کد خبر: ۱۸۳۳۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۷

توضیح وکیل مجری تلویزیون که دختری جوان از او شکایت کرده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک منبع آگاه در رسانه ملی در تشریح پرونده مجری تلویزیون گفت: مدتی است که خانم جوانی با قصه پردازی‌هایی که خوراک رسانه‌های زرد است، اشتهای رسانه‌ای را برانگیخته و با افسانه​پردازی‌هایی، موجب انتشار اخبار غیرواقع شده که طبق مفاد صریح قانون مجازات اسلامی از موارد اشاعه فساد محسوب می‌شود.

وی افزود: نیاوردن نام مجری از یک طرف و چرخش گناه آلود این اخبار غیر واقع از سوی دیگر، نه تنها چهره اخلاق رسانه‌ای را مخدوش کرده بلکه سعی و تلاش تمام مجریان و کارکنان و گویندگان و بازیگران صداوسیما را زیر سوال برده است. ذکر جملاتی مانند «مجری تلویزیون دستگیر شد»، «مجری تلویزیون با دستبند به دادگاه آورده شد»، «مجری تلویزیون به اوین رفت»، «مجری تلویزیون رابطه نامشروع برقرار کرد» و...

که تماما دروغ محض و بازی بی‌تقوایی برخی رسانه‌‌ها بوده و تا کنون کاملا بی‌سابقه بوده و بسیار مورد پسند رسانه‌های خارجی است، در حالی صورت می‌‌گیرد که چنین اتهامی در حد بسیار مختصر حتما، از سوی بخش‌های حراستی و نظارتی صداوسیما مورد رصد و پاسداری مداوم بوده و اگر چنین چیزی صحت داشت، جلو‌تر از افسانه پردازی‌های فرد شاکی مورد رسیدگی و توبیخ و تنبیه مجری قرار می‌گرفت.» وی افزود: «از آنجا که مجری و گوینده رادیو و تلویزیون پرچم رسانه محسوب می‌‌شود، و با توجه به گفته‌های کار‌شناسان و مسئولین امر شکایت این خانم و این فرد بار‌ها و در محاکم مختلف مورد رسیدگی قرار گرفته و رد و ابطال شده، رسانه‌‌ها باید مراقب فریب چنین افرادی باشند».

به جهت شفاف‌سازی موضوع، گفت‌و‌گویی با وکیل این مجری صورت دادیم که در ادامه می‌‌خوانید.

غلامحسین حیدری، وکیل مجری مشهور تلویزیون که این روز‌ها درگیر یک شکایت مشکوک شده و بعد از ماه‌‌ها برگزاری جلسات دادگاه، ظهر چهارشنبه رای «برائت» از ادعای تجاوز به عنف و با اکراه را از دادگاه بدوی دریافت کرد، در گفت‌و‌گو با تابناک به برخی ابهامات این پرونده پاسخ داد و گفت: مجری تلویزیون محکوم نشده و از ادعاهای شاکی پرونده تبرئه شده است.

وی در این گفت‌و‌گو هرگز حاضر نشد از شاکی و برخی ادعاهای متناقض و غیر اخلاقی و همچنین استعلام‌های پزشکی قانونی درباره این دختر سخن بگوید و معتقد بود: از ابتدا قرارمان با موکلم این بود که در جریان رسیدگی به این پرونده و با توجه به نفوذ رسانه​ای که وجود دارد، آبروی شخصی ریخته نشود.

وی گفت: پس از حکم دادگاه خواستم در نشستی با حضور رسانه‌‌ها به خبرنگاران درباره پرونده توضیحاتی ارائه کنم که باز هم موکل من موافقت نکرد و گفت ما قائل به قانون و حضور خدا در همه اعمال و رفتارمان هستیم و نیازی به تشریح جزییات یک پرونده نیست.

وکیل پرونده در خصوص حاشیه​سازی‌های رسانه‌ای نیز گفت: از ماه‌‌ها قبل، هجمه‌های شدیدی علیه موکل من در برخی رسانه‌‌ها مطرح شد که با طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه برخی از این سایت‌‌ها فیلتر و برخی نیز احضار و تفهیم اتهام شدند و برای برخی نیز قرار وثیقه صادر شد.

وی افزود: موضوع اصلی شکایت این خانم، طرح ادعایی بوده که در دادگاه رد شده و بعد از بررسی‌های متعدد چهار مستشار و یک رییس شعبه و استعلام‌های متعدد به درخواست شاکی، رای بر برائت موکل من داده شده است. در خصوص بند پایانی حکم دادگاه بدوی نیز، یک ادعا و اتهام دیگر است که باید در دادگاهی دیگر مطرح می‌شد، اما به هر حال ما تابع قانون هستیم و به این حکم هم طبق روال قانونی اعتراض می‌کنیم و هرچه پیش آید آن را می‌پذیریم.

وی توضیح داد: درباره ادعای جدید، خانواده شاکی کاملا در جریان بوده​اند و اصلا پنهان کاری وجود نداشته است.

حیدری همچنین با گلایه از برخی رسانه‌‌ها گفت: گویا داستان این پرونده از یک شکایت و روال عادی خارج شده و برخی دوست دارند آن را در فضای خارج از قانون کشور باز کنند! من درباره ادعاهای شاکی حرفی نمی‌زنم چون مدارک موجود در دادگاه به خوبی ماهیت وی را برملا می‌‌کند اما اینکه برخی رسانه‌‌ها به راحتی آبروی یک همکار رسانه​ای خود را که طبق قانون این کشور که برخاسته از شرع مقدس اسلام است، به خاطر ادعاهای متناقض یک شاکی شکست خورده، در فضای اینترنت می‌‌برند، اصلا کار حرفه​ای و درستی نیست.

وی افزود: برخی رسانه‌‌ها امروز باید به خاطر انتشار برخی مطالب صددرصد خلاف واقع، از موکل من و ملت عزیز، عذرخواهی کنند چرا که اگر قانون را قبول داریم، وی تبرئه شده است. ولی بازهم شاهد هستیم که دارند پرده دری می‌کنند و حریم خصوصی افراد را می‌‌شکنند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: همین جا اعلام می‌‌کنم اگر شاکی واقعا مدارکی دارد که در دادگاه ارائه نکرده، در اولین فرصت آن‌ها را به دادگاه ارائه کند، اما مطمئن باشید او هر آنچه که در توان خود داشت، مطرح کرد و از نهادهای مختلف استعلام خواست اما به نتیجه نرسید و حالا بازی خود را به رسانه‌‌ها کشانده است.

وی گفت: حق شکایت از برخی رسانه‌‌ها، برای من و موکلم محفوظ است و پس از بررسی‌های دقیق، این کار را انجام خواهیم داد.

بنا بر این گزارش، «شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران در رای کلاسه ۱۶۸/۷۸/۹۱ آورده است، ‌ مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختری جوان به «زنای به عنف و با اکراه» متهم شده است، پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ اظهارات شاکی و دفاعیات متهم، در ‌‌نهایت به جهت ایجاد شبهه برای دادگاه در موضوع اتهامی زنای به عنف و با اکراه و بر اساس مصداق قاعده درء و به استناد به مواد ۵۴ و ۱۷۷ قانون آیین‌دادرسی کیفری از اتهام زنای به عنف با شرایط احصان تبرئه شده است. دادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود».

ابه گزارش تابناک؛ ین در حالی است که برخی رسانه‌ها در تیتر خود به اشتباه آورده بودند: «مجری تلویزیون به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد» و این در حالی است که پس از مهلت قانونی و تجدید نظرخواهی و در صورت اثبات رابطه _ که با توجه به اظهارات وکیل متشاکی پنهان کاری در کار نبوده و حرفی از بزهکاری در ملاقات با شاکیه نیست _ هر کدام از دو طرف به چهل ضربه شلاق محکوم می‌‌شوند و نه تنها متشاکی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
3
حالا که برائت گرفته چرا هنوز اسمش مخفیه؟؟؟
شایا تجلی
|
United States of America
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
3
توضیحات وکیل فوق الذکر بیشتر بدرد ترشی لیته می خورد
قشنگترین بخش این جریان حق شکایت از برخی رسانه‌‌ها، برای وکیل و موکلشون محفوظ است و پس از بررسی‌های دقیق، این کار را انجام خواهند داد. ههههههههههه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
4
خیلی خنده دار بود!
این صدا و سیما 24 ساعته داره از همه عالم و آدم جز عده قلیلی هتک حرمت و آبرو میکنه بعد این آقایون چقدر مدعی اخلاق هم هستند!!!!
خنده دارتر اینه که هوسرانی این مرد-ولو در لوای متعه- رو کتمان میکنن و انتظار دارن همچنان بشینیم و ذکر روایات این بابا رو با فراغ بال ببینیم:))
م.ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
4
الان اگه مجری یه کشور دیگه بود صدر اخبار ایران بود.دوباره یک رسواییه بزرگ دیگر برای غرب!اما تو ایران صیغه میکنن رسوا نمیشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
3
احتمالا زندگی خانوادگی مجری بهم میریزه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
3
همه بدهکار شدن
این و میگن یه وکیل خوب
بابا یارو میگه من هزارتا سند دارم که به دادگاه ارائه کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
3
آره آقای ف ج شما راست می گی خانواده دختره مطلع و راضی بودند که دخترشونو ببری کیش و اغفال کنی و بهش تجاوز کنی اصلا خودشون بهت گفته بودن اینکارو بکن بعد نمی دونم چی شد یک دفعه ناراضی شدند و شکایت کردند.بعدشم این آقای وکیل وقتی میگه نفری 40 شلاق فکر میکنه این یعنی موکلش کاملا تبرئه شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
3
ایشون منتظر مجازات از طرف مردم باشند.
شما هم حواستو جمع کن که وکیل نا حق شدی.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
آقا مهدی خدا وکیلی قبلاً چقدر پا منبری ایشان بودی که همچین ادعایی می کنی در ضمن کلاً دوست دارید یک چیزی گفته باشید .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
3
از الان به بعد دیدن چهره این مجریه برام که از طرفداراش بودم جدا چندش آوره.امیدوارم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
3
یه دختر بیچاره مثل همه ملت ایران که کس و کاری نداره در مقابل یه هیولا و غول اجتماعی که همه و همه دارن همایتش میکنن چکار میتونه بکونه عزیز من خودت میگی هیچ نهادی به استعلام های این خانم جواب نداده یعنی چی اینجاست که میگن عدالت علی مونده تو 1400 سال پیش.......خودتی!!!!!!!!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
5
2
بنده قبلاً نیز به این موضوع اشاره کردم که کل قضیه شبیه به فیلم های هندی شده فردی اینقدر مومن و معتقد که به یک نفر در عرفات پیامک می دهد که اورا دعا کند بعد همین فرد به استقبال شخص دعا کننده می رود و باز ایشان با آن اعتقاد و البته به جهت اینکه خانواده راحتی هستند و با توجه به تمکن مالی ، بدون پول کافی با فرد مذکور به مسافرت می رود و شب هنگام زمانی که خواب بوده آن اتفاق می افتد و .... واقعاً که می شود با این سناریو یک فیلم شبه هندی ساخت .
به نظر بنده این خانم دنبال یک سناریو دیگه مثل اونهایی که بعد از انتخابات 88 هزار ادعا برای رقتن به آن ور آب مطرح می کردند (مثل زندان و تجاوز و...) در آخر ماجرا دنبال همین موضوع یعنی ویزا گرفتن به هر قیمت است ؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
4
1
دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
5
در هر صورت این آقای مجری روابطی خارج از روابط خانوادگی داشته و با وجود داشتن همسر و فرزند سراغ یک زن دیگر رفته . حالا این که این روابط با اکراه آن خانم بوده یا خودش هم تمایل داشته یک موضوع دیگه است.
واقعا که چقدر این اقای مجری صدا و سیما پررو است.
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
3
ببینید به تن چه کسایی لباس مقدس احرام می کنن و جلوی دوربین می برن !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
2
ادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود».
يكي به اين وكيل با شعور بگويد معناي جمله بالا چيست.
اين مجري محترم و مشهور مجرم است چون 80 ضربه شلاق بايد بخورد.
و اگر منظور ايشان اتهام زنا مي باشد هرگز ثابت نخواهد شد چون طبق ضوابط غيرممكن است
ارشاد
|
Germany
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
7
شكار كردن يك دختر در حين گزارش از صحراي عرفه نشان چيست؟ هر چند كه دختر نيز گناهكار است ولي يك مجري اشاعه دهنده ارزشها چقدر نيت پليدي در سر دارد كه از مقدسات پلي براي هوسراني هاي خود مي سازد. آدم به همه كس و همه چيز بدبين مي شود. گيرم كه خود دختر خانم قصد اغفال اين آقا را داشته . مجري خوش سخن چقدر آدم ضعيف النفس و خوش اشتها بوده كه عليرغم داشتن زن و فرزند سريع لغزيده و بجاي نصيحت خانم مرتكب گناه هم شده . پس مشخصه كه به حجم عظيم گفته هاي خودش اعتقادي ندارد و صدا و سيما بهتره كه يك ربات سخنگو استخدام كنه و بجاي مجري كلي سخنان اخلاقي خورد مردم بدهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
3
7
از این گرگان بره نما که در پوشش اسلام گناه میکنند در رسانه به اصطلاح ملی کم نیستند. کدام حراست؟کدام بازرسی؟
کار بازرسی فقط لا پوشانی و جلوگیری از ریختن آبروی متهم است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
5
3
آخه آدم روانی مریض چرا منفی میدی میدونم که همه ای منفی ها کار یک نفره خدا لعنتت کنه از افرادی مثل تو متنفرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
1
من با اینکه مقصر اصلی خود دختراست موافقم اما بقیه ی جملاتت نشون می ده یا اصلا از خونه بیرون نرفتی وفقط نشستی جلوی تلویزیون ملی یا..
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
7
سلام دوستان گرامی
دیشب که این خبر رو شنیدم اصلا نمی تونستم باورش کنم و مثلا یک رویای وحشتناک برام بود چرا که روزه های ماه رمضان رو با برنامه های سحری او اغاز می کردم , اصلا نمی تونستم از شدت ناراحتی بخوابم اما در حین خواب یک فکری سراغم اومد که اولا حقیقت واقعی را تنها خدا می داند و تو از ان اگاهی نداری که بخواهی در مورد او قضاوت کنی و رای صادر کنی ثانیا اگر هم او مجرمم باشد شاید این اولین و اخرین جرم او باشد اما تو ( یعنی خودم )هزاران گناه و معصیت داری که اگر یکی از انها برملا شود هرچی ابرو داشتی می رود و همچنین به این فکر کردم که به جای اینکه به عیب جویی از دیگران بپردازم اول گناهان و زشتی های خودم رو اصلاح کنم .
البته منکر این نیستم که اگر واقعا چنین اتفاقی بیافته باید با مجرم به اشد مجازات اسلامی رفتار کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
4
جالبه که محکومیت این مجری به 80 ضربه شلاق رو تایید میکنه و میگه اعتراض کردیم و بعد میگه بیگناهه ؟!!
بهاره
|
Netherlands
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
2
7
ببینید چرا اینقدر سر کارهای کرده یا نکرده دیگران دارین حرص می خورین؟! به فکر درستی راه زندگی خودتون باشین! اگر هر کدوم از ما فقط به فکر درست کردن خودمون باشین، این مکلات پیش نمی آد............
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
2
همون اول معلوم بود که این آقا به اتهام تجاوز به عنف محکوم نمیشه چون مجازاتش اعدامه!!!حالا وکیلم این موضوع رو بزرگ کرده .آقا جان محکومیت به 80 ضربه شلاق یعنی اثبات رابطه نامشروع می فهمی؟؟؟!!!خیلی رو دارین به خدا که باز می خواین فرافکنی کنید و علیه رسانه ها...
حمید
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
3
مجری حزب الله شما مگر در حین ارتکاب عمل زنا مگر متاهل نبوده (حتی اگر بحث صیغه هم باشد مگر دختر قبل از عقد اجازه پدر ضروری نیست در حکو مت ایران دستگاه قضائی حتی روشن ترین احکام اسلامی را سلیقه ای هعمال می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
2
2
همش تقصیر زن است..اگه چشم و ابرو نمیرفت....هیچ وقت این جوری نمیشد
ناشناس
|
Japan
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
1
3
ف ج کیه؟
به منم بگید
ناشناس
|
Japan
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
1
1
کیه مجریه من نمیدونم ماه رمضونم نمیدیدم
به منم بگید
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
1
0
چقدر ساده لوحانه است که باور کنیم یک مجری مشهور با آبروی چند ساله و اهل خانواده خود را به تیغ بی آبرویی و تهمت بسپارد. خدا شاهد همه ماست. هر که در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
1
انشاالله ک اینطورنبوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
1
خدا بهتر میدونه
125
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
اگه دروغه که چه بهتر اما اگر واقعیته ......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین