کد خبر: ۸۸۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵

واکنش دولت به انتقادات لاریجانی از سهام عدالت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: «توزیع گسترده سهام عدالت براساس مبانی قانونی از جمله اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری صورت گرفته و به کوچک سازی حجم دولت کمک زیادی کرده است». 

انتقاد لاریجانی از نحوه توزیع سهام عدالت [+]

به گزارش گروه اقتصادی آفتاب، غلامرضا کردزنگنه رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به انتقادات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه سهام عدالت، تعادل توزیع سهام را به هم ریخته است، اظهار داشت: «توزیع گسترده سهام عدالت به دو دلیل صورت گرفته نخست آنکه برای واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی براساس بند 14 قانون اصل 44 تا پایان سال 1393 فرصت داریم اما براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای توزیع سهام عدالت بین دهک درآمدی پایین جامعه تنها تا تیر یا مرداد سال جاری زمان داریم».

وی ادامه داد: «به عبارت دیگر برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی 5 سال زمان داریم اما زمان محدود قانونی برای واگذاری سهام عدالت موجب شد تا این امر با سرعت و دقت بیشتری انجام شود».

کردزنگنه در تشریح دومین دلیل توزیع گسترده سهام عدالت هم گفت: «سهم بخش تعاون براساس بند (ب) سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تا پایان برنامه پنجم باید به 25 درصد افزایش یابد».

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: «سهم تعاون در اقتصاد کشور باید با یک رشد400 درصدی از 5 درصد باید به 25 درصد افزایش یابد که این امر بجز توزیع سهام عدالت میسر نخواهد شد».

کردزنگنه با بیان اینکه سهم بخش خصوصی از اقتصاد در همین زمان باید از 35 درصد به 55 درصد برسد، اظهار داشت: «این امر مبین رشد 60 تا 70 درصدی سهم بخش خصوصی از اقتصاد است و تحقق این امر طی این مدت به صورت معمول امکان پذیر است».

وی افزود: «برای گسترش سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور باید سهام عدالت گسترش بیشتری پیدا کند چون از این طریق تعاونی‌های سرمایه گذاری در استان‌ها فعالتر شده و نقش تعاون در اقتصاد کشور پررنگ خواهد شد».

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی بار رد عدم تعادل در مدیریت توزیع سهام به علت توزیع سهام عدالت، تاکید کرد: «در حال حاضر نمایندگان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مجامع شرکت‌های واگذار شده از جمله مخابرات و فولاد مبارکه حضور دارند و در تصمیم سازی‌ها شرکت می‌کنند». 

گفتنی است که علی لاریجانی روز دوشنبه با بیان اینکه واگذاری سهام عدالت باید متناسب با واگذاری‌های دولتی به بخش‌های تعاونی و خصوصی باشد خاطر نشان کرد: «وقتی اصل 44 موفق خواهد بود که بخش‌های تعاونی و خصوصی و سهام عدالت هر کدام در جای خود قرار بگیرند زیرا اگر بخش عمده واگذاری‌ها به سهام عدالت داده شود به بقیه بخش‌ها مجال کمتری داده خواهد شد».

وی افزود: «در این سال‌ها توزیع سهام عدالت از وزن بیشتری برخوردار بوده و این موضوع تعادل در توزیع سهام را به هم ریخته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین