کد خبر: ۱۳۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲

«جدایی نادر از سیمین» به جشنواره لهستان دعوت شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ جدیدترین ساخته‌های اصغر فرهادی، رومن پولانسکی، ترنس مالیک و فون تریر به جشنواره فیلم “کمراایمیج” لهستان دعوت شدند. 

برگزارکنندگان نوزدهمین جشنواره فیلم “Plus Camerimage” روز (چهارشنبه) فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی را با حضور برنده نخل طلای کن و برنده خرس طلای برلین اعلام کردند.

این رویداد سینمایی روز ۲۶ نوامبر (۵ آذر) با نمایش فیلم «خدای کشتار» ساخته جدید رومن پولانسکی آغاز خواهد شد. این فیلم محصول کمپانی سونی است که بازیگران سرشناسی چون «کیت وینسلت»، «جودی فاستر»، «کریستوفر والتز» و «مت دیلون» در آن نقش‌آفرینی دارند.

داستان «خدای کشتار» درباره دو زوج است که پس از دعوای فرزندانشان در مدرسه با هم دوست می‌شوند. این فیلم در بروکلین مقابل دوربین رفته است و از آنجایی که پولانسکی اجازه سفر به این کشور را نداشت، ساخت آن در پاریس دنبال شد.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی از ایران دیگر فیلم سرشناس این جشنواره خواهد بود. این فیلم که نماینده ایران در جوایز اسکار ۲۰۱۲ است، در جشنواره برلین موفق به کسب خرس طلا و دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری شد.

فیلم «درخت زندگی» ساخته ترنس مالیک برنده نخل طلای کن در این جشنواره نمایش خواهد یافت. این فیلم با نقش‌آفرینی براد پیت و شون پن داستان یک خانواده آمریکایی در دهه ۶۰ در تگزاس را بهانه می‌کند تا شعر سینمایی درباره هستی و آفرینش را بسازد.

دیگر اثر سرشناس حاضر در جشنواره لهستان فیلم «مالیخولیا» ساخته جنجالی «لارس فون تریر» است. این فیلم یک درام روانشناسانه است که روایتی از یک واقعه ناگوار و فاجعه‌آمیز است که پایان خوشی نخواهد داشت. طرح اصلی فیلم‌نامه درباره سیاره‌ای ناشناخته است که به شکلی غیرطبیعی به کره زمین نزدیک می‌شود و این امر منجر به بروز اختلالات روانی نزد چند شخصیت می‌شود. فیلم «مالیخولیا» که در جشنواره فیلم کن در فرانسه منجر به اظهارات جنجالی «فون تریر» و اخراج او از فستیوال شد، جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد.

فیلم «Le Havre» ساخته‌ آکی کوریسماکی نیز در این رویداد سینمایی به‌روی پرده خواهد رفت. این فیلم برنده‌ جایزه‌ فیپرشی جشنواره کن است که به نمایندگی از فنلاند به جوایز اسکار معرفی شده است و از نامزدهای جایزه‌ فیلم “لوکس” پارلمان اروپا است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم های «شرمساری» ساخته استیو مک‌کوئین و «بلندی‌های بادگیر» ساخته «آندره آرنولد» دیگر فیلم‌های تحسین شده‌ای هستند که در این جشنواره نمایش خواهند یافت.

از رویدادهای مهم جشنواره فیلم لهستان تقدیر از یک عمر دستاورد سینمایی «آندره وایدا»، کارگردان صاحب‌نام سینمای اروپا خواهد بود که افتخارات زیادی چون جایزه‌ اسکار افتخاری، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین، جایزه‌ نخل طلای کن، جایزه سزار بهترین کارگردانی، صدف نقره‌ای جشنواره سن‌سباستین و شیر طلایی افتخاری ونیز را در کارنامه افتخارات‌اش دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین