کد خبر: ۱۴۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
در فاصله یک روز به برگزاری جوایز اسکار

«جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسپیریت شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در بیست و هفتمین دوره جوایز سالانه اسپیریت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را از آن خود کرد. 

مراسم این دوره جوایز اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، شنبه شب (یکشنبه صبح به وقت ایران) در لس آنجلس برگزار شد.

در این مراسم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت کرد. «ملانکولیا» لارس فون تریر، «شرم» استیو مکوئین، «پسری با دوچرخه» برادران داردن و «تیراناسور» پدی کانسیدین، دیگر نامزدهای این بخش بودند.

«جدایی نادر از سیمین»‌ در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار که برندگان آن دوشنبه صبح معرفی می‌شوند، نامزد دو جایزه اسکار است.

در بخش‌های اصلی، فیلم سیاه و سفید و صامت «هنرمند» ساخته میشل هازاناویسیوس برنده جوایز اسپیریت بهترین فیلم بلند، کارگردان، فیلمبردار (گیوم شیفمان) و بازیگر مرد (ژان دوژاردن) شد.

دوژاردن که در «هنرمند» نقش یک ستاره فیلم‌های صامت در دهه 1920 را بازی می‌کند، برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد دامین بشیر برای «یک زندگی بهتر»، رایان گاسلینگ برای «راندن»، وودی هارلسن برای «Rampart» و مایکل شانون برای «پناه بگیر» را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

میشل ویلیامز برای بازی در نقش مریلین مونرو در فیلم «هفته من با مریلین» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. لورن آمبروز برای «به من فکر کن»، ریچل هریس برای «انتخاب طبیعی»، آد‌پرو اودویه برای «مطرود» و الیزابت اولسن برای «مارتا مارسی می مارلین» دیگر رقبای این بخش بودند.

کریستوفر پلامر برای «تازه‌کارها» جایزه اسپیریت بهترین بازیگر مرد مکمل را برد و شیلین وودلی برای «فرزندان» برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد. «فرزندان» جایزه بهترین فیلمنامه (الکساندر پین، نت فاکسن و جیم راش) را هم گرفت.

جایزه اسپیریت بهترین فیلمنامه اول به ویل رایسر برای «50/50» رسید.

جایزه بهترین بلند اول به جی.سی. چاندور برای «Margin Call» اعطاء شد. این فیلم همچنین جایزه رابرت آلتمن را گرفت که هر سال به فیلمی با بهترین گروه بازیگران اهدا می‌شود.

«مطرود» به کارگردانی دی ریس که بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شده، جایزه جان کاساوتیس را گرفت. «مزاحمان» ساخته استیو جیمز نیز جایزه اسپیریت بهترین مستند را برد.

به گزارش خبرآنلاین،جوایز اسپیریت از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که خارج از سیستم استودیوهای بزرگ یا در بخش‌های ویژه درون استودیوها در آمریکا ساخته شده‌اند. این جوایز فیلم‌هایی را مورد توجه قرار می‌دهد که با بودجه کمتر از 20 میلیون دلار ساخته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین