کد خبر: ۹۰۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۴
در اجتماع 120 هزار نفری مردم اصفهان اعلام شد

خاتمی: برای نجات کشور از فلاکت باید حضور گسترده داشته باشیم

حضور مردم باطل‌السحر است/ موسوی آزادی را توام با عدالت می‌خواهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خاتمی در جمع پرشکوه مردم اصفهان گفت: «برای نجات کشور از مهلکه‌ای که در آن گرفتاریم حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رییس جمهور پیشین کشورمان گفت: «برای نجات کشور از مهلکه‌ای که در آن گرفتار شده‌ایم در 22 خرداد حضوری گسترده‌ای داشته باشیم که حضور مردم باطل‌السحر است».

سیدمحمد خاتمی که برای دیدار با مردم اصفهان به این شهر سفر کرده است، در جمع بیش از 100 هزار نفر از مردم اصفهان در میدان امام این شهر با بیان این که اصفهان قلب ایران بزرگ است، گفت: «روح تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در اصفهان است».



وی اصفهان را خاستگاه عالمان، فیلسوفان، هنرمندان، طبیبان و زنان و مردان بزرگ دانست و گفت: «اصفهان یکی از جوشان‌ترین کانون‌های انقلاب اسلامی است. اصفهان زادگاه و مسکن زنان و مردانی است که برای آزادی، عدالت و پیشرفت قلبشان تپیده است».

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: «در آستانه میلاد زهرای اطهر (س) الگوی انسانیت هستیم که خداوند او را نمونه زنان عالم و بلکه الگوی انسانیت معرفی کرده‌ است».

وی با تاکید بر اینکه در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم به فرزند انقلاب؛ یعنی مهندس میرحسین موسوی رای می‌دهیم، گفت: «اصفهان یادآور حضور شورانگیز زنان و مردانی است که آزادی، عدالت و اخلاق را طلب می‌کنند. هنگامی که جان مردم از استبداد، وابستگی و عقب‌ماندگی به تنگ آمد، مردم به پا خاستند و آزادی، عدالت و استقلال را طلب کردند».

خاتمی که در سخنان خودسیر تکمیلی انقلاب ایران را بیان می‌کرد، گفت: «روشنفکران، اصلاح‌گران و عالمان روشن‌بین، پیشتاز حرکت مردم به سوی آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خود شده‌اند و این چنین بود که خورشید مشروطیت در دل ایران استبدادزده دمید و اصفهان از پیشتازان مشروطه بوده است، ولی به دلیل توطئه خارجی و غفلت آزادی‌خواهان و تنگ‌نظری متحجران مشروطیت شکست خورد و استبداد رضاخانی مستقر شد».

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه مردم ایران در آن مقطع شکست نخورده‌اند و حرکت کرده‌اند و جنبش‌هایی شکل گرفت و آنجا که کشتی انقلاب در 22 بهمن در کرانه انقلاب اسلامی آرام گرفت، اظهار داشت: «مردم جمهوری اسلامی را می‌خواستند و جمهوری اسلامی یعنی عدالت،‌ آزادی، استقلال، پیشرفت همراه با رهبری امام بزرگوار».



وی ادامه داد: «ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم؛ جمهوری اسلامی که در آن اخلاق، عدالت حاکم است. ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در آن پایداری خانواده‌ها مستحکم باشد و زن آن آزاد و از حقوق مسلم خود برخوردار باشد. ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در آن تبعیض جنسی و نژادی نداشته باشیم».

خاتمی در ادامه خاطر نشان کرد: «ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا عدالت همه‌جانبه حاکم باشد، هم عدالت قضایی تا هم آزادی اندیشه در آن هزینه نداشته باشد و هم عدالت اقتصادی که در آن همه اقشار از امکانات موجود کشور برخوردار باشند».

رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه عدالت جمهوری اسلامی با عدالت صدقه‌ای یعنی پرورش فقر و توزیع فقر، فرسنگ‌ها فاصله دارد، اظهار داشت: «ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در آن از اصول اسلام و ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلاب دفاع شود و هم‌زمان با آن دشمن‌تراشی را نفی خواهیم کرد و هم‌زمان با آن تعامل با جهان و بهره‌گیری از امکانات برابر برای پیشرفت کشور را می‌خواهیم».

خاتمی یادآور شد: «ما اصولگراییم که می‌گوییم جمهوری اسلامی برقرار شده است تا ایران در خصوص عدالت اقتصادی و پیشرفت الگو باشد. آنکه ایران را عقب‌مانده می‌خواهد و آزادی را محدود کنند و به نام دین خرافات را ترویج دهد، اصولگرا نیست».

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه مردم ما حاکمانی می‌خواهند که به آنها دروغ نگویند، گفت: «مردم ما حاکمانی می‌خواهند که حاصل کار آنها تورم و رکود نباشد. مردم ما حاکمانی می‌خواهند که زمینه اهانت به آنها را فراهم نیاورند. مردم ما حاکمانی می‌خواهند که در عین دفاع از اصول، جلوی تحریم و فشارها را به ایران بگیرند».

وی با بیان اینکه مردم ما حاکمانی می‌خواهند که برای پوشاندن ناکارآمدی خود به دروغ و بهتان متوسل نشوند، اظهار داشت: «مردم ما حاکمانی می‌خواهند که اقدامات به اصطلاح مردمی آنها شائبه خرید رای نداشته باشد».



خاتمی یادآور شد: «من می‌گویم چرا قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق که در زمان دولت من لایحه آن به مجلس رفت دو سال در اجرای آن تاخیر رخ داد. آیا این منتی است که حقوق آنها را بدهید، آن هم در آستانه انتخابات بعد بگویید حقوق کارمندان را زیاد کردیم»؟

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با طرح این پرسش که چرا دو سال نظام هماهنگ پرداخت حقوق را عقب انداختید، گفت: «قرار بود برای اینکه تورم ایجاد نشود و بخش خصوصی رونق گیرد، تا اشتغال ایجاد شود و بودجه جاری کشور نیز از مالیات تامین شود نه از درآمدهای نفتی کارهای زیادی صورت گیرد».

وی تاکید کرد: «امروز خلاف آمارهای دورغینی که می‌دهند، بودجه جاری 2.5 برابر بودجه دولت قبل شده است که یک سوم آن از درآمد نفتی تامین می‌شود و بقیه از اصل بودجه تامین می‌شود».

خاتمی با طرح این پرسش که ذخیره ارزی چه شد، گفت: «دولت گذشته 14 میلیارد دلار ذخیره ارزی را در اختیار شما گذاشت؛ یعنی 300 میلیارد درآمد نفتی به کجا رفت؟ اگر از این درآمد افسانه‌ای درست استفاده می‌شد امروز به جای آنکه بیش از 7 میلیون تن گندم وارد کشور کنیم از تولیدات خود استفاده می‌کردیم. همانگونه که در سال 83 به خودکفایی گندم رسیده بودیم در حالی که وضعیت کشاورز ما امروز به دلیل واردات گندم مناسب نیست».

رئیس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: «اگر طرح‌های دولت قبل درست اجرا می‌شد امروز زاینده‌رود، این شاهرگ حیات ایران خشک نبود».

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه امروز در آستانه انتخابات سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: «علی‌رغم خواست کسانی که می‌خواهند شما به عرصه نیایید تا اقلیت در کشور حاکم شود، می‌گوییم و با هم پیمان می‌بندیم و همه به صندوق‌های رای خواهیم آمد».

وی ادامه داد: «آنکه اسلام را می‌خواهد به پای صندوق‌های رای می‌آید و آن‌هاکه می‌خواهند از برخی نهادهای انقلاب سوء استفاده نشود و به جای حقیقت خرافات حاکم نشود، به پای صندوق‌های رای می‌آیند. آنکه آزادی و پیشرفت را طلب می‌کند و می‌خواهد آزادی اندیشه و بیان هزینه نداشته باشد به پای صندوق‌های رای بیاید. آنکه عدالت و توسعه و پیشرفت و رفع تهدیدها و تحریم‌ها و فشارها را می‌خواهد از کشور دور کند به پای صندوق‌های رای خواهد آمد».

خاتمی با تاکید بر اینکه یک شبه به تمامی اهداف نمی‌توان رسید، گفت: «می‌شود مسیر کشور را که به سمت فلاکت برده می‌شود، نجات داد».

رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه جوان ایرانی 22 خرداد را به دومین 2 خرداد تبدیل می‌کند، اظهار داشت: «ما ضمن احترام به نامزدهای دیگر به خصوص برادر عزیزم آقای کروبی که از پیشگامان انقلاب و از خدمتگذار نظام و مورد تائید امام بودند و جناب آقای محسن رضایی که از فرماندهان قهرمان دوران دفاع مقدس می‌باشد باید بگوییم که ما یک رئیس‌جمهور می‌خواهیم و من بین همه این عزیزان به میرحسین موسوی رای می‌دهم».

وی میرحسین موسوی را مدیری توانایی دانست که در بحرانی‌ترین شرایط توانست کشور را به گونه‌ای اداره کند که هم جنگ اداره شود و هم فشار بر مردم کمتر شود».

رئیس‌جمهور سابق کشورمان میرحسین موسوی را یاور محرومان و مورد تائید حضرت امام دانست و گفت: «میرحسین موسوی فردی است که امروز در منشوری که صادر کرده است مدافع حقوق زنان، مردان، جوانان و حقوق طوایف مختلف کشور است. عزیزی که توجه به کارشناسی، علمی را اهمیت می‌دهد نه اینکه دستگاه‌های نظارتی و پرسش‌گری را به خاطر سلایق شخصی حذف و نابود کند».

وی ادامه داد: «موسوی کسی است که آزادی را توام با عدالت می‌خواهد».

خاتمی با اشاره به شهدای اصفهان و جمع حاضر در میدان امام اصفهان گفت: «شما وارث 23 هزار شهیدانی هستید که برای عظمت ایران جان خود را تقدیم کشور کرده‌اند، پس بیاییم در 22 خرداد همت شهید همت را داشته باشیم، بیاییم در 22 خرداد اخلاص شهید خرازی را به کار ببندیم و بیاییم سخت‌کوشی شهید کاظمی را از خود نشان دهیم».

خاتمی تاکید کرد: «باید برای نجات کشور از مهلکه‌ای که در آن گرفتار شده‌ایم در 22 خرداد حضور گسترده‌ای داشته باشیم که حضور مردم باطل‌السحر است تا بگوییم علی‌رغم کارشکنی‌ها و اراده‌ای که می‌خواهد اقلیت بر کشور حاکم باشد، بگوییم با حضور مردم می‌توانیم موانع را پشت سر بگذاریم».

خاتمی در پایان با اشاره به حضور آیت‌الله طاهری در میدان امام اصفهان و با تقدیر از نقش ایشان در ادوار مختلف قبل و بعد ازانقلاب گفت: «این ما و این 22 خرداد و این صندوق‌های رای و این نام میرحسین موسوی که به این صندوق‌ها ریخته می‌شود».

گفتنی است استقبال از محمد خاتمی به گونه‌ای بوده که حتی خیابان‌های اطراف میدان امام مملو از مردان و زنانی بود که برای شنیدن سخنان یار و حامی میرحسین موسوی آمده بودند.

علی‌رغم اینکه حامیان محمود احمدی‌نژاد همزمان با سخنرانی خاتمی تدارک مراسم دیگری را با حضور داوود احمدی‌نژاد و حسین رضا‌زاده تدارک دیده بودند، ولی جمعیتی که به استقبال خاتمی آمده بودند به حدی بود که آن مراسم را تحت‌الشعاع قرار دارد.

بعد از اتمام سخنرانی خاتمی مردم به ابراز احساسات نسبت به خاتمی پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
1
امروز بعد از ظهر رای اول موسوی در اصفهان قطعی شد

یه جوان خوش ذوق روی یه پلاکارد نوشته بود ما با اتوبوس نیامدیم .

و آنسوی پلاکارد "خاموشی ادامه تاریکی است "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
من خودم در میدان امام بودم و جمعیتی بسیار زیاد در میدان بود و خیلی ها هم به دلیل کمبود جا در پشت درها حضور داشتند و چرا عکس از خیابان ها بعد از سخنرانی آقای خاتمی نگذاشتید که شلوغ تر از میدان بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
به نام خدا
انشااله مطالب حقی که بیان نمودند آثار روشنگری و ارشادی لازم را برای مردم به ارمغان آورده باشد و یا بیاورد، آمین یا رب العالمین، لیکن سئوال اینجاست چرا اینقدر دیر بفکر روشنگری افتادند؟ زودتر از این نمیشد ؟ حتما باید این هزینه بر ملت تحمیل میشد!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
ملت بزرگ و سرافراز ایران روز 22 خرداد 88 با لبیک به ندای سرداران اصلاحات خاتمی و موسوی دوم خرداد دیگری می آفریند . انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
خاتمي دوست دارم
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
مبدان نقس جهان، خبابانهای اطراف و قطعی موبایلها دراون روز. عجب دورانی رو گذرندویم چه اتفاقانی که نیوفتاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین