کد خبر: ۷۱۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۷

جابجایی امام جمعه کرمانشاه تائید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاييد خبر جابه‌جايي خود از اين سمت، گفت: از جمعه اين هفته ديگر عهده‌دار اين مسؤوليت نيستم.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله محمدحسين زرندي، ظهر دیروز(30 بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، با تاييد خبر جا‌به‌جايي خود از سمت نمايندگي ولي‌فقيه در استان و امامت جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: تغيير امري طبيعي است و پست‌ها و تعامل‌هاي دنيوي براي کسي وفا ندارند و همانطور که علي(ع) مي‌فرمايند، "بايد گذاشت و گذشت".

وي با بيان اينکه به هيچ‌وجه نگران تغيير خود از سمت امامت جمعه کرمانشاه نيست، افزود: بنيانگذار انقلاب اسلامي 23 سال پيش وظيفه و رسالتي را به عهده من گذاشت که اين رسالت امروز بايد به برادر ديگري سپرده شود.

زرندي از مردم کرمانشاه به عنوان مردمي بزرگ، فهيم و آگاه ياد کرد و با قدرداني از حضور موثر آنها در همه عرصه‌هاي انقلاب در سال‌هاي سپري شده از آن، گفت: نماز جمعه کرمانشاه يکي از نماز جمعه‌هاي نمونه در کشور بوده است و به جرات مي‌توان گفت که نسبت به جمعيت، نماز جمعه اين شهر حتي باشکوه‌تر از تهران برگزار مي‌شود.

وي با بيان اين که از سال‌هاي گذشته عده‌اي با جوسازي به دنبال ايجاد جوي در راستاي عدم حضور مردم در سنگر نماز جمعه بوده‌اند، اظهار داشت: مردم کرمانشاه با حضور پرشورتر خود در صفوف نماز جمعه، هر هفته عکس‌العمل مناسبي به اين جوسازي‌ها نشان داده‌اند و اين مسائل بر روحيه آنها اثري نداشته است.

زرندي با بيان اينکه خدا را به خاطر سبک شدن مسئوليت سنگين خود شکرگزارم، بيان داشت: در مدت حضور در سمت امامت جمعه کرمانشاه، تهمت‌هاي زيادي به خود و خانواده‌ام صورت گرفت که به خاطر نظام و انقلاب از بازگو کردن آنها امتناع کرده و حاضرم در صورت اثبات هر ادعايي در مورد آن پاسخگو باشم.

وي گفت: من مدعي انجام کاري نيستم، بلکه ادعا دارم که در مدت خدمت خود ضرري به کسي نرسانده‌ام.

به گزارش خبرنگار ايسنا، آيت‌الله زرندي در ادامه به سابقه حضور خود در کرمانشاه و نحوه فعاليت‌هاي سياسي‌اش در اين استان اشاره و تصريح کرد: از سال 1342 به واسطه دوستي با مرحوم حاج آخوند، در کرمانشاه حضور يافته و از ابتدا به عنوان امام‌جمعه موقت در چندين مسجد اين شهر از جمله مسجد صاحب در سرچشمه، مسجد آيت‌الله ميبدي، مسجد هاشمي، مسجد حاج قنبر، مسجد مرحوم اختر شاد و مسجد حاج شهبازخان حضور داشته‌ام.

زرندي با بيان اينکه آيت‌الله خسروشاهي از علماي کرمانشاهي ساکن قم، اصلي‌ترين مشوق وي براي ماندگاري در کرمانشاه بوده، به ارتباط خود در ايام مبارزات عليه رژيم شاهنشاهي با علماي بزرگ کرمانشاهي اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان پيش از انقلاب حضور من در مساجد تنها صرف اقامه نماز نبود، بلکه علاوه بر ترويج احکام، به امر مهم تبليغ براي امام(ره) و انقلاب مشغول بوديم. ضمن آنکه در کنار آن تدريس در مدرسه حاج شهبازخان و ساير مراکز ديگر نيز در حال انجام بود.

وي با اشاره به ارتباط خود از سال‌هاي نخستين نهضت امام خميني(ره) با ايشان، گفت: من و حاج مجتبي حاج آخوند، در سال‌هاي پيش از انقلاب در مسجد حاج شهبازخان، مدرسه علميه‌اي تاسيس کرديم که همين مدرسه به عنوان پايگاهي عليه رژيم فعاليت مي‌کرد و همه رساله‌ها و اعلاميه‌هاي امام(ره) از اين محل پخش و توزيع مي‌شد، به نحوي که ساواک حساسيت زيادي نسبت به آن پيدا کرده بود.

وي با اشاره به دستگيري حاج مجتبي حاج آخوند و خود وي در روزهاي مبارزه با رژيم طاغوت، اظهار داشت: بعد از دستگيري، يک‌سال‌ونيم به عنوان زنداني سياسي در زندان‌هاي شماره 1 و 3 رژيم پهلوي در شهر کرمانشاه بودم و در اسفناک‌ترين وضعيت روزگار را سپري مي‌کردم تا اينکه نواي پيروزي انقلاب بر اساس تلاش و همت جوانان اين مرز و بوم سر داده شد و فعاليت انقلابيون در دوره جديد آغاز شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مسئوليت‌هاي خود در بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تاسيس کميته شماره دو کرمانشاه با همراهي علماي بزرگي همچون شهيد اشرفي اصفهاني، آيت‌اله عراقي، خرمشاهي و حاج آخوند در مسجد حاج شهبازخان، مسئوليت سازمان تبليغات اسلامي، نمايندگي ولي‌فقيه در جهاد سازندگي و دانشگاه رازي را از مهمترين آنها ذکر کرد.

زرندي با بيان اينکه متاسفانه عده‌اي در استان جوي ايجاد کرده‌اند که حکم اينجانب از سوي امام خميني(ره) صادره نشده، گفت: در ماه مبارك رمضان سال 1405 قمري

(1363) حاج آقا صانعي از دفتر امام(ره) با من تماس گرفت و گفت که امام فرموده از اين تاريخ شما نماز جمعه را اقامه کنيد و زماني که من گفتم حکم ندارم پاسخ داد که امام(ره) شخصا دستور داده‌اند که اين حکم صبح روز بعد در راديو قرائت شد و من اولين نماز جمعه خود را در روز قدس، در بلوار طاق‌بستان اقامه کردم و لذا حکم من حکم امام(ره) است.

وي با نشان دادن اين حکم به خبرنگاران، گفت: بعد از آن تاريخ در هر شرايطي نماز جمعه کرمانشاه پرشور و باشکوه برپا بوده و من هم تلاش و سعي خود را در اين راستا انجام داده‌ام، به طوري‌که نماز جمعه کرمانشاه حتي در زير آژير قرمز و شرايط جنگي نيز اقامه شده است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین