کد خبر: ۱۴۳۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۱

آیین نامه جدید قانون بازنشستگی پیش از موعد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمیسیون اجتماعی دولت در حال تهیه و تدوین آیین نامه جدیدی برای اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت است. 

معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، ضمن اعلام این خبر با اشاره به بار مالی سنگین اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد برای دولت، گفت: این قانون امسال در بیشتر دستگاه ها اجرا نشده ، از این رو آیین نامه ای در كمیسیون اجتماعی دولت برای اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در شرایط خاص در دست تهیه است.

وی افزود: در این آیین نامه موارد خاص اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد مانند اجرای آن برای افراد با مدرك تحصیلی پایین تعیین خواهد شد .

تاجی یادآور شد كه قانون تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت ، در روزهای نخست سال جاری از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به دستگاه های دولتی ابلاغ شده است و دستگاه ها در صورت داشتن اعتبار می توانند این قانون را اجرا كنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه گفت: دولت مخالف طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت بود ، ولی با توجه به تصویب مجلس، این قانون از سال جاری بمدت پنج سال اجرا خواهد شد.

وی در مورد دلایل مخالفت دولت با این طرح اظهار داشت : تجربه سه سال اجرای این قانون ، خروج نیروهای كیفی از نظام اداری كشور بود.

گفتنی است براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب ۱۳۸۶، به دولت اجازه داده می‌شود كاركنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی را كه حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت داشته باشند با حداكثر ۵ سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای كاركنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته شوند.

براساس این قانون ،پاداش پایان خدمت این كاركنان براساس ۳۰ سال پرداخت می‌شود.

همچنین،حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حكم بیست سال بوده و حداكثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهدبود .

بر اساس رأی مجلس، قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب ۵/۶/۱۳۸۶ از تاریخ اتمام مهلت اجرای آن به مدت پنج سال ( از سال ۱۳۹۰تا ۱۳۹۴)تمدید ‌شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
1
0
سلام بهه
از کارکنان رسمی شهرداری هستم مدت 4ساله درخواست بازنشتگی درپست سخت وزیان اور را نموده ام اما متاسفانه هراورگانی حرفی به من می زنند وبنه را سرگرددن نموده اند که سابقه خدمتم 24 سال شده از بیست سالگی درخواست نمودم فقط پاسکاریم می کنن ایای از لحاظ وجدانی درسته زمانی بنده درست کردم شرط سنی برای پستهای سخت وزیان اور وجود نداشت ولی بعد چهار سال اظهار می دارند شرط سنی نداری....... از جانبازان جنگ تحمیلی هم هستم سابقه 55 ماه حضور جبهه دارم باین وجود هم هرکسی هر اوگارنی منو باسازی می رقصانه برای رضا خدا محض رضا خدا بهم جواب بدی چه خاکی سر خودم وزن بچه ام کنم چون از لحاظ جسمی هم توان کاری ندارم محض رضا خدا منو راهنمای کنی چه کار کنم پروندم نزدیک به 10 کیلو شده ولی بدونه نتیجه هم......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
1
2
چرا بخشنامه ها را به ادارات یا وزارتخانه ها ابلاغ نمیکنند چون وزارت علوم که سوال کردم باری هر فرزند یکسال ارفاقی برای بازنشستگی وجود دارد میگویند بخشنامه ای نرسیده ، لطفا ابلاغ کنید تکلیف روشن شود. با تشکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین