کد خبر: ۱۲۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
حجت الاسلام سعیدی:

سعیدی: اختیارات ولی‌فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) با اختیارات پیامبر اکرم(ص) یکسان است

مشروعیت ولی فقیه فرازمانی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر فرا زمانی بودن مشروعیت رهبری، اظهار داشت: اختیارات ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان(عج) در جامعه با اختیارات امام معصوم(ع) و پیامبر اکرم(ص) یکسان است. این مساله یکی از شاخصه‌های گفتمان امام(ره) است. 

حجت الاسلام سعیدی در هشتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر که توسط حزب موتلفه اسلامی برگزارشد، با اشاره به موضوع گفتمان انقلاب اسلامی و فتنه‌ها، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در واپسین دهه‌های هزاره دوم میلادی زلزله عظیمی را در منطقه خاورمیانه به وجود آورد که پس از 32 سال پس‌لرزه‌های آن را هم اکنون در مصر، تونس، اردن و دیگر کشور‌ها می‌بینیم. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب‌های معاصر موفق‌ترین انقلاب‌ها است‌، افزود: انقلاب‌های دیگری که در دنیا از جمله انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب الجزایر و.. به وقوع پیوست به علت فقدان رهبری، موفق نبود. در الجزایر انقلاب از مساجد برخواست اما به علت فقدان رهبری ثمری نداشت. 

سعیدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون توفنده در همان چارچوب و استاندار‌های پایه‌گذاری شده تداوم یافته است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: اینکه انقلاب اسلامی موفق‌ترین انقلاب بوده بدین معنا نیست که مشکل و بحران نداشته‌ایم، بلکه این انقلاب همواره با فتنه‌ها و چالش‌های جدی روبه‌رو بوده است و سنگین‌ترین چالش‌ها را در طول این سه دهه اخیر دیده است‏، اما با قدرت رهبری و وحدت مردم حول محور رهبری فتنه‌ها را سپری کرده وانقلاب تا به امروز سالم مانده است. 

وی در ادامه نهضت آزادی و جبهه ملی، بنی‌صدر و منافقین، بیت‌ آیت‌الله‌منتظری‌(ره)، اصلاح‌طلبان و جریان سکولار و لیبرال و حوادث سال گذشته را که مجموعه‌ای از جریانات مختلف اشرافی‌گری، سلطنت‌طلبان کشورهای غربی و کشورهای مرتجع منطقه حضور داشتند را مهمترین فتنه‌های پس از انقلاب دانست و گفت: ریشه این فتنه‌ها در دو برداشت متفاوت از حاکمیت دینی است، گفتمان اصلی انقلاب بر گرفته از گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری است که در مقابل گفتمان‌های التقاطی قرار دارد. 

سعیدی با اشاره به گفتمان‌های 100 سال اخیر در ایران‏، تصریح کرد: گفتمان لیبرال غربی یکی از گفتمان‌هایی است که وجود داشته و بر این مبنا استوار است که می‌گویند دین نمی‌تواند منشا تحقق اهداف باشد. معتقدند که ما باید غربی شویم تا به تمدن برسیم. 

وی گفتمان ملی‌گرایی غربی را از دیگر گفتمان‌های موجود در این سال‌ها دانست و اظهار داشت: گفتمان ملی‌گرایی غربی که مجموعه‌ای از ناسیونالیسم و آموزه‌های غربی است که جبهه ملی بخش لائیک و نهضت آزادی بخش مذهبی آن را بر عهده داشته است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به گفتمان چپ مارکسیستی، گفت: چپ مارکسیستی دارای دو شاخه التقاطی و الحادی است که در بخش التقاطی آن مجاهدین خلق و جنبش مسلمان مبارز و در قسمت الحادی آن حزب توده قرار داشتند. 

وی گفتمان دینی را یکی دیگر از گفتمان‌های موجود دانست و اظهار‌داشت: در گفتمان دینی بازگشت به اسلام و گفتمان نبوی و علوی است که از شیخ طوسی تا آیت‌الله العظمی بروجردی در آن قرار داشته و مجموعه تشکل‌ها و احزاب موتلفه اسلامی، فدائیان اسلام در این گفتمان قرار دارند و مسأله بازگشت به اسلام فقاهتی را مطرح کرده‌اند. 

سعیدی تاکید کرد: روحانیت و مجموعه‌های مذهبی در طول این 100 سال در مقابله با سه گفتمان لیبرال غربی، ملی‌گرایی غربی و چپ‌کمونیستی قرار داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه هنر امام خمینی(ره) تحقق بخشیدن به گفتمان نبوی و دینی بود‏، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در اوج ناباوری آن سه گفتمان را کنار زد تا گفتمان دینی را پیاده کند و منشا همه تحولات همین گفتمان است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص شناخت گفتمان دینی ابراز داشت: گفتمان امام خمینی(ره) همان گفتمان نبوی است که یکی از شاخصه‌های آن اعتقاد به منشا الهی حقانیت قدرت است. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر قدرت در هرکجا بود آیا حق هم همان‌جاست، گفت: عده‌ای معتقدند هرکه غالب شود حق می‌شود. یعنی هر‌کس با زور به قدرت رسید حق می‌شود و این منطق معاویه در مقابل امیر المومنین(ع) و مستکبرین امروز است. 

سعیدی تصریح کرد‌:‌ عده‌ای نیز معتقدند اگر قدرت از رای مردم نشات گرفت حق می‌شود و نظریه سوم این است که اگر قدرت از منشا الهی بود حق می‌شود و درغیر این صورت فنا خواهد شد. 

وی ادامه داد: اولین شاخصه گفتمان نبوی این است که منشا قدرت اذعان خداوند است و منشا مدیریت و قانون و مقررات را اذعان خداوند متعال است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر فرا زمانی بودن مشروعیت رهبری، اظهار داشت: اختیارات ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان(عج) در جامعه با اختیارات امام معصوم(ع) و پیامبر اکرم(ص) یکسان است. این مساله یکی از شاخصه‌های گفتمان امام(ره) است. 

سعیدی در ادامه با اشاره به وجود گفتمان‌های غیر‌دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد گفتمان‌های غیر دینی در برابر گفتمان امام(ره) بوده‌ایم و اولین تقابل این دو گفتمان وجود نهضت آزادی و جبهه ملی است. 

وی جریان بنی صدر را گفتمان در مقابل گفتمان امام(ره) دانست و اظهار داشت: ماهیت فکری بنی‌صدر به هیچ عنوان با ساختار گفتمان امام(ره) سنخیت نداشت. 

نماینده ولی فقیه در سپاه گفتمان اصلاح‌طلبان را با گفتمان امام(ره) دارای فاصله دانست و تاکید کرد: گفتمان فتنه‌گران نیز با گفتمان امام خمینی(ره) زمین تا آسمان است و تفاوت آن کاملا محسوس است. 

وی افزود: ملاک حقانیت هر گفتمانی این است که باید متکی به قرآن سنت ویا فتوا باشد. در عصر پیامبر(ص) ملاک گفتمان پیامبر(ص)، در عصر امامت امام معصوم(ع) و در عصر غیبت ملاک ولی فقیه است. 

سعیدی خاطرنشان کرد:متاسفانه دربرخی مواقع در کشور برخی تفکر‌های التقاطی قدرت را در دست گرفته‌اند و چالش‌های بسیاری به وجود آمده است. اگر این گفتمان‌های التقاطی وارد قدرت شود با مشکلات جدی روبرو می‌شویم. باید ببینیم رهبری چه آرمان‌هایی دارند. 

وی افزود: در فتنه سال گذشته برخی از کاندیداها با دشمن کنار آمدند ارتباطشان کاملا روشن بود و مشکلاتی که درست کردند به اقتدار و امنیت ملی لطمه وارد کرد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تاکید کرد: توجه آحاد مردم تکیه به گفتمان رهبری به عنوان گفتمان حق باید باشد یعنی وقتی پای صندوق می خواهند رای دهند باید ببینند کدام کاندیدا از جنس گفتمان رهبری است. مردم قدرت را به کسانی دهند که گفتمانشان از جنس گفتمان رهبری باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین