کد خبر: ۹۷۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱

آیت‌الله دستغیب: نباید بر سر مردم زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  یک مرجع تقلید با تاکید بر اینکه «به اصل ولایت فقیه ظلم شده است»، گفت:«نباید فضا به گونه‌ای باشد که مردم جرأت نداشته باشند در خانه خود درد دل كنند آیا واقعاً باید این گونه باشد؟ یك دفعه بریزند در خانه مردم؟ كتاب،‌ سنت و قانون این جور می‌گوید؟ از طرفی نماز نشان می‌دهند، اذان نشان می‌دهند،‌ می‌آیند و اخلاق را تفسیر می‌كنند اما از طرف دیگر اتهام و تهمت می‌زنند و بازداشت می‌كنند در صورتی كه بازداشت بدون حكم جایز و شرعی نیست.»

ائتلاف اصلاح طلبان فارس و جمعی از استادان دانشگاه شیراز به مناسبت آغاز سال جدید با آیت الله سید علی محمد دستغیب دیدار كردند.

آیت الله سید علی‌محمد دستغیب در این دیدار با اشاره به هدف از خلقت جهان،‌ بعثت انبیاء و ائمه اطهار گفت:‌ همه توجه پیغمبر اسلام و سایر انبیاء به خدای تعالی بود و دنیا را متوجه واقعیت‌هایی كه هست كردند، علمای بزرگی از جمله امام خمینی (ره) نیز همین راه انبیاء و ائمه اطهار (ع) را ادامه دادند.
 خدای تعالی نیز بندگان خود را دوست دارد. خداوند اگر كسی به حیوانی رحم كند او را دوست دارد چه رسد به انسان،‌ انسانی كه پیش خدای تعالی كرامت دارد و به آنها عشق می‌ورزد چون روح خدایی خود همراه او است اما برخی به صورت شایسته از این روح خدایی استفاده نمی‌كنند و البته خداوند به آنها تذكر می‌دهد.

این مرجع تقلید دین اسلام را دینی آسان توصیف كرد و گفت زمانی كه حضرت حجت (ع) ظهور می‌كنند واقعیت اسلام تحت الشعاع قرار گرفته كه ایشان با دلیل و حجت و با زبان و گفتاری مهرورز مردم را به واقعیات اسلام متوجه می‌كنند،‌ در واقع این جور نیست كه امام زمان (عج) دست به كشتار بزنند كه یا آنچه را كه ما می‌گوییم قبول كنید یا كشته می شوید!

وی ادامه داد: صدق و صفا از خصوصیات مؤمن است اما در مقطعی برخی واقعیت را عكس نشان دادند، دروغ گفتند و در امانت خیانت كردند،‌ لذا قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منكر و اصلاح مردم بود. نظر ایشان اصلاح بود،‌ اما الآن هدف امام حسین (ع) تحت الشعاع قرار داده شده در صورتی كه این امام بزرگوار خون خود را دادند كه مردم را از جهالت و گمراهی و نادانی بیرون بیاورند،‌ در واقع امام حسین (ع) خود را برای هدایت مردم فدا كرد.

آیت الله سید علی‌محمد دستغیب ظلم به امام حسین (ع) را ظلم به حضرت حجت دانست و ادامه داد:‌ حضرت حجت می‌آیند كه مردم را با هم متحد كنند و همه را متوجه مبدأ خود كنند، او می‌خواهد دنیا را متوجه این مسأله كنند كه دین اسلام دینی نیست كه این قدر سختی در آن باشد و یا مستحبات را فدای واجبات كند،‌ لذا نباید واقعیات اسلام را رها كنیم و به مسائل فرعی كه هدف اسلام نیست بپردازیم.

بنا بر گفته این مرجع تقلید هم اكنون به اصل ولایت فقیه هم ظلم شده است.

این روحانی شیرازی با بیان اینكه از زمان حضرت امام جعفر صادق و بعد از غیبت صغری مرجع مردم علماء بودند و هم اكنون هم مردم به ولایت فقیه و ائمه پشت نكرده‌اند گفت:‌ فقها باید عادل باشند و عمل آنها با گفتارشان یكی باشد مردم وقتی خلافكاری،‌ تهمت و اتهام را می‌بینند و می‌شنوند نمی‌دانند قسم حضرت عباس را باور كنند یا دم خروس را!

وی تأكید كرد: عمل فقها با گفتارشان باید یكی باشد،‌ اگر نباشد ظلم به ولایت فقیه است لذا فق‌ها باید عادل باشند و عمل آنها با قول‌شان یكی باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: نباید بر سر مردم زد و فضا به گونه‌ای باشد که مردم جرأت نداشته باشند در خانه خود درد دل كنند آیا واقعاً باید این گونه باشد؟ یك دفعه بریزند در خانه مردم؟ كتاب،‌ سنت و قانون این جور می‌گوید؟ از طرفی نماز نشان می‌دهند، اذان نشان می‌دهند،‌ می‌آیند و اخلاق را تفسیر می‌كنند اما از طرف دیگر اتهام و تهمت می‌زنند و بازداشت می‌كنند در صورتی كه بازداشت بدون حكم جایز و شرعی نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد:‌ انشاء الله سال 89 سال خوبی برای مردم باشد و جوان‌ها هم واقعیات را ببینند. اگر عده‌ای خلاف می‌كنند نباید گفت اسلام آن چیزی است كه این عده خلاف كاری می‌گویند، لذا اگر عده‌ای بد رفتاری كردند كه دلیل نمی‌شود بگوییم اسلام گفته است،‌ اتفاقاً اسلام بهترین دین است و امیدواریم در سال جاری این تهمت‌ها برداشته شود و بزرگانی كه به اسلام و انقلاب خدمت كردند برگردانده شوند و فشارها نیز از مردم برداشته شود و آنها كه در بازداشتگاه‌ها هستند به خانه‌هایشان برگردانده شوند و مردم اقتصاد خوبی هم داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین