کد خبر: ۱۲۴۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹

پیوستن 2 ملی‌پوش کشتی ایران به تیم ملی آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام جایزه بزرگ باکو در حالی خردادماه سالجاری به میزبانی آذربایجان برگزار خواهد شد که در ادامه سناریوی حضور کشتی‌گیران ایران در تیم ملی آذربایجان، 2 ملی‌پوش دیگر ایران کشورمان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی این کشور اقدام کرده‌اند. 

پس از آنکه سال گذشته سامان طهماسبی کشتی گیر کردستانی تیم ملی و دارنده دو مدال برنز جهان به دلیل بیرون ماندن از ترکیب تیم ملی و با دعوت آذربایجانی‌ها در مسابقات جام جایزه بزرگ باکو شرکت کرد، با پیشنهاد مالی قابل توجه آذری‌ها مواجه شد و نهایتا با تغییر تابعیت خود در رقابت‌های جهانی مسکو، جام جهانی بلاروس و قهرمانی اروپا در دورتموند با دوبنده تیم ملی آذربایجان روی تشک رفت.

چندی بعد هم چند ملی‌پوش دیگر از جمله محمدرضا آذرشکیب کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی کشور آذربایجان شرکت کردند که شایعه تغییر تابعیت آنها با اعلام فدراسیون مبنی بر اخذ رضایتنامه نقش بر آب شد.

اما گویا این سناریو پایانی نخواهد داشت چرا که در آستانه مسابقات جام جایزه بزرگ باکو در سال 2011 و با فاصله دو ماه تا شروع این مسابقات دو قهرمان نامدار سنگین وزن کشتی فرنگی کشورمان به دلیل آنچه بی‌مهری کادر فنی نسبت به خود می‌دانند پا جای پای طهماسبی گذاشته‌اند و برای ادامه تمرینات خود راهی باکو شده‌اند.

قاسم رضایی سال 2007 در خاک آذربایجان مدال برنز جهان را به سینه زد و در سال 2008 هم قهرمان آسیا شد اما در المپیک در ترکیب تیمی که هدایت آن با محمد بنا نبود و رضا سیم‌خواه سرمربیگری تیم را برعهده داشت در همان دور اول به حریفی از لیتوانی باخت و شانزدهم شد تا برای همیشه دوبنده تیم ملی را از دست بدهد.

البته محمد بنا بارها از همه مدعیان از جمله قاسم رضایی خواسته تا با حضور در مسابقات جام یادگار امام آمادگی خود را نشان دهند اما رضایی در سال 88 در جام یادگار امام به مقامی بهتر از دهمی نرسید. نکته مهم اینجاست که حضور حریفان صاحبنامی چون امیر علی اکبری و بابک قربانی در وزن 96 کیلو گرم تیم ملی هم اجازه عرض اندام به رضایی نداد و او بعد از یک سال تصمیم گرفت تا به هم تیمی سابقش در تیم ملی آذربایجان ملحق شود.

مسعود هاشم‌زاده ملی پوش نامدار آذری و دارنده دو مدال طلای آسیا و نفر چهارم المپیک آتن دیگر قهرمان سنگین وزنی است که برای حضور در مسابقات جام جایزه بزرگ باکو برنامه‌ریزی کرده است. او دو سال پیش نیز در مسابقات جایزه بزرگ باکو شرکت کرد و اتفاقا عنوان نخست و مدال طلا را کسب کرد اما پس از ناکامی در مسابقات جهانی دانمارک با واکنش قهرآمیز محمد بنا مواجه شد و بنا اعلام کرد تا وقتی من در تیم ملی سرمربی هستم هاشم زاده جایی در این تیم نخواهد داشت. با این حال او در فینال جام یادگار امام سال 88 حاضر شد اما با شکست مقابل محمد قربانی عملا شانس خود را برای بازگشت به تیم ملی ایران از دست داد.

با این حال قاسم رضایی و مسعود هاشم‌زاده تنها در صورتی می‌توانند در تیم ملی آذربایجان به میدان بروند که از فدراسیون کشتی ایران رضایتنامه داشته باشند که البته هنوز مشخص نیست فدراسیون کشتی برای این 2 رضایت‌نامه صادر خواهد کرد یا خیر؟!

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام جایزه بزرگ باکو طی روزهای 18 تا 20 خرداد در پایتخت آذربایجان برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
6
2
قاسم رضایی اینچنین جاودانه شد عزیز
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین