کد خبر: ۱۳۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
رئیس جامعه معلولان ایران:

تنها 300 هزار نفر از سه میلیون معلول مستمری می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جامعه معلولان ایران گفت: بیش از سه میلیون معلول در کشور وجود دارد که یک میلیون و 200 هزار نفر آنها در بهزیستی دارای پرونده هستند اما فقط کمتر از 300 هزار نفر ماهیانه 40 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند. 

علی همت محمود‌نژاد افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌ها تا پایان مهرماه فرصت دارند بودجه پیشنهادی خود را به دولت ارائه دهند به همین دلیل انتظار داریم به منظور رسیدگی و حمایت بیشتر از مددجویان و معلولان، اعتبار پیشنهادی بهزیستی افزایش زیادی در بر داشته باشد.

رئیس جامعه معلولان ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه ایجاد شغل پایدار برای هر معلول 35 میلیون تومان هزینه در بر دارد اما متاسفانه در بودجه بهزیستی تفاوت چندانی در این بخش وجود نداشته است.

محمودنژاد گفت: هنوز اعتبار خاصی درخصوص اجرای ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مبنی بر مناسب سازی محیط و معابر برای معلولان اختصاص نیافته است در صورتیکه حداقل هزینه لازم برای مناسب سازی هر یک از منازل معلولان بیش از سه میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان در سال جاری فقط 8 هزار تومان افزایش داشته افزود: در گذشته مستمری مددجویان 32 هزار تومان بود که امسال به 40 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس جامعه معلولان ایران اظهار داشت: ویلچر معلولان هر دو سال یکبار تامین می‌‌شود در صورتی‌که مبلمان ناهمگون شهری باعث می‌شود که هر 6 ماه یکبار معلولان نیاز به ویلچر جدید داشته باشند.

محمود نژاد با اشاره به اینکه اجازه ورود وسایل خارجی توانبخشی معلولان مانند ویلچر وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون شرکت‌های تولید داخل فاقد استاندارد هستند و آنهایی هم که مجوز استاندارد یکساله دریافت می‌کنند سال آینده نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین