کد خبر: ۹۲۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷

حدادعادل: تیتر ناقص دلیل اعتراض به من بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است اعتراضات اخیر دانشجویان علیه وی به خاطر تیتر ناقص یک روزنامه بود. 

حداد عادل در همایش عملیات روانی و رسانه ادامه داد که موضوع عملیات رسانه موضوع مهم و روز است و اکنون ارتباط آن با زندگی و جامعه را به صورت محسوس و ملموس درک می‌کنیم. 

این نماینده مجلس گفت: «امروز رسانه برای سلطه قدرت‌ها، جایگاه سلاح‌های پیشرفته نظامی را در قرن بیستم گرفته است». 

حداد عادل افزود: «اگر تاریخ 100 سال گذشته را ببینیم، آن روزها رقابت سلاح‌های سخت و خشن بود و امروز رسانه جای آن را گرفته است». 

وی در ادامه گفت: «در این دنیای رسانه‌ای احساس آزادی وجود دارد ولی آزادی وجود ندارد». 

این نماینده مجلس تصریح کرد: «افراد تصور می‌کنند که خودشان دارند فکر می‌کنند غافل از این‌که فکر آنها را در جای دیگری ساخته‌اند». 

حدادعادل اظهار داشت: «این جنگ نرم، خطرناک‌تر از جنگ سخت است چرا که تحول نامحسوس و امری تدریجی است». 

وی تاکید کرد: «جنگ نرم جامعه را از تحولی که در حال وقوع است، غافل می‌کند». 

وی با بیان این‌که محتوای برنامه‌های اصلی رسانه‌های بیگانه، نباید ما را از حواشی کار غافل کند، افزود: «اگر قرار باشد که پایگاه خبری بی‌بی‌سی فارسی، برنامه‌های نوروزی جذاب‌تری از رسانه‌های داخلی داشته باشد، نگران‌کننده است». 

حداد عادل ادامه داد: «اگر رسانه خارجی و دشمن منظر زیبا و سنت دلپذیر از زندگی مردم ایران را نمایش بدهد و ما حس کنیم که در رسانه‌های خودمان این را کمتر می‌بینیم ما در این جنگ باخته‌ایم». 

غلامعلی حداد عادل در این همایش با بیان این‌که جنگ نرم مقدمه حضور نظامی است، اظهار داشت: «دشمن ممکن است سال‌ها با جنگ نرم زمینه اجرای ضربه سخت نظامی را فراهم کند که حمله به افغانستان نمونه‌ای از این کار بود». 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث پس انتخابات و بیان این‌که مسئله اصلی ادعای تقلب توسط عده‌ای و ایجاد این احساس در مردم که حق آنها ضایع شده است و به قول بی‌بی‌سی، رای آنها دزدیده شده است، ادامه داد: «به‌دنبال این ادعا مردم به خیابان‌ها آمدند، درگیری‌های رخ داد و عده‌ای دستگیر و زندانی شده‌اند». 

حداد عادل ادامه داد: «در دو سه ماهه اخیر بعد از انتخابات مردم پیش از گذشته به نقش رسانه‌های داخلی و خارجی در فضاسازی جامعه پی بردند و اهمیت این موضوع غیرقابل انکار است». 

وی گفت: «در زندان نیز ممکن است خشونتی صورت گرفته باشد که حتما هم شده و به‌دنبال آن نارضایتی در مردم به‌وجود آمد اما نباید ادعای تقلب در انتخابات را فراموش کنیم». 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که من از مرگ عده‌ای در زندان ناراحتم و در این زمینه مجرم نیز باید دستگیر و به اتهام آن رسیدگی شود ادامه داد: «ولی نباید فراموش کرد که این موضوع ناشی از همان تقلب است و از این مسئله نباید گذشت». 

وی افزود: «اما امروز کسی در مورد آن ادعا، سندی ارایه نمی‌دهد و اصلا وارد آن نمی‌شود و این موضوع به خاطره‌ها سپرده می‌شود». 

حداد عادل تصریح کرد: «تمام بحث‌های رسانه‌ها امروز این است که به عنوان مثال فلانی آزاد شده یا نشده است و در واقع جای اصل و فرع عوض شده است». 

وی با اشاره به اقدام اخیر یکی از روزنامه‌ها که تیتر بزرگی از قول حداد عادل مبنی بر این‌که کشته‌شدن سه دانشجو در کهریزک مسئله اصلی نیست، انتقاد کرد و گفت: «این روزنامه تصویر خشنی نیز از من چاپ کرده بود، به‌طوری که به نظر می‌رسد من به هیچ‌وجه از کشته‌شدن آن سه دانشجو نگران نشده‌ام». 

حداد عادل با بیان این‌که نمونه فوق موردی از ترفندهای رسانه‌ای است، ادامه داد: «هر راست ناقصی یک دروغ کامل است. بدین صورت که وقتی متن خبرها خوانده می‌شود آنگونه نیست؛ اما چنانچه دانشجویی در حالت عبور آن را ببیند خواهد گفت که حداد عادل گفته است کشته‌شدن سه دانشجو مهم نیست». 

رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «با اقدام این روزنامه زمانی‌که من پس از 40 سال عضویت در گروه فلسفه دانشگاه به آنجا می‌روم چند دانشجو جمع شده و علیه من شعار می‌دهند که این در نتیجه تیتر ناقصی است که آن روزنامه چاپ کرد و چیزی که ما با پوست و گوشت خود درگیر آن بودیم را نادیده گرفت». 

وی تاکید کرد: «من از این‌که ظلمی به مردم شود شب خوابم نمی‌برد». 

حداد عادل ادامه داد: «در جنگ رسانه‌ای محدودیت‌هایی داریم البته آزادی‌هایی نیز جمهوری اسلامی در اختیار دارد و آن تکیه بر فترت انسانی است. در این جنگ می‌توانیم با استفاده از انگیزه الهی انسانی پیش برویم و با حقیقت الهی انسان‌ها غلبه کنیم». 

وی تاکید کرد: «برای ایجاد انواع فتنه‌ها از رسانه استفاده غیراخلاقی می‌شود و این با فترت طبیعی بشر در یک راستا نیست». 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که جوانان باید از پنجه‌های خشن آهنین پنهان شده در پشت دستکش مخملی آگاه باشند، به تفاوت طرز فکر میان نسل‌های قدیمی و جوانان انقلاب اشاره کرد و گفت: «از شنیدن نام انگلیس ابتدا استعمار پیر به ذهن ما متبادر می‌شود. در حالی‌که برای جوانان بی‌بی‌سی، آزادی و چهره نرم شکل می‌گیرد». 

وی تاکید کرد: «باید به جوانان بگوییم کسانی‌که امروز برای آزادی در ایران دلسوزی می‌کنند، چگونه شاهد و معید رژیمی بودند که بیش از انقلاب دستش به خون ملت آغشته بود. آن حضرات امروز آزادی‌خواه شده‌اند و جوانان ما این را نمی‌داند، زیرا در شرایطی بزرگ شده‌اند که متفاوت با شرایط زندگی ما است». 

حداد عادل با تاکید بر این‌که در این زمینه تاریخ، کمک کار بزرگ برای ماست، به برگزاری همایش عملیاتی روانی و رسانه اشاره و تاکید کرد: «باید توجه داشت که هم‌اندیشی‌ها عملی شده و ثمره عملی داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۹
0
0
جناب آقای حداد عادل آیا می دانید که آقای [...] چرا کشته شد؟
آیا بودن در کرسی فلسفه فرح جرم بود که آن فرقانی آیت الله را کشت؟
شما شانس آوردید که مجاهدین خلق دست به اسلاح بردند و با حکومت مبارزه مسلحانه کردند وگرنه شما دیگر وجود نداشتید.
شما شاگرد سید حسین نصر بودید او فرار کرد و شما ماندید و تسلیم حق و حقیقت شدید و کسی نتوانست شما را دادگاهی کند وگرنه شما هم می بایست فرار می کردید.
در این چند ماه میلیون ها ظلم به مردم شد ولی تو سکوت کردی آنگاه می گویی تا صبح به خواب نی روی آیا چنین چیزی امکان پذیر است. کسی که از 27خرداد تا 25مهرماه نخوابد و بعد زنده باشد این از عجایب است. مگه اینکه تجاوز به دختر و پسر و کشته شدن و مجروح شدن جوانان این مرز و بوم و یا عقیم شدن مردم به وسیله پارازیت در قاموس شما ظلم تلقی نشود.
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۰
0
0
کاش یک خبرنگار جسور در این جلسه بود تا از ایشان بپرسد: اگر راست میگویید و دروغی در کار نیست ، فکر میکنید از همان ابتدا آنگونه قاطع با تشکیل کمیته صیانت از آرا مخالفت شد؟ جز اینکه فکر تقلب قبل از انتخابات در سر مقامات بوده است؟ اگر رایها با آنچه مردم در روز انتخابات و شور روزهای قبل از انتخابات دیده بود مطالبقت داشت که کسی احساس نمیکرد تقلبی صورت گرفته... چرا دوست دارید مثل ملا نصرالدین کاسه خود را بردارید و خود را فریب دهید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین