کد خبر: ۸۸۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸
گزارش فایننشال‌تایمز از شیوه‌ای نوین در تبلیغات انتخاباتی ایران:

فیس‌بوک به کمک مهندس موسوی آمده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین‌الملل: در حالی که تنها چند هفته به انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده است، برخی از رقبای برجسته محمود احمدی‌نژاد به شیوه‌هایی نوین در برقراری ارتباط با مخاطبان خود روی آورده‌اند. 

یکی از این شیوه‌ها استفاده از وبسایت «فیس‌بوک» است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا و همچنین در میان ایرانیان دارد.

کشور ایران، 70 میلیون نفر جمع دارد. از این میان، 47 میلیون نفر مشترکین موبایل هستند و 21 میلیون نفر نیز دسترسی به اینترنت دارند. علاوه بر آن، نوجوانان و جوانان زیر 30 سال، 60 درصد از ایرانیان را تشکیل می‌دهند. این گروه، کسانی هستند که با تکنولوژی‌های مختلف سر و کار بیشتری دارند.

حدود 475 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز 22 خرداد برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند. اما فقط سه نفر از آنان، رقیبانی جدی برای کنار زدن محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند: «میر حسین موسوی»، که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نخست‌ وزیر جمهوری اسلامی ایران بوده است، «مهدی کروبی» که زمانی ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و «محسن رضایی» که فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کارنامه دارد.

ساختمان ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، بسیار ساکت به نظر می‌رسد. اما تقریباً تمامی برنامه‌های پوپولیستی وی - از جمله حرکت او برای افزایش حقوق‌ها - به طور مکرر در رادیو و تلویزیون دولتی ایران تبلیغ می‌شوند.

این امر در حالی رخ می‌دهد که رقبای احمدی‌نژاد در انتخابات، دسترسی بسیار محدودی به شبکه‌های ارتباط جمعی دارند. تبلیغات انتخاباتی به طور رسمی از اول خرداد ماه آغاز خواهند شد. فقط در طول این زمان خواهد بود که به کاندیداها فرصت یکسانی برای معرفی برنامه‌هایشان در تلویزیون داده می‌شود.

«بهزاد مرتضوی»، مسئول کمیته تبلیغات انتخاباتی میر حسین موسوی اظهار داشته است: «ما در حال استفاده از فن آوری‌های نوین هستیم، چرا که آن‌ها این ظرفیت را دارند که توسط خود افراد گسترش پیدا کنند. با استفاده از این فن آوری‌ها، مردم می‌توانند خودشان به ارسال بلوتوث، ایمیل و پیام‌های کوتاه بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند هواداران بیشتری را به فیس‌بوک سرازیر کنند».

بهزاد مرتضوی همچنین می‌گوید تکنولوژی بی‌سیم بلوتوث می‌تواند به طور گسترده‌ای برای ارسال و پخش سخنرانی‌ها و عکس‌های اسلاید استفاده شود. گفتنی است هواداران میر حسین موسوی تاکنون 20 صفحه مختلف در فیس‌بوک ایجاد کرده‌اند و 7500 نفر در این صفحات عضو شده‌اند. آن‌ها با این کار، از سایرین نیز می‌خواهند که به او رای دهند.

نام یکی از صفحاتی که در رابطه با انتخابات ایران ایجاد شده است چنین است: «شرط می‌بندم می‌توانم 1 میلیون نفر را پیدا کنم که از احمدی‌نژاد خوششان نمی‌آید»! این صفحه تاکنون موفق شده است بیش از 35000 نفر عضو جذب کند، که بالاترین رقم در میان تمام صفحات مربوط به رییس‌جمهور محسوب می‌شود. 




ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی همچنین قصد دارد «سید» بودن میر حسین را پررنگ‌تر نشان دهد. آن‌ها امیدوارند از این طریق بتوانند رای‌های بخش‌های فقیرتر جامعه را جذب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
0
0
ما به سيد حسين موسوي راي خواهيم داد هم سيد است هم حسين اسم سالار شهيدان است و خودش هم واقعا طرفدار مستضعفين به تمام معني هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۸
0
1
سلام
كسي كه با (سوء) استفاده از روش هاي نوين قصد تخريب رقيب خود را دارد،معلوم است بعد از رئيس جمهوري چگونه خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
شاید لازم باشد کمی با صدا، به صداها پاسخ بدهیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین