کد خبر: ۱۱۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
اتهام‌زنی دوباره علیه ایران

علاوی: می‌دانیم که ایران در حال انتقام‌جویی از منطقه است!

وضعیت سیاسی موجود در عراق مشوق حرکت‌های افراطی و خشونت‌آمیز شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ ایاد علاوی نخست‌وزیر اسبق و رهبر ائتلاف سکولار العراقیه عراق بار دیگر با اتهام‌زنی به ایران، جمهوری اسلامی را به بر هم زدن اوضاع سیاسی عراق و تلاش برای بی‌ثبات سازی منطقه متهم کرد. 

ایران علاوی در مصاحبه اختصاصی با فرید زکریا در برنامه "جی پی اس" شبکه سی ان ان آمریکا با اشاره به موانع تشکیل دولت جدید در عراق، جمهوری اسلامی ایران را به مانع‌تراشی و ایجاد بی‌ثباتی در عراق متهم کرد.

علاوی مدعی شد: ما می‌دانیم که ایران در حال انتقام‌جویی از منطقه است و با بی‌ثبات کردن عراق و لبنان و فلسطین در پی ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است.

وی افزود: نیروهای افراطی در عراق به دنبال بر هم زدن ثبات این کشور هستند تا همه توجه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

علاوی با هشدار نسبت به عدم تشکیل دولت آینده عراق گفت: ما در حال ورود به یک سیکل خطرناک هستیم.
 
وی افزود که وضعیت سیاسی موجود در عراق مشوق حرکت‌های افراطی و خشونت‌آمیز شده است و نسبت به بازکشت دوباره خشونت‌های فرقه‌ای به این کشور هشدار دا .

با وجودی که 8 ماه از انتخابات سراسری عراق می‌گذرد اما اختلافات سیاسی احزاب و جناح‌های قدرت در این کشور تشکیل دولت را نا ممکن ساخته و عراق در زمینه بحران عدم تشکیل دولت پس از یک انتخابات به رکورددار تبدیل شده است.

این نخستین بار نیست که علاوی و افرادی نزدیک به گروه العراقیه جمهوری اسلامی ایران را متهم به بی‌ثبات‌سازی و دخالت در امور داخلی عراق می‌کنند و این در حالی است که ائتلاف العراقیه خود تا حدود زیادی قائم به حمایت‌های خارجی کشورهایی نظیر عربستان سعودی، مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

علاوی که در انتخابات 16 اسفند 1388 عراق تواست با کسب 91 کرسی بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن ائتلاف خود کند، به دلیل اینکه ائتلاف تحت رهبری او اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار ندارد قادر به تشکیل دولت نیست و از این رو در ماه‌های گذشته بارها ایران را به دخالت و مانع‌تراشی در تشکیل دولت عراق متهم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین