کد خبر: ۱۱۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
در واکنش به دخالت خود در تغییرات کابینه

مشایی: اگر احمدی‌نژاد بخواهد کاری کند کسی جلودارش نیست

احمدی‌نژاد در اینکه رحیمی بماند، مصمم‌تر نیز شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری تاکید کرد : اساساً اگر احمدی‌نژاد بخواهد کاری کند کسی جلودارش نیست هم شجاعت هم جسارت و هم از تشخیص عالی برخوردار است. 

اسفندیار رحیم مشایی امروز در حاشیه نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگاری که نظر وی را در مورد حملات علیه دولت با محوریت رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری می‌پرسید، گفت: هیچ مهم نیست تازگی ندارد و به گفته خود شما منسجم نیز است اما اهمیتی ندارد. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه به‌نظر می‌رسد طرح تحقیق و تفحص از شورای ایرانیان خارج از کشور بیشتر سیاسی است تا کارشناسی، گفت: ما از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم و هرچه بیشتر کار ما را ببینند تشکر می‌کنیم اساساً کار ما را بیشتر ببینند تا بهتر نیز قضاوت کنند که چه اقدامات مهمی انجام می‌شود. 

جانشین رئیس‌جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور درخصوص تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ادامه داد: اما اینکه فردی از دور بگویند در فلان‌جا رقصیدند و یا شراب خوردند، این در شان مجلس نیست. ولی در هرحال تحقیق و تفحص خوب بوده زیرا موجب می‌شود دوستان ما ببینند که چقدر کارهای مهمی انجام می‌شود، اما من اگر بگویم این سیاسی است، دوستان ما در مجلس ناراحت می‌شوند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اظهار بی‌اطلاعی منوچهر متکی از برکناری خود و واکنش اخیر احمدی‌نژاد به آن گفت: بنا بود آقای احمدی‌نژاد شنبه‌شب با آقای متکی صحبت کند که وقتی بنده یکشنبه از سفر آمدم و پرسیدم که صحبت کرده است رئیس‌جمهور به من گفت که صحبت کرده و موضوع را به منوچهر متکی گفته است سپس پرسیدم که چرا حکم وی را صادر نکرده‌اید؟ گفت که متکی گفته است قرار است فردا به سنگال برود و بدین ترتیب روز دوشنبه دستور برکناری وی را بر روی سایت قرار دادیم. 

مشایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه برخی پای شما را در تغییرات به میان می‌کشند، پاسخ داد: با این اظهارات رئیس‌جمهور را تضعیف کنند. اساساً معنای این حرف‌ها چیست آن هم در مورد احمدی‌نژاد که هم‌چون صد رئیس‌جمهور است. اساساً اگر احمدی‌نژاد بخواهد کاری کند کسی جلودارش نیست هم شجاعت هم جسارت و هم از تشخیص عالی برخوردار است. 

وی در ادامه پاسخ به این سوال گفت: البته منوچهر متکی نیز در این سال‌ها خدمات زیادی انجام داده و دستگاه دیپلماسی طی سال‌های اخیر بسیار تحت فشار بوده است. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: اما اینکه من به رئیس‌جمهور بگویم هم اکنون وقت این است که این فرد یا آن فرد را عوض کنیم بی‌معنا است. از طرف دیگر عوض شدن افراد در دولت نهم و دولت دهم به صورت یک روال دارای سابقه است. 

وی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهورب در حیطه کاری با هیچ‌کس شوخی ندارد، گفت: وی رابطه دوستانه را در جای خود داشته اما هیچ‌گاه رابطه را به ضابطه و مصالح ملی ترجیح نمی‌دهد این موضوع را علاوه‌بر مردم کشورمان، خارجی‌ها نیز امروزه فهمیده‌اند. 

مشایی درخصوص برکناری بذرپاش نیز گفت: آقای بذرپاش خود شاید بیش از 10 بار از من خواسته که با رئیس‌جمهور صحبت کنم و اساساً خود من نیز در ابتدا او را پیشنهاد داده بودم. 

وی اضافه کرد: همچنین اگر امروز آقای رئیس‌جمهور به بنده بگوید شما نباش این خیلی عادی است البته بنده یکبار نیز امتحان پس داده‌ام. 

جانشین رئیس‌جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: بنا نیست که همواره ما در مسند کار باشیم و هیچ‌کسی تغییر نکند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا به نقل اعلام رسمی نام معاون اول رئیس‌جمهوری از سوی سخنگوی قوه‌قضاییه احتمال تغییر وی وجود دارد یا خیر اظهار داشت: برداشت من این است که رئیس‌جمهور در اینکه آقای رحیمی در آنجا بماند مصمم‌تر نیز شده است. 

مشایی در پایان در مورد فعالیت‌های فرهنگی که موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود نیز توضیحاتی داد و گفت ایجاد بسیج اساساً ایجاد نشاط در جامعه بود و بسیج مهم‌تر از سپاه و ارتش است، زیرا به همه روحیه می‌دهد و عین نشاط است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین