کد خبر: ۱۷۷۹۷۱
تعداد نظرات: ۱۸۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

مصاحبه با خانمی که همسر موقت است

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: چه متأهل و چه مجرد. این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد؛ پیش از این یک بار یک آقا(+) و پس از آن یک خانم (+) از تجربیات خود در این زمینه گفتند و این بار، خانمی که خود پیشنهاد کرد تا زنان‌پرس با او گفت‌و‌گو کند موضوع این مصاحبه است. او در کنار خوبی‌های متعه، کمی هم از آسیب‌ و سختی‌هایش برای زنان می‌گوید. خانمی ۲۹ ساله، تهرانی، با یک بار سابقه‌ی ازدواج و طلاق و ۴ بار تجربه‌ی عقد موقت…
***
ـ چطور با متعه آشنا شدید؟
خانمی از بستگان که از همسرش جدا شده بود، با آقای دکتری آشنا شده بود که من در جریانش بودم. در منزل که صحبتش می‌شد، یادم هست اوایل که مادرم راضی نبودند. ولی بعد کم کم که سر موضوع صحبت می‌کردیم، دلایل قانع کننده می‌آوردیم و یکی از کسانی که سعی می‌کرد با استدلال راضی‌شان کند، من بودم.
ـ آن موقع متأهل بودید؟
در دوران نامزدی بودیم.
ـ یعنی آن زمان نگاه خود شما مثبت بود به قضیه؟
بله. من می‌دانستم که با آن فرد رابطه خوبی دارند. از این طرف هم نگاه می‌کردم، می‌دیدم نیازهایی دارد. متعه یقیناً بهتر هست تا به سمت گناه برود. من بحث شرعی قضیه را نگاه می‌کردم.
ـ چی شد که خود شما متعه را تجربه کردید؟
بعد از جدایی من، اولین بار من جایی کار می‌کردم و آقایی به من پیشنهاد داد. من قبول نکردم.
ـ چرا قبول نکردید؟
ترسی بود…
ـ چه ترسی؟
من تازه جدا شده بودم و می‌ترسیدم که باز در رابطه‌ای بیفتم که رابطه مریضی باشد و از نظر روحی درگیرم کند. یکی هم نگاه خانواده.
ـ به این فکر نکردید که می‌شود به خانواده نگفت؟
چرا خب؛ ولی این احساس بد که می‌خواهم کاری را بی‌اطلاع خانواده انجام دهم، همیشه بود و مرا درگیر می‌کرد. بعدتر هم پیش آمد که این پنهان‌کاری بود؛ ولی فقط تا مدتی بود و بعدش ترجیح دادم با مادرم در میان بگذارم.
ـ وقتی به آن آقا نه گفتید، سعی نکرد شما را توجیه کند؟
آن آقا اول پیشنهاد یک رابطه دوستانه را داد. بعد پیشنهاد عقد موقت را داد. بعد خیلی جدی پیشنهاد که به صورت دائم، همسر دومش بشوم.
ـ تفاوت سنی شما چقدر بود؟
۸-۷سال و بچه هم داشت.
ـ چرا چنین احساس نیازی بود؟ یعنی کاستی‌هایی از طرف همسرش داشت یا به خاطر اینکه کسی را دیده که خیلی دوست دارد با او باشد و …
هر دو با هم بود؛ یعنی اولی باعث شده بود که دومی به وجود بیاید و علاقه‌ای را بیرون از فضای خانواده جست‌وجو کند. همین را هم دقیقاً به من گفت. بعد هم ماجرا به جایی رسید که من همه‌ی این‌ها را به همسرش گفتم. من و همسرش با هم دوست بودیم. با اینکه من حق می‌دهم که ظرفیت نداشته باشد و سخت باشد برایش قبول این قضیه؛ رابطه ما به هم خورد.
ـ فکر نکردید که گفتن این قضیه و شرح دلایلش رابطه آن‌ها را خراب کند؟
سعی کردم طوری بگویم که این اتفاق نیفتد. ابتدا هم خودش چون حدس زده بود و به من زنگ زد. اولش وقتی ماجرای ابراز علاقه همسرش را به من فهمید، خیلی ناراحت شد. مدام می‌گفت چرا باید اینطور شود! من دلایلش را گفتم. اول همه تقصیرات را گردن همسرش انداخت؛ اما بعد قبول کرد که کاستی‌هایی داشته؛ ولی باز نمی‌توانست بپذیرد که این دلیلی شود که همسرش سراغ زن دیگری برود. آن موقع خیلی خوب و دوستانه با من برخورد کرد، ولی بعد به تحریک اطرافیانش رفتار خیلی بدی با من داشت. در حالی که من خودم اصلاً نمی‌خواستم در آن فضا بمانم، سعی کرد من را بیرون بیندازد!
علی‌رغم میل باطنی من رابطه ما قبل از این اتفاقات، خانوادگی شده بود و چندبار هم منزل ما آمده بودند. همسرش پیگیر برخی کارهای من بود. من ناخواسته وارد این ماجرا شدم و این آقا خودش را وارد زندگی من کرده بود و سعی می‌کرد به هر نحوی شده من را در این رابطه نگه دارد.
ـ حالا از اولین باری بگویید که متعه را قبول کردید.
اولین بار، ۸-۷ ماه بعد این قضیه بود. همان احساس نیاز به بودن یک نفر که با خواهرم و یکی از دوستانم در موردش صحبت کردیم و هر دو در این فکر بودند که اگر مورد خوبی بود، ما را با هم آشنا کنند. یکی دو مورد حتی خواهرم معرفی کرد که صحبت کردیم و من به دلایلی نپذیرفتم. مثلاً یکی‌شان اصلاً از نظر اعتقادی به من نمی‌خورد؛ حتی اگر می‌گفتیم که الان بی‌محرمیت با هم رابطه داشته باشیم، برای این فرد مهم نبود!
ـ شما گفته بودید که کسانی معرفی شوند؟
بله؛ من به خواهرم گفته بودم که نیاز دارم، هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ جسمی که کسی کنارم باشد. بعدتر دوستم هم کسی را معرفی کرد. بعد از مدتی که از آشنایی ما گذشت، من خودم پیشنهاد دادم که محرم بشویم. آدم بسیار با اخلاقی بود؛ تمایل و موقعیت این رابطه را هم داشت. این اولین بار بود.
ـ یعنی موقعیت این فرد چطور بود؟
نزدیک سی سال داشت و تا آن زمان همیشه تنها بود. نیاز متقابل به این ارتباط را داشت.
ـ چطور شد از مخالفت بار اول به این موافقت رسیدید که خود شما پیشنهاد دهنده بودید؟
شاید آن نگاه ترس‌آلود، دلیل چندم باشد و من دلایل دیگری داشتم که گفتم نه. آن زمان من تازه جدا شده بودم و اصلاً نمی‌ خواستم وارد یک رابطه جدید عاطفی بشوم. آن رابطه هم دقیقاً داشت عاطفی شروع می‌شد. آن آقا قبل از هر چیز به من ابراز علاقه می‌کرد.
ـ از سختی جدایی در صورت شروع عاطفی قضیه می‌ترسیدید؟
بله. در چنین حالتی معمولاً دلایل شروع یک رابطه منطقی نیست؛ احساس نیاز واقعی نیست. همه چیز درگیر احساسات لحظه‌ای هست که می‌آید و می‌رود و زود هم تمام می‌شود. تعهدی بر پای‌بندی نیست؛ چون دوست داشتن تعهدی نمی‌آورد برای فرد؛ اینکه می‌گوید من تو را دوست دارم، تعهد نمی‌آورد! و تنها زن را وابسته به یک محبت غیر واقعی می‌کند.
ـ طرف مقابل چرا داشت به این رابطه موقت تن می‌داد؟ مجرد بود یا متأهل؟
مجرد بود. نسبت به اطرافیان و دوستانش خیلی کم درگیر رابطه با جنس مخالف شده بود. همین باعث شده بود که محجوب باشد. یک نگاه اخلاقی به موضوع داشت؛ می‌گفت من عذاب وجدان می‌گیرم که با دختری ارتباط داشته باشم و نخواهم که با او ازدواج کنم. ولی چنین مشکلی را با شرایط من نداشت و می‌گفت تو شرایط محرمیت موقت را داری و من و تو می‌توانیم محرم شویم.
ـ این آقا شرایط ازدواج دائم را نداشت؟
خودش این طور می‌گفت که ندارد.
ـ نگران قضاوت بقیه نبودید؟
اوایل به خانواده نگفتم؛ ولی بعد از مدتی گفتم. برخوردها بد بود. هنوز هم این موضوع حل نشده. مادرم بعد از مدتی که موضوع را گفتم، خیلی راحت و منطقی به من حق داد و کنار من بود. ولی اعضای دیگر خانواده این طور نبودند.
ـ بار اول زمان محرمیت چه مدتی بود؟
حدود یک سال و نیم با هم بودیم. حالا قطع می‌شد و مدتی فاصله می‌افتاد و باز صیغه می‌خواندیم. بعد از آن یک سال و نیم هم این طور نبود که مرا رها کند؛ هنوز هم خبر می‌گیرد و گاهی مشکلی داشتم، می آید کمک من.
ـ چرا قطع شد؟
وابستگی ایجاد شده بود و ترس از اتفاقاتی که این وابستگی ایجاد می‌کرد. مادر آن شخص متوجه ارتباط پسرش با یک زن مطلقه شده بود و ترس و نگرانی خود را دائما به ما منتقل می‌کرد. بیشتر من به خاطر حرفی که مادرش زده بود خودم را کنار کشیدم. گفته بود از زن‌های بیوه باید بترسی و این نگاه خیلی آزاردهنده بود.
ـ در این مدت یک سال و نیم، خواستگار نداشتید برای ازدواج دائم؟
داشتم.
ـ احساس عذاب وجدان نمی‌کردید؟
چرا خب؛ خواستگاری داشتم که جدی هم شد. در مراحل اولیه که داشتیم آشنا می‌شدیم، من در دوران عده‌ی محرمیت موقتم بودم. یعنی خواستگار که آمد و قرار شد من فکر کنم، صیغه را باطل کردیم. من در این دوران که از طرفی دوره عده عقد موقتم با آن آقا بود و از طرفی با این خواستگارم به طور جدی حرف می‌زدم، دائماً با خودم درگیر بودم.
ـ به خواستگار قضیه‌ی این محرمیت موقت را نگفته بودید؟
نه؛ ظرفیت پذیرش این موضوع نیست. زمانی رسید که من مجبور شدم قضیه را بیان کنم. رفت و آمد خانوادگی بود و همه گفتند که با هم محرم شوید و از طرفی من شرعاً نمی‌توانستم! من مجبور شدم که قضیه را با خواستگارم مطرح کنم و همین امر، آغازی بود بر اینکه یک بی اعتمادی و بی محبتی پیش بیاید. از محبت آن آقا به من کاسته شد. این موضوع به هم خورد و یکی از دلایل اصلی‌اش هم همین قضیه بود.
وقتی من موضوع را گفتم، مثالی زد که هر وقت من به آن فکر می‌کنم، برایم خیلی تلخ است. روایتی از پیامبر نقل کرد با این مضمون که اگر مرد مسلمانی با یک زن فاحشه ازدواج کند و باعث اصلاح او شود… این مثال را درباره من زد! وحشتناک بود. این باعث شد که اولین برخورد منفی بین ما پیش بیاید. من گفتم اگر شما دارید یک شرایط کاملاً حلال را با همچین شرایطی قیاس می‌کنید، سکوت می‌کنم و شما را به همان دین و پیامبری که از آن حرف می‌زنید، وا می‌گذارم. سعی کرد توجیه کند؛ ولی این توجیه‌ها هیچ‌وقت فایده نداشت. هنوز هم سعی می‌کنم به آن مثال که به شدت آزار دهنده بود فکر نکنم.
این یکی از آسیب‌های بزرگ عقد موقت هست. ممکن هست گاهی از یک دختر باکره پرسیده شود که تا به حال کسی را دوست داشتی؛ ولی وقتی خانم مطلقه یا بیوه‌ای قرار هست ازدواج کند و از او می‌پرسند آیا با کسی بودی یا نه، منظورشان این هست که آیا تا به حال محرم موقت کسی بودی! این طور وقت‌ها دروغ گفتن خیلی سخت است و گفتن حقیقت سخت‌تر از آن! چون شما وقتی حقیقت را می‌گویی باید یک عمر برای خودت نگاه‌ها و حرف‌های تلخ و آزاردهنده را بخری در حالی که کار اشتباهی انجام ندادی!
فقط همین بیوه یا مطلقه بودن یک سری سختی‌ها دارد؛ چه رسد به اینکه بگویی من در این مدت با کسی دیگر بودم! حتی اگر این رابطه حلال باشد. همان خواستگاری که گفتم، نگاهش یک نگاه کاملاً منفی بود. با اینکه فرد کاملا مذهبی‌ای هم بود.
ـ این نگاه، نگاه شرعی نیست؛ نگاه عرفی‌ست…
نگاه عرفی هست؛ ولی این آقا و کسان دیگر آن را با شرع مخلوط می‌کنند. خیلی وقت‌ها می‌گویند تقوا داشته باشید و تنهایی و عواقبش را تحمل کنید؛ متعه برای شرایط خیلی خاص است. من این را قبول دارم که برای شرایط خیلی خاص است، مثلاً دختر باکره تا وقتی از سن ازدواج نگذشته، شرایطش با مطلقه یا بیوه متفاوت است. اما اینکه بگوییم تقوا داشته باشید و این هم یک جور امتحان است و تحمل کنید، درست نیست. گاهی پیامدهای این تنها ماندن برای یک زن جبران ناپذیر است. اما متاسفانه این نگاه‌های بسته که با استدلال‌های اخلاقی توجیه‌اش می‌کنند وجود دارد.
ـ فرد مطلقه یا بیوه این امکان را ندارد که گزینه‌هایی مثل خود را بیابد و با واسطه پیشنهاد ازدواج دائم بدهد که نخواهد سراغ متعه و آسیب‌هایش برود؟
این هم می شود، ولی باز ریسک هست. به خاطر نگاهی که در جامعه ما نسبت به بحث خواستگاری خانم از آقا وجود دارد. وقتی خانم پیشنهاد می‌دهد، آقا پایش را عقب می‌کشد. خانم‌هایی که شرایط خاص دارند، حتی گاهی یک ابراز علاقه‌ی ساده هم نمی‌توانند بکنند. برای دخترها هم سخت هست، اما برای خانم بیوه یا مطلقه قضیه ناممکن هست تقریباً؛ انگار محکوم هستند به یک سری چیزها. نگاه عرفی جامعه محکوم‌شان کرده، اصلاً نگاه شرعی این‌گونه نیست.
ـ آسیب‌هایی که مد نظرتان هست، چیست؟
یکی از آسیب‌های متعه، این هست که چون دائم نیست و تحت شرایطی اتفاق می‌افتد، بعد از یک مدتی گاهی کوتاه، گاهی طولانی آن آقا می‌رود؛ و هیچ تضمینی وجود ندارد که آن خانم بعد از آن رابطه ازدواج دائم کند و چون یک مدت رابطه‌ای را تجربه کرده، تحمل این تنهایی دوباره خیلی سخت‌تر است. بعد برای جبرانش مجدداً با کسی دیگر وارد یک رابطه‌ای می‌شوند، بعد آن تمام می‌شود و یکی دیگر و … عملاً این قضیه تبدیل می‌شود به یک خودکشی تدریجی. در حالی که این موضوع برای مرد اینگونه نیست؛ مرد می‌تواند در آن ِ واحد با چند نفر باشد و حتی در تمام طول زندگی‌اش اینگونه باشد. مردها کمتر خسارت روحی به‌شان وارد می‌شود. بعد هم آقایی که تجربه متعه دارد، اگر هنگام ازدواج دائم آن را مطرح کند، چندان منفی تلقی نمی‌شود؛ حتی برخی نگاه مثبت دارند که چه جوان خوبی بوده که نیازش را از راه شرعی بر طرف کرده و سراغ گناه نرفته است. اما یک خانم نمی‌تواند اینگونه باشد؛ خانم در چنین روابطی محکوم است و در جامعه‌ی ما عرف نیست که خانم‌ها از این نیازشان حرف بزنند. عرف نیست که بماند؛ اصلاً نگاه منفی هست.
ـ این آسیب‌ها برای زمانی هست که فرد موضوع را به خواستگارش بگوید؛ اگر نگوید، چطور؟
وقتی سؤال می‌شود، چاره‌ای جز گفتن نیست. از طرفی وقتی گفته نمی‌شود، یک ترسی همیشه با آدم هست که اگر رابطه یا رابطه‌هایی را که من در آن بودم، یکی‌اش را این آقا متوجه شود، چه می‌شود!
ـ راست گفتن هم باعث از دست دادن یک زندگی می‌شود که!
از دست دادن یک زندگی خیلی بهتر است از اینکه تو وارد یک زندگی بشوی که همیشه به تو یک نگاه تحقیرآمیز می‌شود. بیشتر هم مذهبی‌ها چنین نگاهی دارند؛ چون اساساً این حرفی که ما می‌زنیم در مورد افراد مذهبی هست دیگر؛ غیرمذهبی‌ها که برای‌شان فرقی نمی‌کند! مذهبی‌ها انگار بیشتر این نگاه را دارند که خانم یک مدت تنهایی و پیامدهایش را تحمل کند، بالاخره یک مورد مناسب برای ازدواج دائم پیش می‌آید!
نگاه به خانمی که چنین تجربه‌هایی دارد، نگاه به عنوان یک زن هرزه است! (سخت بود گفتن این لفظ، ولی دقیقاً این عین نگاهی‌ست که به چنین زنی دارند، در حالی که اصلاً گناهی نکرده است) توقع دارند زن در هر شرایطی که هست، با سختی تحمل کند و منتظر بماند تا کسی با اسب سپید بیاید! این توقع بی‌جایی است و نگاه شرعی هم نیست. چرا زن باید از راه میانبری که خدا برای او گذاشته، استفاده نکند؟! یکی دیگر از آسیب‌های متعه، همین نوع نگاه است؛ موردی که در مصاحبه‌های قبلی زنان‌پرس اصلاً به آن اشاره نشده است.
آیا می شود شرط کرد که طرف مقابل تا زمان فراهم شدن شرایط ازدواج دائم، بماند؟ طبیعتاً نمی‌شود. از طرفی گاهی هم خانم می‌خواهد عقد باطل شود که آقا این کار را نمی‌کند. از مواردی هم که باید مراقب بود، پیشگیری از بچه‌دار شدن است.
ـ این‌ها که گفتید، همگی تابعی از نگاه بیرون است، اما نگاه خودت چطور؟ در درون خودت چه احساسی داری؟
من همیشه نه اینکه رضایت کامل داشته باشم و بگویم که از این شرایط راضی هستم، ولی چون شرایطی هست که خدا برای من خواسته، رضایت می‌دهم. منظورم از شرایطی که خدا خواسته، روابطم نیست؛ مطلقه بودن است و اینکه شرایط و گزینه مناسب برای ازدواج دائم برای من تاکنون پیش نیامده، و از طرفی نیازهایی که وجود دارد و من به خاطرش وارد یک رابطه می‌شوم. همیشه به خاطر این خواست الهی پیش خدا گله می‌کنم اما وقتی سختی‌ها و قضاوت کردن‌های دیگران و نوع نگاه‌شان هست، در این موضع قرار می‌گیرم که به خودم حق می‌دهم. همیشه یک جور خودم را قربانی نگاه‌های جامعه احساس کردم.
ـ تا حالا با چند نفر چنین ارتباطی داشتید؟
۴نفر
ـ چرا هیچ کدام از این ۳ نفر اینگونه نبود که اگر هم موقت هست، ثابت باشد؟
همیشه این موضوع را خودم مطرح می کردم. در ابتدای همان رابطه. من همیشه وقتی می‌خواهم وارد رابطه‌ای بشوم، دوست دارم طرف مقابل صادق باشد و من بدانم چرا وارد این رابطه می‌شود؛ فقط نیاز جنسی‌ست یا روحی یا قرار است چقدر وقت بگذارد و …؛ یعنی آگاهانه وارد رابطه بشوم. خیلی وقت‌ها ولی این صداقت وجود ندارد؛ با یک اسم دیگری شروع می‌کنند؛ عاقلانه جلو نمی‌آیند و صادق نیستند. من یک چیزی را راحت بگویم، خیلی از آقایانی که سراغ این رابطه می‌آیند، قسمتی از روحشان می‌لنگد؛ مریض هستند! خیلی وقت‌ها خودشان نپذیرفته‌اند تنها نیاز جنسی آن‌ها را به یک رابطه کشانده. و همین گول زدن خودشان باعث می‌شود با طرف مقابل هم صادق نباشند و در نهایت در طول رابطه به آن خانم صدمات زیادی وارد می‌شود.
ـ حتی اگر مجرد باشند؟
نه؛ در مجردها خیلی کم هست. من بهترین رابطه‌ای که داشتم، با همان آقا بود که مجرد بود. باقی هم مجرد بودند، اما تجربه ازدواج و طلاق داشتند. او که اصلاً ازدواج نکرده بود، خیلی بهتر از دو نفر دیگر بود.
ـ حالا هر کدام این‌ها در ذهن تو یک خاطره‌ی تلخ هستند؟
نه؛ اولی این طور نیست. باقی اما تلخ هستند. چون هر کدام قسمتی از وجود مرا با خود بردند در قبال چیزی که به دست نیاوردم. یک زن وقتی وارد رابطه‌ای با یک مرد می‌شود، فقط جسمش را در اختیار آن مرد قرار نمی‌دهد، روحش را هم می‌گذارد. در صورتی که مردها این طور نیستند. بعد وقتی آدم در ازای دادن روحش چیزی به دست نیاورده است، دقیقاً مثل این هست که قسمتی از خودش را داده و رفته! برای چه چیزی؟ هیچ وقت جواب این سوال را پیدا نمی‌کنید.
اگر به شکل خوبی تمام شده باشد، این حس نیست. مثلاً در مورد اول برای من این طور نشد. حتی بعد آن هم به من زنگ می‌زد و جویای احوالم بود. حتی اگر مشکلی داشتم، برایم حل می‌کرد. این یعنی من تنها جسمم را با این فرد به اشتراک نگذاشته بودم؛ همانطور که خودش. یعنی آن شخص این نگاه را نداشت. در کنار داشتن جسم من به روح من هم اهمیت می‌داد.
ـ چرا جدا شدید؟
داشت وابستگی عاطفی پیش می‌آمد؛ بیش‌تر هم از طرف من…
ـ شما به خاطر این مسئله یک موقعیت ازدواج را از دست دادید؛ ناراحت نیستید؟
به خاطر او نبود؛ فقط یکی از دلایلش او بود. نه؛ من از او ناراحت نیستم. از نگاه‌ها و برخوردهای دیگران ناراحت هستم. خود این قضیه یک امر شرعی است؛ اما به این قضیه شرعی خیلی بد نگاه می‌شود. نگاه این هست که من باید منتظر می‌ماندم و با همه سختی‌های تنهایی می‌ساختم تا یک نفر با اسب سپید بیاید دنبال من! وقتی خدا یک راه میانبر برای من قرار داده است، چرا استفاده نکنم؟
ـ تا به حال شده که این قضیه را به کسی پیشنهاد کنید؟
نه، مستقیم به کسی پیشنهاد ندادم…
ـ فکر می‌کنید به چه کسانی می‌شود پیشنهاد داد که از متعه استفاده کنند؟
خود پیشنهاد، پیشنهاد بدی نیست؛ خصوصاً به کسی که نیاز روحی و جسمی دارد و یا احتیاج به یک حمایتی دارد. ولی مهم است که با چه کسی! این «با چه کسی» خیلی سخت هست برای زنان که خودشان نمی‌توانند پیشنهاددهنده باشند. باید منتظر باشد که برایش پیش بیاید.
ـ فرد چه شرایطی باید داشته باشد که سراغ متعه رفتن برای او مجاز باشد؟
(سکوت طولانی) دارم فکر می‌کنم؛ خیلی سخت هست به کلمه گفتن. تمام احساس نیازی که تنهایی برای یک آدم می‌آورد؛ هم روحی، هم جسمی. گاهی شرایط اجباری زندگی اجتماعی و اقتصادی هم موجب می‌شود یک زن نیاز به یک حامی داشته باشد و همیشه شرایط ازدواج دائم فراهم نمی‌شود. وقتی هم شرایط ازدواج دائم فراهم نباشد، متعه راه حل خوبی است.
ـ بین مرد و زن تفاوت هست در این شرایط؟
به نظر من مردهایی که می خواهند ازدواج موقت داشته باشند و همسر هم دارند، بهتر هست که همسر دوم (دائم) بگیرند یا حداقل مدت عقد موقت‌شان خیلی طولانی باشد، شبیه یک ازدواج دائم.
ـ چرا؟!
چون این طور بیش‌تر از خودشان به زن دوم توجه می‌کنند. زمان و تعهد بیشتری نسبت به او دارند. ولی مرد متأهلی که فقط به خاطر خودش دنبال عقد موقت می‌رود، نرود بهتر است! چون زن‌ها حتی در یک رابطه‌ی موقت خیلی خوب هم احساس رضایت کامل ندارند، چون موقت است. همین موقت بودن خیلی آزاردهنده است. حتی وقتی با کسی که مجرد است، ارتباط برقرار می‌شود، این واقعیت که این آدم یک روز تمام می‌شود و من هم برای او تمام می‌شوم و و اینکه شاید تو تنها بمانی ولی آن شخص یک ازدواج دائم داشته باشد. اینها خیلی آزاردهنده است.
شاید در مورد مردی که متأهل است، این احساس کمتر باشد و خانم دوم حتی یک احساس پیروزی هم داشته باشد. این یک واقعیت زنانه است. اگر آن آقا برای خانم دوم وقت بگذارد؛ محبت کند، آن خانم این تعلق و تعهد را به عینه می‌بیند.
ـ خانمی که با عقد موقت به همسری مردی درآمده، کجا و چطور می‌تواند همسرش را ببیند؟ چون پنهان هم هست اغلب.
اول باید دید دلیل عقد موقت چیست. یک زمانی یک دختر و پسر مذهبی کم سن و سال می‌خواهند با هم باشند، با هم بیرون بروند، دست هم را بگیرند و نمی‌خواهند به گناه بیفتند؛ اینها با هم عقد موقت داشته باشند، نیاز به جایی هم ندارند! چون می‌خواهند رابطه‌شان در همان حد باقی بماند. ولی وقتی قرار است رابطه فراتر از این برود، آقا یا خانم باید یکی شان شرایطش را داشته باشند.
ـ خود شما چطور؟ کجا هم را می‌دیدید؟
خب بیرون با هم بودیم. سینما و پارک و همین فضاهای عمومی. در مورد اول اگر نیاز بود با هم باشیم، طبقه‌ی دوم منزل‌شان می‌رفتیم که با برادرش بودند و هر وقت ما می‌خواستیم برویم، برادرش یا می‌رفت پایین یا کلاً می‌رفت بیرون.
ـ خانواده این آقا در جریان بودند؟
خیر؛ فقط برادرش قضیه را می‌دانست و بعد مدتی هم قضیه را به پدرش گفت.
ـ موارد بعدی چطور؟
یکی از آن‌ها که قرار بر ازدواج بود و طبیعتاً یا منزل ما بودیم یا منزل ایشان. بعدی هم آن آقا منزل مجردی داشت و تنها زندگی می‌کرد. آخری هم منزل یکی از دوستانش که مجرد بود، می‌رفتیم.
ـ در دوره عقد موقت وظایف همسری چگونه ایفا می‌شود؟
بیشتر آقایان تصورشان این هست که دلیل متعه نیاز جسمی‌ست. برایشان مسئولیت نمی‌آورد که بخواهند وظیفه‌ای برای خودشان قائل شوند. هر کاری هم انجام دهند به نظر خودشان لطف است! مگر اینکه قبلش شرط شده باشد؛ حالا چه به لحاظ مالی و چه زمانی که باید بگذرانند و … البته این در همه موارد صدق نمی‌کند.
ـ مهریه چه در نظر می‌گرفتید؟
از یک شاخه گل تا یک مبلغی پول.
ـ با تمام شدن زمان متعه، احساس خلاء عاطفی پیش نمی‌آید؟
طبیعتاً پیش می‌آید. در همان دوران هم با فکر کردن به اینکه «یک روزی تمام می شود»، این احساس پیش می‌آید. این حس موقت بودن، آزاردهنده است؛ خصوصاً اگر رابطه خوبی باشد.
اینکه آدم همسر موقت مردی شود که همسر دارد، اصلاً جالب نیست؛ مگر اینکه آن آقا واقعاً دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد یا اینکه شرایط مالی‌اش را داشته باشد و شرایط دیگر را؛ طوری که وقت گذراندن با همسر دوم به زندگی اول آسیبی وارد نکند. در غیر این صورت جالب نیست کسی که همسر دارد، سراغ متعه برود.
ـ شاید بعد مدتی همسر دوم هم مثل همسر اول، دلش را زد و رفت سراغ بعدی!
اگر بنا بر دل زدن باشد که باید حق بدهیم به نگاه منفی‌ای که وجود دارد! چنین آدمی یقیناً بیمار هست. الان جالب است که خیلی از کسانی که واقعاَ شرایط متعه را دارند، ساکت هستند و خودشان را سانسور می‌کنند. نیازشان را نمی‌گویند؛ حتی فکر کردن به چنین نیازی را موجب شرمندگی پیش خودشان می‌دانند. کسانی خیلی به خودشان جسارت این کار را می‌دهند که چندان نیاز و دلیلی هم نداشته است. تنوع‌طلبی چیز خوبی نیست؛ خیلی اساتید اخلاق این تنوع طلبی را سرزنش می‌کنند. گاهی ایراد از کم گذاشتن همسر اول هست که این طور مواقع مرد حق دارد.
ـ برخی هم متعه را خلاف حقوق زن می‌دانند که فقط منفعت مرد را تأمین می کند…
واقعاً این طور نیست؛ چون نیاز دو طرفه هست. مگر زن نیاز جنسی یا روحی و عاطفی ندارد؟! تنهایی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها آزاردهنده است. خدا در قرآن می‌گوید ما زن و مرد را برای آرامش همدیگر قرار دادیم؛ نمی‌گوید زن برای آرامش مرد!
ـ الان منتظر ازدواج دائم هستید؟
بله
ـ و اگر موردی برای موقت پیش بیاید…
قبول نمی‌کنم. مواردی هم بوده اخیراً که رد کردم. خسته شدم. به نظرم آن زندگی یک جور خودکشی تدریجی بود. الان ترجیح می‌دهم سختی‌ها را بیشتر تحمل کنم. موقت بودن، خیلی سخت است. حتی اگر خودت با این موضوع کنار آمده باشی نگاه‌های جامعه و اطرافیان همیشه بخشی از ذهنت را درگیر می‌کند و مثل خوره روحت را می‌خورد.
ـ نظر شما در ترویج و تبلیغ متعه چیست؟
ترویجش را مشکلی ندارم؛ چه متعه، چه تعدد زوجات. چون واقعاً آقایانی هستند که توانایی داشتن همسر دوم را دارند و خانم‌هایی هم هستند که به یک همسر دائم نیاز دارند و از طرفی شرایط ازدواج را ندارند.
ـ همسر اول چه می‌شود؟
نگاهی که الان در جامعه نسبت به همسر دوم وجود دارد، چیزی هست که به جامعه‌ی ما تزریق شده است و تا یک زمانی اصلاً در ایران نبوده است. خیلی از آقایان دو همسر داشتند و حتی در یک خانه زندگی می‌کردند. همین الان هم من سراغ دارم دو خانمی را که همسر یک آقا هستند و در آپارتمان کنار هم زندگی می‌کنند. مردی که توانایی روحی و عاطفی و مادی برای تأمین دو زن را داشته باشد، چرا چنین کاری نکند؟! یقیناً جلوی خیلی از فسادها گرفته می‌شود.
ـ همسر اول چی؟ او که از نظر روحی این قضیه را نمی‌پذیرد.
باید این مورد برای زن اول جا بیفتد. باید اول دنبال این بگردیم که چرا تا یک زمانی هیچ مشکلی نبوده و بعد مشکل‌دار شده! این تفکر از کجا آمده؟! این تفکر در همین ایران ۵۰ یا ۶۰ سال پیش نبوده یا خیلی کم بوده است.
ـ شما اگر همسر مردی باشد و او قصد ازدواج مجدد داشته باشد، مشکلی ندارید؟
اگر توان اداره‌ی دو همسر را داشته باشد، مشکلی ندارم. من خیلی به این قضیه فکر کردم و واقعاً با آن مشکلی ندارم. من نمی‌گویم حالا برود با کسی که خیلی زندگی مناسب و نرمالی دارد، ازدواج کند؛ یک زنی را تحت حمایت خودش بگیرد که نیاز به یک مرد دارد و موقعیت ازدواج برایش پیش نیامده و اگر آن زن (همسر اول) واقعاً یک زن مؤمن خودساخته‌ای باشد، این قضیه را قبول می‌کند. چون یک زن از بسیاری احساسات آزاردهنده مثل تنهایی، عدم امنیت و نیاز نجات پیدا می‌کند. زن‌هایی که تن به متعه می‌دهند، خیلی وقت‌ها دنبال یک پناهگاه هستند؛ بیشتر دنبال یک حامی و یک سرپناه امن هستند. چرا یک زنی که خدا را می‌شناسد، فقط خودش را ببیند و با این قضیه مخالفت کند؟
ـ فکر نمی‌کنید شما حسب شرایط خودتان دارید این را می‌گویید؟
بله؛ من چون این شرایط را دارم، این حرف‌ها را می‌زنم؛ اما خیلی خوب است که آدم‌ها بتوانند خودشان را جای کسی بگذارند که شرایط این چنینی دارد. پس تکلیف این زن‌ها و تکلیف فسادی که در جامعه ایجاد می‌شود، چه می‌شود؟! فکر می‌کنید همه‌ی زن‌های مطلقه یا بیوه سراغ متعه می‌روند؟ نه؛ بسیاری هم به حرام می‌افتند. گرچه اعتقادات خودشان را هم دارند. ولی مجبور می‌شوند؛ نیاز مالی، بچه‌دار بودن، حالا هر چی! اینها همه زنجیروار به هم ربط دارد.
ـ با همه‌ی آسیب‌هایی که گفتید و اذیت‌هایی که شدید، باز در آخر می‌گویید درست است؟
کار مثبتی است؛ ولی در شرایط خودش. دو طرف باید شرایطش را داشته باشند. نوع نگاه جامعه هم به متعه باید تغییر کند. اصل همین نوع نگاه است که می‌شود از طریق سینما و صدا و سیما و داستان‌نویسی و رسانه‌ها و آوردن مثال‌های خوب و موفق در کنار دلایل منطقی و بررسی شده این نگاه اشتباه را تغییر داد.
ـ نگران نیستید این مصاحبه که کار شد، به شما در کامنت ها بد و بیراه گفته شود؛ آن هم از سوی قشر اینترنتی ما که خودشان را فرهیخته هم می‌دانند؟
احساسم این هست که احتمالاً خیلی‌ها علیه من موضع خواهند گرفت؛ آقایان به دلیلی و خانم‌ها به دلیلی دیگر! خانم‌های متأهل بیشتر البته!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۸۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
128
59
خجالت بکش آفتاب .....
پاسخ ها
مریم
| - |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
چرا خجالت بکشه موضوع خیلی مهمه.همه ما فقط شرایط خودمون رو درنظرمی گیریم هرکس زن بیوه وناگزیریه قبول داره .مردها تعصب خواهر ومادر دارند.زنها ترس از هوو دارند ولی خداوند خودش به همه امور واقف هست.چرا اسمش ومیزارید شهوترانی.مگربدن زنها هورمون ترشح نمیکنه که نیازش وابراز کنه.این زن جوانی که همسر نداره کسی هم با او ازدواج نمیکنه باید چکار کنه آیا خود ارضایی بهتراز ازدواج موقته.چرا نگاهتون ودرست نمی کنید اگرمردها قصدشون کمک باشه نه فقط هوا وهوس وزنان نیازمندم از شرایط سوء استفاده نکنن مشکلی به وجود نمیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
51
163
کار بسیار خوبی است پسران مجرد ک شرایط ازدواج را ندارند حداقل به گناه نمیفتند
پاسخ ها
ا.ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
پسران مجرد اگه به دنبال احیای دینشون هستند شرایط رو ساده تر بگیرند و البته دختران هم شرایط رو ساده تر بگیرند خوب ازدواج دایم کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
47
83
با تشکر از مطلب قشنگ و امزنده تون . لطفا اگه ستاد یا مرکزی برای عقد موقت سراغ دارید با کسی را میشناسید به من معرفی کنید چون من هم به عقد موقت با یه خانم البته متشخص نیاز دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
50
122
افرين به اين نگاه ديني اين خانم. افرين به شما كه موضوع را خوب بيان كرديد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
61
83
اگه دقت كنين از مجموع سخنان اين خانم اينگونه بر مي آد كه ايشون هم قلبا ازدواج موقت رو قبول ندارن اما فقط به خاطر اينكه ميگن تو دين ما(شيعه) اين كار حلاله خودشون رو راضي كردن كه به اين كار تن بدن.اما همون جور كه از گفته هاشون ميشه فهميد آسيبي كه از اين كار ديدن بيشتر از راحتيه.
كاش به جاي اين كارا مسئولان سعي ميكردن راه رو براي ازدواج آسون مجرد ها هموار كنن.

(بي خيال! اينقدر از مسئولين خواستيم زبونمون مو در آورد.تازه عملي نشد كه هيچ،بدتر هم شد!!!)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
27
43
سلام
افرین به شجاعت این زن .همیشه اونهایی که جزو اولین ها هستند مشکلات زیادی باید تحمل کنند ولی این مسیله ازدواج موقت ریشه در نگاه کشورهای دیگر دارد و در ایران از اول هم در تاریخ هم که مطالعه کنید در عرف چیز بدی بوده واست بجز در مواقعی در ایران بوده که انها هم نژاد ایرانی نداشتند چون همیشه به مشکلات ان واقف بوده اند و این کار ضررهایش بیشتر از منفعت ان است مخصوصا برای خانمها و برای حل مشکلات روحی و عاطفی ونیازهای جسمی راههای دیگر دارد که نیازمند همکاری حکومت ومردم با هم می باشد و می توانیم از تجربیات کشورهای دیگر که این مسله را حل نموده اند وتقریبا عرفی به مانند ما دارند استفاده کرد یا اگر میگوییم ان الگو خارجی است با یک کار تحقیقی میتوان روش حل مشکل را در خود وتاریخ نیاکانمان پیدا کنیم و .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
37
69
خوب است مرکزی ایجاد شود تا زنها و مردهایی را که میخواهند ازدواج موقت بکنند به هم معرفی کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
27
38
این حرف دل قریب به اتفاق خانمهای تنها(دختره پابه سال،مطلقه،شوهرمرده وبه هردلیلی تنهایی را تجربه میکنند) است
اما حجب وحیایشان مانع ار بیان این حرفها وافکارمیشود وشاید احاس میکنند با گفتن اینگونه مسائل ،مردها "پررو"می شوند ویا خودشان تحقیر
ولی این خانم خیلی راحت "مکنونات قلبی"را برزبان آوردو
واین سؤال برای خیلی ها مطرح است چطوری رسول الله چندزن راهم زمان داشت وخداوند هم ازاین اقدام حمایت میکند ،تاحدی که وقتی یکی اززنان پیامبر(ص)آنحضرت راآزرده کرد،تهدید به طلاق شد!
ویا درجامعه قدیم (همانطورکه گفته شد)یک مرد چندزن داشت وهم باکمال آرامش دریک ساختمان زندگی میکردند!؟
باتوجه به اینکه طبق آمار رسمی500000"نیم میلون"زن بیوه درایران وجود دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
45
59
به نام خدا ، در قرآن بزرگ ، خداوند در 3 مورد هشدارداده است :
مال ، شهوت و فرزند . در م ورد مال و فرزندکه دیدها همه روشن است ، و اما در مورد شهوت :
خانواده های بسیار زیادی را می بینیم که درزیریک سفف و درکمال آرامش و صلح و صفا زندگی می کنند ، تا اینکه مرد خانواده ، کمی موقعیت مالیش بهتر میشود ، و ناگهان به این فکر می افتد که شرع و دین این اجازه را داده است که بخواهد شهوترانی بکند ،
لذا با پاگذاشتن روی سعادت و شرف خانواده ، به طرف شهوترانی می رود و به دنبال آن ، بذر بدبینی ، اختلاف و ذهنیت بد در خانواده و فرزندان را می پاشد .
شهوت ، مانند آب شور است ، که هرکسی ، هرچه بیشتر از آن بچشد ، تشنه تر میشود ، لذا تنها راه درمانش ، کنترل آن است .
یادمان باشد ، شهوت ، ایده شیطان است و مرد با ایمان و خوبی که استطاعت مالی دارد ، گول حرفهای شیطانی را نخورد که یک زن دیگر را بدبخت کند ، بلکه می تواند در فامیل و
یا دربین دوستان خود ، افراد مجرد و بیکاری هستند ، آنها را تحت پوشش قرار داده و برایشان کار سازی کند و تشکیل خانواده ، برایشان بدهد ،
یادمان باشد شهوترانی در خانواده ، عواقبی مانند قتل ، اختلاف و بیماری های روحی می آورد ، ضمن اینکه فرزندان
دوطرف قضیه ، قربانیان این خانواده ها و اجتماع می باشند .
در سوره نساء طبق زمان جنگ ، و برای زنان بیوه ، مردان میتوانستند ازدواج مجدد بکنند و در همان سوره آمده است که
چون نمی توانند عدالت را برقرار کنند ، پس به دنبال این مسئله نروند . ولی چون شیطان در مال ، شهوت و فرزند ،
نفوذ می کند ، متاسفانه خیلی از آقایان و خانواده ها را گول
زده و پشیمان هم میشوند .
باز هم در قرآن بزرگ آمده است که مجردها ، عفت خود را
حفظ کنند و در هیچ کجای قرآن راجع به صیغه نیامده است و این از قوانین من درآوری و طبق احادیث جعلی است .
از قدیم هم گفته اند ، معنی قرآن ز قرآن ، پرس و بس .
و اززبان ائمه هم دروغ نگویند ، برای اینکه هر 12 امام ما تاکید کرده اندکه بعد از ما احادیث جعلی زیاد میسازند و شما آن احادیث را باقرآن مطابقت دهید و اگر درست بود ، آن را قبول
کنید و صیغه کردن در قرآن نیامده است و وسیله ای است برای شهوترانی بیشتر مردان پولدار و زن دار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
شما مذهبت چیه؟ از کجا چنین حرفهای من درآوردی رو میزنی؟ اصلن قرآن خوندن بلدی که میگی در قرآن صیغه نیومده؟ اصلن چی از احادیث جعلی و صحیح میدونی؟ هر چی که به مذاقت خوش نمیاد جعلیه و هرچی مطابق میلته میشه صحیح؟ و دین لقلقه ی زبان آنهاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
28
80
خجالت را انهایی باید بکشند گه ارتباط نا مشروع را جایز میدانند ولی ازدواج موقت را که یکی از اقسام ازدواج شرعی و قانونی و با در نظر گرفتن شرایط ان یک ایده هوشمندانه برای جلوگیری از اسیبهای خطرناک اجتماعی است حرام میدانند . البته بعضی از مخالفتها بخاطر جهل نسبت به موضوع است و شاید از قواعد و احکام ازدواج موقت بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند . بعضی از مردان هم از این مسئله سوء استفاده کرده اند و پس از باردار شدن زوجه او را به امان خدا رها کرده اند و با این نامردی ها ابروی ازدواج موقت را برده اند . لذا ثبت قانونی این نوع ازدواج ها در محضر باعث میشود تبعات موضوع کاهش یابد - یک معلم بازنشسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
98
65
ازدواج موقت هیچ منفعتی نداره.
قرار باشه درست بهش نگاه بشه متوجه میشید به جز اشاعه فساد کار دیگری نمیکنه.
دقیقا مثل این میمونه که جرمی رو قانونی نشون بدیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
32
43
سلام ، جامعه اگر سالم باشد و در آن کار ، رفاه ، آموزش ، بهداشت و تفریح وجود داشته باشد ، یک جوان به موقع ازدواج دائم و شرافتمندانه می کند و مردان متاهل هم به فکر رفاه و آسایش بیشتر خانواده و فرزندان خود می باشند .
آمار بیشتر قتل های خانوادگی ، در اثر این قوانین شهوانی میباشد ، و به دنبال آن فرزندان در اینطور خانواده ها ، بدبین و
روانی و آسیب خورده ، بار می آیند .
در حال حاضر ، قبح کار برای این عمل غیر انسانی و ضد خانواده ، از بین رفته است و باید بدانیم که گفته اند ، اسلام باید با زمان ، پیش برود و درحال حاضر ، مردان زیربار یک زن و خانواده ، مانده اند ، چه برسد که بخواهند چند نفر دیگر را هم بدبخت کنند .
با کمی ایمان و اخلاص ، می توان شهوت را از بین برد . و در این کار همه ما انسانها ، داریم آزمایش میشویم . و پول مربوط به این کار شهوترانی را ، برای کارهای خیر و خداپسندانه اختصاص بدهند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
14
36
با سلام و تشکر از این که این مصاحبه را در معرض دید مردم گذاشتید . عرض میکنم که باید بپذیریم همه مردم در شرایط یکسانی زندگی نمیکنند و نباید برای همه یک نسخه واحد پیچید . بیایید به آنچه که دین وآیین خالص محمدی که از جانب خداوند حکیم برای زندگی ما مقرر فرموده تسلیم باشیم و صرف تمایلات و تفکرات خود را جانشین این آیین پاک نکنیم . مساله میل جنسی و میل به تنها نبودن و میل به بودن با جنس مخالف حتی بدون رابطه چیزی نیست که با یک اظهار نظر بتوان مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی آن را حل کرد و مثل یک مساله ریاضی به جواب دقیق و قطعی و بدون برو برگرد رسید . ببینید در دنیا به خاطر نبودن ایمان به راه واحد به چه منجلابی گرفتار شده اند . بیایید واقع بینانه راه اسلام را بپذیریم و از غلتیدن به آن پرتگاههای هولناک و کثیف دوری کنیم . من به این خانم پاکدامن که جز به دستور خدا عمل نکرده است آفرین می گویم . این راهی است که مشکل بسیاری از افراد تنها و بی پناه را حل میکند و اگر بر خلاف دستور شرع مقدس دید منفی و دخالت بی جای دیگران نباشد بسیاری از این ازدواجها به ازدواج دایم مبدل میشود همانطور که این خانم در ازدواج موقت اول نزدیک بود یک کانون گرم خانوادگی ایجاد کند ولی دخالت خانواده و اظهار نظر بی جا در مورد بیوه بودن وی و نگاههای اشتباه و خلاف شرع و صرفا عرفی اطرافیان مرد این امر را غیر ممکن کرد . به نظرم باید شجاعانه در مقابل طعنه زنان ایستاد و این نهاد دینی را زنده کرد تا با زندگی معروف منکرات فرصت زنده شدن نیابند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
25
79
سلام
اگه مردی زنی رو صیغه کنه کارش حلاله؟
پس تکلیف دروغ و پنهان کاریش با همسر دائمش چی میشه؟؟!! این گناه نیست؟؟
کی گفته که مردی میتونه زنی رو برای رفع نیاز جنسیش صیغه کنه و حق دروغ و پنهان کاری رو هم داره؟؟اگه نیازی هست چرا با همسرش نیازشو رفع نمیکنه!؟!؟
در ضمن..بچه ها چی میشن؟ تنش و بحرانی که بچه های همسر دائم(همسر اول) تو آشکار شدن رابطه پدرشون با زن دیگه ایجاد میشه و باعث عدم اعتماد به پدر خانواده و تزلزل و ویرانگی شخصیت اون بچه ها میشه به نظر من بزرگترین گناهیه که مرد خانواده باعثش میشه.پس همه جوانبو در نظر بگیریم ...
چرا خانومهای متاهل که تو رابطشون با همسرشون دچار کاستی هستن نمیرن با مردی صیغه نمیشن؟
نگاه دینی چیه؟؟ مطمئنا این نیست که هر وقت به چیزی احتیاج داری به هر قیمتی بدستش بیار تا حرصت آروم بگیره
و یه چیز خیلی مهمتر... خود شما اگه متارکه نکرده بودی حاضر میشدی همسرت با زن دیگه ای همزمان رابطه داشته باشه؟؟
این سخن از کیه؟؟!!
"هر چیزی که برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را که برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند."
مطمئنا منظور این جمله مثلا تو یه لباسی که دوسش نداری خلاصه نمیشه .این جمله اینقدر عمیقه که تو همه ی زمینه های زندگی کاربرد داره. اینطور نیست؟
حرفتونو در مورد این موضوع که با صیغه فساد در جامعه کم میشه چون زنهای بسیاری بدون سرپرست هستن و نیاز مالی دارن اصلا قبول ندارم.پس خودساختگی چی میشه؟
خانومهای زیادی رو میشناسم که برای استقلال مالی و شخصیتی شبانه روز تلاش میکنن حتی حاضرن نظافت منزل شغلشون باشه اما دست نیاز به سمت کسی دراز نکنن
چون عزت نفس دارن
اگه همیشه به منفعت آنی دل ببندیم هیچ وقت به ارزش واقعی تو زندگی نمیرسیم
خود شما هم تو حرفاتون دارید میگید که ..بالاخره به این نتیجه رسیدیدکه براتون بهتره با کسی باشید که قصدش ازدواج دائمه
چرا که...
نخست موعظه ی پیر اهل صحبت این حرفست
که از مصاحبت ناجنس احتراز کنید

حالا یه سوال خیلی خیلی مهمتر
وقتی با کسی صیغه میشین آزمایش خونی میدین تا بدونین طرفتون مثلا ایدز نداشته باشه؟شاید قبلا با کسی بوده و آلوده شده باشه.
بیماری ایدز فیلتری بین رابطه با صیغه و رابطه بدون صیغه قائل نیست
اگه از یک ساختمان بلند بپری فرقی نمیکنه که آدم خوبی هستی یا اینکه آدم بدی هستی چون سقوط میکنی و میترکی...
پس بهتره قبل انجام هر کاری همه عواقبشو ببینیم و فقط به فکر منافع شخصی نباشیم
و سر آخر دزدی خیلی کار بدیه و همینطور گناه بزرگیه
چون داری باز به خاطر منافع شخصی عشق رو از زندگیه دیگران میدزدی و چون این عشق مال خودت نیست برات نمیمونه و از دستش میدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
10
90
امیدوارم خدا همسری شایسته نصیبشان کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
9
21
درک جامعه ازاین نگاه که صیغه از ترویج بی بند وباری جلو گیری میکند عاجز میباشد ودر یک کلمه اگر به صورت همان زن دوم که شخص توانائی و نمکن مالی داشته باشد وبه صورت اشکار باشد خیلی عرف تر میباشد ونگاه جامعه به ان زن به دید زن هر جائی دیگر جای بحث ندارد کما اینکه زن اول ظرفیت ان را داشته باشد و بادید خدا بسندانه مشکل روح وروان وعاطفه ونیاز جسمی برای انان هضم شده وبا نگاه فساد قضاوت نمیشود وبایستی حمایت شود و زن را با نگاه کالا که ارزش سوئ استفاده وحرمتش حفظ گردد دیگر تصور نمیشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
10
14
سلام. با سپاس فراوان از این خانم محترم، بدلیل اینکه یک سری واقعیت هایی رو گفتن که متاسفانه در جامعه ما به درستی بهشون اهمیت نمیدن. من واقعا فکر می کنم آثار نه چندان خوب روحی و روانی که ازدواج موقت برای دو طرف (و بیشتر برای خانم ها) بجا میذاره بیشتر از منافع اونه، و از طرفی هم نمیشه این واقعیت نیاز به جنس مخالف و مشکلات موجود برای ازدواج رو انکار کرد. حل این موضوع شاید یکم پیچیده و سخت باشه ولی فکر کنم بیشتر مربوط میشه به نوع نگاه ما به زندگی فردی و اجتماعی. از کارشناسان و روانشاسان عزیز خواهش میکنم با نوشتن مقاله هایی در مورد این مصاحبه بصورت واقع بینانه و نه شعار مدار، جامعه جوان ما رو به سمت یک هدف خوب راهنمایی کنند. و توی مقاله ها سعی کنن از مسئولین درخواستی نداشته باشند (چون فایده ای ندارد) و به خود مردم و تفکراتشون تکیه کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
3
10
سلام ، آفتاب جان ، اگر می تونی تمامی نظرات رو چاپ کن و اینها نظرات بازدیدکنندگان هست و نه نظرات شما کادر محترم و
با صداقت . به هرجهت ، این تحقیق ها ، مخالفین و موافقین هر نظری را به فکر وانصاف و وجدان ، وامیدارد . باتشکر فراوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
26
54
به نظر من اگه ازدواج موقت نداشت و دنبالش نمیرفت الان موفق تر بود واز لحاظ روحی هم اذیت نمیشد کلا کار خوبی نیست
پاسخ ها
زینب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
شایدم نه. قابل پیش بینی نیس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
18
28
سلام. مصاحبه جالبی بود به خصوص این که ما خودمان را جای این افراد بگذاریم. من در این زمینه خیلی تحقیق کردم؛ به نظرم می رسد طرفین باید با دید عاطفی به آن نگاه نکنند و صرفا بر طرف کردن نیاز جنسی یا اقتصادی مد نظر آنان قرار بگیرد مثل اینکه ما نیاز به نان داریم و به نانوایی می رویم او نیز نیاز به پول ما دارد. من مرد و متاهل هستم.
پاسخ ها
زینب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
کاملا موافقم. واقعا تکیه بر باده. هرکی صیغه کنه باید خودشو آماده ی ضربه ی شدیدتر کنه. مگه کسی که دیگه کارکشته شده و احساساتش از بین رفته.خدا رو شکر ک این خانم دیگه تصمیم ب این کار دارن. منم اصلاااااااااا توصیه نمیکنم. با توجه ب نژاد احساساتی زنای ایرانی من اصلا موافق نیستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
12
23
در ایران اغلب ازدواج ها از نظر مادی از صفر شروع میشه و باز اغلب نو عروسان چون سودای بهتر شدن شرایط مادی را دارند نهایت تلاش و فداکاری را میکنند تا وضع مادی بهتر بشه به اعضاء خانواده و بیشتر به خود سخت میگیرند حتی به قیمت بیمارکردن خود .در نهایت آقایی که تا دیروز دیپلمه و مفلس بود با فداکاری خانم مهندس یا دکتر شده و خانه و ماشین و فرزند و....
به نظر شما چقدر خداپسندانه است که این آقا همسر موقت داشته باشد .
اما راهکار:
1- آقا باید آنقدر داشته باشد که در آغاز ازدواج شرط کند که موافق و عامل به چند همسری است.
2- دختران جوان در شروع زندگیشان از هرگونه فداکاری وریاضت خودداری کنند و فقط بفکر لذت بردن از جوانی و سلامتشان باشند که اگر آقا هوس ازدواج مجدد کرد لااقل دلشان نسوزه
3- در اینکه 80 درصد زنان بیوه قابل اعتماد نیستند شک نکنید این 80 درصد حتی حاضرند زندگی خواهر خود را از هم بپاشند ولو اینکه مذهبی باشند و نگاه شرعی به متعه داشته باشند.اگر نگاه سایر زنان به زنان بیوه مثبت نیست علتش اول اینکه 99درصد آقایان در درون خودشان اقرار دارند که با دیدن زن دیگری قادر به کنترل خود نیستند و این عدم کنترل را گروهی آشکار و گروهی پنهان میکنند و همسران این افراد در فهم این حالت بسیار زیرکند.دوما" طبق گفته این خانم زنان بیوه هدفشان داشتن یک مرد و پناهگاه است و برای این مهم از هر ترفندی استفاده میکنند .
4- اگر میخواهید متعه در جامعه جابیفتد ابتدا باید فرهتگ سازی کنید مخصوصا" برای همسر اول.
5- به خانمهای متأهل سفارش میکنم بیشترین وقت را صرف رسیدگی به خود و شاداب کردن خود کنند این امر سدی است در برابر توجه مردشان به دیگری . و نیز مرد را در کلیه شرایط خانه از خرید و ظرف شستن وبچه داری و حتی غذا پختن و... سهیم کنند کمترین حسنش اینه که مرد میفهمه زنش چقدر زحمت میکشه.ونیز مرد آنقدر برنامه داره که فرصت سرخاراندن نداشته باشه چه برسه به ...
6-من بعنوان زن مثل خدمتکار رفتار کردم و به این نتیجه رسیدم که نباید خودم را بیخودی خسته میکردم بلکه باید زن و مرد با هم و در کنار هم تلاش کنند نه یکی وبگردی کنه دیگری از خستگی بیمار بشه.
7- شاید تعجب کنید من معتقدم که اگر زن اول خودش را خدمتکار ندانه و خودش را دوست داشته باشه اردواج بعدی همسرش لطفی از طرف خداوند است.
8- همسرانتان را به همان اندازه که شما را دوست دارند ، دوست داشته باشید نه بیشتر نه کمتر اینطوری زیان نمیکنید.
9- طرح خانه های ریحانه که ناتمام ماند( بشرط رعایت کلیه جوانب مخصوصا"از جنبه بهداشتی) بد نبود.
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
6
29
سلام
من دقیقا شرایط همون پسر اولی رو که شما باهاش آشنا شدیدو دارم اما به خاطر این روزگار که همه چیز وارونس هیچ
وقت نشد به دلیل عدم ارتباطات اجتماعی مناسب هیچ شخص
مناسبیو توی هیچ گروه سنیو پیدا کنم و الان کلن تمرکزمو از دست دادم و گاهی اوقات دچار اضطرابهای شدید می شم
و نیازم هم روحی و هم جسمیه می دونم توی جامعه دختر و پسر های مثل ما که فقط باید یه جوری همدیگرو پیدا کنیم و یا
بشناسیم و یا معرفی بشیم خیلی زیادیم
و امروز همه یا ماشین خریدن ویا پیاده و توی خیابونها فقط با حسرت
یا بهم نگاه می کنن یا تو دلشون نظرشونو به هم می گن
و از جلوی هم بدون نتیجه معمولا رد میشن این جامعه جوان که هفتاد در صدشون بین 15 تا 29 سال
هستن بخش زیادشون دارن دچار فرسایش روح و جسم و
روان می شن و شاهد عدم کارایی مناسب و کاهش بازدهی
در محیط کار دولتی و آزاد و همچنین کلاسهای درس مدرسه و دانشگاه هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
خب برو ازدواج کن داداش! سخت نگیر! اوج هم نگیر!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
36
19
وای بر شما با این گزارش ساختگی اتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
12
18
اید به شجاعت این خانم تبریک گفت .مسلما" همه دراینجور ماجراها ÷ی می برند که عرف وفرهنگ غلط جامعه در مقابل حکم صریح دینی ایستاده وبیخود وبیجهت یک انسان را درمظان اتهام قرار میدهند آیا هیچگاه مردم به فکر گناه تهمتی ناروا که به افراد مقید به مسایل دینی این چنین روا میدارند فکر نمی کنند؟ خدایا در مقابل تفسیر به رای دین به دادمردم برس . آمین
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
11
49
دعا ميكنم اين خانم يك همسر خوب وايده ال پيدا كند و بچه دار شو د ودر كل زندگي خوب و مرفهي داشته باشد و در همان حين يك خانم مثل خودش براي بر طرف كردن نيازهايش وصد البته براي جلوگيري از رواج فساد در جامعه با همسرش ازدواج كند وبراي اينكه ان زن اسيب روحي نبيند همسرش او را عقد دايم كند و چه زيبا ميشود اگر در يك خانه زندگي كنند.!!!!!!!!!! من نمي دانم چرا اين زن فقط ميخواهد كه ديگران او را درك كنند و خودش لحظه اي نمي خواهد ان زني را كه در خانه منتظر همسرش است را درك كند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. چه بسيار زناني كه با دانستن بي وفايي همسرشان به بيماري روحي دچار ميشوند واين اسيب روحي بر فرزندانشان تاثير ميگذارد وچند نفر به بيماران روحي جامعه اضافه ميشود حال اگر يك زن خودداري از نياز جنسي و روحي اش بكند جامعه بهترينخواهيم داشت ؟؟؟؟؟ من زناني را ميشناسم كه به تنهايي بدون هيچ حامي زندگي خود و فرزندشان را تامين ميكنن. ودر جامعه سر بلند زندگي ميكنند و نانشان را در كاسه اشك زنان ديگر نميكنند!!!!!! فكر نمي كنم خدا هم به اين قضيه راضي باشد
پاسخ ها
ب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
دقیقا گل گفتی... من فرزند پدری هستم با همون شرایط ... بماند که چه مصیبت ها کشیدم و می کشم از دیدن مادر عزیزی زیر دست پدری عوضی و شهوت پرست و ریاکار ... 2 سال پیش بیماری صعب العلاج گرفتم که به لطف خدا گذشت... واقعا آقایون دریابید خانواده هاتونو، تو رو خدا برید جوونی کنید هر موقع فکر کردیم توانایی یه زندگی پاک و وفاداری رو دارید ازدواج کنید و بچه دارشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
عااااالی بود.این خانم بخاطر خودخواهی فقط و فقط از دریچه نگاه خودشون به موضوع نگاه میکنن.فقط خودشون و نیازهاشون.اون زن بدبخت بیچاره همسر اولی درک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
9
17
نطلب جالبی بود. یک نگاه تازه. یک تجربه تازه. یک تابو. یک زاه حل. گزارشگر خوب به تهیه کننده این گزارش گفته می شوذ. مدیر خوب هم به کسی که این خبر را انتشار داده است. هم نکات اخلاقی دارد. هم نکات جامعه شناختی دارد. هم نکات خانوادگی دارد. هم نکات دینی دارد. به نظرم گزارش بدیعی بود. گزارش جسوری بود. این چیزها حجم عظیمی از تفکر ادمها را اشغال کرده اند ولی زاه حل مناسبی نذاسته اند. این گزارس می تواند رد یک راه جدید باشد. دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
14
19
کاملا با کامنت دوم موافقم .این خانم خودشم بیان میکنه که احساس موقت بودن بویژه برای زن آزاردهنده است . حرفهای متناقض ایشون نشوندهنده مخالفت قلبی هست و داره بناچار توجیه میکنه .جملات ایشان : « ...قبول نمی‌کنم. مواردی هم بوده اخیراً که رد کردم. خسته شدم. به نظرم آن زندگی یک جور خودکشی تدریجی بود. الان ترجیح می‌دهم سختی‌ها را بیشتر تحمل کنم. موقت بودن، خیلی سخت است » و این جمله : «من همیشه نه اینکه رضایت کامل داشته باشم و بگویم که از این شرایط راضی هستم، ولی چون شرایطی هست که خدا برای من ...» خب بازم باید تصور کنیم که این خانم از صمیم قلب صحیح میدونه ؟!! دنیای متمدن امروزی نمیپذیره . بمانند افراد عامی حرف از 50-60 سال قبل مثال میاورند .اصلا شما باید بروید با روانشناس و جامعه شناس مصاحبه کنید نه با یک زنی که قربانی هست ولی نمیخواهد بزبان بیاورد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
8
11
نطلب جالبی بود. یک نگاه تازه. یک تجربه تازه. یک تابو. یک زاه حل. گزارشگر خوب به تهیه کننده این گزارش گفته می شوذ. مدیر خوب هم به کسی که این خبر را انتشار داده است. هم نکات اخلاقی دارد. هم نکات جامعه شناختی دارد. هم نکات خانوادگی دارد. هم نکات دینی دارد. به نظرم گزارش بدیعی بود. گزارش جسوری بود. این چیزها حجم عظیمی از تفکر ادمها را اشغال کرده اند ولی زاه حل مناسبی نذاسته اند. این گزارس می تواند رد یک راه جدید باشد. دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
13
9
مصاحبه زیبای بود و به ما کمک کرد که می تونیم ازدواج موقت را هم از این دید،بررسی کرد...
ولی واقعا ایشان راست گفتند که ازدواج موقت و تعدد زوجات برای یک شرایط خاص است نه در همه شرایط و به نظر من جامعه شناسان و متخصصان در این موضوع بیایند و این شرایط را تبیین کنند تا نه جامعه به فساد کشیده شود و نه خیانتها گسترش پیدا کند و نه حقوق زن ها پایمال شود...
این فهمه منه و واقعا دیگه نمی دونم که آیا درسته یا نه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
4
17
سلام :
شیطان از طریق شهوت ، خیلی راحت درخانواده ها نفوذ میکند و تخم بدبینی و نفاق ، دورویی ، دروغگویی و خیانت را در خانواده ها میریزد و به دنبال آن اختلافات ، روح و روان مریض فرزندان و زن خانواده ، شهوترانی مرد خانواده و صدها مورد دیگر منکرات درخانواده به وجود می آید .
اینها همه اول کار است و بعدش توطئه ها ، جلب نظرها ، دروغگویی ها و تهمت ها در کار است و می بینیم که در ایران آمار خیانت خانمها به شوهرانشان هم زیاد شده است ، و این یک نمونه انتقام گیری می باشد . ضمن اینکه درست نیست و هرکسی باید شخصیت و شان خودش را حفظ کند.
مواردی دیده شده که بعض از خانمها هم با وجود همسر ،
با دیگران صیغه می کنند .
تنها راه مبارزه با شهوت ، کنترل آن است ، که از طریق شهوت ، شیطان خیلی راحت به خانه ها وارد میشود و برکت خانه ها را از نظر پاکی ، عصمت ، شرف و آبرو میبرد .
و خیانت در هرصورت عملی زشت و قبیح است ، چه از طرف مرد و چه از طرف زن ، آنهم با کلاه شرعی و احادیث جعلی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
4
10
سلام ، یک زن و یا یک مرد ، فقط و فقط ، یک وسیله برای امیال جنسی و شهوترانی نیستند و در درجه اول باید با شان و شخصیت یک انسان برخورد داشت تا با جسمش .
لذا نباید به چشم یک ابزار ، به جسممان بها بدهیم و متاسفانه ، بعضی از خانمهای خودفروش ، با فروش جسمشان ، این کاررا انجام میدهند. قبح کار از بین رفته و فساد در جامعه بیداد میکند و بنیان خانواده ها ، هرروز سست تر شده و زنهای خیابانی صیغه شو و مردان شهوتران صیغه دوست هم خیلی زیاد شده است و این یک سوء استفاده کثیف و زشت است که به نام دین و شرع هم میخواهند جابیاندازند و بهانه ای برای شهوترانی و فساد خودشان ، داشته باشند .
جوابش هم ، این همه بیماریهای روحی و روانی ، خیانتهای
خانمها ، به دنبال سوءاستفاده شوهران از این قوانین و
بچه های مشکل دار و بدبین و بنیان خانواده های سست و
غیر اخلاقی است .
از این نظر ، نگاه به رهبران این مملکت بیاندازید ، مقام رهبری ، آقایان خمینی، خاتمی ، رفسنجانی و بسیاری از مراجع با آبروی ما ، طرف این ایده های شیطانی و خانمان برانداز نرفته اند و با همسران خود سالها زندگی کرده اند و میدانند که شهوت در قرآن ، جزو ایده های شیطانی است و از این طریق ، همه آزمایش میشوند .
مال ، شهوت وفرزندان را مراقب باشیم ، که گزینه های خوبی ، برای شیطان و آزمایش انسانها هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
9
8
با سلام
بسیار بحث جالب و واقع بینانه بود. من شجاعت این خانم محترم رو بارها تحسین کردم. امیدوارم در این شرایط سخت که امکانات ازدواج دائم برای جوانان فراهم نیست، با کارهای فرهنگی بیشتر دید جنسیتی آهاد جامعه ما نسبت به ازدواج موقت عوض بشه. به نظر من زن و مرد هر دو در جایگاه یکسانی هستند و فقط این نگاه ماست که تفاوت جایگاه اجتماعی اونها رو رقم میزنه. عجیبه که اگه ما مردا همچین کاری رو بکنیم کسی به ما ایرادی نمیگیره ولی این کار واسه یه زن در جامعه ما با دید منفی همراهه . با تشکر از این مصاحبه و اخبار جامع و خوبتون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
9
14
رفع هر نيازي شرعي با مراجعه به محل مخصوص آن جهت رفع نيازها بايستي در حكوت اسلامي محيا گردد . والسلام وعليك
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
5
18
دوره سلطان سلیمان خانها گذشته...الآن اکثر مردا شدن سنبل خان......!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
23
24
بهترین پاسخ را به این خانم همون اقایی دادند که روایتی از رسول الله نقل کردند روایتی که تا مغز استخوانش کار کرد
پاسخ ها
زینب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
من قصد دفاع یا حمله ب این خانم مصاحبه شونده رو ندارم. اما درمورد این نظر باید بگم:بابت این نظری ایشون دادن من از شما و تمام زنهای بی سرپناه عذر میخوام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
6
13
اگر درست یا غلط بودن هر کار را با اخلاق عقل و انصاف بسنجیم لازم نیست اینهمه برای انجام اعمال غلط در دین به دنبال توجیه بگردیم. کلاه شرعی داریم ولی کلاه اخلاقی نه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
11
41
این خانم بعد از اینکه ازئواج دائم کردند آدرس بدهند برای همسرشان یک همسر موقت دوم دست و پا کنیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
7
16
با سلام،حلال خدا حلال و حرام خدا حرامه تا قیامت .بنظر میرسه اولین و حتمی ترین موضوعی که در رابطه با اظهار نظر افراد وجود داره اطلاعات و دانستن کلیات و جزئیات مربوط به آون موضوع و سوژه است.چه اگر ما خومون نسبت به یک موضوع آگاهی نداشته باشیم نظرات افراطی و تفریطی و گاهاٌ غیر مستندمون حتماٌ نتیجه و برداشت غلط داشته باشه که خدای ناکرده ممکن موجب وهن دین و یا حتی حرام دانستن و .. یک حلال دینی بشه. لذا خواهش میکنم همه خواهران و برادران عزیز با مراجعه به کتب و مراجع مطمئن از شرایطی که شارع مقدس (خداوند حکیم ) در خصوص ازدواج موقت وضع کرده آگاه بشن اونوقت مطمئناٌ متوجه میشن که خیلی از ازدواج های موقتی که در حال حاضر وجود داره اصلاٌ شرایط ازدواج موقت و نداره بلکه با اسم و تلفظ ازدواج موقت بیان میشه.
علی ایحال قطعاٌ اجرای دستورات شارع مقدس بر عرف و آئین سنتی و محلی سبقه داشته ولیکن اگر با ملاحظات عرفی و سنتی باشه قطعاٌ نتیجه بهتری داره.
ضمناٌ به کلیه خواهران مجرد که تمایل به ازدواج و همسرداری دارند توصیه میشه با مراجعه به گفته های حضرات آیت ا... بهجت نسبت به انجام دعای شریف کسا اقدام کنند . انشاءا... خوشبخت شوند .
لازم بذکر متدین و مسلمان به کسی که ریش و تسبیح داره و حتی نماز میخونه و .... اطلاق نمیشه بلکه مسلمان کسی که حلال خدا رو حلال و حرام خدا رو حروم بدونه در عمل ، در گفتار ، در رفتار و در ایمان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
15
13
به نظر من اگر مراکزی ایجاد شه بصورت قانونی عقد موقت بکنند و پسرها و دخترها باهم رابطه داشته باشند تو اون مراکز،دیگه تو جامعه شاهد فساد و تجاوز و آدم ربایی نخواهیم بود.
من فکر میکنم این باعث میشه تا جامعه ای سالم داشته باشیم و اونایی که دوست دارن با هم رابطه داشته باشند در یک مکان خاص این عمل رو انجام بدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
10
25
با سلام من اصلا راحع به ازدواج موقت بحثی ندارم زیرا این رشته سر دراز دارد ولی عمل زشت این خانم که شوهرش دوستش را انتخاب کرده درحقیقت یک خیانت اخلاقی و نمک خوردن ونمکدان شکستن هست امثال این افراد را خانه خراب کن یا میگویند که بتدریج دستشان برای دیگران رو میشود وهمه آنها را طرد میکنند نمونه این افراد کسی بود که زندگی بیست و پنج ساله ای را به باد داد و خودش مدتی بعد دنبال کسی دیگر رفت واقعا دام گذاشتن برای زندگی دوست و فامیل زشت ترین اعمال است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
7
10
به عنوان یک مرد با حدود 16 سال زندگی زناشویی و نسبتا صمیمی و عاشقانه، حداقل از طرف خودم که مطمئن تر هستم، می گویم که مصاحبه جالب و آموزنده ای بود. به حقیقی یا ساختگی بودنش کاری ندارم ولی بسیاری ار مسایل روز جامعه را عینا نشان می دهد.
نگاه امروز به تعدود زوجات بیشتر عرفی و از روی عادت است تا حقیقی. علت آنهم معمولی بودن آن در مناطق کمتر" امروزی شده" مانند مناطق مرزی شرق کور و بقیه مناطق می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
1
6
من هر وقت نظر دادم چاپ نشده نمی دونم چرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
15
10
با سلام به این خانم محترم که وقعا مطالب و اهدافشان رو زیبنده بیان کردن که الحق به حقیقت خیلی نزدیک و پسندیده هست .
بنده هم امکان ازدواج دایم رو ندارم و 47 سالمه خیلی مایلم اگر ممکنه یک خانم خدا شناس مانند این خانم محترمه پیدا بشه و منو از رنج تنهایی نجات بده . در هر حال صیغه امریست خدا پسندانه و باید در جامعه ما محقق شود .
پاسخ ها
ا.ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
آدرس رو اشتباه اومدی عامو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
4
11
یکی بود یکی نبود
یه صیغه ای بود اما خبری ازش نبود
بالا رفتیم ماست بود
قصه ی ما راست بود
پاین اومدیم دوغ بود
قصه ی ما دروغ بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
12
14
سلام
گزارش كاملا ساختگيست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
9
10
سلام كه نام خداست
كليات متن از زبان يك زن تنها خوب و منطقي است كه با شرع تطبيق دارد و حتي در شرع تأكيد شده است .
ليكن خوب است با مردي كه سابقه اين كار را دارد نيز سخن بگوئيد و از چالش هاي آن با خبر شويد.
بنده در همسايگي خود زني را ميشناختم كه شوهرش 7 سال قبل مرحوم شده بود زن داراي شغل مسكن و خودرو و از نظر مالي تأمين بود ليكن مشكلات زيادي داشت كه به واسطه آن با من آشنا و روابط ما به ازدواج موقت 6 ماهه انجام شد. اما متأسفانه بايد با قاطعيت عرض كنم نميشود به اين زنها اعتماد كرد چراكه در ايام گذشته چندين رابطه را تست كرده اند و زشتي آن برايشان از بين رفته است . درحالي كه من از نظر مالي هرگز براي ايشان كم نذاشته و حتي بيشتر از زندگي دائم خود هزينه كردم و از نظر عاطفي نيز بسيار بيشتر با وي بودم در حالي كه بعضا چند روز را در منزلي كه برايش تهيه كرده بودم زندگي ميكرديم ( منزل خودش را اجاره دادم و منزلي جديد برايش رهن كردم براي كمك به اوضاع ماليش) و اين در حالي بود كه مادر ايشان ,و نيزفرزندش بارها من را ناجي زندگيشان و محبتي از جانب خدا ميدانست ليكن بارها در خصوص ارتباطش با مردان ديگر به مشكل ميخورديم و هر بار من به دلايلي كوتاه ميامدم و اين به جائي رسيد كه به بهانه مسافرت از تهران خارج شدم و بدون اطلاع ايشان برگشتم و متأسفانه مردي را به مدت يك شبانه روز در خانه ايشان ديدم . قصدم تخريب همه زن هاي مطلقه و بيوه نيست اما با بازگو كردن اين اتفاق براي اكثر دوستانم كه تجربه آن را داشتند اكثر ايشان دليل قطع رابطه را همين موضوع بيان كردند .
سئوال من اين است يك زن تنها وقتي از نظر مالي و احساسي بيشتر از آنچه فكر كند توسط يك مرد تأمين شود چه دليلي براي اين عمل خيانتكارانه دارد؟؟
چگونه ميتوان به زن هائي از اين دست اعتماد كرد ؟
به ولله قسم انگيزه من هرگز جنسي نبود ولي متأسفانه به نتيجه مطلوب نرسيدم و البته اين رنها خودشان ضرر ميكنند خدا شاهد است به ولله دوباره قسم ميخورم با انگيزه جنسي وارد نشده بودم و در اين مسير هرگز كوتاهي نكردم و تلاش كردم در زندگي دائم خود خدشه وارد نكنم و موفق هم بودم چرا كه همسر خوبم متوجه اين امر نشده بود ليكن ديگر به اين موضوع فكر نخواهم كرد و هرگز وارد آن نخواهم شد چون خيانت و عدم صداقت ايشان بدترين عمل است در حالي كه از نظر مالي و شرايط كلي مشكلي ندارم اما با خودم عهد كرده ام هرگز وارد اين بحث نشوم لذا شايسته است با مرداني از اين دست نيز مصاحبه بگيريد و از تجربه ايشان بهره مند شويد
با سپاس و البته يك تذكر اينكه هرگز به جامعه زنان تنها جسارت نكرده باشم اين موضوع نسبي و در حد تجربه من و چند نفر ديگر است و يقينا زن هاي بيوه و با وفا و صادق نيز وجود دارد كه شانس بد ما اينگونه بوده است.
مويد باشيد
پاسخ ها
زینب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
شما ازاون دست مردانی هستید ک بشدت خودشون رو توجیه میکنند. اول حرفی میزنند بعد میگن حالا شایدم اینطوری نباشه آ. ب این دو جمله دقت کنید:"متأسفانه بايد با قاطعيت عرض كنم نميشود به اين زنها اعتماد كرد چراكه در ايام گذشته چندين رابطه را تست كرده اند و زشتي آن برايشان از بين رفته است " و این جمله "يقينا زن هاي بيوه و با وفا و صادق نيز وجود دارد كه شانس بد ما اينگونه بوده است." بالاخره اون قاطعیت را قبول کنیم یا این یقینا رو ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
12
13
به نام خدا
من نظرات همه دوستان را خواندم. خودم هم به عنوان یک مرد دانشگاهی و حوزوی تجربه غنی ای در این زمینه دارم. نکته جالب توجه این است که خانم های مجرد برجسته دنشگاهی و حوزوی نیز خود را برای ازدواج موقت یا دائم به مردان دارای شئون لازم معرفی می کنند و حتی مسئولیت پاسخ گویی به همسر اول مرد و حل مشکلات پس از آن را نیز برعهده می گیرند. اما متقابلا در اینجا نکات بسیار مهم و حساسی وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرا گیرد:
اولاً اگر در ازدواج مجدد مرد اعم از موقت یا دائم، همسر اول مظلوم واقع شود و خود را در بحران روحی ای بیابد که هر گونه اراده ای از او سلب شده، خدا از این ظلم نخواهد گذشت و تجربه نشان داده که نفرین زن مؤمنه بر مظلومیتش از ظلم شوهر به سرعت کارساز است و اگر این زن طلب مرگ همسرش را بکند، در کوتاه مدت واقع می شود. بنابر این آقایان محترم متشخص دارای همسر اول! به جان خود رحم کنید!
ثانیا باید توجه کرد که ازدواج مجدد معصومین هرگز ذره ای ظلم بر همسر اول به همراه نداشته و معمولا چون همسر اول آمادگی بر دوش کشیدن بار ضرورت تکثیر نسل سادات علوی را نداشته اند، انجام شده است.
ثالثا اصولا سنت و سیره متعه در شیعه، زوجیت موقت لحظه ای و ساعتی نبوده و چنین تفسیر مطلقی که شبیه «فحشای ساعتی + خطبه عقد» باشد، مورد قبول فقهای امامیه نبوده است و تا کنون گزارش نشده که مثلا تعدادی از صحابه معصومین در زمانی کوتاه یک زن فاقد عده ـ بالا 50 سال ـ را متعه کرده باشند. لذا ازدواج موقت حتما باید تمام نیازهای زوجیت اعم از روحی و جسمی را تأمین کند.
من خود ازدواج دائم دوم داشته ام، اما پس از عقد و قبل از هر اقدامی همسر اولم را مطلع کردم و از او درخواست بررسی شرایط و موافقت را نمودم. همسر دوم خانمی بسیار مؤمنه و دانشمند و نسبتا مشهوری است که پس از 40 سال تجرد، کفو و همترازی از مردان مجرد معمول برای او قابل پیش بینی نبود. حتی پدر این خانم مدتی قبل از فوت خود، آینده ایشان را به دست من سپرد. همسر اول من نیز به مراتب والای ایمان و علم و معنویت این خانم اعتقاد و اعتراف داشته و دارد. اما متاسفانه خانم های خویشاوند آتش افروزی کردند و موافقت اولیه همسر اولم را به مخالفت تبدیل کردند و همسر اولم به استناد قوانین حمایت از خانواده از من وکالت طلاق همسر دوم را گرفت و بیرحمانه طلاق را واقع کرد، در حالیکه این طلاق اکراهی است و وقوع آن محل تأمل است. اما من برای آن که همسر اولم مظلوم و مقهور واقع نشود، دست او را باز گذاردم و متقابلا او ظلم کرد، هم به همسر دومم، هم به خودش و هم به من. و البته امروز هر سه در شرایطی زندگی می کنیم که همسر دومم به تنهایی به کار و زندگی خود مشغول است و من از فشار شدید ناشی از وقایع به وقوع پیوسته در اطرافم، بیش از پیش دچار پیری زودرس شده ام و همسر اولم هم هیچ احساس مطلوبی از پیروزی در جدال حساسیت های زنانه اش ندارد. خوب این پیروزی چه لطف و ثمره ای بجز فرسودگی دائمی دارد!!!
همه بدانند این عرصه بسیار حساس و خطرناک است و خدا از حق مظلوم این عرصه نخواهد گذشت.
نتیجه سخنم سه حرف است:
1. در این عرصه مرد و زن، هر کار مشروعی که می خواهید بکنید، اما ذره ای ظلم نکنید،
2. حقوق خود را استیفا کنید، اما همزمان خود را جای طرف مقابل هم قرار دهید و از آن طرف نیز صورت مسئله را ببینید،
3. پیروز این عرصه آن کس نیست که منفعت شهوانی ببرد و از معرکه بگریزد. پیروز واقعی، مرد و زن مسئول، مسئول و مسئول است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
25
10
از نگاه یک مرد مجرد: خانم ها همکاران و دستیاران شیطانند یکیش عذابه دیگه 2 تاشو خدا رحم کنه .من به یک نه 2 اصلا هر چی بیشتر بهتر دستیار شیطان نیاز مبرم دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
6
26
سلام ، در جواب این آقای دانشگاهی و با وجدان :
خودتان قبول دارید که زندگی اولتان خوب و همسرتان هم خوب بوده است ، مگر غیر ازاین است که فقط نیروی شهوت ، به قدری در شما جایگزین شده که حتی می گویید نباید به همسر اولتان ظلم شود و دومی را طلاق داده اید .
پیشنهادی برای شما دارم ، اگر واقعا" دلتان به حال دومی طلاق گرفته میسوزد ، دور و برتان یک جوان خوب و انسان را که نتوانسته تشکیل زندگی بدهد ، با کمکی کمکهای مالی و انسانی به او ، کمک کرده و به همسر دومتان معرفی کرده و حظ وافر از این کار خیر و انسان دوستانه را ببرید ، چرا امثال شما فکر می کنند که خودشان با وجود همسر و خانواده ، باید ثوابی را انجام بدهند و حظ وافر را حتما"خودشان به طور شهوانی ببرند .
این خودخواهی و شهوترانی را باید تمامی مردان ایرانی کنارگذاشته و به آینده خانواده شان و فرزندانشان فکر کنند و ثواب دستی گرفتن ها را برای جوانان مجرد و جویای کار و خانواده بگذارند و ضمن اینکه از انتقام خیانت همسر اولشان هم باید واقعا" بترسند ، برای اینکه درصد خیانتها خیلی زیاد
شده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
7
17
کاملا موافقم جامعه ما کلا به این قضیه نسبت به خانم ها بد نگاه می کنه اگه طرف ازدواج موقت کنه انگار قتل انجام داده؟(مخصوصا دخترا) جنبه در حد 1% هست در جامعه امروزی ما.
جواب اون دوستی هم که گفت باعت فحشا میشه: عزیز من نیاز جنسی یک نیاز طبیعی هست هر کس هم سرکوب کنه این نیاز رو قطعا بیماره اگر ازدواج موقت بد بود اصلا اسلام مطرح نمی کرد.....
ما دیگه از اسلام و دین خدا بیشتر که نمی دونیم....اسلام حتما یک چیزی می دونسته که مطرح کرده.........
آفتاب جان هر کی دوس داری منتشر کن چیزی بدی که نگفتم!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
14
28
ازدواج موقت همون هرزه گریه ، همون نگاه ابزاری به زنه ، اگه کسی واقعا کسی رو دوست داره عقد دائم میکنه . خانواده یه کلمه مقدسه که چندین ساله بجای تحکیم اون قصد از بین بردن ریشش رو دارند . چندین ساله هیچ سریالی که حرف از ساده زیستی ، محبت بین اعضا خانواده ، احترام متقابل زن و شوهر باشه توی تلویزیون نمیبینیم و می دونیم که هدف چیه ، میدونیم که نمیخوان یه ایرانی عزت داشته باشه میدونیم که نمیخوان یه ایرانی غیرت داشته باشه . میخوان غیرت ایرانی رو محو کنن . میخوان مردای ایرانو تبدیل به آدمای مسخ شهوت کنن . اگه ازدواج برای جوون در کار نباشه دیگه جوون کار نمیخواد خونه نمیخواد همه راهت میشن ، دیگه لازم نیست کسی فکر نداشتشو خراب کنه برای جوونا . آرزو میکنم کسایی که یک چنین عملی رو توجیه میکنن سر پسر و دخترای خودشون بیاد . انشاءا.. که به حق علی بجه هاشون گرفتار بشن تا بفهمن گرفتار کردن بچه مردم چه حالی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
12
13
آقايان خودشان قبول دارند كه اين كار در دين اسلام مجاز است ،اگر بشود ساز و كار آن را درست پياده كرد اثرات مثبت هم دارد شما يك سري در خيابانها بزنيد آن موقع مي فهميد كه چقدر ... آمار سال گذشته كه اعلام شد 850 هزار نفر از ايران به كشور تايلند رفته اند ، برداشت شما چيست آيا مي دانيد چقدر ارز از كشور خارج كردهاند و چه پيامدي كارشان دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
7
7
"قشر اينترنتي خودشان را فرهيخته ميدانند"؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
11
21
با اینکه خودم یک زن هستم اما اصلا نتونستم این زن رو درک بکنم نیاز زنها با مردها خیلی فرق داره و این خیلی زشته که یک زن هم بخواد مثل مرد برای نیازش حتی از راه شرعی اقدام کنه و مدام صیغه ی این و اون بشه . برای یک زن همیشه باید ارزشی که داره مهم باشه بعد شرم و حیا و در آخر این احساس های فیزیکی....
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
1
31
من شوهرم 20 شال است که فوت کرده و خودم را صرف بزرگ کردن بچه ها کرده ام ولی الآن که بچه ها بزرگ شده اند به من میگویند بی خود زحمت کشیدی برای ما . شوهر گیرت نیامده و منتش را سر ما میگذاری ؟ من از خودم گذشته ام و بعد از مرارت های زیاد حالا این دستمزد من است . من امیال خود را به خاطر بچه ها زیر پا گذاشتم و حالا این حرفها را میشنوم . زن ها موجودات بدبختی هستند . اگر شوهر هم رفته بودم جامعه به من به صورت یک زن بی وفا نگاه میکرد . سئوالی که دارم این است که اگر زن بعد از طلاق و یا فوت همسر ازدواج نکند ، آیا این یک ظلم انسانی نیست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
12
17
به نظر من عقد موقت خیلی خوبه بعضی وقتها واقعا موقعیت عقد دایم نیست مثل مادر خودم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
3
7
آفتاب برا چی خجالت بکشه کلو .......
dadar_25@yahoo.com
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
7
15
مثلن چه عیبی داره خانم.. اونم انسانه نیاز طبیعی داره
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
5
4
مشکل رسوم غلط مردم هست و با تصمیم مسئولین حل شدنی نیست .
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
7
19
ازدواج خیلی خوب است ولی دائم آن ؛زیراهر طور که فکر کنید موقت آن ایجاد مشکل می کند وباید پنهانی باشد
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
6
7
سلام هیچ مشکلی نیست براتون
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
5
10
درود ورحمت خدا برشما انسان بزرگوار
خداحافظتان باشد
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
8
23
شما یک انسان واقعی هستید و حرفهاتونو باید با آب طلا نوشت قاب کرد و روی دیوار هر خونه ای یکیشو نصب کرد اینطوری جلوی بیشتر فسادها و فروپاشی خانواده ها گرفته میشه چون به نظر من کسی نیست که کا منت شمارو بخونه وتاثیر مثبت نگیره خدا حفظتون کنه.اخه این چه توجیهیه که اون خانوم واسه کاراش کرده اون خانوم اگه خودش زن اول و دائمی یه اقا بود هیچوفت اجازه نمیداد شوهرش زن دوم بگیره حتی اگه خیلی هم پولدار بود حالا چون شرایطش اینطوریه داره کری میخونه
اسمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
5
5
از بین همه نظرات نظر شما واقعا عالی و منطقی بود.ایشالا که همیشه موفق باشین
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
1
12
شاید اگر شوهر هم میکردی الان بچه ها شوهر کردنت را پیراهن عثمان میکردن حیف عمر و جوانی که آدم صرف اولاد قدر نشناس بکنه باید به موقعیت امروزت باشی و از ضرر های دیروزت پند بگیری وهمیشه توکل به بالا سری و رضای خداوند منان را در نظر داشته باشی گذشته ها گذشته امروز و داشته باش که فردائی بهتر به امید خدا در انتظار ماست . انشاالله
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
6
6
درست نوشته چون نیاز طبیعی زنها به این مسائل خیلی کمتر از مردهاست این از نظر علمی هم ثابت شده
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
11
21
افتاب جان اين زن مشكل روحي داود لطفا إز زنان فداكار وبا اىمان كه تعدادش هم كم نيست كزارش تهين كنيد واز عادي سازي رفتارهاى نادرست وغلط درجامعه خوددارى كنىد در ضمن اكر اىن زن صبور وباكدامن بود مطمنن طي اىن جند سال بهجايه اين كه نيازمردهاى هوسران راتامىن كند ازدواج كرده وفرزندان خود. را بزرك ميكرد برايي متاسفم 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
7
18
سلام ، لازم به ذکر است که ، این قانون در شیعه ها شایع است و سنی ها ، مسئله ای به نام صیغه ندارند .
......
|
United Kingdom
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
6
22
كاش ميدانستيد وقتي زني بي سرپناه است و حتي اگر خود خرجش را در بياورد چگونه بايد اهسته و بيصدا پله ها را بالا برود كه زن همسايه به شوهرش نگويد اين زنه بيوه كه ميرود براي تو بالا پايين ميكند يا وقتي به بنگاه براي تهيه مسكن و سرپناه ميروي نگويند نه ..به تو خانه نميدهيم يا هزار پيشنهاد ديگر كه اگر محالفت كني بايد در سرما و گرما فقط از اين بنگاه به ان بنگاه الاف شوي..من ها سر پناه را نه براي لذت بلكه براي جلوگيري از نگاه شيطاني خيلي ها ميخواهيم..لطفا درست تر نگاه كنيد. ما امنيت ميخواهيم از يك نفر در برابر نگاه ميليون ها نفر.
خدارحم یاری هیبت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
8
13
مصاحبه این خانم اگرچه شجاعانه بوده ولی واقعیتی را در جامعه نشان می دهد . به نظر من نه تنها نباید هجمه ای علیه ایشان صورت بگیرد بلکه دیگران نیز به این خیل مردم که صادقانه از نیازهای روحی و روانی و جسمانی صحبت می کنند بپیوندند. هیچ اشکالی ندارد . همه باید از این انسانهای والا حمایت کنند تا هرچه راحتتر بتوانند با کسانی که دوستشان دارند در آرامش زندگی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
14
8
مینوشتی از طرف شیطان
رسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
11
15
من به عنوان یک مرد مسلمان 24 ساله کاملا با این امر موافقم اتفاقا خیلی بهتر است از اینکه هر شب با ماشین بری دنبال یکی دیگه و همه زنان در جامعه را به چشم فاحشه بنگری یا یکی در بینشون در بیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
11
4
شما احتمالا سنی هستید از این چیز هایی که در میارید معلومه که فرقه وهابیت هم هستی
برو داداش خودت رو اصلاح کن و از راه اشتباه خارج شو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
5
14
شما خواهشا نظراتتو برای خودت نگهدار بهتره بدونی از برترین کارها است
حضرت علی فرمودند به هر وسیله ازدواج کنید اگر نتوانستید مطعه کنید و اگر باز هم نشد تقوا پیشه کنید و از خداوند یاری بجویید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
3
9
امثال ....مثه شما هستند که صدارت امور را در دست گرفته اند و بساط نابودی ایران را پهن کرده اند دقیقا همان کاری که رد زمان ساسانیان روی داده دوباره دارد پیدا می شود کسی که ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
6
11
عزیزم نظرت خیلی ارزشمند است .ولی خودت و بزار جای کسی که داری باهاش ارتباط می گیری اگه زن داشته باشه و خودت هم اون زن باشی بعد قبول می کنی که همسرت حالا به هر دلیلی که مردا های امروزی هزار و یک مشکل رو زن هاشون می زارن و دنبال یه رابطه دیگه هستن و یه رابطه دیگه شروع کنه ؟ سخته برای ما زن ها سخته ولی به نظر من با پسر مجرد هیچ مشکلی نداره چون بالاخره نیاز است و کمتر مشکل به وجود می آید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
3
16
سلام ، دوست عزیز ، اگر قرآن را به فارسی هم ، بخوانید، از این شک و شبهه ها درمی آیید . مسلمانانی هستیم که معنی قرآن را نمی دانیم و برای همین هم حامعه به اینحا رسیده
است .
در دین ما طبق گفته قرآن ، نباید افراط گرایی وجود داشته باشد و فراموش نکنید که عصبانیت و تهمت زدن ، از ابزار شیطان است و به جای عصبانیت ، سوره نور را به فارسی خوب ، مطالعه کرده و در آیه 33 آن آمده است که :
آنهایی که وسیله ازدواج ندارند ، باید عفت پیشه کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
4
13
سلام ، دوست عزیز ، اگر قرآن را به فارسی هم ، بخوانید، از این شک و شبهه ها درمی آیید . مسلمانانی هستیم که معنی قرآن را نمی دانیم و برای همین هم حامعه به اینحا رسیده است .
در دین ما طبق گفته قرآن ، نباید افراط گرایی وجود داشته باشد و فراموش نکنید که عصبانیت و تهمت زدن ، از ابزار شیطان است و به جای عصبانیت ، سوره نور را به فارسی خوب ، مطالعه کرده و در آیه 33 آن آمده است که :
آنهایی که وسیله ازدواج ندارند ، باید عفت پیشه کنند .
یار مهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
30
12
سلام .من الان سه ساله با همسر دومم هستم.دو تاهمسر پاک دارم.از اون خوبهاش رو.به علت تحصیل وکار همسر اول و.... دومی رو اختیار کردم. از اولش هم بهش شرایطمو گفتم.خیلی هم همدیگر رو دوس داریم.به مردهای متمکن هم توصیه میکنم این کارو انجام بدند.ما ایرانیهاتو این 50 سال اخیر اومدیم راه رفتن غربیها رو یاد بگیریم راه رفتن خودمون از یاد رفت.والا قبل از این آقایون تعدد زوجات داشتند وسرشون رو هم بالا میگرفتند.همه باید این سنت دینی رو ترویج کنند وخانمهای اول هم باید تمکین کنند والا فساد بیشتر میشه. زنده باد عشق
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
دمت گرم دست ما رو هم بگیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
15
25
سلام ، متاسفانه راه رفتن عربها را در 1400 سال پیش یاد
گرفته ای ، از قدیم گفته اند ، مرد دو زنه ، خدا توفرقش بزنه .
و یا جای مرد دوزنه ، تو مسجد است .
شب دراز است . مواظب عواقبش باش و 2 خانواده متزلزل ،
همراه با بچه های با تربیت نادرست و روانی آشفته به دلیل پدری مانند شما !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
6
31
قدیمی ها مجبور بودند تحمل کنند. امروز اگر پای زن دیگری به زندگی مردی باز شود زن اول طلاق می گیرد. همان طور که هیچ مردی تحمل نمی کند که زنش با مرد دیگری باشد. هنگام خیانت زن طلاق می گیرد اما مرد زنش را می کشد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
9
12
در قرآن چند جا در مورد همسر صحبت شده است. یک جا قرآن می فرماید "کسانی که پاکدامن هستند به جز برای همسرانشان یا کنیزانشان" جای دیگر می فرماید "اگر نمی توانید عدالت (بین همسرانتان) را رعایت کنید، پس یک همسر یا کنیز"
جالب است که بدانید در حدیث داریم که پرسیده شده است "آیا متعه جزء چهار همسر است؟" و جواب این بوده که "نه آنها (زنان متعه) اجاره ای هستند"
همین حدیث را بگیرید و به من بگویید با توجه به این حدیث که این زنان همسر به حساب نمی آیند، و خدا هم چند جا فرموده "یا همسر یا کنیز" (به لطف خدا امروز دیگر برده داری نداریم) پس چطور متعه را حلال می دانید؟ در حالی که با آیات خدا در تضاد است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
4
20
ببخشید دنیا به چه منجلابی گرفتار شده؟ اگر منظورتان غرب است که آمار تجاوزشان از ما کمتر است و زنانشان بیشتر در خانه و خیابان و محل کار احساس امنیت می کنند. بچه های بی پدر و مادرشان هم تحت حمایت کامل دولت هستند. هرچه بدبختی است مال ماست
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
3
12
سلام خواهر گرامي . هر كاري كه خدا گفته درسته وهركاري كه نهي كرده غلطه . حالا ببن كاري كه انجام دادي چقدر با گفته خداوند متعال نزديكه . يا علي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
15
15
شما خانم هایی که شدیدا حمله میکنید به ازدواج موقت . میدونید علتش چیه ؟ ترستون هست . میترسید که شوهرتون از دست اخلاقهای بدتون به خانم دومی که برایش مباه هست عمیق دل بسپاره. و شما نتونید قدرت نمایی کنید و طلبکار از شوهرتون باشید حالا اگر همین شوهر شما را طلاق داد شما خودتون بعد از مدتی دنبال یک مرد خوب حالا همسر هم داشته باشه اشکالی نداره. سعی میکنم بهش زیاد فشار مالی نیارم اما خیلی تنهام. احتمال اینکه شما هم جای این خانم قرار بگیرید هست پس صیغه یا متعه // بد نیست و باید انسان درستی باشی هم مرد هم زن که در این ارتباط پاک پیمانتونو کثیف نکنید بهم خیانت نکنید زندگی اول مرد را صدمه نزنید مرد هم به هر دو خانمش عدالت برقرار کند چون اصل خوشگذرونی نیست زندگی است حالا با دوهمسر . اما با عدالت . خانمها خودتونو همیشه طوری ببینید که ممکنه منم یک روز جایگاه این خانم را پیدا کنم ایا اونموقع به دیر میروم یا واقعا منم شوهر میخوام کدومش؟
ناشناس
|
Korea, Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
9
17
آدم که فقط یگه چون دین گفته و اشکالی نداره و بعدم پشیمون باشه مهنیش اینه که این کارا با روح لطیف زنها سازگار نیست..آخرش ضربه می بینه..همون طور هم که پیداست از مصاحبه اوم مردهایی مه قبلا زن داشتن بی احساس بودن و فقط برای رابطه جنسی این کارو کردن.. اون اولی هم چون تجربه نداشته یکم احساس درش بوده...به نظر اینکار هیچ فرقی با رابطه ی نا مشروع ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
7
11
به نظر من حرف حساب اصلا جواب نداره ...
عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
6
2
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
2
3
احسنت
بهترین سخن این پست رو شما گفتی
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
6
9
سلام به همه دوستان
اعم از موافق و مخالف
من بعنوان یک زن کاملا به این خانوم حق میدم که بخاطر نیاز جسمی و روحیش دست به چنین کاری بزنه کاملا هم شرعی عمل کرده
اما این موارد برای خانومائی هست که قصد ازدواج ندارن نه کسائی که قصد ازدواج دارن و ازدواج هم میکنن و بعدش خوش بینانه بخوایم به قضیه نگاه کنیم فقط ضربه روحی ارتباطات گذشتشو میخوره
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
10
11
شما درست گفتید که قرآن میگه اگر نمیتوانید ازدواج کنید عفت پیشه کنید. اما مگه نمیدانید ازدواج دو نوع است موقت و دائم.

ثانیا کتاب نظام حقوق رن در اسلام نوشته شهید مطهری رو بخونید.

ثالثا این یک آیه درباره متعه : آیه 24 سوره نساء که مشخص است اگر دقیق هم میخواهید تفسیر این آیه را نگاه کنید

رایعا شما اطلاعات دینی تون بسیار کم هست و نمیتوانید اینطور از احادیث و روایات استفاده کنید متخصصان دینی باید این گار را بکنند و دیگران باید به مراجع تقلید مراجعه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
2
13
سلام ، به قول دوستمان ،
معنی قرآن ، ز قرآن پرس و بس .
احادیث جعلی خیلی زیاد است و هر 12 امام ما فرموده اند ، که
تمامی احادیث مربوط به ما را با قرآن مطابقت داده و اگر صحیح بود، قبول کنید . انشاءالله .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
5
15
سلام :
دوست عزیز ، چه اصراری دارید که مشکلات زمان جنگ پیامبر را با کفار و زنان کفار و کنیزکان را به این قرن آورده و سوء استفاده کنید ؟؟؟ آقایان به خواهر و مادر و دختر خود هم اجازه صیغه شدن
نمی دهند . به قول سعدی بزرگ که می گوید :
کار بد ، مصلحت آن است ، که مطلق نکنیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
4
15
سلام ، ممکنه اخلاقهای بعضی خانمها بد باشه ، ولی اخلاقهای
بیشتر آقایان هم بد است .
دوست عزیز ، علت خیانت خیلی از خانمهای ایرانی ، همین حریص بودن شوهرانشان است که کینه را در دل خانمها شعله ور
کرده و اینجانب چند مورد شنیده ام که خانمها با وجود شوهر ، یا
صیغه کرده اند و یا همسر دوم گرفته اند ، و مسببش هم بعضی از آقایان هوسران و شهوتران هستند و گناهش هم پای آقایان است .
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
10
15
من هم ۲ تا شو هر دارم .
گاهی میمونم که چه کار کنم که دلشون نشکنه. ههههههههههههههه چی‌ متعجب شدی ؟

دورغ نمیگم، خواستی‌ باور کن . نخواستی باور نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
خدا شفات بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
5
10
با سلام :
این هم تیتر یک روزنامه ، که معمولا" عواقب این کارها،
قتل و جنایت است و یا انتقام گیری همسران از یکدیگر ، معمولا" به پایان می رسد .

"خودکشي پس از قتل دو همسر "
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
5
7
جالبه همه افراد که نظر داده اند از منظر جنسی و احساسی نظر داده اند بعضی از نظر دین دفاع و بعضی به ان تاخته اند بدون اینکه بخواهند از دیدگاه دین وجایگاه متعه در دین مطلع شوند
اساسا متعه برای زنان امده و حالت تشویقی برای مردان برای انجام ان بدلیل اینکه قدیم کار و سرمایه از مرد بود و جنگ و دفاع هم از مرد و زنان زیادی بیوه میشدند و بیوه شدن همراه با محرومیت کامل از شرایط اولیه زندگی بود و مردان نیز عموما با توجه به بایین بودن سطح زندگی امکان چند نفر را پوشش اقتصادی و یا حمایتی دادن داشتند و جسارت عنوان مطلب و دروغ نگفتن و غیره را داشتند و زنان هم باور موضوع را داشتند و یا بعبارت بعضی ها بدلیل زور مردان و یا باور مطلب بواسطه مشاهده مشکلات جامعه پیرامونی، موضوع را در هر صورت قبو ل کرده بودند و فقط جزیی از موضوع به مردان با استطاعت پایین و یا نیاز های جنسی مردان باز میگردد ولی عامل تشویقی را رفع نیازهای جنسی دیده استپس بایسته است شایط محیطی و اجتماعی و وووووو و دینی و غیره در هر مقطع زمانی بررسی و سپس نظریه داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
4
4
نگران نباشید ، مسکن مهر که اومد،
همسر مهر هم میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
6
8
من مرد هستم و خدا رو شكر تمكن مالي دارم هر چند فعلا درس مي خونم و همسري ندارم براي من قطعا بايد ازدواج موقت چيز خيلي خوبي باشه ولي من از اين ديد نگاه نمي كنم بلكه برام جالبه كه متعه (ازدواج موقت) در اسلام مستحب شمرده شده ، مخالفين به من حمله نكنند براي خودم هنوز چرايي ابعاد قضيه روشن نشده ولي استحبابش رو مي تونيد با رجوع به استفتاء يا رساله اكثريت مراجع به راحتي ببينيد.
من به خدا شك ندارم حتما خيري در اين قضيه است و جالب تر اينكه در احاديثي كه باز هم صحت شون كاملا توسط بزرگان دين تاييد شده و اصولا بر اساس آن هم دارن فتواي حلال بودن و استحباب ميدن اين است كه گفته شده اين هديه اي از طرف خدا به دين اسلام بوده و پيش از اين در هيچ دين الهي وجود نداشته ( اين مطلب رو مي تونيد با مراجعه به سايت حوزه ، رفرنس هاش رو استخراج كنيد)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
3
9
انجام هر کاری بیش از شرعیات در چارچوب عقل صورت میگیرد برای فرار از مقصر شدن متوسل به خرافات نشویم
سابقه جز موارد نادر نشان داده خانم یا آقایی که راه هوس و شهوت را پیش میگیرند نتایج مطلوبی کسب نمی کنند آقایان به جای اینکه به بعد رفع نیازهای جنسی خود فکر کنند ابتدا اصول ایجاد یک رابطه را از جنبه اخلاقی بیاموزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
4
13
سلام :
فرق انسان و حیوان این است که ، انسان می تواند با نیروی اراده و عقل ، مثل حیوان رفتار نکند .
روزه داری هم برای این آمده است که قدرت اراده را زیاد کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
5
7
اگرقران رابادقت بخوانی میبینی که درموردمتعه ایه داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
2
6
متأسفم مثل کبک سرت تو برفه و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
2
6
سلام ، دوست گرامی که قرآن رو خوب خواندی ، لطفا" نام سوره و شماره آیه را بنویس و با دلیل و مدرک ، باید نظر بدهی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
8
17
مرداني كه از طريق ازدواج موقت خيانت مي كنند حقشان هست كه از طريق همين زنان بي بند و بار و ضعيف بهشون خيانت بشه.
تازه از اين خانوم مي خواهم كه بعد از ازدواج من رو به عنوان همسر دوم شوهرشون قبول كنن . ببينم راضي ميشن يا نه ؟
mohammad
|
United States
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
13
7
سلام ازانتشار چنین موضوعی ممنونم چون باعث اگاهی در مردم میشود وبینش مثبت مردم را نسبت به موضوع عوض میکند. لطفا ادرس وتلفن این خانم را برای من ارسال کنید من دنبال چنین خانم محترم وباشعوری هستم وحاضرم ایشان راعقد کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
4
10
منم تجربه اي مثل شما داشتم . و الان پشيمانم كه چرا گول خوردم و وارد چنين رابطه اي شدم .من براش هيچي كم نزاشتم و فقط آسيب روحي ديدم
علی اکبر
|
United Kingdom
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
11
16
متوجه باشید که از لحاظ عملی صیغه با عمل فحشای که در اروپا مروج است هیچ فرقی ندارد طرف میآید مقداری پول بقول خانم از یک دسته گل ویا مقداری اسکناس تقدیم طرف میکند وبرای یک ساعت ویا بیشتر از طرف کام برداری میکند بدون اینکه در برابر همدیگر وجائب ومکلفیتهای داشته باشند .
در زنا نیز طرف هیچ تعدی در برابر طرف زانیه ندارد اما در غرب اگر کسی با زنی بدکاره ای زنا کرد واو حامله شد مرد مکلف است بعد از تشخیص دی ان ا حتی مصارف زندگی طفل شیر خوار را بدهد اما در صیغه ایکه ...مطرح کرده اند هیچ تعهد وتضمینی طرفین نسبت بهمدیگر ندارند
سیامک پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
5
6
به نام ایزد منان
درود یزدان پاک بر روان این خانم عزیز و پاک نهاد
این مصاحبه عین یک واقعیت است
برای مخالفان این خانم بسیار محترم یک پیام دارم.
تماااااااامی ادیان الهی امدند اما نتوانستند مشکلی به نام >>> سکس
سیامک پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
5
4
به نام ایزد منان
درود یزدان پاک بر روان این خانم عزیز و پاک نهاد
این مصاحبه عین یک واقعیت است
برای مخالفان این خانم بسیار محترم یک پیام دارم.
....
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
11
7
آفرین واقعا لذت بردم مطالب این خانم خیلی عمیق بود
واقعا لذت بردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
8
16
ساختگی بود کسی که چند بار ازدواج موقت داشته بخاطره ثواب یا شرعی نبوده بخاطره هوس بوده و دلش میخواسته با همه باشه وامتحانشون کنه که این عمل کاره نیک نبوده بلکه(...)بوده
لیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
7
18
به این خانم توصیه میکنم که به فکر یک ازدواج دائمی و درست و حسابی باشند نه به دنبال صیغه این و آن شدن. این مردان هوسباز میان به اسم صیغه استفاده هاشون رو میکنن و بعد هم میرن پی کارشون . به این خانم میگم که این کار را نکنید وبه کلاسهای خود سازی بروید و روی دوست داشتن خودتان و احترام گذاشتن به شخصیت خودتان فکر کنید تا زندگیتان درست شود. خانمها لطفا برای خودتان ارزش قائل شوید . به نظر من صیغه یک مسئله سوئ استفاده است و جزئ احادیث دروغین است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
8
11
واقعا به بلوغ روانی این خانم غبطه باید خورد
جامعه بزرگ است و نمی شود همه مردم در یک غالب رایج بگنجند
موارد استثنایی هم هست . متعه راه را برای حفظ سلامتی روانی باز نگه می دارد
متعه در زندگی این خانم درصد کوچکی از شخصیت و خاصیت انسانی ایشان را تشکیل می دهد ولی درصد مهمی است که تعیین کننده است
هر جامعه ای بگونه ای این مشکلات را حل میکند ولی باید کم آسیب ترین را انتخاب کرد.مهم ترین مساله فشاری است که عرف بر عقل و قانون وارد می کند. مدیران باید برای مصلحت بزرگتر برای قانون مایه بگذارند و با ساده لوحی سرنوشت انسانها را بخاطر نیاز های اولیه و اجب مخدوش نکنند .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
6
20
حالا اگر این خانم متاهل بود و خانمی که بیوه است سر راه شوهرش قرار میگرفت با دم از حلال خدا میزد؟چرا با مرد متاهل؟رابطهاش با زن اولش خوب نیست به خودشون ربط داره چرا این خانم باید حلال مشکل شود.به اسم حلال ..........
فرقی نمیکند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
5
13
اگر مرد و زن شرایط لازم را داشته باشند بهتر از رابطه نامشروع است اما متاسفانه در جامعه ما از نظر فقهی نفسیر نشده و حقوق زن پایمال می شود و خیلی از مردان صرفا به رفع نیاز خود پرداخته و تعهدی نسبت به جامعه و خانم طرف ازدواح موقت در خود احساس نمی کنند در صورتیکه مشکلات اقتصادی امروز سن ازدواج را افزایش داده و بهترین راهی که منجر به کاهش فساد اخلاقی جامعه می شود صیغه یا عقد موقت است
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
1
من چند هفته قبل کامنت گذاشتم پس چرا بین اینا نبود.
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
1
به نظر من بهتر از اينه كه به راه فساد كشيده بشه....
نیلوفر
|
Afghanistan
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
4
لعنت به تو زن بیوه، که حال در پی دزیدن شوهر دیگران هستی، و دو همسری را توجیه میکنی.
اسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
2
4
خدایا به داد ما جوان ها برس که به جای رفع نیاز های اقتصادی و پایین آوردن سن ازدواج، به فکر برطرف کردن نیاز های جنسی هستیم...
من کاملا مخالف با این امر هستم زیرا فرد را به تباهی می کشد و تنها نگاه ابزاری به زن را در جامعه گسترش می دهد.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
1
عالی بود
مرتضى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
1
1
اين خانم بايد از يك مرجع شرعى هم كسب تكليف كند
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
2
5
تورو خدا کامنتمو بذارید رو صفحه چون دارم میترکم از دست خودخواهی این خانم.............این خانم اکه از ازدواج اولش شکست نمی خورد بازم این حرفاشو قبول داشت که حالا شده حلال مشکلات مردان متاهل............مرد متاهل خودش زن داره بفرض اگر هم کمبودی داشته باشه برمیگرده پیش زن اول خودش نیازی نیست بیوه زنها به دادشون برسن.بیوه ها اگه خودشون آداب زناشویی رو می دونستن که بیوه نمیشدن............واقعا که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
2
5
بنظر من ازدواج موقت زندگی دائمی را از بین میبرد و ازدواج موقت بهترین راه انتقال انواع و اقسام امراض می باشد . در ضمن علمی فکر کنید وبه هوا وهوس توجه نکنید
محسنن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
4
سلام.باید.انسان.بفکرآخرت.باشدفقدکارحلال.خدانگهدار
محسنن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
2
سلام.باید.انسان.بفکرآخرت.باشدفقدکارحلال.خدانگهدار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
2
3
سلام دوستان نظر همه شما را خواندم بقول بعضی از دوستان بدریا رفته میداند مصیبت های طوفان را زنی که بیوه میشود درد دل این خانم را درک میکند آقا یا خانمی که بیش همسرت درآرامشی یک هفته همسرت قهر میکند صد بار به غلط کردن میافتی حرف ازیک عمر تنهایی است چرا از شرع وقرآن هم جلوتر راه میروید مهم این است آدم حلال حرام بشناسد روی حرف اعمه علیه السلام حرف نزنید درست عمل بشود کلا کسی دیگه به محرم مردم نگاه نمیکند دریکی ازکتابهای امام خمینی خوندم اگر نمی توانید با نفستان مقابله کنید سعی کنید نفستان را مسلمان کنید ممکن است بیوه شدن برای تک تک هر خانواده بیش بیاید دنبالش افسردگی بی معنی بودن زندگی....اصلا اگر برای دوری از گناه باشد ایثار بزرگی برای هردو طرف است .ببخشید خدا نگهدار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
1
3
به نظر من کار اشتباهی است چون با این کار برای متاهل زمینه فساد فراهم می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
3
5
به نظر من اسم این زن را باید فاحشه گذاشت لیاقتش اینه که ایدز بگیره و به کسانی هم که باهاش رابطه دارن منتقل کنه .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
1
5
من بعضی از گفته های این خانم را قبول دارم اما در مورد مرد متاهل اینکه هر دو از تنهایی در بیایند قبول نیست چرا که همان متاهل هسر دارد وتنها نیست وشاید هم فرزند .مردان متاهل که دنبال هوس خودشان هستند همیشه بهانه دارند وبی مهری همسر اولشان را بهانه میکنند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
1
1
خدا به دادتان برسه
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
3
ازدواج موقت هرچند شرعی هست اما خوب نیست چون باعث تنوع طلبی در هر دو جنس مرد و زن میشود و زنی که قبلا ازدواج موقت داشته بعدا ازدواج دایم کند احتماطلاق طلاق گرفتن اش زیاده چون دچار تزلزل روحی و عاطفی شده مثل یک مرد معتاد برای اقایون هم همین طور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
2
4
سلام به جای نظر دادن برید به زندگیتون برسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
4
4
عمل این خانم هیچ فرقی با عمل یک زن خیابانی(فاحشه)نداره.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
4
3
آفرین بر شما بانوی بزرگوار، افتخار میکنم که چنین بانوان فهمیده ای در کشورم وجود دارد، وای بر کسانی که تهمت ناروا به شما میزنند،
انسانهایی خودخواه که فقط بدعت گذاری در دین پاک الهی میکنن و حرف مردم از دستورات خدا برایشان مهم تر است
اگر امثال چون شمایی در جامعه به وفور یافت میشد، الان خبری از فحشا نبود
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
2
4
آفرین به این شیر زن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
2
2
هر چیزی باید فرهنگ سازی بشه وگرنه در بعضی مواقع عرف از شرع پیشی میگیره.
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
2
1
واقعا کاش مهریه ها سبک تر شود
تف به این دنیا
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
1
9
تمام خوبیهای ازدواج موقت مثل خودش موقت است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
2
2
سلام
ضمن عرض تشکر از شما و این خانم باید عرض کنم که من مانعی در متعه نمی دونم و خداوند هیج کاری رو بی دلیل قرار نداده ،اما نه برای همه زنی هستم 29 ساله دارای دو فرزند7و8 ساله پنج سال پیش خانمی وارد زندگی من شد و بدون اطلاع من یک سال بعد با توجه به علایم و تغییراتی که در همسرم حس کردم و شک و تحقیقم متوجه شدم ایشون قرار شد ترک کنند اون خانم رو ولی متاسفانه این امر محقق نشد. دوسال پیش از همسر من باردار شدن و من با اینکه قصد کرده بودم به خاطر بچه هام تحمل کنم رو انقدر مورد ازار و اذیت قرار دادند که ناچارا مجبور شدم مهرم روببخشم و بچه هامم بدم و با کلی دوندگی در آخر جدا بشم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
2
0
سلام من فکر میکنم این خانوم اگه صبرمیکرد موقعیت مناسبی برای عقد دایم پیدا می شد ولی بعضیا از خانومها هستند که شرایط واقع نامناسبی دارند که متعه واقعا به دادشان میرسد مثلا من خانمی را میشناسمش که سرپرستی ندارد یک فرزند بیمار ویک مادر پیر دا رد و خودش از بس که کار سنگین انجام داده کمرش یاریش نمی کند .خوب این بنده خدا نیاز به یک حامی دارد یک کسی که بتواند شرایط را کمی برایش اسان کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
4
3
باسلام وای از دست این جور زنان خدا لعنت شون کنه چه زندگی هر
ها که خراب کردند
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
2
1
سلام چرا نظر منو نزاشتین؟؟؟؟؟
Mastane
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
3
5
در رابطه با همسر دوم کلا با هیچکدوم از حرفاش موافق نیستم... هیچ خانومی تحمل زن دیگر رو نداره... حتی اگر با ایمان و با خدا باشه.. باور کنید خودشم حرفاشو قبول نداره....منم جدا شدم ولی دلیلی نمیبینم برم آوار شم تو زندگی یکی دیگه... اگر زندگی خودم مشکل داره هیچ وقت باعث مشکل و خرابی زندگی زن دیگه هم نمیشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
1
2
سلام اگر
آرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
5
3
من یک دخترم هستم28 ساله دارای مدرک فوق لیسانس ودر دانشگاه تدریس می کنم به نظر من یک زن در جامعه ما بسیار آسیب پذیر هست و یکی از بدترین آسیب ها ازذواج موقت است شما فکر کنید بعد از اینکه محرمیت تمام شد آن زن چه اسیبهایی می بینه چه از نظر جسمی و عاطفی آیا فرزندان حاصل از این نوع ازدواج ها جامعه آنها را قبول میکنه یا نه کسانی که مرتب اینکار میکنند به نظر من یکجور ... که برای ارضای غرایز جنسی دست به این عمل میزنند یا فکر میکنند اینطوری تنهایشون پر میشن توصیه من بگم مرد ها گرگند و نباید گول ظاهرشان خورد اینجا ایران ست نه اروپا که اینطور مسائل برایشان مهم نباشد کوچکترین لطمه به یک زن ممکن کلی آسیب بهش بزنه پس بهتر واقیبینانه فکر کنه
حرف حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
2
3
سلام
من یه دخترم...... به نظر من این خانم محترم کارشون دو وجه داره:
1: اشتباهه...چون به خودش اسیب زده...با روح و روانش بازی کرده...یک خانم حتی نوع نگاه یک مرد را اگر اندکی عاطفی باشه نمیتونه فراموش کنه چه برسه به رابطه عمیق!!!!!!!!
2: درسته......چون خواسته از حرام به دور باشه...و این خاتم بابت کارشون هیچ وقت مواخذه نخواهند شد!!!!!
ساسا
|
China
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
5
4
من مادرم حدود 25 سال پیش وقتی من کودک بودم از پدرم جدا شدند و در اوج زیبایی و جوانی هرگز برای اینکه من ناپدری نداشته باشم ازدواج نکردند (الان خیلی تنها هستند و من واقعا نگران ایشون هستم ) اما مادرم فداکاری بزرگی کرد و برای من و اینده من ازدواج نکرد و تقوا پیشه کرد با وجود خواستگاران متعددی که او را میخواستند و نوید زندگی رنگارنگ را دادند من را رها نکرد هرگز اسیر پیشنهادهای شاید بدون تعهد نشد و همیشه گفت من نمیخواهم زندگیم را بر ویرانه زندگی دیگری بسازم الان تنهاست من کنارش نیستم ولی ارج مینهم بزرگیش را کرامتش و انسانیتش که تقوا پیشه کرد و من یاد گرفتم از او حتی اگر تنها باشم و ازدواج نکنم اما احترام بگذارم به کرامت ارزش زن بودنم. پس نگویید همه زنها مطلقه و بیوه همه بد و غیر قابل احترامند مادر من چنان احترامی در نزد دیگران دارد که حتی ندیدم شاید بعضی از متاهل ها داشته باشند و من سرم را به احترام او و همه زنهایی که سرشت وجودشان با احترام به خود و کرامت انسانی امیخته است خم میکنم. باشد که تمام مشکلات همه زنان بیوه ها و مطلقه حل شود و مردان هم یاد بگیرند که همه این زن بد خانمان برانداز و بی اخلاق نیستند و همه هم وسیله برای اطفا مشکلات جنسی و شهوات انها. ما احتیاج به نگاه نو و برنامه ای برای یاری رسانی به این زنان داریم چون فقط باید هر کسی احترام به خود وجودش را باموزد. به امید ان روز
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
2
وقتى يه خانوم مى تونه ازدواج دايم داشته باشه,اصلا جالب نيست براى ارضاى موقت غرايضش تن به همچين کارى بده, بهتره کمى شکيبايى و صبر پيشه کنه تا همسر مناسبش و پيدا کنه, زنى که با چند نفر عقد موقت داشته و طبعا به دنبالش مسايل عاطفى هم پيش اومده و هر بار شکست خورده بيرون اومده, ديگه نمى تونه ادعا کنه که از جهت عاطفى و روانى زن سالميه و نمى تونه مثل زناى ديگه ازدواج دايم موفقى داشته باشه, حتى دختراى مجردى که چند تا دوست پسر داشتن تعهد و احساسات ظريفشون و از دست مى دن و خيلى معامله گر مى شن, چه برسه وقتى هم احساساتت و هم جسمت رو خرج چند نفر کنى, مقايسه اى که کردم از جهت شرعى نبود,اشاره به تاثير روانى اش داشتم.
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
2
2
خیلی کار خوبیه منم میخوام شنبه با اقایی متاهل صیغه کنم زنش شبیه جن قیافش شب میترسی بخوابی پیشه اون زن خانما یکم به خودتون برسین تازه مهرشم میخواد بده واقعا بعضی زنا از کلفتم بدترن پیش شوهرشون
کککککککککککک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
دعا ميكنم اين خانم يك همسر خوب وايده ال پيدا كند و بچه دار شو د ودر كل زندگي خوب و مرفهي داشته باشد و در همان حين يك خانم مثل خودش براي بر طرف كردن نيازهايش وصد البته براي جلوگيري از رواج فساد در جامعه با همسرش ازدواج كند وبراي اينكه ان زن اسيب روحي نبيند همسرش او را عقد دايم كند و چه زيبا ميشود اگر در يك خانه زندگي كنند.!!!!!!!!!! من نمي دانم چرا اين زن فقط ميخواهد كه ديگران او را درك كنند و خودش لحظه اي نمي خواهد ان زني را كه در خانه منتظر همسرش است را درك كند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. چه بسيار زناني كه با دانستن بي وفايي همسرشان به بيماري روحي دچار ميشوند واين اسيب روحي بر فرزندانشان تاثير ميگذارد وچند نفر به بيماران روحي جامعه اضافه ميشود حال اگر يك زن خودداري از نياز جنسي و روحي اش بكند جامعه بهترينخواهيم داشت ؟؟؟؟؟ من زناني را ميشناسم كه به تنهايي بدون هيچ حامي زندگي خود و فرزندشان را تامين ميكنن. ودر جامعه سر بلند زندگي ميكنند و نانشان را در كاسه اشك زنان ديگر نميكنند!!!!!! فكر نمي كنم خدا هم به اين قضيه راضي باشد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
8
سلام - نظر اکثریت رو خوندم
من نکته وار میگم نظر خودمو
1- صیغه از نظر شرعی مشکلی ندارد ولی باید سنجیده باشد .
2- اکثر آقایون هوس بازی رو دوست دارن و به این بهانه که خداوند هم چند همسری براشون قرار داده و هم صیغه و بدین خیال که کارشون حلاله با خیال راحت میرن دنبال این رفع نیاز ، البته این نیاز فقط با یه شخص هم رفع میشه ولی آقایون تنوع طلبی رو دوست دارند چون فکر میکنند خدا براشون قرار داد .
در نتیجه هر موقع برای ازدواج دوم اقدام میکنن در بیش از 95 درصد براحتی میگن همسرم نیاز های منو برآورده نمیکنه ، همسرم به خودش نمیرسه ، همسرم اینطوری همسرم اونطوری
آخه مومن همین حرف هایی که به زنان مردم میزنی به همسرت بزن ، اگه انسانی اگه مومنی بشین بگو خانومم من دوست دارم اینطور نیازمو برآورده کنی ، من دوست دارم اینطور به خودت برسی ، اگه چند بار گفتی اون انجام نداد بعد برو دنبال شخص دیگه ای ، سعی کن کانون زندگیتو گرم نگه داری ، سعی کن زندگیتو بسازی نه اینکه با خیانت ریششو بپوسونی
درضمن ما کلی حدیث و روایت و .... داریم در دینمون که آقایی که 2 تا همسر داری باید حواست باشه حتی اگه در حد یه عزیزم به یه همسرت بگی و به اون یکی نگی و باعث سر سوزن آزده خاطر شدن همسرت بشی گناه هست و اون دنیا باید پاسخ گو باشی ، دیگه چه برسه به سایر موارد
در صورتی که اکثر آقایون مسلمان چند همسر دار فکر میکنن کاملا حلال و مجازن نمیدونن دارن با همین حلال گناه های زیادی رو برای آخرت خودشون میخرن ، باز هم پیشنهاد من اینه اگه در زندگیتون با همسری که خودتون به خواستگاریش رفتید مشکلی دارید تمام سعی خودتون رو بکنید اون مشکل رو رفع کنید و سریع و از خدا خواسته دنبال ازدواج دوم یا موقت نباشید که ظاهرش حلاله ولی بخاطره ریز بینی های درونش که اکثر آقایون رعایت نمیکنن گناهان بسیاری دامنتون رو میگیره
3- خانوم هایی که همسر دوم یا هر چندم مردی میشید یا حتی صیغه میشید
شما هم در حالی که به حلال روی آوردید حواستون باشه گناه کمتر از رگ گردن با همه فاصله داره ، دقت کنید در انتخابتون ، اینو بهانه نکنید که من چمیدونم اون خواستگاری کرد و من جواب دادم ، آدم اگه ندونسته کاری رو بکنه میشه کور پس کورکورانه تصمیم نگیرید
چون همونطور که شما با تصمیم کورکورانتون زندگی یک زن رو خراب میکنید یک زن دیگه هم میتونه همین کار رو با زندگی شما بکنه ، مخصوصا که مردهایی که ثبات در زندگی ندارن همیشه این ثبات رو ندارن
مردی که اگه به هر دلیلی دلش بخواد به همسر اولش خیانت کنه بجای اینکه مشکلاتشون رو حل کنه
و میاد سراغ شما ، عاشق چشم و ابروتون که نشده و شما هم سیندرلا نیستید ، هم با شما هم میتونه مشکل داشته باشه و بجای حلش بخواد بره باز سراغ یکی دیگه و هم میتونه خوشگل تر از شما رو هم ببینه
در ضمن قیافه یه مساله ای هست که عادی میشه
حتی اگر زیباترین زن هم باشی یکی دو سال همسرت حسابی واست داغ هست بعد یکی دیگه ببینه حتی به زیبایی تو نباشه دلش میخوادش ، این طبیعت مردهاست

یه روز تو اتاق نشسته بودم
سر ظهر بود دیدم صدای حرف زدن 2 تا آقا میمود که میگفتن ببین ایتا زن هستن نه زنای ما
از پنجره یواشک نگاه کردم2 تا آدم یعنی بگم عطیقه دروغ نگفتم - با لباس های ژولیده و گچی کیسه بدست که قشنگ مشخص بود 2 تا کارگر سر گذر هستن
توهین نمیکنم بهشون ولی ..... با احترام برای همه آقایون - ولی این ذات مرد ها هستش ، حتی خدا در قرآن همش آقایون رو با حوری وعده داده
خوب هستن مردهایی که بر نفسشون غلبه کنن و آبرومند و بدون خیانت زندگی کردن رو به بچه هاشون یاد بدن
و بسیار بد هستن زنانی که نتونن بر نفسش غلبه کنن چون ذاتش مثل آقایون نیست و خداوند خودش گفته خانوم ها هم نیاز دارند ولی میتونن بر اون بسیار بیشتر از آقایون غلبه کنن

به اطرافمون نگاه کنیم
بسیار دیدم خودم کسانی رو که دو روز قبل دیدم سالم و خندان و شاد و بشاش
ولی خبر آوردن که فوت شده ، یکی تصادف کرده ، یکی قلبش گرفته ، یکی گاز گرفته ، یکی ..........

مرگ خیلی نزدیکه

بیاین سعی کنیم از هوسی رو نیاز و مشکل ریز و درشتی رو بهانه نکنیم تا هم زندگی و آرامش خودمون رو بهم بزنیم و هم زندگی و آرامش یکی دیگه

یا علی
نوکرمولاعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
5
من یه سوال از همه دارم؟؟؟؟

اکثر پیام ها رو خوندم مجوعا همه این دو تا حرف رو میزنن

1-میگین صیغه بده، ضررش بیشتر از منفعتشه
خب قبول ما هم میگیم بده

2-میگید کسی زن دوم بگیره باید اندازه سر سوزن هم ناعدالتی نکنه
یعنی 99 درصد مرد ها نباید زن دوم بگیرن چون عدالت رو نمیتونن رعایت کنن

اینم قبول

؟؟؟حالا میشه یکی به من بگه اگه این خانم های مطلقه، صیغه نشن، همسر دوم مردی نشن
پس این همه زن مطلقه و بیوه چیکار کنن؟؟؟

نه واقعا چیکار کنن؟؟؟

خو جمعیت مرد ها هم که کمتره هر مردی یه همسر هم بگیره بازم کلی خانم مجرد داریم


میشه جوابمو بدید دوستان

این همه زن مجرد واقعا باید تا کی تنهایی صبر کنن تا مردی مجرد با اسب سفید بیاد برای ازدواج دائم؟؟؟

خانوم های عزیز لطفا خودتونو بزارید جای یک زن بیوه، بعد نظر بدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
4
0
ازدواج مقدس را به سخره نگیریم.
زندگی خیلی کوتاهتر از اونه که بخواد فقط با شهوت بگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
3
0
**شرم باد**
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
8
1
سلام ازدواج موقت عین زنا است ک بهش حکم شرعی دادن هیچ فرقی با نا و فحشا نداره
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
2
6
سعیدجون تو حرف نزنی سنگین تریا....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
1
اقای سعید هم حق اظهارنظر دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
0
اقای سعید هم حق اظهارنظر دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
0
یعنی همه کارهای اسلام را درست انجام می دهند و همین یه مورد باقی مونده بود.
دروغ نمیگن تهمت نمیزنن غیبت نمیکنن ...
آفرین !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
3
1
ذهنی که تکامل پیدا نکرده فقط به دنبال شهوت می گرده
هدف از آفرینش ما و زندگی در این دنیا فقط ارضای جنسی است!؟
نمیخواهم درس اخلاق بدهم ولی لطفا بیشتر فکرکنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
0
جامعه رو به انحطاط نکشیم.
برای جلوگیری از فقر وفساد قدم برداریم. هرچند کوچک.
خداوند به انسان عقل داده و اشرف مخلوقات نام گرفتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
4
بیایید زندگی بسازید، نه اینکه زندگی خراب کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
1
قابل توجه همه اونایی که طبق شرایط خودشون دارن نظر میدن،و میگن همه باید خودشون و شهوتشون و نفسشون رو کنترل کنن،شاید یکی به بلوغ عقلی و فکری نرسیده،یا اصلا رسیده و نتونست کنترل کنه ،من نمیگم صیغه کار خوبیه ولی نفی کامل اون هم منطقی به نظر نمیرسه ، در واقع طرفین بین بد و بدتر بد رو انتخاب میکنند که انتخاب عاقلانه ای هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
3
قابل توجه همه اونایی که طبق شرایط خودشون دارن نظر میدن،و میگن همه باید خودشون و شهوتشون و نفسشون رو کنترل کنن،شاید یکی به بلوغ عقلی و فکری نرسیده،یا اصلا رسیده و نتونست کنترل کنه ،من نمیگم صیغه کار خوبیه ولی نفی کامل اون هم منطقی به نظر نمیرسه ، در واقع طرفین بین بد و بدتر بد رو انتخاب میکنند که انتخاب عاقلانه ای هست
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
3
0
با سلام و خداقوت
مهم نیست که نظرات ما چه باشد.
مهم این است که آیا این موضوع در قرآن کریم و روایات آمده و با شرایطش توصیه شده است یا نه؟
که اینگونه می باشد. خداوندی که خودش انسان را آفریده و به همه شوونات و روحیاتش آگاهی دارد و حکیم است در کتابش به این موضوع پرداخته است که با شرایطی می شود ازدواج چندهمسرس و نیز ازدواج موقت داشته باشد.
و در روایات نیز اینگونه آمده است و ثواب های زیادی برایش ذکر شده
چرا که خداوند و اهل بیت حکیم هستند و فواید زیادی در این امر می باشد که خانم محترم در بیاناتشان داشتند و من بسیار خوشحالم که یک زن و یک خانم اینگونه به مطال دینی اشراف داشته و عاقلانه برخورد می کند و درک می کند که جامعه از طریق قانون و شرع مقدس اسلام کنترل شده و ازدواج های موقت و دایم شرعی باشد بهتر است یا هرج و مرج و گناه کثیف زنا و هرزگی ها و...
مسلم در 4 چوب دین اسلام و قوانین اسلامی روح حاکم بر جامعه روح عزت و احترام و انجام فرمان الهی است ولی در جامعه هرزه هر کس هرگونه بخواهد به این عمل زشت دست می زند و انهایی که با این موضوع مخالفند تبعات زشت هزگی را نمی دانند و حکمت وضع این قانون شریف را در خصوص متعه و صیغه موقت نمی دانند و خود را به جای خدا تصمیم گیرنده انسان ها دانسته و و بالاعتر از خدا خود را عاقل فرض می کنند و قوانین مجلس در این خصوص متاسفانه ضد دین و فسادانگیز است همانگونه که می بینید و هر روز بدتر از دیروز اسیت و بنده کاملا فرمایشات این خانم محترم را تایید می کنم. ان شاءالله به خواسته شرعیشان برسند. الحمدلله رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
اگه مادرتون بیوه شد به اون اجازه میدین صیغه یه مرد دیگه بشه؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
1
تا توی شرایط این خانوم قرار نگیرین نمیتونین قضاوت کنین باور کنین خیلی سخته خودتو کنترل کنی تازه اگه یه بارم تجربه ی رابطه داشته باشی خیلی سخت تر میشه
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
2
من اگه بفهمم نامردم قبلا صیغه کرده دیونه می شم، طور خدا اگه یه همچین کاری می کنید موقع خواستگاری بگید تا طرف خودش تصمیم بگیره مگه ما دخترها نیاز نداریم.!!!!
اسمان ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
1
بنام خدا
عیدفطرمبارک.......من تمام سخنان این خانم را میپذیرم...اما چند نکته.چون نگاه جامعه به زن مطعلقه بد است

فقط در این جریانات زن اسیب میبیند.و قربانی افکارمردم میشود.همیشه این مثل هست که هیچ وقت سواره

.از پیاده با خبر نیست.و نکته دوم اینکه خیلی کم پیدا میشود مردی که زن را بخاطرنیاز جنسی نخواهد.

مردانی که با سرکار خانم محرم شدند ...بعداز مدتی تلاش نکردن که او را به خانواده ای معرفی کنند که او

هم ازدواج کند.ازدواج دایمی و رسمی...و نکته بعد اینکه طبق روایات اسلامی.زن ریحانه است نه یک

قهرمان......اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
3
2
من یکی از اسیب دیدههای ازدواج موقت هستم که با ازدواج موقت همسرم که جهار سال مخفی ماند واشکارشد
بعد از 25 سال زندگی بسیار خوب وبا داشتن داماد وپسر دم بخت حالا کارم به طلاق کشیده شده ایا جواب نیاز جسمی یک زن باید برابری با خراب کردن اینهمه زحمت وزندگی یه نفر دیگه باشه
شماهایی که می خواهید ازدواج موقت کنید ببینید با کی می خواهید ازدواج کنید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
2
2
سلام علیکم؛ اونهای که مخالف صیغه هستید و خیلی راحت قضاوت میکنید, من٣۴سالمه و مجردم و پدر ندارم و سرپرست خانواده پ
پاسخ ها
فرهاد
| United States |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
برو یه رابطه پاک با یکی برقرار کن تا به ازدواج برسه.
حاضری یکی از کسانی که سرپرستشون هستی برای یه مرد دیگه صیغه کنی؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
منم موافق شما هستم آقا مهدی .خانمهای سن بالا هم همین مشکل ودارند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
1
4
باید به حال زنان بیوه و مطلقه و ... فکری شود خدا رو خوش نمیاد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
0
با سلام و عرض ادب مجدد
بزرگوار مدیر درگاه، چرا نظر ما را که جواب آن دوستی که گفته در قرآن صیغه نیامده، بود را منتشر نکردید؟!
بنده نظر اکثریت را خواندم؛ از شجاعت و صداقت خانم مصاحبه‌شونده نیز هم متأثر شدم و هم خوشحال از بابت صداقتش؛ اما هر راستی را نباید گفت، همان‌طور که دروغ نشاید گفت؛
نظر خیلی از عزیزان هم کارشناسی شده نیست و برای خودشان محترم است اما ما حق نداریم در کاری که تخصصی دخالت کنیم؛ بلکه اظهار نظر در حد گلیم خویش.
مگر می توانید شما چاقو برداریدو عزیزتان را جراحی کنید تا پیش چندین دکتر متخصص و فوق تخصص نبرید. اظهار نظر درباره مسائل دینی نیز همین‌طور است؛ به همین جهت، حتی مراجع دینی سخن از احتیاط و احوط می‌زنند؛ سرش همین است
اما ما چه؟! بدون احیتاط قرآن را پشت سر می‌اندازیم و خود را از خالق خلق عالم‌تر می دانیم؛ آیا خدایی که خلق را آفریده نمی‌داند که چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند؟! بله در ایه 24 نساء به این مسأله پرداخته و نظر علمای شیعه و سنی نیز همین است که هست؛ اما روش آن و کیفیت اجرایی شدن آن، بحث دیگری است که تمام آسیب‌ها مربوط به همین روش است نه اصل حکم
خداوند به خرد بدهد تا به اندازه فهم خود دهان باز کنیم و سخن بگوییم
تفصیل را در کامنت قبل نوشتیم؛ لطفا منتشر بفرمایید؛
با تشکر مستمر؛ احمدی‌خواه نویسنده
یامهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
1
با سلام
انسان تا
اعظم ظهوریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
2
به نظر من یک کلاهه
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
1
خلی چیز ها تو اسلام حلاله ولی وقتی برا عدم حتی ضرر محتملی داشته باشه حکم عقل دوری از اونه
از صحبت های این خانم هم کاملا مشخصه که متعه چقدر برای زن اسیب روحی و جسمی و شخصیتی و اجتماعی و حتی خانوادگی داره پس حکم عقل دوری از اونه و اقایون هم نباید به زن به عنوان یک ابزار برطرف کردن نیاز هاشوت نگاه کنن و به بهانه حلال بودن خانمی رو وارده رابطه ای کنن که فقط براش ضرره و سودش خیلی کمتر از ضررش هست
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
6
نمیدونم چرا مردا و زنها که خیلی از اسلام رو قبول ندارن وقتی به صیغه میرسن همه اسلام شناس میشن ،،ومیگن دین گفته ،همین دینی که اینو گفته خیلی چیزتیه دیگه هم گفته ،پس کو عمل کردن،چرا فقط همه میخوان مسلمونیشون رو با صیغه کردن اثبات کنن،،مردای هوس باز فقط از این قانون و شرع دنبال رسیدن خودشون به شهوتشون هستن نه به دنبال انجام یک تکلیف شرعی، ایا زنی که شوهر اون تو سفر هست یا ااو ن رو ارضاء نمیکنه هم میتونه در حین ازدواج دائم با مرد دیگه صیغه بشه ،حکم این زن مگر نه سنگساره ، اقای؟ن اگر اسلام بجای اینکه به مردا اجازه صیغه بده در حین اینکه ازدواج دائم داشتن ،باز هم اینطوری سنگشو به سینه می زدید و از قانون صیغه ش حمایت می کردید ؟ جمع کنید این قانون های من دراوردیتو نو،که خودتون و خانوادهاتو و اسلام و شرع و همه چیز رو به لجن کشیدید ،،از این شرع و قانون ساختگی فقط یه ادم هوس پرست بهره میبرن ،خیلی بفکر مردم هستین شرایط ازدواج دخترا و پسرا و حتی مردای بیوه با زنای بیوه رو فراهم کنید ،شما برای اینکه مردای هوس باز به شهوتشون برسن ،میخواین زندگی یک زن و چند بچه رو خراب کنید،میدونید بخاطر این قانون ساختگی شما چه خونه هایی ویران شده ،اون وقت دم از به گناه افتادن و نیوفتادن می کنید،زندگی یک ماشین ه که د؟تا چرخ جلو داره هر کدومش پنچر بشه و مشکل داشته باشه باعث سرنگونیش میشه ،مردا همیشه ازارضاء نشدنشون با زن اولشون میگن ،و میرن صراغ زن دوم ،پس،ایم زنی که سگ اخلاقی های شوهر و بی محلی های خنسی شوهر رو تحمل میکنه ،این زن باید سراغ کی بره ،قانون و شرع در این حالت به زن میگه تحمل کن ،که پاداش بزرگی در انتظارته اون دنیا، ولی ولی به مردا که میرصه باید همه چیز تمتم و کمال تو همین دنیا براشون باشه ،ولی برا زن یک عفت و صبر اجباری میزارن با وعده هایی که معلوم نیست باشه یا نباشه،،اگر زن بخواد از مشکلات زناشویش شکایت کنه به چشم زن هرزه بهش نگاه میشه و حکمش،سنگساره ولی برا اقایون همهی شرایط همواره ،
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
2
2
ازدواج موقت خیلی خوبه ولی الان فرهنگ ما نمی پذیره متاسفانه و مسولین هم عین خیالشون نیس من یه پسری 18ساله هستم تازه میخام وارد دانشگاه بشم خدا از شر بلا ها و فساد های جامعه و دانشگاه حفظمون کنه
پاسخ ها
حسین ملکی
| United States |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
فساد در درونته و به هیچی هم ربطی نداره. ت. خواهرتو به کسی میدی صیغه کنه؟
دردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
1
ضمن تشکر از تمام کسانی که مخلصانه ، صادقانه و دلسوزانه و فکورانه در این بحث مهم شرکت کردند نکاتی را عرض می کنم
اولین نکته که می بایست به آن توجه کرد، علت بروز این همه طلاق و ناسازگازی حتی بین متاهلین و دوستان است که ریشه در فرهنگ ایجاد شده حاضر و مسائل و مشکلات مردم دارد که آرامش و تفکر صحیح را از ایشان گرفته و بجای فضای دوستی و مودت بستر درگیری، مبارزه، خشونت، بدبینی، قضاوت نابجا و خودخواهانه را ایجاد کرده است. شاید اگر محیط واقعا محیط خواهر وبرادری می بود، هیچکس جه مجرد و چه متاهل و چه بیوه به هر دلیل اینقدر احساس تنهایی نمی کرد. اما این همه البته وظیفه ما نیست و کارآمدانی را می طلبد که متاسفانه دراختیار نداریم و متون و منابع و تاریخ و فرهنگ کارآمد را نیز بایگانی کرده ایم و ره افسانه می زنیم یا کور کورانه غرب مشکل دار را پیروی می کنیم.
با توجه به نکاتی که خواهرمان بیان داشتند و عزیزان نیز کم و بیش به آن اشاره کردند، حتی اگر ازدواج موقت شرعی باشد، بنظر می رسد عدم اطلاع از کم و کیف شرایط، گاها عدم اعتقاد به مبانی آن و عدم بکار بستن شرایط خاص ونکات مختلف مطرح در آن ، عملا موفق و مناسب نبوده و همانگونه که اذعان داشتند همجون اعتیاد، فقط در مواردی آنهم برای مدتی کوتاه توانسته قدری آرامش و ارضا بهمراه آورد که البته در ریر فشار عدم دوام و شکننده بودن آن همین اندک نیز مفید فایده نبوده است بطوریکه ایشان ادامه آنرا نامناسب و غیر قابل تحمل دیده و ترجیح دادند به همان خانه اول بازگشته و منتظر شرایط ایجاد ازدواج دائم بمانند هرجند مشکل و طولانی باشد.
بنا بر این بنظر می رسد می بایست در جهت ایجاد شناخت بیشتر عمل نماییم، ماهیت و هدف از ازدواج را درک کنیم، در تقویت پایه های آن همگان اعم از زن و شوهر و فرزند و بستگان بکوشیم و امکان شکست آنرا به صفر برسانیم.
در مواردی مانند مورد بالا، یا مواردی که متاسفانه با فوت یکی از طرفین دیگری تنها می شود، که کم هم نیستند، تلاش کنیم این دو تنها شده از دو خانواده را در قالب یک ازدواج دائم بهم جوش دهیم. در اینصورت هر دو طرف از بدو امر آرامش داشته، از موقت بودن آن به هراس و تشویش نیفتاده و در پی بهره مندی و عدم احساس مسئولیت بر نخواهد آمد. بنای خانواده شکل گرفته و هیچگونه احساس شرم و گناه حتی اندک، و احساس خطا، بد بینی، خیانت و خلاف نیز بخاطر مسائل عرفی درذهن طرف مقابل شکل نخواهد گرفت. بستر در جریان یک خانواده دیگر متزلزل نگردیده، بساط بوالهوسی پهن نشده، و آرمانهای مستحکم ، انسان ساز، و متعالی ازدواج و با هم بودن بخاطر تکامل یافتن متجلی خواهد گردید.
ماهیت و موقعیت انسان بمراتب والاتر از این است که دستخوش تمایلات جنسی، مالی، حیوانی ، تنگ نظرانه، بجه گانه و سرسری قرار گیرد. لذت نیل به آرامش و ارضای در خور شان وی اسباب و وسیله خاص خود را می طلبد که متاسفانه اکثر ما از آنها مطلع نیستیم و با کمال تاسف مسئولین وسایل ارتباط جمعی و فرهنگ ساز کشور نیز از ان بی بهره اند. بنابر این لازم است به اصالت وجودی و سرشت انسانی خود رجود نماییم و انجه بطور ذاتی حضرت حق در وجودمان نقش کرده و شاید که در زیر زنگار روزمره گی مخفی شده است را اشکار و قابل استفاده نماییم.
موید، موفق، شاد، سرافراز ، سلامت و عاقبت بخیر باشید
واقع بینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
5
از آنجا که نیمی از چند میلیارد جمعیت دنیا مذکر و نیمه دیگر مونث هستند ، امکان ازدواج یک نفر مونث با یک نفر مذکر وجود دارد و نیازی به شریک شدن و تشکیل مثلث عشق نمی باشد مگر اندیشه فسق و فساد . پس نعمت برای همه هست به وفور . لیکن رعایت اخلاق در جامعه و رعایت هم کفو بودن یعنی ازدواج آقای مطلقه با خانم مطلقه و درشرایط مساوی ضمن تامین نیاز ضرری به جامعه نمی رساند.
باید با کنترل درونی و رفع نیازها به روش معقول و نه دزدی از زندگی خانوادگی دیگران در انسجام خانواده ها بکوشیم . وگرنه خانواده و اخلاق معنی خود را از دست میدهد. می توان کارکرد پول درآورد میتوان دزدی کرد کدام اخلاقی است.
شما خانم طرف مصاحبه می توانستید به دوستتان در مورد همسرش هشدار دهید نه اینکه وارد رابطه با همسرش شوید. و برای خودتان هم از طریق مراکز قانونی و یا شبکه های اجتماعی به دنبال همسر مجرد و هم وضعیت خودتان باشید. تا آسیب نخورید. آسیب جامعه از آسیب به تک تک افراد برمیخیزد و آن هم مسبب خود هستیم . همچنین گرسنه ماندن دلیل دزدی نمیشود. از طرفی رسالت ما روی زمین اثرخوب گذاشتن و عشق ورزیدن است یا تامین نیاز و گدایی از دنیا. کمی فکر کنیم. بجای شکایت از دنیا تاثیر بگذاریم دین مبین اسلام را دست آویز نیات خود نکنیم
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
شمافقط یه طرف قضیه رو می بینی آخه کدوم مرد مجردی با زن جوانی با سه بچه ازدواج داِم میکنه تازه اکثر جوانها بیکار یا معتاد وبی مسیولیت هستند.یک آقای 35ساله می ره دختر25 ساله می گیره درنتیجه دختران بالای 30سال شانس ازدواج واز دست می دن.وقتی خداوند حکم می کنه شما چرا مخالفید واسمشو دزدی می زارید.نگاهتون ودرست کنید ومنطقی باشید
باوفا
|
United States
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
1
2
خوب بود در كل
خانمی 42ساله با دو بچه که 17ساله همسرم فوت شده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
1
3
به نظر من مردی که ازدواج دوم میکنه ارزشش هزار برابربیشتره از اون هوسران هایی که تن به موقت میدهند ازدواج موقت یعنی ساختن فاحشه ورها کردنشون در جامعه .البته در مورد ازدواج دائم مجدد هم فقط رضایت زن اول .خانمهای بیوه زیر بار ازدواج موقت نروید مگه این مردان کی هستند که این همه از زنان سوءاستفاده کنند آخر بار هم هیچی به هیچی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
1
سلام. به نظرم گزارش ساختگی بود....ساختگی.........ساختگی... و بسیار مسخره

بهترین راهکار ایجاد فرهنگ ازدواج دائم به نحو صحیح است که در صورت عدم توافق با احتمال کم پس از ایجادٍ آن فرهنگ، رعایت انصاف در طلاق ایجاد شود...

وقتی فرهنگ انسانی وجود داشته باشد در مواقع نادر ، صیغه به ضرورت رخ می دهد آنهم در شرایط انسانی...
اتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
3
نفس عمل همونه ... برای توجیه خودشان هرکاری میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
2
4
من نمیخوام خودمو جای اون خانوم بزارم ولی مطمئنم هیچ مردی نمیتونه عدالت رو بین زنانش در صورت چند همسری رعایت کنه و همیشه بین همسران ناراحتی و رقابت هست . هر زنی هم قبول میکنه مردش زن دوم بگیره واقعا یا از لحاظ مادی نمیتونه روی پای خودش وایسه یا به خاطر بچه هاش طلاق نمیگیره و اگه مرد زنشو بخواد چرا باید دنبال زن دیگه بره ؟ ایشونم اگه همسر دائم بود اجازه نمیداد یکی بیاد زندگیشو از هم بپاشه چون اکثرا زن دوم میاد و زن اول رو از چشم مرد میندازه و باعث بدبختی زن اول میشه . در کل یه مثلی هس میگه هر کی رو خرابه های خونه کسی خونه بسازه خونه ی خودش هم خراب میشه . امیدوارم هیچ زنی آرزوی ساختن قصر روی خرابه های زندگی یه زن دیگه رو نداشته باشه و شرایط ازدواج دائم برای همه پیش بیاد .
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
3
3
میخاستی با شوهر اولت زندگی کنی اگر هر نیازی داشته باشی او امین تر از مردان زندار برایت بود تو که اینقدر وابسته به مردی با همان شوهرت زندگی میکردی و دنبال بدبخت کردن فرزندنان ان مردان زندار نبودی بچه های زن اول چه گناهی دارند کودک آزاری بچه ها هرگز به پدر خود به خاطر نیازهای تو اعتماد نمکنند
ساعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
3
1
بسیار عالی بود من به عنوان یه مرد جوان سی ساله حرف های این زن را قبول دارم و تحسینش میکنم و برای من امریست کاملا جا افتاده
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
4
با سلام این خانمهای ک بیوه هستند و جدا شده اند بهتره ی کم فکر زندگی اون موقع ک همسر داشتن باشن مردها که من خودم هستم الکی زندگی اشون خراب نمیکنن بد خلقی و دخالت های نابجا و کنجکاوی های بی علت فقط زندگی خراب کن هست وقتی ی خانم ببوه میشه هزار جور عیب از همسرش سراغ داره بهتره یادش به رفتارهای خودش هم باشه همه مردها نامرد نیستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
1
8
هيچي ديگه
يه قبلت قبلت ميگي ديگه شرعي و عالي ميشه
ديگه ميشي طلاي پاك
واقعا نميتونم بفهممش! هم خودش و هم اين مرداي كثيف رو كه براش دست ميزنن
الان فرق اين با كسي كه مثلا سراغ حرام رفته در گفتن يك جمله است؟
من به عنوان يك زن اگر شوهرم همچين غلطي بكنه ميفرستمش پيش همون صيغه اش!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
1
از نتيجه گيريش خيلى خوشم اومد.
به نظر من عده اى از زنهايى که صيغه ميشن نياز مالى دارن بعضى هاشون هم دوست دارن يه همدم داشته باشن و دنبال همدم هستن بعضى ها هم نياز جسمى که صيغه مى تونه پاسخ موقتى براى موضوع باشه, حالا اگر ازدواج دايم صورت گرفت چه بهتر, شرايط روحى و مالى و ... همه که يکجور نيست که بخواهيم صفر و يکى نگاه کنيم. مادرى که بخاطر بچه هاش ازدواج نمى کنه خلا عاطفى خوشو با اونا پر کرده و ايثار کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
1
از نتيجه گيريش خيلى خوشم اومد.
به نظر من عده اى از زنهايى که صيغه ميشن نياز مالى دارن بعضى هاشون هم دوست دارن يه همدم داشته باشن و دنبال همدم هستن بعضى ها هم نياز جسمى که صيغه مى تونه پاسخ موقتى براى موضوع باشه, حالا اگر ازدواج دايم صورت گرفت چه بهتر, شرايط روحى و مالى و ... همه که يکجور نيست که بخواهيم صفر و يکى نگاه کنيم. مادرى که بخاطر بچه هاش ازدواج نمى کنه خلا عاطفى خوشو با اونا پر کرده و ايثار کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
1
5
سلام
خیلی ها این امر را تایید کردند وزمان قدیم را مثال زدند انا به این فکر نکردند که زن اول هم زنده است واحساس داره اورا خرد میکنند واز بین میبرند چیزی که خود قران فرموده که همان یک زن برایت کافی است که تو نمیتوانی عدالت را رعایت کنی .کی گفته فقط تمکن مالی شرط است .پس روح ادما چی میشه میدونی کدوم زن میمونه وکنار زن دوم تویه اپارتمان دیگه تحمل میکنه اون زن توسری خوری که تحمل تنهایی را نداره تحمل حرف مردم رانداره وهزار تا چیز دیگه... اما بیشتر زنه تو زمون ما خیلی زود میرند سراغ طلاق ومیشند یکی مثل تو مطلقه انا شاید مثل تو هوس باز ومنفعت طلب شاید هم یه زن قوی که رو پای خودش بایسته.اما چه طور میتونی راحت باشی وقتی یه زندگی رو بهم ریختی که اگر طلاقی هم صورت نگیره دیگه هیچ اطمینانی بین زن وشوهر وبچه ها وجود نداره تازه اون بچه ای که تو این خونه پر اشوب بزگ میشه فردا میسه یکی مثل پدرش هوس ران ودروغگو دزد .حالا به من بگو این اون جامعه سالمی است که تو منفعت طلب ازش نحرف زدی؟
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
2
7
**قبل از هر چیز به خانمها: حتما و حتما در زمان ازدواج یک شرط به عقدنامتون اضافه کنید که این مرد حتی با اجازه قانون هم حق اختیار همسر دیگری چه موقت و چه دایم را به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی نداره! بعدا اگه کاری کرد دادگاه با همین می دونه چیکار باید بکنه!
** به یه سری از "آقایون" که طرفدار این جوکن: پس اگر شرایط برعکس بود یعنی شما حق صیغه نداشتین و فقط خانمها حق صیغه مرد گرفتن داشتن هم شما کاملا می پذیرفتین دیگه اوضاع رو؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
شمااگرشرع اسلام راقبول ندارید لطف کنید نظرندهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
2
چند همسری فقط توی مملکت ما به طور جادویی چیز خوبیه دیگه در حالیکه همه جای دنیا الان جرم مجازات داره! الان عملا فقط عربستان و ایران و چین (یه جاییش که خانمها حق داشتن بیش از یک همسر رو دارن) چند همسری دارن! ... واقعا جای تاسف داره که هر سال بیشتر و بیشتر مردم این خطه شرم،حیا،عدالت،انصاف و انسانیت رو فراموش می کنن!
توی تمام ادیان و مسایل اخلاقی پاکدامنی ستایش می شه پاکدامنی هم عرفا یعنی اینکه افراد طبق امیال جنسیشون (که ضمنا هدف اصلیش برخلاف تصور خیلیها سرگرمی نیست و تولید مثله) کاریرو انجام ندن مگر در غالب ازدواج دایم که یعنی دو نفر (و فقط دو نفر) با هم پیمان می بندن که تا آخر عمر دوتایی فقط با هم باشن! و به همین دلیل هم بوداییها با این کار قوت ذهنشونو می سنجن برای اینکه ذهن هر فرد باید به اعمالش واقف باشه نه هرمونهای جنسیش! پس عجله در ازدواج یا پایین آوردن سن ازدواج هم ضرورتی نباید داشته باشه! پس که می خواین بیدار بشین مردم؟؟؟
خواهشا چاپ کنید اینو و سانسور انتخابی نکنین!
سعید
|
Afghanistan
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
4
چند همسری بیشتر در افغانستان رایجه تا ایران دادش‌برو تحقیق کن بیشار مردای افغان بخصوص قوم پشتون حداقل ۲ال۳تا زن دارن و تو ی خونه زندگی میکنن و حالا برگردیم به موضوع اصلی آقا صیغه حرامه کلا حرامه ک زندگی مردمو ب گند میکشید توروخدا حاضرید خواهرتونو ب یکی صیغه بدید درحالیکه میگن حلاله معلوم ک ن چون هیچ منطقی همچین چیزی رو حلال نمیدونه
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
قرارنیست منطق شخص شما که تعصبی هست این مطلب روتایید کنه .شماکه گناه روقبول داری ولی حلال روایراد می گیری.برداشت تعصبی نکن برادر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
4
خدا توی قرآن میفرماید که همه چیز را زوج آفریدیم...
برای این زن متاسفم که برای قانون زوجیت خدا ارزشی قائل نیست و میاد زوج یه نفر دیگه رو می دزده...
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
کدامیک از شما حاضر هستید دخترتان، مادرتان که بیوه شده و یا خواهرتان را به صیغه بدهید؟
صیغه=
پاسخ ها
مریم
| - |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
نگاهتون تعصبیه.وقتی نمی تونی به همه زنها مثل مادر وخواهر نگاه کنی اونوقت معنی نگاه تعصبی خودتو درک می کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
3
سلام خانمای مطلقه و مخصوصا بیوه که نا خواسته به این سرنوشت دچار شدن و بیشترشون هم بچه دارن خدا که خودش این سرنوشت رو بهمون داده اینده رو هم برامون میسازه هیچکس از اینده خودش خبر نداره یکیش خود من اگه میدونستم قراره تو اوج جوونی و سن 23سالگی با یه پسر سه ساله بیوه بشم هیچوقت ازدواج نمیکردم الانم حاضر نبستم خودمو کوچیک کنم نه با صیغه و نه با زن دوم شدن چون مخالف شدید این دو جریانم نمیگم هم پسر مجرد ولی حداقل یکی مثل خود ما که زخم خورده این روزگاره و ناخاسته شریک زندگبش رو از دست داده میتونه با ما تشکیل زندگی داعمی رو بده و به زندگی امیدوار باشه اینده رو واگذار کنید به خدایی که این غم رو تو دلتون گذاشته خودش درستش میکنه انشاالله حرف اخرم به خانمای بیوه با صیغه و زن دوم شدن خودتون و بچتون رو نابود نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
من نمیدونم چرا همه مون اون خانومو قضاوت میکنیم..
ما لحظه های تنهایی خانومو درک نکردیم..نچشیدیم..
کفشاشو نپوشیدیم و بجاش راه نرفتیم..پس قضاوت نکنیم
خانوما..شما همه جوره مراقب شوهراتون باشید، شوهر نمیره سراغ زن دوم و صیغه
تقاضا هست که عرضه میشه..
چققققققدر به خانوم توهین کردیم ولی یه نفر نگفت مردا سراغ صیغه و زن دوم نرن..
همیشه همه چی سر زنا خراب میشه
فاطمه بانوووووو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
5
ایششششششش برو بابا .اگه زن اولم بودی همینارو می گفتی ؟؟؟؟در ضمن اقایونی که از صیغه طرفداری می کنید و حلاله حلاله راه انداختید ؟؟؟؟من الان برم صیغه بشم بعدش میاید منو عقد کنید ؟؟اخه نیاز خیلی بهم فشار اورده حلاله خداست دیگه .دیدین هه هه.در ضمن هر خانوووومی که میگه صیغه خوبه امید وارم یه روز دخترش صیغه بشه تا از فسادش جلوگیری بشه خخخخخ
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
2
به نظر من ازدواج موقت کثافت ترین چیزیست ،،،،، که مثل یه حیوون مرتب جفتت رو عوض کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
2
والهی متعه زنایی است که می خواهند با شرعیات آن را حلال کنند . بس کنید به جای این مزخروفات بیاید امکانات جوانان را برای ازدواج دائم فراهم کنید که سرو سامان بگیرند چرا اشاعه فساد می کنید واین آغایانی که به به و چه چه می کنند حاضرند مادرشان یا خواهرشان را برای دیگری صیغه کنند .
پاسخ ها
مریم
| - |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
این نظر درست نیست مخالفم
خودم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
این خانوم راست میگه
یه دختر
که تنهاست
بعدم چپ و راست پیشنها دوستی و عقد موقت داره
بعد یه مدت
دیگه خودشم به خودش به چشم یه تیکه گوشت نگاه میکنه
این خیلی دردناکه
بعد مجبوره برای اینکه این پیشنهادا کم بشه
کمتر به خودش توجه کنه
هی خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
لطفا در جامعه به زنانی که به هر دلیلی از در ازدواجشان شکست خوردن ...حمایت و فرهنگ سازی شه که انسان زن ....زن هست حالا یک ازدواج تلخ داشته ...با دختر بودن فرقی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
لطفا در جامعه به زنانی که به هر دلیلی از در ازدواجشان شکست خوردن ...حمایت و فرهنگ سازی شه که انسان زن ....زن هست حالا یک ازدواج تلخ داشته ...با دختر بودن فرقی نداره و این افکار قرون وسطایی رو بریزد دور و هیچ زنی و دختری را به صیغه تشویق نکنید و ازدواج زیبا و در شان شخصیت زن را در جامعه فرههنگ سازی کرده ...و از زنان جامعه جه دختر ...جه زن مطلقه حمایت شخصیتی ...دینی ....احساسی ...انسانی... بشه و این اداهاتونو جم کنید که فلانی دختره یا زن ....ازدواج کنید ....مرز دختر و زن ......یک پرده بکارت است....راستی ودرستی و اهل دل بودن و به نوع بشر محبت کردن دختر و پسر و بیوه و غیر نداره این که یک زن رو هیچ کسی لمس نکرده باشه ....الا خود مرد اول .......یک بینش خودخواهانه .....وت ....این مورد میتونه خواهر خودتون .....مادر ....دخترتون .....نوه دختری تون ....حیگر گوشه خودتون باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
اين خانم اينقدر تنهايي و بي حمايتي كشيده كه راسياتش خيلي درست تصميم نمي گيرن ، منم جدا شده ام ولي تا به حال از تيررس فكرم چنين مطالبي نگذشته كه صيغه بشم يا زن دوم يك آقا يا ازدواج موقت ، وقتي مدام با خودمان احساس تنهايي داريم هيچ وقت كسي از راه نمي رسه تا تنهايي ما را با خودش به راه دور ببره ، خودمون بايد تلاش كنيم و بس ، وگرنه خيلي ها وقتي متاهلن يا دور و اطرافشون پر از آدم هايت باز هم تنهان ، بايد خومون حامي خودمون باشيم و مبارزه كنيم ، نه اينكه براي مشكلات خودمونو دست بقيه بديم و قطعا اگه در بين راه زندگي همراه مطمئني پيدا شد مي شه همقدمش شد و ازدواج دائم داشت و يك خانواده سالم درست كرد
كلا مشكل اينجاست كه ماها ياد نگرفتيم بابت سختي ها و رفع آنها تلاش كنيم حتي سخت ولي سرمون بالا باشه
اينكه هر روز يكي بياد تو زندگيت حالا شرعي يا غير شرعي ديگه چيزي از روح يه زن نمي مونه براي ادامه راه و آرامش ....
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
اتفاقا صیغه موقت اگه هردوطرف راضی باشن بهترازگناه کردن که زن یامردکه شرایط لازموکه دارن صیغه کنن خوب هردوانسانندبه محبت یکدیگرازاین طریق رسیدگی میشه موافقم
بهاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سلام . بهاره هستم 23 ساله از تهران .به دلیل اینکه قبلا ازدواج کردم و بعد از دو سال جدا شدم خیلی روحیم نامساعده . دنبال دوستی هستم که بتونم باهاش رابطه خوبی داشته باشم . خواهش میکنم فقط از تهران و کرج و شهرهای حوالی تهران تماس و پیامک بدید نه شهری دیگه. شماره ...
لطیفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سلام من می خواستم یک چیزی بگویم ۰ چرا یک مرد میتواند دو زن داشته باشد اما یک زن نمی تواند پس به این سوالم جواب بدین لطفا
لطیفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سلام اگر ما زنان بدانیم که با چه کسی ازدواج میکنم ۰ آن دیگر هیچ اتفاقی نمی افتد ۰
لطیفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
خانم بهار ه شما اول باید فکر میرکدین بعد تصمیم می گرفتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
2
به نظر من باید فرهنگ ازدواج مجدد دائمی رو همونطور که خداوند توی قرآن کریم تا چهارتا اجازه داده ( البته درصورت وجود شرط عدالت درمرد ) در جامعه رواج بدیم و قبحش رو از بین ببریم خدا رو خوش میاد که این همه زن عفیف که میخان گناه نکنن و هم نیاز جسمی دارن هم روحی و هم توی جامعه آبرو دارن رو به خاطر خودخواهی خودمون نادیده بگیریم. ؟ توی این مسیر باید چهار گروه خودشون رو اصلاح کنند اول مرد ها که باید تقوارو درخودشون تقویت کنند تا بتونند بین زنان متعدد خودشون عدالت برقرار کنند. دوم زن اول که باید بدونه خداوند اون مرد رو فقط برای او نیافریده بلکه بهش اجازه داده تا چهار همسر داشته باشه و به زن جدید مثل مهمان عزیز و محترم که میخاددر ادامه زندگیش ، دین و دنیاش رو باهاش شریک بشه ، مثل یک خواهر غمخوار نگاه کنند .سوم زن های جدید که باید بدونند زندگی ای که بهش وارد شدند ، فقط مال اونها نیست و از قبل اعضای دائمی و عزیزی داشته که اونها نه تنها حق ندارن اون آرامش رو به هم بزنن بلکه باید به همسرقبلی شوهرشون مثل یک خواهر بزرگتر نگاه کنن وبه خاطر این که لطف کرده و اون رو بین خودشون پذیرفته ،احترام بذارن و ممنونش باشن در حقیقت هرکدوم خودشون رو جای دیگری بذارن و موققعیتش رو درک کنن ،چهارم افراد جامعه که باید این واقعیت رو بپذیرن که این چند خانم به صورت شرعی و قانونی همسران این مرد هستند و با حرف های دخالت جویانه واضافی موجبات اختلاف بین اونها رو فراهم نکنن و بدونن اختلاف انداختن در زندگی مشترک آدمها گناهی بسیار بزرگه یادمون باشه که ما منتظر ظهور امام زمان عج هستیم و این انتظار یعنی این که خودمون و دنیای اطرافمون رو اونطور که خداوند خواسته بسازیم و همینطور اینو بدونیم که وقتی حضرت ظهورکنن ، دین خدا رو اونطور که نازل شده پیاده میکنن ا پس خودمون رو برای اون روز بزرگ آماده کنیم
ستاره
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
5
باسلام ميخواستم بگم همش حرف مفته اين خانم معلوم نيست ميخواد رو زندگى كدوم زن بدبختى آوار بشه كه ميگه مردا بايد در صورت داشتن شرايط زن دوم بگيرن،،،كسى كه زن دوم مردى ميشه يعنى تمام داشته هاى زن اول رو دزديده ،،خانم شما فكر كن وقتى زن مرد متاهلى شدى مخصوصا كه بچه هم داشته باشه،بعدازاين اتفاق زن اون مرد چه حالى ميشه،خورد ميشه،داغون ميشه از زندگيش سير ميشه ولى مجبوره بخاطر بچه هاش بمونه و بسوزه و بسازه ،،،آيا اين درسته؟؟؟هرچند اكثر خانمهايى كه شوهرشون ازدواج مجدد مى كنه ديگه هيچوقت از لحاظ روحى به زندگى عادى بر نمى گردن و فكر نكنم خدا راضى باشه يه نفر اينجورى عذاب بكشه،،،خدانگذره از مردى كه زن دوم مى گيره و خدانگذره از زنى كه بامرد متاهل ازدواج مى كنه حتى بصورت موقت،اميدوارم هركس اين كارى كرد همين عذاب نصيب خودش يا دخترش بشه،،،،خواهشا الكى هم براش دليل شرعى نيارين،،خداخودش تو قرآن گفته اگر مردى بتونه عدالت رو رعايت كنه تو همه زنينه ها ميتونه ازدواج مجدد كنه اما بعدش هم گفته كه هيچكس چنين عادل نيست مگر خدا،،،،يعنى بنده خدا عمرا بتونى چنين عادل باشى،،،اولين بى عدالتى اينه كه زنى رو كه عمرو جوونيش رو به پات ريخته دل شكسته كنى،،،هر آدمى نيتش خير باشه فكر همه جوانب رو مى كنه كم نيستن مردهاى زن مرده يا طلاق گرفته،يا مردهاى سن بالاى مجرد،،،لطفا خودتون و ديگران رو گول نزنيد
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
1
0
باسلام خدمت تمام هموطنان عزیزم درهرکجای این عالم هستی اند،وباآرزوی سلامتی برای همهءشما.
راستش خیلی موارددرزندگی اتفاق می افتدکه تقدیر خداست،ماکه ازآیندهءخودخبرنداریم،پس به افرادی مانند بهاره خانم باید دلداری داد،نه اینکه اوراسرزنش کنیم؛اوکه ازابتدا نخواسته زندگیش خراب بشه،ضمن اینکه متن خانم ستاره رابجز دوسطر اوّلش که درست متوجه نمیشم روی صحبتش باکیست؟بقیه اش راقبول میکنم وکاملأدرست میگویند،حق نگهدارهمگی شما،چون ایمیل ندارم،این شماره ه ام میباشد0....
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
باسلام وخسته نباشید،چرانظرمراهنوزنگذاشته اید؟من که متن قشنگی براتون نوشته بودم.پس چراجدول مخصوص نظردهی میگذارید؟ضمن اینکه برای خانمها بهاره وستاره پیامی گذاشته بودم.باتشکر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
به اين صفحه بريد حدود 80 نفر خاطراتشون رو نوشتند بعد ميتونيد قضاوت كنيد ....
بهروز
|
Germany
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
1
باسلام،تشکرمیکنم که نظراین حقیر راگذاشتید،حالا 3سؤال دارم:1*اینکه درزیرهراسمی که نظرمیدهددوجدول کوچک هست یکی منفی بارنگ سرخ ویکی مثبت بارنگ آبی مثلأ ازخودم تاکنون هردو صفراست،لطفأتوضیحی بدهید
سؤال2*آیانظرجداگانه که من برای خانمها ستاره وبهاره گذاشته ام به آنها رسیده است؟
3*چگونه نظر خصوصی وجداگانه ارسال کنیم یادریافت کنیم؟این نظرم راهم لطفأ باجوابش بگذاریدشاید این سؤال برخی دیگر هم باشد.
باتشکر ازتمام شما عزیزان خصوصأ افتاب.موفق باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
سلام به همه ی دوستان صاحب نظر تفاوت انسان امروز با هندیان باستان اینه که با مرگ مرد زنش رو باهاش دفن نمی کنند ولی در واقع انگار با مرگ زن ماندن زن در دنیا کاری بیهوده است و عملا باید بمیرد احساسش را بکشد و غریزه اش را خفه کند انسان تا زمانی که در شرایط این زنان قرار نگیرد نمی تئپواند قضاوت کند انسانی که ماشین داره احساس شخص پیاده و خستگی اون رو درک نمی کنه اگر زنی که عقد موقت میشه هیچ نیاز مالی نداشته باشد و ماهیانه مبلغی به زن اول بدهد و به خانه ی او برود و هفته ای سه روز کارهایش را مانند یک مستخدم انجام بدهد فکر نکنم هیچ زنی به روی خودش بیاورد که عقد موقت بد است بلکه خود را به ندانستن و خبر نداشتن هم میزند در کشورهای عربی زنان پذیرفتن که زن آخری نیستن و همه همین شرایط رو دارن بنابراین حساسیتی ندارند و چون همسر به همه به طور یکسان امکانات می دهد این مساله کاملا جا افتاده است خدایا ما را به راه راست هدایت کن تا برای تو تعیین تکلیف نکنیم
مرد به زنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
حالا نميدونم جرا كامنت قبلي من مسؤل سايت در اينجا قرار نداد ولي خانمهاي محترم كه مردان را شهوتران معرفي ميكنيد خدا وكيلي أب باشه شما هم شناكران خوبي هستيد أين اعتراف يكي از همجنسان خودتان مي باشد ، شهوت زن بسيار بالاتر از مردان افريده شده كه أين ميزان شهوت زن با حيا و عاطفه بالاي زن كنترل ميشه ......
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
ازدواج موقت برای زوجی مناسب شرایط هم بشرط پیش زمینه ای برای ازدواج دائم باشه خیلیم خوبه اما در این مورد مشخصا برای شهوته که هر دو طرف در انتها متضرر میشن مخصوصا خانومها.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
2
زن را باید شناخت ،وزن داری باید اموخت،از زن تازه کردن چه حاصل.من یه مادرم مشکلی با زن بیوه ندارم که عروسم شود.چه دلیلی هست مادر ،پدر متمدن که فرزند عزیز شما با فردی ازدواج کند که قبلا ازدواج کرده؟خوب فکر کنید...هرزه گری برای مرد وزن ناپسند است قابل به بحث نیست.با زن دوم زن اول وزن دوم هدو بدبخت میشوند وزن سوم لازم میشود.روی ویرانه یه خانواده یه انسان لانه نمیگزیند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
4
آیا وقتی همسری داشته باشیم بجای عشق ورزیدن به او باید برویم سراغ زن دیگری که نامش را صیغه گذاشته اند نزدیکی کردن با زن دیگر یا زنان دیگر جز فساد و فحشا و هوسرانی جیز دیگری نیست و دیگر صیغه خوندن و نخوندن نداره چون خیانت است چرا اگر مشکلی هست توی زندگی اون اقا سعی نمی کنه حلش کنه بلافاصله دنبال سو استفاده میره و میگه چون اون روز زنم منو دوست نداشت حالا میرم ای خانوم ها من یه مردم اما تورو بخدا برای خودتون ارزش قائل باشید تا امار ازدواج بالا بره اینقدر خودتونو راحت در اختیار کسی قرار ندید بزارید اینکارا توی ازدواج دایم ان هم نه سر زنی برید
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
درود
واقعیت اینه که با وجود پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن پوسته ظاهری جامعه، هنوز همان افکار قدیمی در سر ما مردان هست.
نکته دیگر اینکه نمیشه برای همه اشخاص نسخه واحدی پیچید چرا که شرایط زندگی و باورهای افراد با یکدیگر متفاوت است.
نکته سوم و اصلی ماجرا اینکه هر کس مختار آفریده شده و حق اتتخاب دارد که صبر کند یا ازدواج موقت کند یا ازدواج دائم کند هر انتخابی که صورت پذیرد مسئولیتش با خود فرد است.
ما در فرهنگمان بجای نسخه پیچیدن نیاز به صداقت و مسئولیت پذیری داریم. ما در برابر انتخابهایمان مسئولیم.
ما نسبت به خودمان ، نسبت به دیگران و نسبت به محیط زیستمان مسئول هستیم
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
1
به نظر من این خانم اگر به جای این همه صیغه شدن که تنوع طلبیه ایشون را میرسونه صبر میکردند. تا همسری دائمی براشون پیدا بشه خیلی بهتر بود .ایشون بلد نبودند به خودشون وبه زن بودنشون احترام بزارن .وشدن یه دستمال در دست مردان هوس باز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
3
با این کارها هست که سن ازدواج بالا رفته چون مردای مجرد یا از همه زنها می ترسند یا فقط برای رفع نیاز صیغه می کنند و ازدواج دائم نمی کنند و زنهای مطلقه و بیوه با صیغه شدن زندگی دیگران را خراب می کنند. هیچ مردی با رضایت زن اول صیغه نمی کنه اگه کوچکترین مشکلی تو زندگی زناشویی پیش بیاد راحت صیغه می گیره و در این شرایط زن دائم خود را در فشار می گذاره و یا اینکه پنهانی دور از چشم زن اول صیغه می گیره این یعنی چه ؟ معلومه که فقط بخاطر هوسرانی و تنوع طلبیه بعد وقتی همچین مواردی در زندگی پیش می یاد همه تقصیرها سر زن اول شکسته می شه که به شوهر نرسیده یا به خود نرسیده یا زشت بوده (که اکثر زنان صیغه ای ) اینرا می گن. در صورتی که چند مورد دیدم زن اول هم زیبا بوده هم به خود می رسیده و هم به زندگی از همون اول هم همه می گفتند این مرد عوضی چه زن خوبی گرفته اما بعد از مدتی اقا دنبال یک زن دیگه راه افتاده و بعد بازهم زن اول کوتاه آمده به خاطر بچه هاش و باز هم بیشتر به شوهرش رسیدگی کرده اما چقدر شکسته شده و دلش شکسته بعد جالبه همچین زنها و مردهایی دم از اسلام می زنند که اسلام گفته چطور در هیچ کار دیگه کاری به اسلام ندارند امل بازی می دونند اما این صیغه شده و صیغه کردن سریع به اسلام و ائمه می چسبانند . اون زنی که به هر دلیلی از شوهرش طلاق گرفته حق نداره تو جامعه چشم و ابرو بیاد و بگه خدا گفته که حلاله . همه مردها دوست دارند بعضی ها با چشمشون لذت می برند و بعضی ها هم وارد عمل می شوند اگه چنین زنایی صبر پیشه کنند و تقوا داشته باشند حتما همسر دلخواه خود آنهم دائم نه سر زندگی کسی برایشان پیدا خواهد شد. نه اینکه چند بار صیغه بشن چند تا زندگی رو از هم بپاشن بعد هم ایراد بگیرن که زندگی خوب با همسر دائم می خوان.ما که تو زندگی چهل ساله هر که دیدیم صیغه گرفت زندگی و بچه های قبلیش رو هوا بودن . مردی با زن و چهار بچه یک دختر مطلقه دانشجو رو صیغه کرده بود همه کاری براش می کرد همسن دخترش بود از نظر مالی به دختره می رسید پول دانشگاهش می داد اما می دیدیم چطور به زن و بچه اش ظلم می کنه و از نظر مالی به زن و بچه خودش نمی رسه اما برا دختر جوون همه خرجی می کرد دختره هم وقتی تیغش خوب برید و منفعتش رو برد و درسش تموم شد یک خانوم تحصیل کرده شد و آقا رو قال گذاشت و رفت شهر خودش حالا مرده برگشته سر خونه اولش با بریز و بپاشهایی که کرده کلی قرض و طلبکار و بدهکار اما برگشته حالا زن بدبخت چکار کنه به خاطر بچه هاش باید چیزی نگه و باز هم زندگی کنه قناعت کنه تا یکروزی دوباره که روبراه شد آقا باز از کسی خوشش اومد باز هم تکرار خودش می گفت شوهره پول نداره و گرنه ادامه می داد به هوسرانی و خوش گذرونی و عیاشیاش زنها با صیغه شدن همه چی رو به هم می ریزند از قدیما یادمون دادن که مردها همه اینطورین هم اونی که ایمان داره می ره صیغه می گیره و اون که ایمان نداره براش فرقی نمی کنه پس زنها باید خودداری کنند هر زنی که تو زندگیم دیدم راحت صیغه این و اون میشه خودش مشکل داشته زود یکنفر دلش رو زده اصلا تو سختیها صبر ندارن قبول دارن زن دوم بشن اما دوم بودن را قبول ندارن وقتی اومدن می خوان اول باشن و زندگی زن اول را خراب کردند و در اون زمان مرد هیچ چیز
نمی خواد جز همین زن صیغه ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
5
1
زنی هستم که پنج سال پیش شوهرم رادر حادثه تصادف از دست دادم خداوند را سپاسگزارم مرا با عقد موقت از گناه پاک کرد و خوشبخت کرد. از درد غریضه جنسی رنج می بردم پسری داشتم 20 ساله بود دوستی داشت از بچگی با پسرم بزرگ شده بود من محبتم را به دوست فرزندم زیاد کردم تا اینکه یک روز به خانه ما آمد و پسرم نبود ایشان جوان متدینی بود او را دعوت کردم به خانه گفتم صبر کن پسرم الان می آید.قرآنی را آوردم و او را قسم دادم که و گفتم این راز را به کسی نگوید قبول کرد بعد ثواب صیغه را برایش در اینترنت سرچ کردم و با ایشان نشان دادم او قبول کرد که مرا صیغه کند . ایشان جوان پاک و زیبایی است . مدتی است صیغه ایشان هستم و کسی غیر از خدا از این موضوع خبر نداشت. چندی بعد پدر او به رحمت خدا رفت . بعد از تمام شدن عده مادراو شرایطی برای مادرش ایجاد کردم که صیغه فرزندم بشود قصه خودم را تعریف کردم و گفتم پسران نباید بفهمند که مادرانشان صیغه آنهاهستند. الان مادر او صیغه فرزندم است در حالی که پسران خبر ندارند هر دو پسر ازدواج کرده اند فقط هفته ای یکبار به ما هامراجعه می کنند. با این وجود کسی خبر ندارد و ما هم زندگیمان را انجام می دهیم . من نیمه گمشده ام را در حقیقت صیغه پیدا کردم. این حدیث پیامبر ص به من روحیه داد و زندگی دوباره ای به من بخشید ای کاش شما این حدیث را در همین پست میگذاشتید.

در خلاصه الاخبار از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده که یک روز به یارانش فرمود: «‌برادرم جبرئیل ، از پروردگارم برایم هدیه‌ای آورد که خداوند به هیچ یک از پیامبران پیش از من هدیه نکرده بود و آن متعه است. لئالی ج 3 ص

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: دو نفری که ازدواج موقت می نمایند هنگامی که با هم صحبت می کنند، کلام آن ها تسبیح خداوند است و هنگامی که دست همدیگر را گرفتند، گناهانشان از میان انگشتانشان فرو می ریزد. هنگامی که یکی از آنان دیگری را می‌بوسد، خداوند برای هر بوسه، ثواب یک حج و عمره را می دهد و هنگامی که ازهم جدا می‌شوند خداوند برای هر دوی آنان به هر لذت و شهوتی که برده اند، حسنه ای به بزرگی کوههای بسیار بلند در نامه عملشان می نویسد و هنگامی که بلند شده و غسل کردند، خداوند گناهان آنان را می بخشد و آبی بر مویی از موهایشان مرور نمی کند، مگر اینکه خداوند برای هریک از آن ها ده ثواب نوشته و ده گناه محو کرده و ده درجه بالا می برد. پس پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:و برای هر کسی که پیوند بین آنها ایجاد کرده باشد همین ثوابها خواهد بود و در ادامه فرمودند یک درهم (خرج برای) متعه ،از هزار درهمی که درراه خدا خرج شود برتراست به خدا سوگند که متعه برتر است و آن چیزی است که قرآن دربارة آن سخن گفته و سنت بر آن جاری شده است. لئالی الاخبار ج 1 ص 244 . شما را به پیامبر نظرم را تایید کنید شاید کسی به این حدیث عمل نماید و ثوابش شامل حال ما کرد با تشکر
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
3
همون زنا هست !اون زنه كه اين داستان رو تعريف كرده و نوشته زن و مرد هر دو نياز جنسي دارن !پس متعه فقط براي خوشي مرد نيس و زن هم احتياج داره !!!و زن اول هم بايد شرايط رو درك كنه !واقعا اين زن يه اشغاله !ايا مردي كه به خاطر نارضايتي جنسي بره زن دوم متعه بگيره و اينا ميگن شرعا درسته پس ايا زني هم كه از شوهرش از لحاظ جنسي ناراضي باشه چرا نتونه همين كارو بكنه ! .... مردي كه تو اين زمونه بخواد اينكارو بكنه مريضه بايد به روانشناس مراجعه كنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
مگه یک ادم چند دفعه میاد ب دنیا داخل ایران از شهود کوه ساختن خدا بیامورزه اقای طالقانیو....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
افرين بر شما دور ايران را ديوار بكشيد و تبديل كنيد ....
راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
من بدنبال خانمی حدودا 40 ساله و متعهد و متشخص هستم و واقعا شخصیت برام خیلی مهمه ، در مورد شرایط مدنظر حضورا صحبت خواهیم کرد. لطفا اگر می شناسید معرفی کنید.
راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
ضمن احترام به نظرات ارائه شده ذکر یک نکته را ضروریست :
وقتی در مورد یک امر دینی صحبت می کنیم باید توجه داشته باشیم که لازمه انجام آن داشتن اعتقاد است، وقتی فرد معتقد اقدام به متعه میکند کاملا به مسئولیت خود در پیشگاه الهی واقف است پس در شرایطی که دین به او اجازه میدهد اقدام به متعه میکند و نه از روی هوس، پرواضح است که این گونه شخصی کاملا قابل اعتماد است و مقایسه آن با عمل شنیعی مثل زنا قیاس صحیحی نیست ، و اینگونه نسبتها بخاطر عدم انتخاب صحیح از جانب خانمها و عدم رعایت دینداری از سوی آقایان است ودر واقع عیب از مسلمانی ماست
بهمن مجمدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
بايد فبط اين موضوع براى مجردها باشد نه متأهلها كه تنوع طلب هستند و بهداشت روانى خانواده اشان را لهم مى زنند
حسین
|
Netherlands
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
1
1
سلام من یه جوووونم و نیاز جنسی دارم بهترین راه برای ما که پول ازدواج نداریم صیغه هستش,من طالبم با یه خانم مومن صیغه کنم اعتقاداتش خیلی برام مهمه اخه تا کیچشم چرونی کنم من دنبال گناه نیستم تازه هر چی در توانم باشه از اون خانمه حمایتم میکنم ،من خانم لحظه ای نمیخوام ،لطفا یکی هست برامون پیدا کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
سلام من نظر اينه که اين زن چرا شوهر خودشو نگه نداشته وتحمل نکرد زندگی اول خودرا حالا نژاد وارد زندگی چندین سال بشه واون زندگی را آشفته کنه باید کسی مثل خود ش پیدا کنه که اينا هم کم نیست زنان نباید به هم دیگر ضربه به زنن اگر زنان ما خوب باشن هیچ کس بی همسر نمی ماند در هیچ صورت نباید خیانت بکنی چون تجاوز به زن اول محسوب میشود زنان اگر خوب باشند وخيانت نباشن هیچ مردی بخود اجازه نمی دهد که بازی دوم رابطه بگیرد
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
2
0
سلام خیلی عالی بود
به دنبال رابطه ای طولانی و گرم هستم
بنده متاهل هستم و رابطه ای کاملی ندارم با همسرم به دلایلی منطقی
به دنبال همسری خوب و بامنطق و خانوم هستم برای ازدواج موقت طولانی یا دائم ولی نمیتونم با خانوادم در میون بزارم چون از دیدشون این قضیه خارجه کلا ولی به دلیل نیاز های روحی روانی و احساسی و عاطفی و جسمی نیاز دارم به رابطه ای گرم و پر احساس
فرد مسئولیت پذیری هستم و خیلی به حق و حقوق زن احترام میزارم چه عاطفی چه جسمی
اگر شخصیتی خوب و با خدا متدین سراغ دارید من حاظرهستم برا ازدواج 26 سال سن دارم قد 174 وزن 83 ساکن مشهد شغل ازاد وضعیت معمولی پولدار نیستم ولی خاکی هستم ادم متعصب و خشکی نیستم خیلی خیلی احساساتی هستم و به رابطه ای زناشویی خیلی احترام میزام به خصوص احترام به همسر تورو خدا دنبال پولدار و پول نباشید اخلاق و محبت خیلی ارزشش از پول بیشتره خدا وکیلی من تا چند وقت پیش وضعیت مالیم خیلی خیلی عالی بود ولی به دلیل تورم و بازار خرابی مقدار قابل توجهی از کار و داریمو از دست دادم مگر نه از لحاظ داری هم کم بودی نداشتم
ممنون که وقت گذاشتید و خوندید
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
1
0
من به این خانمی که مصاحبه کرد می گم لایکی، بخدا، براش ارزوی موفقیت می کنم امیدوارم که بتونه ازدواج دائمی را انجام بده و خوشبخت بشه. چون لایقش هست.....
گويا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
1
3
..................................................................................................................
ازدوگانگى صحبت هاى اين خانم مشخصه كه حرفهاى من چقدر ميتونه درست باشه،اينكه ايشون دچار سر خوردگى شكست عاطفى شدن به طوريكه اين كار و خودكشى تدريجى مينامن ،و همچنين اعتقاد دارن كه رابطشون بجز با پسر مجرد با مردهاى متاهل بسيار نا ايمن وناراحت كننده بوده و اون مردهارو لا ابالى وهوس ران ميدونه چرا كه اين مردهاى متاهل صيغه ميكردن براى نياز جسمانى فقط ،كه در غير اينصورت اون خانم رو از نظر عاطفى وروحى هم ارضا ميكردن ،در صورتيكه اين طور نبوده.به نظرم اين خانم حتما بايدبا يه روانشناس مشاوره داشته باشه ،از يه طرف راضى نبوده واز طرف ديگه ميگه من مشكلى ندارم شوهرم صيغه كنه.
اگه متعه در قرآن ذكر شده شرايطش چى بوده ؟ واسه چه زنانى ،واسه چه مردانى؟تو قرآن گفته يه ساعت صيغه كنين؟!!!شرايط خاص اون دوران بوده ،الانم بايد شرايط داشته باشه اگه قراره بر اساس قرآن باشه.حضرت على ميفرمايند ؛فرزند زمان خود باش.واقعا جاى تعمل داره اين جمله،
از روز ازل توى دنيا متاسفانه مردا به زنها حكومت كردن ،قوانين رو مردا نوشتن،فقط هم واسه مردا نوشتن،همش واسه تسلط و بهره بردارى از زنانه. شما ببين الان كلن چند ساله كه زنان در طول تاريخ وارد دنياى سياست شدن؟
تونستن تاثير گذار باشن ،يه كمى از ظلمى كه به زنها روا ميشه كم كنن،اگه از اول زنا شوهرشون رو انتخاب ميكردن ،زنا واسه خودشون چندتا شوهر ميگرفتن ، نام فاميلى به فاميل زن بود، تا الان هم همين طور ميموندو هيچ چيز عجيب نبود . اصلن تا حالا فكر كردين اگه مردان عفت پيشه ميكردن ، زن فاحشه جايي براى عرضه خودش نداشت؟
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
1
اين نظر شخصي من هست با دين كاري ندارم به عنوان يك زن صيغه را نميپذيرم چون توش عشق و اعتماد و مسئوليت جايي ندارد خودفروشي و سواستفاده طرفين و شهوت راني در اين رابطه نمود بيشتري دارد به نظر من با زنا فرقي هم ندارد ما زنها طوري آفريده شديم كه اگر عاشق مردي شويم پاي اين مرد تا پاي جان مي ايستيم به نظر من اين مردها هستند كه نمي توانند زني را عاشق خود كنند و تا آخر عمر ازش بهره بگيرند و به دنبال يك رابطه لحظه اي مي گردند كه تو اين جور رابطه ها لذت كم هست چون طرف مقابل از قبل شما با كسان ديگري رابطه داشته و اين با عفت واقعي يك مسلمان تناقص دارد
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
مطمئن باش تو که زندگی دوستت رو خراب کردی یه روز یکی میاد و زندگی تو رو خراب میکنه.هر کاری بکنی نتیجشو تو همین دنیا میبینی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
به نظر من مشکل از جایی ناشی میشه که ایجاد تعادل برای زمینه سازی برای یه وابستگی عمیق عاطفی و مستحق دانستن همه انسانها در محبت دیدن را بلد نیستیم. بیش از اینکه شادی را در زندگی دنبال کنیم باید روشهای شادی آفرینی را یاد بگیریم و حریم دیگران را مستقل از مناسبات اجتماعی بدونیم.
سعید
|
United States
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
4
قابل توجه اقایونی که میگن صیغه خوبه .سوال اینجاست که این دسته باصیغه شدن خواهر و مادر دارای شرایط خودشون با دیگر اقایون مشکل ندارن .
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
5
من و شوهرم ازدواج که کردیم خیلی همدیگرو دوست داشتیم.هیچی کم نداشتیم.من از ته دل عاشقش بودم.از نظر ظاهر به هیچ وجه بهم نمیخوردیم ولی من درونشو زیبا میدیدم.یکسال از زندگیمون گذشت .اون زمان همه حسرت عشق و علاقه ی ما رو میخوردن.یه آشنایی داشتم که سن ش بالا بود و مجرد.از سر خیر خواهی به شوهر سابق گفتم بیا کسی رو معرفی کنیم این بنده خدام سر و سامون بگیره.قبول کرد و گفت اتفاقا یه نفرو سراغ داره! چند ماه بعد رفته بودم جایی مهمانی.فکر میکرد من دیر میام.دست همون خانوم رو گرفته بود و آورده بود تو خونه زندگیمون!!!منم چون رفتار ایشون برام شک برانگیز بود زود برگشتم خونه.وقتی دیدمشون دلم خیلی شکست...خیلی زیاد ...هم دلم هم اعتمادم هم صداقتم همه چیم ...با کمترین مهریه و خرید و ووو ازدواج کردم.چقدر مراعات میکردم چیزی نخوام که توانشو نداشته باشه! اون خانومو رها کرد بعد مدتی...ولی من عمیقا دلم و باورهام شکسته بود.برا گوشیش رمز میزاشت.میگفتم چرا؟میگفت اعتمادی که میخواد با گوشی بشه میخوام نشه.میگفت خیلی زنها هستن که براشون مسئله ای نیس،تو حساسی! قلبم بشدت مجروح شده بود.انتظار داشتم حداقل کاری کنه برا جلب اعتمادم.ولی برعکس روز به روز فاصله بیشتر شد تا رسید به صیغه ای دومی و سومی ...این زن صیغه ای آخریش به گفته ی خودش دو سال باهم زندگی میکردن.تو همون دو سالم بود که شبا نمیومد یا دیر میومد.منم تا صبح میشستم روبرو در! هرکاری دوس داشت میکرد دیگه.از ندادن نفقه تا بی مسئولیتی و خرید نکردن برا خونه حتی دو تا نون!تا کارای فنی خونه رو هم خودم انجام میدادم.یه بار وقتی اسباب کشی داشتیم خیلی قشنگ بعد اینکه بار خالی شد منزل جدید گذاشت و رفت تا یکماه!خودم بودم و یه خروار کار! این زن سومیه یه روز تمام عکساشونو ریخت رو سی دی و فرستاد در خونه مون!حتی عکسای روابط زناشویی شونو! دیگه واقعا له شدم ...داغون شدم...الانم یکساله دارم میرم و میام مجتمع قضایی تا جدا بشم! حالا به من بگین گناه من چی بود؟! نه کوتاهی کردم تو توجه به ایشون نه نازا بودم نه ناشزه بودم نه بد بودم !!! اصلا باورم نمیشد وقتی اون خانومو تو خونه م دیدم ...باورم نمیشد وقتی عکس چشمم به اون عکسای روابط زناشویی افتاد ...هیچ کدوم باورم نمیشد...الان جواب دل شکسته ی منو کی باید بده؟! اون خدایی که این حکمو داده شرایط م گفته ...زندگی ما چی کم داشت که به اینجا رسید؟!!! تازه الانم که پیگیر جدایی هستم از سر لجبازی ماه هاس که نفقه نمیده و یکماه یکماه خونه نمیاد... جوابم باشه بوقتش ...من نیاز نداشتم تو این ماهها و سالها نه؟؟!! چقد بهتون معرفی کنم که تو شرایط من بودن و برا تلافی و نیاز هرچی رفتن سمت روابط بی حد و مرز؟! بارها نیاز بهم فشار آورد ولی از خدا خواستم خودش نگهم داره همونطور که یوسف رو نگه داشت ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
1
4
سلام به نظر من عقد موقتی از دیدگاه قران وجود نداره
نظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
2
یعنی خودفروشی یعنی توهین به زن مگه کالاست که تاریخ بزنی تا کی استفاده کنی اینجوری زنهایی که بدبختن رو به فحشا میکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
احسنت با شما کاملا موافقم
رضا مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
2
0
سلام دوستان ،مرحوم آیت اله بهجت (ره)در کتاب ازدواج دائم و متعه میفرمایند در آیه ۲۴ از سوره نسا موضوع ازدواج موقت آمده !،ما ایرانیا مردم مغرور و سنت گرایی هستیم برخلاف اینکه خودمونو بافرهنگ جلوه میدیم! آخه زن مطلقه گناه کبیره کرده تا آخر عمرش گوشه خونه بشینه و کسی حاظر نشه باهاش ازدواج کنه!،بیائید روراست باشیم تعداد کمی از ما ایرانیا( مسلمون و غیر مسلمون) هست که مومن و معتقد صددرصد هستن و تحت هیچ شرایطی سمت گناه نمیرن!!،هرپسری که ازدواج میکنه فکر میکنه دختری که باهاش ازدواج کرده معصوم بوده و تا حالا فقط چند مزاحم تلفنی داشته و ده دوازده خط تلفن عوض کرده واین ساه لوحیه!،ولی زن بیوه گناهکار محسوب میشه چون دیگه دختر نیست کمی واقع بین باشیم هیچکی معصوم نیست چه دختر و چه زن مطلقه !!،اونها هم انسانن و قلب دارن و حق زندگی چرا یه مرد میتونه چند زن رو پشت سر هم طلاق بده و دختر دیگه ای بگیره ولی یه دختر بعد از یه ازدواج ناموفق باید قید یه زندگی خوب با یه پسر رو بزنه کمی جای تامل داره!! اگه راهی برای فراهم کردن ازدواج چه دائم و چه موقت فراهم نشه ما شاهد فساد اخلاقی در همه اقسامش خواهیم بود!! وسلام
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
4
ازدواج موقت عمل کثیف و قبیحیه و دلیل تباهی جامعه و جووناس پس اونو باید از ریشه خشکوند. فکر کردید چرا ما تو جامعه به این همه فساد مبتلا شدیم و جوونا به این وضع افتادن خب ریشه اش ازدواج موقته که با به وجود آوردن روابط به اصطلاح شرعی و بی حد و حصر کمر به نابودی جامعه بسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
1
به نظره من ازدواج موقت از همه نظر به ضرره خانمه، و نه تنها نيازه روحيه زنرو پاسخ نميده بلكه بسيار استرس زا و ناراحت كنندست، از نظره جسمي هم محاسنش به اسيبي كه بعد از جدايي وارد ميشه نميارزه. اگر ميارزيد حتمن تاييد ميكردم. البته من خودم تجربه رابطه جنسي رو نداشتم ولي اسيب ها رو ميبينم، ادم شخصيتش رو ميگذاره فقط جسم نيست. از طرفي تنهايي بسيار ازار دهنده است ( حالا بحثه نياز مالي رو كلا كنار ميگذارم ، چون بحثه در مسايله اجباري نيست، در مسايليه كه زن قدرته انتخاب داره و ميتونه رد كنه ) البته من خيلي از نظره دروني مشوشم، من دوبار سابقه عقد رو دارم و در هر دوبار متاسفانه به سرانجام نرسيدم و متاسفانه انتخابهايه ناصحيحي داشتم كه زندگيه منو با وجود موفقيته تحصيلي، شغلي و مالي تحته تاثير قرار داده. از همه مهمتر مشوشم كه چرا من نتونستم در زندگيه شخصيم خوب عمل كنم و متاسفانه باختم. برايه همين جديدا دنباله دوست گشتم و متاسفانه چون ناشي هستم با وجوده اينكه اصلا طرف رو نميبينم و صرفا ارتباطمون به صورته نوشتاري هست مورده بي محلي قرار ميگيرم ( حالا سايد طرف دنباله اينه كه ببينه من چه اوانسهايي حاضرم بدم تا بهم توجه كنه ) ولي برايه من خيلي دردناكه كه تويه اين سن با وجوده چهره خوب و هيكلي مناسب ( من ورزشكارم ) اينقدر لايق نيستم كه كسي من رو دوست داشته باشه. ولي چه ميشه كرد جز صبر. منهم نيازه جنسي و روحيه عميقي دارم ولي به چه قيمتي؟؟؟؟؟ به عنوانه يه زنه نوعي ميگم قراره چي بديم و چي بگيريم؟؟؟؟؟ ضررش به منفعتش ميارزه؟؟؟؟؟البته كه نه. تنهايي خيلي بهتر از لگدمال شدنه شخصيت و روحه ادمه ، حتي اگه هيچ كسي نفهمه ولي ادم كه خودش نميتونه از دسته خودش فرار منه. اميدوارم در جامعه ما از زنانه مطلقه و كلا از زنان حمايتي در شانشون بسه و اينكه افكاره مريضه اجتماعي بهبود پيدا كنه تا اگر مرده مجردي همسره بيوه اي گرفت مساله خاصي نباشه و حتي اگر زن بيوه اي تنهايي رو انتخاب كرد از نظره شغلي از طرفه اجتماع حمايت بشه كه لااقل نيازه ماليش برطرف بشه و با اختياره كامل تصميم بگيره. به اميد افزايش اگاهي در سطح جامعه و به اميده صبري بيشتر
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
6
هرزگی تحت هر شرایطی هرزگیه، لطفا رنگ دین بهش نزنین.... و با این رفتارها کانون خانواده هارو از هم نپاشین... یه مرد متاهل و یه زن متاهل تحت هیچ شرایطی حق نداره به همسرش خیانت کنه... پس لطفا با این مصاحبه ها مسبب خراب شدن زندگی ها نشین.... دین در هیچ جایی اجازه هرزگیو نمیده ........ همین خانومی که مصاحبه کرده چون خودش تو این شرایطه میگه من خودم با همسر دوم مشکلی ندارم.اما اگه خودش یه ازدواج موفق و همسر خوب و بچه داشت به تمام مقدسات قسم به هیچ عنوان راضی به تجدید فراش همسرش نمی شد....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
1
2
علمای اهل سنت و شیعه گفتند که آیه 24 سوره نساء مربوط به صیغه یا همون عقد موقته. به تفسیر المیزان علامه طباطبایی در تفسیر همین آیه مراجعه کنید. سعی کنیم زیباییهای دینمان را با مطالعه و تحقیق از کتب معتبر و اسلام شناسان واقعی بدست آوریم.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
4
1
درود براین خانم .که با شهامت گفتگو کردند . اگر خداوند چیزی فرموده باشند پس حتما بهترین راه همان است زیرا خدا اگاه و عالم به تمام امور جهان است وهیچگاه بد برای بنده اش نمیخواهد .متاسفانه تو کشور ما این خاله زنکها پشت سر زن بیوه و شوهر مرده حرفهای مفت میزنند وجایی که غیرت لازمه غیرت رو نمیکنند اما اینجا همشون پاکدامن وعفیف میشن .درود بر زنها ومردهایی که غریزه جنسی خودشونو پاک و حساب شده ودر کمال حیا و بدون هیاهو کنترل میکنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
2
4
اي كاش به درك بالايي از شخصيت و حريت ميرسيد تا انقدر راحت خودشو آلت دست اين و اون نكنه،هيچكدوم از اون آقايون كنارش نموندن،پس معلوم ميشه با صيغه شدن خودشو بد بهشون معرفي كرده و با زبان رفتار غلطش به اونها اجازه داده بهش اهميت نداده و رهاش كنند،اگر هر زني از نظر جنسي موفق به كنترل خودش بشه،قطعا حتي يك پسر مجرد هم به راحتي به شخصيت و فهمش اعتماد ميكنه و باهاش عقد دائم ميكنه،اما متاسفانه اين خانم و امثال ايشون خودشون به طرف مقابل ياد ميدن باهاشون برنامه ريزي بلند مدت نداشته باشن و قبول ميكنن موقت باشن،اينكه يك زن قبول نكنه موقت باشه شخصيت و اصالت و غرورشو نشون ميده با همين رفتار و مردها هميشه دوست دارن همچين زن قوي هميشه و تا ابد فقط متعلق به خودشون باشه و نگهش ميدارن ،پس خودتون مرتكب اين اشتباه ميشين كه روي پيشونيتون برچسب زن موقت بخوره،التماس حفظ غرور،معرفت و شناخت از وجودي كه خالق به امانت به ما سپرده،و روزي بايد به خودش برگردونيم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
2
سلام
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
3
2
شرایطه هر آدمی با بقیه فرق میکنه شاید کسی جز صیغه راهی نیست خواه متاهل باشه یا مجرد پس ببخشید صیغه را برای چه گذاشتن
بهار
|
-
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
3
يك اقاي رفته با سه بچه زير ده سال يك زن ديگه گرفته سه تا بچه با مادرشان اسير اواره بدبخت بي حوصله نااميد و....... اين انصافه
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
2
5
سلام...من به شخصه متاسفم برا اینجور زنان جامعه خودم که حامل چنین تفکرهای پوچی هستن..آدم هایی مثل شماها هستن که زندگی ها رو بر باد میدن شمایی که دم از نیاز واحساس میزنی پس تکلیف احساسات زنی که این وسط بازیچه میشه چیه ؟.....
پشیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
2
سلام.من صیغه موقت هستم وحاصل این صیغه یه دختر میباشد. نمیدونم چطوری میتونم با این وضع اجتماع کنار بیام و همچنین آینده دخترم. همسرم زن داره نمیدونم درست هست با زنش صحبت کنم که اجازه ازدواج دوم بدهد یا نه فقط بخاطر آینده دخترم. درغیر این صورت زندگی برای دخترم سخت میشه.من حتی حاضرم بدون مهریه و گرفتن ارث زن دائم شوهرم بشم. توروخدا راهکار بدید. نیش و کنایه نزنید من از کرده خودم پشیمونم و توبه کردم و عذاب وجدان دارم بخاطر دخترم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
4
چرا الان که تنها شده میگه وقتی داشت با شوهرش خوش میگذروند نمی گفت شوهرم بره یکی دیگه رو بگیره
علیرضا
|
Austria
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
1
5
از نظر من صیغه مگه چه مشکلی داره اشکال این خانوم اینه هر کاری میکنه میره همه جا جار میزنه و گرنه کی از کجا می فهمه که این صیغه شده فک کنم شوهر قبلیش سر همین موضوع ازش جدا شده اخه عقلم خوب چیزیه .........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
1
4
سلام به نظر من یه همچین خانم هایی باید با هم کفو خودشون ازدواج کنن
صیغه و زن دوم و سوم و... واژه هایی است که فقط مردهای هوسران و غیر متعهد به زندگی و بی مسئولیت طرفدار اون هستن
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
انسان نیاز هایی داره که باید برطرف شه ولی هر چیزی از راه خودش
آقایون محترم تلاش کنید زندگی خودتون رو گرم کنید
اگه بهانه تمکن مالی داشتن هم دارید لطفا دست جوون هارو بگیرید تا اونها هم ازدواج کنن
از خدا و این طرز تفکر وقیحانتون که به خاطر غلبه شهوت بر عقلتونه بترسید
مخالف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
3
6
آقايوني كه موافق صيغه وازدواج دومين خب نظرخانوماتونم بپرسين شايداوناهم دلشون بخوادشوهردوم داشته باشن مگه چه اشكالي داره خانوماتونم ازراه شرعي هم باشماباشن هم بايكي ديگه ههههههه خخخخخخ
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
1
1
باسلام
خانوم محترم از شما متشکرم که نظرات خودتون رو شیوا و درست بیان کردید خیلی جالب بود
از طرفی از خواننده های عزیزی که نظراتشون رو نوشتن هم متشکرم تقریبا در بیشتر نوشته ها نظرات درسته گرچه ضد و نقیضه ولی همشون جای بحث و بررسی داره و کارشناسای محترم جامعه شناس و روان شناس باید به یک اتفاق نظر درست و اساسی برسن تا هم جوونهای این مملکت مشکلشون حل بشه هم نیازهاشون برطرف
من مخالف عقد موقت نیستم ولی از طرفی هم دلم نمی خواد یک زن چندین بار این اتفاق براش بیافته و این به نظر جالب نمی رسه و یک زن واقعا ضربه می خوره و این درست نیست
باید به یک راهکار منطقی و درست و اصولی دست پیدا کنیم و این یک کار کارشناسی رو نیاز داره
متشکرم
شیعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
3
1
دین رو به هوا و هوس هایمان آمیخته نکنیم.
ایمان من نسبت به این موضوع وقتی عاشق شدم بیشتر شد.
وقتی قول راست داد که بر می گرده، همه چیز جسم نیست، مهم روح و ایمان دو نفره که به هم پیوند می خوره.
شاندلیزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
منم موافقم .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
2
2
به نظرم تا کسی تو شرایطش قرار نگیره نمیتونه قضاوت کنه.منظورم خانمها هستند که جبهه گرفتند و البته حق دارند.احساس عدم امنیت و بی پناهی و تنهایی برای زنان بیوه و مطلقه که تجربه زندگی مشترک داشتند اصلا قابل توصیف نیست .
باران
|
Canada
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
1
8
اون پسر مجردی که این خانوم را صیغه کرده بود و گفته بود شرایط ازدواج دائم را نداره ، که البته بی خود گفته و فقط بهانه آورده ، می خوام بدونم اگه یه روزی اون به اصطلاح شراطیش را پیدا کرد ، آیا به اون دختر بیچاره که قراره زن ذائمش بشه میگه من زن صغیه ایی داشتم !! درضمن کسانی که فکر می کنند پای بند به سنت های الهی و دینی هستن لطفا به جای اینکه پسران را تشویق به ازدواج موقت بکنند ، شرایط ازدواج دائم را برایشان مهیا کنند ! که اون جوان هم مجبور به این کار نشه !
سهیل
|
United States
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
4
با سلام
فکر می کنم اولین نفر هستم که سال 98 نطر میذارم، این موضوع اینقد مهم هست که بعد از چند سال هنوز هم نظر میگیره، فقط خواستم بگم واژه اسلام از تسلیم میاد، یعنی تسلیم چیزایی که اسلام گفته، این موضوع شامل ازدواج موقت هم میشه البته با شرایط خودش، پیشنهاد می کنم درباره احادیث ازدواج موقت سرچ کنید، به مطالبی جالبی می رسید، کسی که احتمال افتادن به حرام رو داشته باشه باید ازدواج کنه، یعنی یکی از واجباتش میشه، مثل نماز، روزه و... حتی اگه هدفش از ازدواج موقت، فقط رفع نیاز جنسی باشه، اون ازدواج با شرایطش انجام بشه صحیح هست و ثواب های بسیار زیادی داره، لطفا احادیثش رو سرچ کنین بخونین، عزیزانی که از اسلام نماز روزشو قبول دارن ولی ازدواج موقتشو قبول ندارن، بهتره تا فرصت دارن اطلاعات دینی شون رو بالاتر ببرن چون احتمال داره توی موارد دیگه هم دین رو انتخابی یا گزینشی کرده باشن، کسی مسلمون واقعی هست که تمام موارد اسلام رو قبول داشته باشه و سعی کنه رعایت کنه. ان شاء الله هممون راهه صحیح رو پیدا کنیم و قدم های محکم تو این راه برداریم :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
1
4
سلام هیچ‌وقت نمیشه کسی رو قضاوت کردشرایط آدم ها متفاوت هست ولی حرمت ها باید حفظ بشه و این خانوم از آقای که آمده خواستگاری نباید انتظار داشته باشه که بگه من صیغه شدم و آن آقا بگه مشکلی نیست در مورد روابط قبلی بهیچ عنوان صحبت نکنید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
2
باسلام،هرچه که خداگفته قبوله ازدواج موقتم خوبه البته درشرایط اضطرار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
صیغه هزار تا راه و چاه داره. اول اینکه نباید وابستگی احساسی پیدا کنی. دوم اینکه خوب مدتش رو باید از ابتدا مشخص کنی و به خانوم تاکید کنی که پس از پایان مدت بعدش خداحافظیه. به نظر من باید یه نگاه قرص آستامینوفنی به صیغه داشت. باید طرفین به این حد از پختگی و فهم و شعور رسیده باشن که معنی کاری رو که میکنن بفهمن. آقا نباید حرف از عشق و عاشقی بزنه. باید رو رفتارشون کنترل داشته باشن. در یک کلام باید بفهمن صیغه یعنی یک ازدواج موقت با مهریه مشخص صرفا برای تامین مالی، جسمی و برخی چیزهای دیگه مثل سرگرمی، تفریح، تجربه جدید و خیلی چیزهای دیگه به جز وابستگی احساسی و عشقی. کسی که نمیتونه یا اینو نمیفهمه بهتره سراغ صیغه نره. هم برای خودش دردسر درست نمیکنه هم برای دیگری.
خخخخخ
|
United States
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
2
سلام من معلول جسم هستم کارم آزاد۲۶سال سن دارم من تاحالا با هیشکی رابط نداشتم نمیدونم چراهیشکی بامن دوست نمیشه شهرقم هست میشه یکی کمکم کنم
فدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
1
2
خدا لعنت کنه زن هایی که وقتی خودشون متاهل هستن به هیچ عنوان نمی پذیرن شوهرشون زن یا صیغه بگیره ولی وقتی خودشون مطلقه یا بیوه می‌شوند صیغه مردهای زن دار یا زن دوم می شوند اینا تو هر رابطه ای دنبال منفعت خودشون هستن
مرغ باغ ملکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
با سلام.خداوند خالق همه چیز است و قطعا خالقی مانند خدا که کار عبث و بیهوده انجام نمیدهد این موضوع را با حکمت تمام انجام داده است.کسانیکه به خدا و معاد و اسلام راستین اعتقاد دارند و پایبند هستند این موضوع را میپذیرند.به امید روزی که آدمیان تحت ولایت الله باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین