کد خبر: ۶۳۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱
در گفت‌وگو با آفتاب مطرح شد:

ارزیابی دوجناح از ترکیب هیات نظارت بر انتخابات

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: معرفی اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس هشتم واکنش متفاوتی را در دوجناح سیاسی برانگیخت. احمد جنتی، صادق اردشیر لاریجانی، عباس کعبی، محمدرضا علیزاده وعباسعلی کدخدایی در حالی به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس هشتم انتخاب شدند که همزمان با استقبال جریان اصولگرا، اصلاح‌طلبان انتقاداتی را نسبت به ترکیب این شورا مطرح کردند.

در همین رابطه محمدرضا تابش دبیر فراکسیون اقلیت مجلس هفتم به خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: این ترکیب شورای نگهبان ترکیبی است که مواضع جناحی آن‌ها روشن است. 

نماینده اردکان در مجلس هفتم افزود: عملکرد اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در دوره‌های قبل موید عملکرد جناحی آنان بوده است و قضیه رد صلاحیت‌ها خصوصا در انتخابات مجلس هفتم استقلال شورای نگهبان را در منظر افکار عمومی حفظ نکرد.

تابش تصریح کرد: امیدواریم با توصیه‌های مقام معظم رهبری در این دوره این هیات‌ها با استناد به قانون عمل کنند تا افکار عمومی استنباط عملکرد جناحی و سلیقه‌ای از شورای نگهبان نداشته باشند. 

در مقابل، پرویز سروری عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: این عزیزان در دوره‌های مختلف بر انتخابات نظارت کردند و با توجه به تجاربی که دارند افراد مناسبی برای نظارت هستند و با توجه به تجارب‌شان می‌توانند در انتخابات موثر باشند.

نماینده تهران افزود: ناظران باید برای کاندیداها زمینه ای را بسازند که آن‌ها با طیب خاطر و براساس شایستگی در انتخابات حضور پیدا کنند و باعث حضور صد درصدی مردم در انتخابات شود.

سروری با اشاره به این که مردم باید اطمینان به شورای نگهبان داشته باشند تا رای خود را در صندوق بریزند گفت: با تمام حرف و حدیث‌هایی که بوده همیشه شاهد بودیم که از صندوق رای، رای مردم بیرون آمده است چنانچه ناظران و مدیران از یک طیف بودند ولی طیف رقیب آن مدیران در انتخابات رای آوردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم تصریح کرد: در انتخابات مجلس چون ویژگی خاصی وجود دارد هیات نظارت باید نقش نظارتی خود را کاملا ایفا کند زیرا نقش آن‌ها تعیین کننده است و باید صحت کامل انتخابات برای مردم آشکار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین