کد خبر: ۹۱۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰

نیروهای امنیتی عراق به اردوگاه اشرف حمله کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سربازان عراقی و پلیس ضد شورش این کشور، روز سه‌شنبه در یک سلسله عملیات وسیع با حمله به اردوگاه اشرف - محل استقرار اعضا و هواداران گروهک منافقین - کنترل این پایگاه را در دست گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، یک مقام نظامی ارتش عراق در رابطه با این حملات گفت: «مذاکرات با منافقین برای ورود بدون خشونت [ارتش] به اردوگاه به نتیجه‌ای نرسید، بنابراین ارتش عراق به زور وارد اردوگاه اشرف شد. در حال حاضر کنترل تمامی ورود‌ی‌های این محل در دست ارتش است».

حمله نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف در حالی رخ می‌دهد که رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در جریان سفری غیر منتظره وارد عراق شده است.

یک مقام پلیس عراق می‌گوید در جریان درگیری‌هایی که درون اردوگاه رخ داد، حدود 200 نفر از ساکنین زخمی و 50 نفر از آنان بازداشت شدند.

وی افزود، در این درگیری‌ها حدود 60 نفر از نیروهای امنیتی عراق نیز زخمی شدند که حال 20 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده‌ است.

این در حالی است که بنا بر برخی گزارش‌های تایید نشده، 4 نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. مقامات پلیس عراق این ادعا را تکذیب کرده‌اند.

«یان کلی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با تصرف اردوگاه اشرف توسط ارتش عراق گفت، واشنگتن به دقت اوضاع را زیر نظر دارد.

گفتنی است حدود 3500 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین و هواداران آن‌‌ها در اردوگاه اشرف مستقر هستند. این اردوگاه در دهه 1980 و در جریان جنگ ایران و عراق توسط دیکتاتور سابق عراق دائر شده بود و از آن به عنوان پایگاهی برای فعالیت علیه دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین