کد خبر: ۱۲۶۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵
صالحی در حاشیه جلسه دولت:

احمدی نژاد به ترکیه سفر می‌کند/ ارسال نامه‌ای از طرف اشتون به جلیلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر صالحی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکره با ایران، نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ارسال کرده است.

علی اکبر صالحی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: جواب این نامه تهیه شده است و منتظر نظر و پاسخ رئیس‌جمهور هستیم.

وزیر امور خارجه گفت: در صورت پاسخ آقای احمدی‌نژاد، جواب نامه خانم اشتون را ارسال می‌کنیم.

صالحی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره طرح برخی نمایندگان برای تعطیلی برخی سفارتخانه‌ها در تهران از جمله سفارت بحرین گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی افزود: البته با تعطیلی سفارتخانه کار پیش نمی‌رود چرا که وزارت امور خارجه مکلف است اگر مشکلی وجود دارد آن را از طریق صحیح و دیپلماتیک حل کند.

وزیر امور خارجه تعطیلی سفارتخانه‌ها را به معنی پاک کردن موضوع دانست و گفت: سیاست ما این نیست بلکه معتقدیم که باید روابط سیاسی حفظ شود و مذاکرات سیاسی داشته باشیم.

صالحی افزود: معتقدیم بر اساس اصول بین‌الملل و بدون دخالت در دیگر کشورها باید خواسته‌هایمان را بیان کنیم.

صالحی تصریح کرد: در خصوص مسائل پیش آمده نیز مواضع‌مان را صریح اعلام کرده‌ایم و از این پس وظایف‌مان را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه از نخستین سفر احمدی‌نژاد به خارج از کشور در سال 1390، در هفته‌های آینده خبر داد. 

صالحی: نخستین سفر خارجی رئیس‌جمهور در سال 90 به ترکیه است.

علی اکبر صالحی در ادامه مصاحبه خود در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نخستین سفر خارجی احمدی‌نژاد در سال جاری به کجا و کی خواهد بود گفت: آقای احمدی‌نژاد پذیرفته است که در اجلاس مربوط به کشورهای کمتر توسعه یافته که چند هفته آینده در ترکیه برگزار می‌شود شرکت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین