کد خبر: ۱۱۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳

مجلس تصویب کرد: بسیج 30 میلیونی شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ادامه بررسی مواد لایحه برنامه پنجم توسعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند دولت شرایط لازم برای جذب و به کار گیری 30 میلیون نفر از بسیج ده‌ها میلیونی را با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و علمی فراهم کند. 

به نوشته تهران امروز، نمایندگان همچنین دولت را موظف کردند تا پشتیبانی لازم را برای «افزایش حداقل یک و نیم میلیون نفر بسیجی فعال و ویژه» تا پایان برنامه پنجم با تاکید بر تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی انجام دهد. 

براساس ماده 176 که به تصویب مجلس رسید، دولت موظف شد به منظور تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفان و حضور بیشتر نیروهای مردمی در صحنه‌های امنیت و دفاع از کشور، آرمان‌ها و مبانی اندیشه انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اقدامات و تسهیلات لازم را در طول برنامه فراهم کند. 

بر این اساس دولت باید از زیرساخت‌ها برای توسعه نواحی شهرستانی و رده‌های مقاومت بسیج، متناسب با توسعه و تغییرات تقسیمات کشوری حمایت کند و از رده‌های مقاومت بسیح و بسیج اساتید حوزه و دانشگاه در دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در فعالیت‌های پژوهشی و علمی پشتیبانی کند. 

دولت باید به پشتیبانی و کمک به مقابله با جنگ نرم، در حوزه‌های مختلف با اولویت حضور فزاینده در فضای مجازی و سایبری با رویکرد بومی بپردازد. 

همچنین دولت موظف شد امکان استفاده از خدمت‌ کارکنان بسیجی فعال و ویژه شاغل را برای شرکت در آموزش‌ها و اردوها و سایر برنامه‌ها حداکثر به مدت 15 روز در سال به‌جای خدمت اداری بدون دریافت حق ماموریت فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
0
0
میشه چرا که نشه !!!!!!
شما کجایید ما الان هم بیش از 30 میلیون بسیجی داریم تعجب میکنم شما دیگه چرا اقایان !!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین