کد خبر: ۱۰۸۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸

اعلام 3 روز عزای عمومی در مهاباد؛ تعداد شهدا به 11 نفر رسید

بیش از 80 نفر مجروح شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به‌دنبال وقوع انفجار تروریستی در مهاباد، استاندار آذربایجان غربی در این شهرستان 3 روز عزای عمومی اعلام کرد. 

وحید جلال‌زاده بیان اینکه از فردا پنجشنبه 3 روز در مهاباد عزای عمومی اعلام می‌شود، افزود: همچنین در راستای همدردی با مردم مهاباد یک روز نیز در شهرستان ارومیه عزای عمومی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ضد انقلاب قصد انتقام‌گیری از مردم همیشه در صحنه مهاباد را داشت، اظهار داشت: عناصر شکست‌خورده ضد انقلاب با انفجار بمب در بین مردم بی‌دفاع، قصد انتقام‌گیری از مردم همیشه در صحنه مهاباد را داشتند ولی بدانند این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش مهر، وی در ادامه تعداد شهدای این حادثه را 11نفر اعلام کرد و گفت: 10 نفر از شهدای بمب‌گذاری مهاباد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته جلال‌زاده در این حادثه بیش از 80 نفر از مردم مهاباد مجروح شدند. 

براثر انفجار یک بمب در آیین رژه نیروهای مسلح در مهاباد 11نفر کشته شده و بیش از 80 نفر نیز زخمی شده‌اند.

11 نفر از کشته شدگان و تعداد زیادی از مجروحان این حادثه را زنان تشکیل می‌دهند.

مراسم تشییع پیکر 10 نفر از زنان شهید حادثه بمب‌گذاری مهاباد به همراه پیکر پسر بچه 6 ساله این حادثه با حضور مردم، استاندار آذربایجان غربی و مسئولان محلی از مقابل مسجد محمد رسوال‌الله تا گلزار شهدای شهرستان مهاباد تشییع شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

قنبری، معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی، بمب منفجر شده در این حادثه را از نوع صوتی اعلام و خاطرنشان کرد: این بمب در محل استقرار بانوان حاضر در مراسم رژه نیروهای مسلح مهاباد در شاخه یکی از درختان تعبیه شده بود که به علت شدت انفجار 10 تن از بانوان مهابادی از ناحیه سر مجروح شده و به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: انفجار تروریستی در مهاباد واکنش دشمنان و حامیان آن به اقتدار دفاعی کشور در هفته دفاع مقدس و موفقیت های دیپلماسی فعال ایران در نیویورک است.

رامین مهمانپرست در گفت‌و گو با ایرنا افزود: این اقدام تروریستی همزمان با حضور تاثیرگذار هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر احمدی نژاد در نیویورک و دیپلماسی عمومی موثر وی در روشن کردن افکار عمومی ملت های دنیا و دفاع از حقانیت کشورمان بود.

وی با اشاره به وقوع این اقدام تروریستی در آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد که جنگ تحمیلی با حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی و حمایت همه کشورهای غرب و شرق علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

مهمانپرست تاکید کرد: اینک جمهوری اسلامی ایران به نقطه ای از اقتدار و توانایی رسیده است که قدرت بازدارندگی و دفاع مقتدرانه از مرزهای خود را به خوبی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین