کد خبر: ۱۶۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

زمان تک نرخی شدن ارز از زبان آقای رئیس!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود بهمنی در جمع خبرنگاران در مورد نرخ ارز با تاکید بر افزایش نظارت بر بازار ارز عنوان کرد: ما تابع تصمیمات اکثریت هستیم و تصمیمات ما در شورای مربوطه و جلسات با اکثریت رای اتخاذ می شود و تکلیف نرخ ارز حداکثر تا 10 روز مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نرخ مرجع دلار حتما از 1226 تومان فعلی تغییر می کند، افزود: با این اتفاق، ما باید مابه التفاوت نرخ ارز 1226 تومانی با نرخ جدید را به واردکنندگان کالاهای اساسی بدهیم. ما برای واردات چهار ، پنج قلم کالا مثل گندم و جو نباید همان ارز را بدهیم که همه کالاها مثل خودرو می خواهند بگیرند. ما نمی خواهیم که قیمت نان یا گوشت یا مرغ را بالا ببریم و این ها چهار پنج کالای اساسی هستند که در واردات آنها می توانیم به واردکننده کمک کنیم تا یک مدت فرایند ذخیره سازی ما کامل شود و آن وقت این ملاحظه را حذف می کنیم.

بهمنی با تاکید بر این که تا 10 روز آینده ارز تک نرخی اجرا می شود در پاسخ به این سوال که اگر صرافی ها تن به این رقم ندادند بانک مرکزی چه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر صادرکننده ما ارز را در بورس بیاورد و ما هم ارز خود را به بورس بدهیم آنها مجبور می شوند که این رقم را بپذیرند و صرافی ها ممکن است با تفاوت یک تومان یا پنج ریال ارز را عرضه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
....
منتظرافزايش قيمت باشيد
اگه ممكنه اين مسئولين ما.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
با سلام،
برای من تصمیم های اقتصادی کشور بسیار عجیب، پیچیده و غیر قابل تصور هستند. مثلا آقای بهمنی گفتند که نرخ ارز برای واردات خوراک دام (مرغ) با ارز 1220 تومان و قیمت واردات مرغ و گوشت هم با همین نوع ارز انجام می شود. اگر سیاست حمایت از تولید داخلی پس با واردات با نرخ ارز دولتی تمام صنعت مرغ و گوشت تعطیل می شوند. بجای اینکه این همه تعرفه، نرخ ارز که نتیجه آنها رانت خواری و غیر شفاف شدن اقتصاد می شود (شاید هم هدف همین باشد و تمام صحبتهای اینجانب بی جا خواهد بود) به فکر رفع مشکل اصلی یعنی ثبات سیاسی و روابط مناسب خارجی باشیم. کشوری که هنوز در تولید ساده ترین و اساسی ترین نیاز های خود درمانده است چگونه شعار رفع مشکلات جهان را می دهد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین