین