کد خبر: ۱۱۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰

نماینده کنگان: هدفمندی، صید و صیادی را نابود کرده

ابوترابی: قرار شده دولت ۷۰ درصد یارانه بدهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی نسبت به نابودی صید و صیادی در استان بوشهر به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هشدار داد.

به گزارش خانه ملت، عسگر جلالیان در پایان جلسه علنی امروز ـ چهارشنبه ـ مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی گفت: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، آنچه در استان بوشهر اتفاق افتاده بی توجهی به صید و صیادی بوده و این قشر پس از هدفمندی یارانه ها تحت فشار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر روند بی توجهی به صید و صیادی در استان بوشهر ادامه پیدا کند، شاهد واردات ماهی به این استان خواهیم بود.

جلالیان با اعلام این که در بسیاری از بخش های استان بوشهر صید تعطیل شده است، افزود: حتی در برخی از مناطق این استان واردات ماهی آغاز شده است.

وی با بیان این که در بخش کشاورزی هم وضع به همین ترتیب است، خاطرنشان کرد: اگر در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تدبیری برای حمایت از کشاورزان اندیشیده نشود، کشاورزی نیز در استان بوشهر نابود خواهد شد.

نماینده کنگان در بخش دیگری از تذکر خود با اظهار این که برخی فرصت طلبان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اقدام به افزایش قیمت های کالاهای خود کرده اند، افزود: از دولت می خواهیم با اتخاذ تدابیر مناسب اجازه سوءاستفاده به فرصت طلبان ندهد.

جلالیان همچنین با اشاره به مشکلاتی که در حوزه گاز مصرفی در استان بوشهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان بوشهر با وجود دارا بودن منابع گاز، هنوز در بخش های زیادی از آن لوله کشی گاز انجام نشده و گاز به صورت کوپنی به مردم عرضه می شود.

وی با بیان این که عرضه گاز به صورت کوپنی انعکاس خوبی در رسانه ها نداشته است، گفت: از دولت می خواهیم تدابیری بیندیشد که اجازه سوءاستفاده به فرصت طلبان در این زمینه داده نشود.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس هم که پس از لاریجانی ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: همان طور که وزیر جهاد کشاورزی در جلسه صبح توضیح دادند ان‌شاءالله در بخش های کشاورزی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی با بیان این که قرار شده ۷۰ درصد سوخت به صورت یارانه ای در اختیار برخی از بخش های کشاورزی قرار گیرد، افزود: ان‌شاءالله مشکلاتی که قطعا در بخش کشاورزی وجود دارد با تدبیر دولت رفع خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
0
0
سواره از حال پیاده چه خبر دارد آقای نماینده.....تا بوده همین بوده....مگه یادت رفته ما محروم هستیم؟؟؟مگه یادت رفته ما با بقیه فرق داریم....ما ... داریم گاز لوله کشی میخوایم چیکار!!!ما فقط باید مرزبانی بکنیم و نزاریم آب توی دل مسولین عزیزمون تکون بخوره و هی ...نفت و گاز براشون پمپاژ کنیم...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین