کد خبر: ۱۵۰۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
پلک‌های پایین باعث کاهش دید می‌شوند

از جراحی زیبایی پلک چه می‌دانید؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دکتر علی اصغر شیرازی فوق تخصص جراحی‌های زیبایی صورت درباره جراحی زیبایی پلک عنوان کرد: «چشم و اطراف آن مهم‌ترین عناصر صورت می‌باشند. همان‌طور که سن بالا می‌رود پلک‌ها کشیده و پوست آن شل شده و ماهیچه‌های ظریف داخل پوستی ضعیف می‌گردند به دنبال آن، چربی‌های زیادی زیر پلک بالا و پایین جمع شده و به آن حالت پف‌آلود می‌دهند.»

وی ادامه داد: «همچنین با سنگینی‌ای که ایجاد می‌کنند باعث افتادگی ابرو می‌شوند. بدنبال آن علاوه بر آنکه فرد مسن‌تر به نظر می‌رسد، ممکن است چهره‌ خسته وبی‌حوصله به نظر آید. چنانچه این حالت شدید باشد، حتی امکان دارد دید را مختل کند.»

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در مورد افرادی که مناسب جراحی زیبایی پلک هستند، خاطرنشان کرد: «خانم‌ها یا آقایانی که پلک‌های پایین یا بالای آن‌ها حالت پف آلود دارد، یا در قسمتهایی برجسته بوده، یا افتادگی و یا پوست اضافی دارد و مایلند چهره‌شان تغییر کند تا جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند، کاندید این عمل هستند.

وی تاکید کرد: «نباید تصور شود که با این عمل تمام مشکلات زیبایی صورت و یا مشکلات روحی و جسمی حل می‌گردد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که فرد از نظر روحی وروانی با ثبات بوده و انتظارات معقولی از نتایج جراحی داشته باشد. بلفاروپلاستی ممکن است همراه با جراحی‌های دیگر همچون بالا بردن ابروکشیدن پوست پیشانی و یا صورت انجام پذیرد.»

دکتر شیرازی که عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، اروپا و استرالیا است در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این جراحی عوارض و پیامدهایی دارد، اذعان کرد: «همانند دیگر جراحی‌ها بلفاروپلاستی هم ممکن است با پیامد‌ها و یا عوارضی همراه باشد. پیامدهایی همچون تورم، کبودی، بی‌حسی پوست پلک، تغییراتی در بینایی همچون دوبینی گردد که در مدت کوتاهی بهبود یافته و هیچگونه اثری از آن برجا نمی‌ماند. عوارض این جراحی گرچه بسیار نادرند، ولی ممکن است اتفاق بیفتد. همانند باقیماندن جای برش، افتادگی پلک و یا آسیب به قرنیه.»

این عضو هیأت مدیره انجمن راینولوژی ایران با بیان اینکه درجلسه مشاوره ابتدا تاریخچه دقیقی از وضعیت پزشکی و سلامت اخذ ‌شود، تصریح کرد: «پزشک باید از هرگونه بیماری احتمالی مثل دیابت، تیروئید، بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی، کبدی و اعصاب مطلع شود. دارویی که فرد مصرف می‌کند و بیماری‌های چشمی آب سیاه، آب مروارید، خشکی چشم و یا اختلالات دید را با پزشک در میان بگذارند.»

دکتر شیرازی با اشاره به اینکه سپس یک معاینه دقیق به خصوص از پلک‌ها و صورت به عمل می‌آید، خاطرنشان کرد: «در این معاینه پزشک به وضع پلک‌ها میزان پوست اضافی آن، کیسه‌های چربی در پلک بالا و پایین، افتادگی پلک و وضعیت ابرو توجه می‌نماید. عکسهای فوتوگرافی از چشمان نیز تهیه می‌شود. این عکس‌ها که از جهات و زوایای مختلفی گرفته می‌شود، به برنامه‌ریزی عمل جراحی و ارزیابی نتایج کوتاه و بلند مدت کمک می‌نماید.»

وی افزود: «فرد از دوهفته قبل از جراحی از هرگونه دارو که باعث اختلال در انعقاد خون می‌شود مثل آسپیرین، پروفن و مفنامیک اسید، باید اجتناب کنید. همچنین از دو هفته قبل تا دو ماه بعد از جراحی از کشیدن سیگار و قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب پرهیز نمایید.»

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران در زمینه عمل جراحی پلک خاطرنشان کرد: «این عمل معمولا به صورت سر پایی در کلینیک انجام می‌شود. در اکثر موارد عمل با استفاده از داروهای بی‌حس‌ کننده موضعی همراه با داروهای تزریقی آرامبخش صورت می‌پذیرد. اگر قرار باشد که هر دو پلک بالا و پایین جراحی شود، ابتدا در پلک بالا، مقداری از پوست و یا ماهیچه زیرآن و غدد چربی اضافه را برداشته و سپس پوست را با استفاده از نخهای بسیار ظریف بخیه می‌کنند.»

وی ادامه داد: «آنگاه پلک پایین را با استفاده از برش‌هایی که یا داخل پلک و یا درست زیر مژه‌و روی پوست است باز کرده و مانند پلک بالا پوست ماهیچه و چربی‌های اضافه برداشته می‌شود.»

دکتر شیرازی در پاسخ به اینکه بعد از جراحی چه نکاتی راباید رعایت کرد، تصریح کرد: «بعد از عمل ممکن است کمی درد، تورم، کبودی، اختلال در دید، دوبینی و بی‌حسی پلک‌ها را احساس نمایید. از مسکن‌هایی مثل استامینوفن برای تسکین می‌توان استفاده کرد ولی از خوردن آسپرین و پروفن خودداری کنید.»

وی خاطرنشان کرد: «برای دو روز اول استفاده از کمپرس یخ از میزان تورم می‌کاهد. در روز چهارم به پزشک مراجعه نموده تاپس از بررسی بخیه‌ها کشیده شود.»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سینانیوز،این فوق تخصص جراحی‌های زیبایی صورت گفت: «زخم محل جراحی گاهی شش ماه و یا بیشتر زمان لازم دارد تا محوگردد. در پلک بالا گاهی دانه‌های سفید که حاوی چربی است دیده می‌شود که پزشک به راحتی وبه طور سر پایی آن‌ها را بیرون می‌آورد. در شش ماه اول در حد امکان از قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین