کد خبر: ۱۰۹۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
با انتقاد از دستگیری ابوالعز الحریری، نماینده سابق پارلمان

البرادعی: مصر یک زندان بزرگ است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: البرادعی از بازداشت ابوالعز الحریری، نماینده سابق پارلمان و از سران حزب چپگرای التجمع، به عنوان مصادق بارز زنده به‌گور کردن آزادی از سوی حکومت یاد کرد. 

محمد البرادعی از مخالفان دولت مصر و مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از دستگیری یکی از فعالان سیاسی این کشور انتقاد و تصریح کرد، مصر به یک زندان بزرگ تبدیل شده است.

روزنامه المصراوی چاپ قاهره نوشت: البرادعی از بازداشت ابو العز الحریری نماینده سابق پارلمان و از سران حزب چپگرای التجمع، به عنوان مصادق بارز "زنده به گور کردن آزادی از سوی حکومت" یاد کرد.

الحریری و دو فرزند وی در تظاهرات سه‌شنبه گذشته که در شهر اسکندریه در مخالفت با موروثی شدن قدرت در این کشور برگزار شده بود، بازداشت شدند.

به گفته همسر الحریری، وی به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی مخالف موروثی شدن قدرت، بازداشت شد. 

جنبش 6 آوریل و مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی مصر روز شنبه جاری از دستگیری الحریری و انتقال وی به مرکز پلیس محرم بک در اسکندریه خبر داده بودند.

البرادعی چندی پیش در بیانیه 7 ماده‌ای خواستار پایان حالت فوق‌العاده در مصر، توقف نظارت تشکیلات قضایی بر روند انتخابات، نظارت ناظران داخلی و بین‌المللی بر انتخابات، دادن فرصت مناسب و کافی به تمامی نامزدها برای تبلیغات رسانه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2011، تضمین حق نامزدها برای شرکت در انتخابات بدون در نظر گرفتن قید و بندها و شروط ظالمانه و تغییر برخی از مواد قانون اساسی مصر شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین