کد خبر: ۱۳۰۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴

هشدار فرمانده سپاه در مورد خطر توسعه ترور فیزیکی در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: علاوه بر در دستور كار بودن بستن تنگه هرمز در شرایط خاص بدنبال امكان استفاده از توان دفاعی در آب‌های آزاد هستیم.

سردار سرلشگر محمد علی جعفری گفت: دشمنان پس از شكست‌های اخیر در شرایط فعلی قصد دارند با اقدامات تروریستی به ایجاد ناامنی در كشور بپردازند. 

گزیده‌ای از این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

هم اكنون در مقطعی هستیم كه احساس می‌شود دشمنان ما در برنامه‌هایی كه از قبل تعیین كرده بودند به شكست رسیده‌اند و در این مقطع طبیعی است كه این اقدامات ترور فیزیكی و ناامنی را توسعه دهند. 

البته اطلاعات و شواهدی هم از این حركت‌های اخیرا بدستمان رسیده است كه راه آن هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و همه مسئولان بخش‌های مختلف است. 

سپاه تامین حفاظت دانشمندان هسته‌ای و شخصیت‌های علمی كه ممكن است مورد هدف دشمنان انقلاب اسلامی باشند را از سال گذشته برعهده گرفته است. با این حال در این زمینه هوشیاری بیشتر، آماده باش و توجه خاص به موارد مشكوک مورد نظر است.

آمادگی كامل ارتش سایبری سپاه برای مقابله با هرگونه تهاجم سایبری

ما توانمندی‌های بسیار خوبی در این زمینه داریم چراكه موضوع استعداد، هوش و توانمندی‌های فردی افراد در این حوزه مطرح است. 

توانی كه برای نفوذ و مقابله در فضای سایبری وجود دارد در ایران اسلامی كم نیست و شاید خیلی از سربازان و افسران جنگ سایبری كشورهای دیگر ایرانی باشند كه به آنها در این جنگ كمک می‌كنند. 

ما دارای آمادگی كامل برای مقابله با هرگونه جنگ سایبری هستیم. اگر دشمن اقدامی را در این زمینه انجام دهد مقابله به مثل با آنها در دستور كار قرار می‌گیرد. ماموریت سپاه در همه زمینه‌های نظامی، فرهنگی و ... دفاعی است. در جنگ سایبری هم نگاهمان و سیاستمان پدافندی و دفاعی است. بدیهی است در صورتی كه دشمن اقدامی را انجام دهد اقدامات پدافندی از جانب ما صورت می‌گیرد، همانطور كه در بحث موشكی نیز این سیاست را دنبال می‌كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین