کد خبر: ۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۳

اصول 10 گانه حزب اعتدال و توسعه

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب وی افزود: حزب اعتدال و توسعه سمت گیری چنین هدفی را نه یک انتخاب، بلکه یک اقدام تاریخی برای مسئولین نظام دانسته و بر این باور است که دستیابی به اهداف بلند این سند جز با به کار گیری همه فرزندان شایسته میهن اسلامی و بدون توجه به گرایشات سیاسی آنها در چارچوب قانون اساسی میسر و ممکن نخواهد بود.

دبیر کل حزب اعتدال وتوسعه سپس اصول ده گانه حرکت این حزب را به شرح زیر برشمرد: 

1- گفتمان توسعه و سازندگی اصلی ترین راهبرد برای تداوم عدالت اجتماعی و تحقق اهداف مقدس نظام و امام راحل خواهد بود. 
2- اصل عقلانیت واعتدال در راهبرد سیاسی کشور باید همواره در نظریه و عمل مورد عنایت قرار گرفته و به لزوم تاسی از آن تاکید گردد.
3- رعایت اصل وفاق و وحدت میان همه نیروهای وفادار به اسلام، امام و رهبری تضمین کننده انسجام ملی در برابر هر گونه اجماع بین المللی خواهد بود. 
4- راهبرد تعامل موثر و سازنده و تنش زدایی با نظام بین الملل بر اساس اصل پذیرفته شده عزت، حکمت و مصلحت تامین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران در روابط خارجی و تعامل با مجامع بین المللی خواهد بود. 
5- مشارکت و بهره مندی حداکثری از نخبگان، اندیشمندان و صاحبان فکر هم تسهیل کننده اهداف توسعه و سربلندی نظام در رقابت های جهانی است. 
6- رعایت اصل شایسته سالاری و استفاده از ظرفیت و تجربه منابع انسانی و مدیران لایق لازمه تحقق اهداف نظام در چشم انداز بیست ساله خواهد بود. 
7- باید در کلیه تصمیمات و اقدامات همواره قانون محور حرکت باشد و از هر نوع رفتار سلیقه ای و افراطی جدا پرهیز شود. 
8- گسترش احزاب و تشکل های مدنی وفادار نظام در چارچوب قانون اساسی و پرهیز از رفتارها و اقدامات عوام گرایانه به عنوان تسهیل کننده ارتباط نظام با مردم گزینه ای ضروری و اثر بخش خواهد بود. 
9- حفظ منزلت و پاسداشت حرمت بزرگان و پیشکسوتان انقلاب وبهره گیری از اندیشه های بلند آنان زمینه ساز ترویج فضائل اسلامی درجامعه و تحقق بخش ارزش های انقلابی خواهد بود. 
10- با اشاره به سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تاکید مکرر رهبری انقلاب، مشروعیت و مقبولیت نظام همواره ملهم از اجرای اصل مردم سالاری دینی بوده و بدون تردید تقلیل نقش هر یک از ابعاد اسلامیت و جمهوریت با هر استدلالی عملا نوعی خروج از خط اصیل امام و رهبری تلقی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین