کد خبر: ۱۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۱

خبرگزاری کیودو ژاپن: مرگ 1000 نفر در زلزله و سونامی

فاجعه اتمی در راه است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری کیودوی ژاپن از مرگ بیش از 1000 نفر در زلزله 8.9 ریشتری و بدنبال آن سونامی با امواج 10 متر خبر داد. 

مرگ 236 نفر تا لحظه مخابره این خبر (10 صبح به وقت محلی)توسط پلیس و وزارت دفاع ژاپن تایید شده است و این در حالی است که امید برای نجات مفقودین به یاس تبدیل شده و بیم آن می‌رود تعداد قربانیان به بیش از 1000 نفر برسد. بدلیل ادامه بحران خبرنگاران اجازه ورود به مناطق زلزله‌زده و سونامی زده را ندارند تا از نزدیک اوضاع را گزارش کنند. چرا که هر لحظه امکان وقوع حادثه‌ای دیگر می‌رود. تا کنون بیش از 80 پس لرزه با شدت بیش از 6 ریشتر به وقوع پیوسته است.

این آمار متعلق به 9 استان ژاپن از جمله توکیو است که مردم در حال کار از شدت لرزش زمین و سقوط اشیا و یا سونامی کشته شده‌اند. پلیس همچنین بر اساس آمار دریافتی از منابع موثق مفقود شدن 725 نفر را تایید کرده که این رقم می‌تواند برای سایر قربانیان در نظر گرفته شود و با این تفاسیر شمار قربانیان از مرز 1000 نفر خواهد گذشت.

ژاپن از دول خارجی درخواست کمک محدود کرده و این در حالی است که کارشناسان ژاپنی در تلاشند تا ببینند آیا نشت هسته ای از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما صحت دارد یا نه؟ امریکا نیز با اعزام دستگاه خنک کننده نیروگاه و کارشناسان در این امر ژاپن را کمک می کند.مردم از ترس فاجعه اتمی از شعاع 10 کیلومتری تخلیه شده و به مناطق امن هدایت شده‌اند.

تخریب بیش از 3400 ساختمان و بنا مورد تایید قرار گرفته است. همچنین 200 نقطه بعد از زلزله دچار حریق شدند.همچنین 181 بیمارستان و کلینیک در مناطق بحران‌زده تخریب شده و مردم مجروح برای درمان دچار مشکل شده اند.

در منطقه سندایی واکابایاشی اجساد 300 نفر پیدا شده که پلیس هنوز در حال شناسایی قربانیان است و تنها از کل اجساد تنها 236 تعیین هویت شده‌اند. کارشناسان تخریب 1200 خانه را بر اثر برخورد امواج سونامی تایید کرده‌اند. همچنین 1800 خانه در فوکوشیما تخریب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین