کد خبر: ۱۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۷

یکسان‌سازی لباس کارکنان مرد ادارات دولتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به فرم‌های رونمایی شده لباس بانوان گفت: فرم‌های جدید تا پایان فروردین ۹۱ در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

آذر نظری، درباره یکسان‌سازی فرم لباس اداری بانوان استانداری گفت: این طرح در نظرسنجی اولیه با موافقت ۹۵/۵ درصد کارمندان زن در دست بررسی قرار گرفت و در جلساتی که با استادان دانشگاه‌ها در زمینه طراحی لباس بانوان برگزار شد، معیارهای فرهنگی، اعتقادی و اسلامی مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: در نظرسنجی اولیه ۱۳ گزینه درباره ایجاد فرم یکسان در ادارات در اختیار کارمندان قرار گرفت و پس از موافقت ۹۵/۵ درصدی آنها مراحل بررسی طرح آغاز شد.

به گزارش ایسنا، نظری با بیان اینکه این طرح در راستای ایجاد نظم و انضباط اداری در دستگاه‌ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: در ارایه فرم‌های یکسان انتخاب مدل و رنگ نیز به نظرسنجی گذاشته شد که در آن ۸۵درصد بانوان رنگ سرمه‌ای و ۵۸درصد نیز موافقت خود را با رنگ نوک مدادی اعلام کردند. وی یادآور شد: برای رعایت نکات بهداشتی نیز لباس‌های طراحی شده به صورت فصلی بهاره و پاییزه در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه بخشی از کارکنان زن نیز از چادر استفاده می‌کنند در کنار این دو نوع فرم چادر نیز برای متقاضیان طراحی و تهیه شده است.

مدیرکل بانوان استانداری تهران خاطرنشان کرد: این طرح در راستای اجرای آیین‌نامه قانون ساماندهی مدل لباس که از سوی شورای فرهنگ عمومی اعلام و تمامی دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده از بودجه سنواتی خود برای تهیه لباس فرم مشخص با الگوی ایرانی اسلامی اقدام کنند، تدوین و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان فروردین ۹۱ لباس‌های فرم جدید در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از سال آینده بانوان موظفند برای یکسان‌سازی فرم‌های اداری با پوشش جدید در ادارات حاضر شوند. نظری خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارایه مد لباس، حمایت از طراحان متعهد، تبادل تجربیات، ایجاد هماهنگی بین طراحان، تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان لباس ارایه شده و با همکاری استادان برتر رشته‌های طراحی در دانشگاه‌ها اجرا شده است.

مدیرکل بانوان استانداری تهران همچنین گفت: یکسان‌سازی لباس در بین کارکنان علاوه بر اینکه مطالبه خود کارمندان زن در استانداری بود می‌تواند شروع مناسب و خوبی برای ایجاد نظم و انضباط در فرم‌های اداری استان باشد و مقرر شده پس از به اتمام رسیدن ساماندهی لباس بانوان یکسان‌سازی فرم لباس کارمندان مرد نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین