کد خبر: ۱۳۱۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۳

کارگران شیرازی: 24 ماه است حقوق نگرفته‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ پیش از آغاز جلسه رسمی مجلس در روز یکشنبه تعدادی از کارگران صنایع مخابراتی راه دور شیراز با حضور مقابل مجلس سعی کردند اعتراض خود نسبت به دریافت نکردن حقوق 24 ماهه را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

این کارگران با سر دادن شعارهای "مصوبات دولت اجرا باید گردد"، "حق و حقوق کارگر پرداخت باید گردد"، "زندگی معیشت، حق مسلم ماست" نارضایتی خود از وضعیت زندگی و کار را بیان کردند.

پلاکاردهای همراه این کارگران حاوی نوشته‌هایی از جمله "کمک به ITI یا تعطیلی ITI "، "چرا مصوبات سفرهای استانی اجرایی نمی‌شود؟"، "بعد از گذشت 26 ماه از مصوبات هیأت دولت و رئیس‌جمهور کارگر بدون حقوق است" بود.

غلامحسین بامنشی رئیس شورای اسلامی کار شیراز و اکبری مدیر امور ایثارگران صنایع مخابرات راه دور شیراز که در این تجمع حضور داشتند‌، تاکید کردند 75 درصد جمعیت حاضر مقابل مجلس جانباز و ایثارگر هستند و این برای سومین بار است که برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق به تهران می‌آییم. آنها تاکید کردند 5 مصوبه هیأت دولت و همچنین مصوبات کارگروه حمایت از گروه تولید وزارت صنعت و ستاد تسهیل وزارت صنایع هنوز اجرایی نشده است و این کارگران 24 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

بامنشی گفت: بیمه ما از تاریخ 15 اردیبهشت 88 با مصوبه دولت تحت پوشش هیأت حمایت از صنایع قرار گرفت و این از مصوبه دور دوم سفرهای استانی بود اما تا کنون حق بیمه ما توسط دولت به تامین اجتماعی پرداخت نشده و تامین اجتماعی از ارائه خدمات بیمه‌ای، رفاهی و تامین اجتماعی امتناء می‌کند.

اکبری یادآور شد: 70 درصد کار مخابرات ایران و همچنین ساخت کارت هوشمند سوخت توسط این کارخانه انجام شده است و این کارخانه بزرگترین کارخانه مخابراتی کشور است اما کار مخابرات کشور هم اکنون به دو شرکت تیمی ZTE و هوباوی سپرده شده است.

این دو مسئول کارگران معترض یادآور شدند: تا‌کنون نامه‌نگاری‌های زیادی در خصوص وضعیت کارگران صنایع مخابرات راه دور ایران به رئیس‌جمهور، استاندار، فرماندار و سایر مسئولان مربوطه انجام شده است اما تا کنون جوابی دریافت نکرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین