کد خبر: ۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
در نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد:

تأکید هزارباره مشایی بر دوستی با مردم اسرائیل

آدم معلوم‌الحالی می‌خواست CD بیاورد و شو راه بیاندازد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌مناسبت روز خبرنگار با 75 دقیقه تأخیر در کاخ گلستان حضور یافت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، اسفندیار رحیم‌مشایی در این جلسه گفت: «به‌نظر من، مردم ایران با مردم آمریکا و اسراییل فرقی ندارند. من از هیچ‌کسی نمی‌ترسم، چون اگر می‌ترسیدم، از این حرف‌ها نمی‌زدم».

من از هیچ‌کسی نمی‌ترسم
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره نقل قولی که از او مبنی بر دوستی مردم ایران و اسراییل و برتر دانستن ملت آمریکا مطرح شده بود، گفت: «این جمله را به افتخار اعلام می‌کنم که مردم ایران به هیچ وجه دشمن‌پذیر نیستند و در میان مردم دنیا، دشمنی ندارند. مردم ما با همه مردم دنیا دوست هستند، حتی با مردم اسراییل». 

رحیم‌مشایی با اشاره به تذکرهای اخیر لاریجانی ـ رییس مجلس شورای اسلامی ـ درباره سخنان او، توضیح داد: «من در پاسخ به رییس مجلس نیز نوشته‌ام که اسراییل برای همه دنیا خسارت‌آور است و بیش از هرکس دیگری نتایج دوام و بقای این رژیم متوجه مردم آن کشور است و هیچ فرقی نمی‌کند که این مردم یهودی باشند یا مسیحی یا مسلمان».
 
وی ادامه داد: «به‌نظر من، مردم ایران با مردم آمریکا و اسراییل فرقی ندارند. من از هیچ‌کسی نمی‌ترسم، چون اگر می‌ترسیدم، از این حرف‌ها نمی‌زدم». 

رحیم‌مشایی بیان کرد: «رییس‌جمهور هم بارها تأکید کرده است که رژیم اسراییل اصلا فلسفه وجودی ندارد و ما با این رژیم جنگی نداریم، بلکه برای آزادی مردم مسلمان یهودی و مسیحی که تحت سیطره این رژیم زندگی می‌کنند، می‌جنگیم. بنابراین برای هزارمین‌بار اعلام می‌کنم که ما با مردم دنیا دوست هستیم، حتی با مردم آمریکا و اسراییل». 

معاون رییس‌جمهور درباره برتر دانستن مردم آمریکا نیز گفت: «من در آن جلسه گفتم، مردم آمریکا از نظر ارتباطات از برترین ملت‌های دنیا هستند و حیف است که این‌ها با این ویژگی از عمق اندیشه‌های فرهنگی مردم ایران بی‌اطلاع باشند. متأسفانه مشکل اصلی ما این است که برخی کسانی که مدعی‌ ما هستند، بسیار ظاهربین‌اند و یک ذره هم انصاف را رعایت نمی‌کنند». 

به گفته او، هر سال در آمریکا دو تا سه میلیون نفر از مردم برای اعلام بی‌کفایتی بوش ـ رییس‌جمهور ـ تظاهرات می‌کنند که باید به آن‌ها احسنت گفت. 

آدم معلوم‌الحالی می‌خواست CD بیاورد و شو راه بیاندازد
خود را بسیار موفق می‌دانیم

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از این سازمان و هم‌چنین حضور او برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های نمایندگان مجلس هشتم نیز بیان کرد: «من هیچ مجلسی را تحریم نکرده‌ام. در دوره مجلس هفتم چندبار در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کردم که به‌شکل اتفاقی، نتوانستم در یکی از جلسه‌ها حاضر شوم که بعدها خیلی‌ها همین را عاملی برای تحریم من از مجلس و حضور نیافتن در آن اعلام کردند. البته من بعدها فهمیدم یک آدم معلوم‌الحالی در آن جلسه می‌خواست CD بیاورد، شو راه بیندازد و کارهای پست و نازلی انجام دهد که بعد از حضور نیافتن من، اعلام کرد رحیم‌مشایی، مجلس را تحریم کرده است». 

وی با بیان این‌که از هرگونه تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استقبال می‌کنم، گفت: «فعالیت سازمان بسیار شفاف و مشخص است که مجموعه مدیریت آن حتی با کم‌ترین تخلف‌ها نیز شدیدترین برخوردها را داشته است. بنابراین ما معتقدیم، تحقیق و تفحص حق مسلم مجلس است و از آن ناراحت نمی‌شویم، بلکه استقبال می‌کنیم و خود نیز در این امر به آن‌ها کمک می‌کنیم». 

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست تحقیق و تفحص از این سازمان را عجیب دانست و افزود: «چون ما خود را بسیار موفق می‌دانیم، برای‌مان عجیب است که کسی تابه‌حال از موفقیت‌های ما آنقدر خبر نداشته است که بخواهد از سازمان تحقیق کند». 

معاون رییس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره وضعیت نابه‌سامان خانه نیما یوشیج و اجاره دادن حیاط این خانه ازسوی متولیان به گردشگران و انجام چیزی شبیه بنایی به‌جای مرمت آن، بیان کرد: «هنوز موفق نشده‌ام که این خانه را از نزدیک ببینم؛ اما اگر گزارش رسانه‌ها، از وضع نامطلوب این خانه حکایت می‌کند، قطعا این موضوع شایسته برخورد و پی‌گیری است». 

رحیم‌مشایی ادامه داد: «در بسیاری از موارد دیگر نیز گزارش‌های مشابهی درباره وضعیت نامناسب فرآیند ارایه خدمات به گردشگران اعلام شده‌اند. به همین منظور، کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی که تشکلی غیردولتی است، برای مدیریت ارایه خدمات در این مراکز انتخاب شده است تا مدیریتی منسجم و واحد در این روند داشته باشد». 

وی با بیان این‌که سیستم دولتی در حوزه ارایه خدمات، بناها و اماکن گردشگری پاسخ‌گو نیست، اظهار داشت: «ما باید این مدیریت را به بخش خصوصی بسپاریم تا اگر درآمدی هم داشت، صرف بهبود و ارتقای خدمات شود». 

او درباره مرمت خانه نیما یوشیج نیز گفت: «مرمت بناهای تاریخی دارای ضوابط مشخص و معینی است و معاونت میراث فرهنگی موظف است، درباره آنچه از آن به‌عنوان بنایی در خانه نیما یاد می‌شود، پی‌گیری‌های لازم را داشته باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
1
0
این بینوای اسفندیار رحیم مشائی بد جوری توی این ...... گیر کرده است. به گمانم آقا از خودمان است! چون همان وقتی که در ضیافت رؤسای سازمان گردشگری در ترکیه در هنگام شروع رقص ........عربی/ترکی مجلس را ترک نکرد و نشست و حال کرد و در برابر اعتراض بیت ............ گفت که اگر من مجلس را ترک می کردم حکم بر بی ادبی به میزبان می شد! باید ما می دانستیم که او یه ......می شه! اصلاً از اسم کوچکش پیداست! مگر سرباز ...... اسمش اسفندیار می شود؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
1
0
به نظر ميرسد ايشان نسبتشان با ملت آمريكا و اسراييل بايد بررسي شود
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
1
1
نميدونم اين خبرنگارا چرا خودشونو به نفهمي مي زنند. شايد هم واقعا نمي داند. بابا اين يك سناريوي جديد است براي رابطه احتمالي با اسراپل و آمريكا. اين بنده خدا هم پيشگام اجراي اين سناريو شده
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
1
0
آخه چرا تو روز روشن داري ......
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
1
0
آقاي مشايي ايا شما كشوري به اسم اسراييل را به رسميت مي شناسيد بتا بعد از آن به ملت ان احترام بگذاريد ؟ آيا براي شما فرق بين يك ملت جعلي هزارپاره با مردم يهودي روشن نيست ؟ آيا اين مردم اسراييل نيستند كه به فلسطين يورش برده و آن را غصب كرده اند؟ اي كاش كسي پيدا نشو كه به اين آقا بگويد كه از نظر علوم سياسي بين ملت و مردم و افراد فرق زيادب هست
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
اين آقا آنقدر قدرت تحليلش ضعيف است كه نمي فهمد افرادي را كه با وجود آگاهي از غصبي بودن يك سرزمين باز هم به آنجا مهاجرت ميكنند نمي توان مردم ناميد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
1
احسنت به اين شير شمال كشور.
شما كه در 8 سال شجاعت بيان آن را نداشتيد.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۲۱
0
0
اقايان من در راه اين انقلاب پاره تنمو از دست دادم كه روزي به ازادي كه امام خميني به ملت شريف قول داده بودند واسلام و قران را بتونيم در جهان به مردم دنيا بشناسانيم اين اقايي كه اسمشو گذاشتند معاون رپيس جمهور و همچون .......علني ميگويند بايد اقاي احمدي نژاد به اين خانواده هاي داغديده كه خانواده انها در راه همين انقلاب از دست رفت توضيح بدهند واقعا اگر اين اقا راست ميگويند بس خون اين همه شهيدان انقلاب گردن اقاي احمدي نژاد است و اگر ..... ميگويند چرا كسي نيست اين اقا را سر جاشون بنشونند واقعا به خود اين اقا و خانواده اش متاسفم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین