کد خبر: ۳۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۴ - ۰۹:۵۳

روسيه قرارداد تامين پدافندهوايي موشكي براي ايران را سال آينده اجرا مي‌كند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  خبرگزاري روسي ايتارتاس به نقل از اين مقام ارشد روسي كه نامي از وي نبرد، با اعلام اين مطلب افزود: طرف روسي با وجود مخالفت‌هاي آمريكا مفاد قراردادش را با ايران براي تامين سيستم‌هاي ارتقا يافته «تور» اجرا مي‌كند. تامين اين سيستم‌ها از ماه ژانويه آغاز مي‌شود و تا پايان سال ادامه مي‌يابد.

به گفته‌ اين منبع، قرار است در مجموع ‌٣٠ سيستم از روسيه به ايران تحويل داده شود تا آنها از در حفاظت از تاسيسات كليدي ايران و در درجه‌ اول تاسيسات هسته‌ ای اصفهان، بوشهر و تهران استفاده شود.

اين قرارداد ‌٤/١ ميليارد دلاري بالاترين رقم معامله تسليحاتي ميان روسيه و ايران تا كنون به حساب مي‌آيد.

سرگئ لاوروف، وزير دفاع روسيه, پنجم دسامبر به صورت رسمي تاييد كرد كه اين قرارداد ميان دوطرف منعقد شده است.

وي در پاسخ به انتقادات آمريكا در بيانيه‌اي تصريح كرده بود كه اين قرارداد نظامي هيچ قانون بين‌المللي را نقض نمي‌كند، چرا كه ايران تحت هيچ تحريمي از اين دست نيست.

«تور.ام-يك» سيستم موشكي نيست، بلكه سلاحي براي پدافند هوايي به حساب مي‌آيد. اين سيستم كه مجموعه‌اي ضدهوايي است و قابليت تطابق با هر شرايط هوايي را دارد، محافظ موثري در برابر موشك‌هاي كروز، بمب‌هاي هوشمند و جنگنده‌هاي بدون سرنشين، هواپيماها و هلي‌كوپتر‌هاست. اين سيستم قادر به شناسايي ‌٤٨ هدف در فاصله ‌٢٥ كيلومتري است و زمان پرتاب راكت از زمان تشخيص هدف بين پنج تا ‌١٠ ثانيه است.

اين سيستم دفاعي به هشت راكت در دو كانتينر مجهز است. كلاهك‌هاي اين راكت‌ها حاوي عوامل مخرب است و قابليت مانوردهي بالايي دارد. بارگذاري مجدد راكت‌ها در اين سيستم ‌١٨ دقيقه زمان مي‌برد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین