کد خبر: ۱۲۴۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۴

اخراج استاد دانشگاه علامه طباطبائی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فارس نوشت: يک استاد دانشگاه علامه طباطبائی به دليل استخدام غيرقانونی از اين دانشگاه اخراج شد.

يک منبع آگاه در دانشگاه علامه طباطبايی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درخصوص قطع همكاری محمد شريف يكی از اساتيد اين دانشگاه از دانشگاه علامه، اظهار داشت: وی در زمان دكتر حبيبی با سن 48 سالگی آن هم و بدون رعايت قوانين حاكم بر وزارت علوم و دانشگاه علامه، با مدرک فوق‌ليسانس استخدام و به تدريس در اين دانشگاه پرداخت كه استخدام وی غيرقانونی بود؛ زيرا سن استخدام بايد 40 سال و مدرک فرد نيز دكتری باشد.
وی ادامه داد: "شريف" همچنين به صورت غيرقانونی بورس دكتری گرفت؛ در حالی كه برای بورس دكتری بايد سن فرد 35 سال باشد.

اين منبع آگاه در پايان گفت: برای تغيير وضعيت اين فرد از رسمی-آزمايشی به قطعی وي به هيأت مركزی جذب وزارت علوم معرفی شد كه جواب اين هيأت برای ادامه تدريس "شريف" در دانشگاه علامه طباطبائی منفی بود. 

گفتنی است محمد شریف، وکیل دادگستری و استاد حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، با ابلاغ حکم کتبی از این دانشگاه اخراج شد.

به گزارش وب‌سایت‌های خبری، شریف که حدود ۲۵ سال سابقه کار در دانشگاه را دارد، اعلام کرده است که روز چهاردهم فروردین، زمانی که به دانشگاه مراجعه کرده، با حکم لغو استخدام و اخراجش از دانشگاه روبه‌رو شده است.
 
وی گفت: «در اولین روز دانشگاه نامه‌ای به دستم دادند و گفتند که صلاحیت عمومی من رد شده و به خدمات دانشگاهی‌ام پایان داده می‌شود... اعلام کرده‌اند که برای تسویه حساب مراجعه کنم.» 

این وکیل دادگستری که وکالت فعالان سیاسی و مدنی را در کارنامه خود دارد اظهار کرد که اول بهمن ماه سال گذشته مسئولان دانشگاه علامه، «بدون هیچ‌گونه توضیح و دلیل قانونی»، کلیه واحدهای تدریسی وی را حذف کرده بودند.
 
محمد شریف گفت که موضوع اخراج خود را در دیوان عدالت اداری پیگیری خواهد کرد. 

وی افزوده است: «قبلا در مواردی اساتید را بازنشسته می‌کردند و من هم با وجود ۲۵ سال سابقه این امکان را داشتم اما بی‌انصافی کردند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین