کد خبر: ۱۳۳۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴

720 كشته و زخمی در تصادفات تعطیلات اخیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده پلیس‌راه كشور با اشاره به وقوع 452 فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده‌های كشور از روز سه‌شنبه تاكنون گفت: متاسفانه در این تصادفات 720 نفر از هموطنان كشته و زخمی شدند.

سرهنگ محمدرضا مهماندار روز جمعه با اشاره به اینكه عدم توجه به جلو در دو روز اول تعطیلات با بیش از 25 درصد و انحراف به چپ در روز پنجشنبه با حدود 24 درصد مهمترین علت تصادفات در تعطیلات اخیر بوده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در 69 فقره تصادف فوتی جاده‌ای 90 نفر كشته و در 383 فقره تصادف جرحی نیز 630 نفر مجروح شدند.

مهمترین تصادفات تعطیلات اخیر

فرمانده پلیس‌راه كشور به مهمترین تصادفات طی روزهای گذشته اشاره كرد و گفت: مهمترین تصادفات روز عید در محور چمن‌بید خراسان شمالی بین دو دستگاه سواری و یک دستگاه به دلیل انحراف به چپ رخ داد كه در طی آن 3 كشته و 6 نفر مجروح شدند. همچین در استان مازندران برخورد وانت نیسان با پراید به دلیل عدم توجه به جلو 4 كشته و 4 مجروح برجای گذاشت.

وی تصریح كرد: همچنین در روز پنج‌شنبه نیز در استان مازندران محور فرعی زاغمرز به دلیل انحراف به چپ برخورد پراید با پژو 405 متاسفانه 4 كشته و 6 مجروح برجای گذاشت.

فرمانده پلیس‌راه كشور با اشاره به ورود حدود 200 دستگاه خودرو جدید شامل مگان و سوزوكی به ناوگان پلیس‌راه كشور برای كنترل تخلفات در نیمه دوم تعطیلات تابستانی گفت: در عین حال 500 دستگاه خودرو و 2900 نفر نیروی كمكی نیز از ستاد استان‌ها در نیمه دوم تطعیلات در قالب گشت‌های نامحسوس به پلیس‌راه كشور علاوه بر خودروهای نامحسوس موجود، كمک می‌كنند.

آخرین وضعیت ترافیک محورهای كشور

وی در خصوص آخرین وضعیت ترافیک كشور گفت: هم‌اكنون ترافیك در تمامی محورهای منتهی به استان تهران نیمه‌سنگین بوده و پیش‌بینی می‌شود از ساعات ظهر به بعد شاهد ترافیک سنگینی در محورهای مواصلاتی خصوصاً محورهای شمالی منتهی به تهران باشیم.

فرمانده پلیس‌راه كشور با اشاره به اینكه سفرهای انجام شده در تعطیلات اخیر بی‌سابقه بوده است از تمامی رانندگان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از انحراف به چپ در ترافیک‌های سنگین و تردد در شانه خاكی جداً خودداری كنند چرا كه پلیس به‌طور قطع با این دسته از رانندگان متخلف به‌شدت برخورد می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین