کد خبر: ۱۶۶۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

آیا طالبان در ایران دفتر دارد؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز گذشته روزنامه‌های «وال استریت ژورنال» آمریکا و «تلگراف» انگلیس در گزارش‌هایی جداگانه مدعی شده بودند که ایران به طالبان اجازه داده در این کشور دفتر باز کنند. ادعای دیگر مطرح از سوی آنان نیز این بود که ایران برای فرستادن راکت‌های زمین به هوا به این گروه با آن‌ها مذاکره کرده است.

این دو روزنامه، منبع خبر خود را اظهارات برخی مقام‌های غربی و افغان اعلام، ولی از ذکر نام آنها خودداری کرده بودند. به نوشته این دو روزنامه، ایران می‌خواهد در صورتی که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گیرد، گزینه‌های بیشتری برای تلافی این حمله داشته باشد.

دلیل دیگر ذکر شده از سوی آنها این بود که اقدام مذکور از سوی ایران، در واکنش به امضای پیمان همکاری‌های راهبردی میان آمریکا و افغانستان انجام می‌گیرد.

با این حال، امروز یکی از مقامات بلندپایه سابق طالبان در مصاحبه‌ای با تکذیب این خبر، شایعات مطرح از سوی روزنامه‌های یاد شده را زیر سؤال برده است.

در همین راستا، سایت خبری «پاک تریبیون» پاکستان، اظهارات «سید اکبر آقا»، از مقام بلندپایه سابق طالبان را منتشر کرده که گشایش دفتر از سوی طالبان در ایران را غیرممکن دانسته است.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره گفته: «این امر مطلقاً غیرممکن است. طالبان در ایران دفتری افتتاح نخواهد کرد».

در همین حال، محمد دهقانی، سخنگوی سفارت ایران در افغانستان نیز ضمن رد ادعا‌ها در این باره گفته است که دولت‌های خارجی در تلاش برای ایجاد منازعات منطقه‌ای و استفاده از آن به سود خودشان هستند.

به گزارش تابناک،در حقیقت، انتشار شایعه اخیر را می‌توان در راستای طرح کلی دولت‌های غربی در هفته‌های گذشته برای معرفی ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم در نظر گرفت. در راستای این طرح، رسانه‌های غربی به تازگی در سطح گسترده‌ای، اقدام به انتشار اخبار و تحلیل‌های جهت دار به منظور محکوم کردن ایران می‌کنند. بی‌گمان، شایعه همکاری ایران با طالبان، با توجه به خاطره انجام حمله ۱۱ سپتامبر به دست این گروه و القاعده، می‌توانست در همراه کردن افکار عمومی جهانی با غرب علیه ایران کارآمد باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین