کد خبر: ۸۵۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۳:۱۴

حبیب الله پیمان:‌ میرحسین قادر است اقتصاد بیمار ما را احیا کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حبیب الله پیمان معتقد است: « اظهارات و موضع گیری‌های اخیر میرحسین موسوی نشان از تغییر و تحولات ایشان دارد و این تغییرات برخلاف تصور رایج برای سیاستمدارانی همچون میرحسین کاملاً طبیعی است». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حبیب الله پیمان دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز، طی گفتگویی با روزنامه اعتماد که در شماره روز یکشنبه این نشریه منتشر شده است، می‌افزاید: «ایشان علاوه بر سمت‌های رسمی‌اش که در این مدت داشتند در متن بسیاری از تغییر و تحولات کشور هم قرار داشتند که جنبش اصلاحات و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم ایشان می‌تواند یکی از مصادیق آن باشد. میرحسین موسوی در دوران به ظاهر سکوتش خواه ناخواه، فکر و ایده‌هایش به روز می‌شد که اظهارات جدید او موید همین امر است، لذا نمی‌توان مدعی شد میرحسین بی توجه به شرایط و مقتضیات جدید وارد عرصه انتخابات می‌شود». 

پیمان ادامه داده است:‌ «در این راستا هر اقدام او با آگاهی از مجموعه تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران خواهد بود. البته گذشته میرحسین ما را در تحلیل او برای آینده نیز کمک خواهد کرد. او در یک دوره و در شرایط خاص و دشوار کشور ثابت کرده است به لحاظ مدیریتی دارای توان و قدرت سازماندهی جهت پیشبرد برنامه‌ها است». 

وی افزوده است: «این توانایی در شرایط فعلی هم می‌تواند راهگشا باشد البته به شرط مهمی چون در دست داشتن امکانات و بهره گیری از حمایت‌های نهادهای مختلف رسمی و مدنی».

حبیب الله پیمان در ادامه این گفتگو تصریح کرده است:‌ «از دیگر راه‌های شناخت و بررسی آرا و تفکرات میرحسین در تبیین نظرات او در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است. او در این حوزه‌ها دارای نظرات خاص و منحصربه فردی است. خصوصاً آنکه از سویی دیگر یعنی از جانب مردم، مطالبات فراوانی در این بخش مطرح می‌شود که توجه و ضرورت مباحث اقتصادی و اجتماعی را جدی تر می‌سازد. مردم در دوره اخیر با مشکلات و رنج‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی روبه رو شدند که از رئیس جمهور بعدی هر که باشد توقع دارند بیش از هر چیز چاره‌یی برای این دردها داشته باشد؛ رنج‌هایی همچون ناامنی مادی و مشکلات اجتماعی ناشی از آن. این مشکلات بر اثر دلایل مختلفی به وجود آمده است و رفع آن نیز تدابیر گوناگونی را می‌طلبد که به گمان اندیشه‌های تولیدی میرحسین در این بخش می‌تواند کارگر افتد. طبق شناختی که از او داریم می‌دانیم میرحسین با تاکید بر تولید و پرهیز از رانت خواری و دلالی قادر خواهد بود اقتصاد بیمار ما را احیا کند و چرخ‌های آن را در جهت ارتقای کمی و کیفی به چرخش درآورد. خصوصاً آنکه میرحسین موسوی به مساله استقلال ملی توجه فراوانی دارد و یکی از مهم‌ترین وجوه آن در این بخش قطعاً استقلال اقتصادی خواهد بود از طریق تاکید بر صنایع زیرا در این مدت اخیر ورود بی رویه کالاهای خارجی و سیاست های غیرعلمی دولت لطمات سنگینی به بخش‌های صنعتی و خصوصی وارد آورد که هزینه برخی از آنها بعدها معلوم خواهد شد».

دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز افزوده است:‌ «در بعد اجتماعی هم در اندیشه میرحسین عدالت خواهی جایگاه ویژه‌یی دارد و او با این اندیشه می‌تواند شکاف عظیم طبقاتی را برطرف کند و مانع رانت‌ها و مافیای اقتصادی شود. این ویژگی میرحسین مورد استقبال اقشار مختلف جامعه نیز قرار می‌گیرد زیرا مردم به رغم شنیدن شعارهای عدالت خواهانه هنوز در حسرت عدالت به معنای نسبی آن نیز مانده‌اند».

پیمان ادامه داده است: «اما از مهم‌ترین خصوصیات میرحسین تقابل و تعامل او با سایر نیروها و مراکز قدرت است. او در این شرایط می‌تواند به نوعی بین نیروها توازن برقرارکند به نحوی که حساسیت‌ها و تنش‌های کمتری در جامعه به وجود آید زیرا جناح‌ها و گروه‌های مقابل اصلاح طلبان که خطوط قرمز پررنگی دارند انگیزه لازم جهت برخورد با برخی از کاندیداهای اصلاح طلبان را دارند اما این برخورد با میرحسین متفاوت خواهد بود و این نکته غیر از محاسن متفاوتی که به لحاظ اجرایی دارد حتی برای پیشرفت جریان دموکراسی خواهی نیز مفید خواهد بود زیرا فراهم آوردن لوازم دموکراسی نیاز به حداقلی از آرامش و عدم خشونت دارد که شخصیتی همچون میرحسین می‌تواند این فضا را به وجود آورد. تجربیات گذشته نیز نشان داده است آنهایی که در شعار دموکراسی خواهی افراط کرده‌اند عملاً در ادامه مسیر خود با مشکلات متعدد پیش بینی ناشده‌یی مواجه شده‌اند. از این رو شعار دموکراسی خواهی مهم نیست تحقق دموکراسی در یک سیر طبیعی و آرام ضرورت دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین