کد خبر: ۱۵۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
مسئولان علیه یکدیگر توپ‌خانه رسانه‌ای راه انداخته‌اند

خطیب نماز جمعه تهران: اختلاف مسئولان حل نشود، رهبری به آن خاتمه می‌دهند

گرانی‌ها در شأن جمهوری اسلامی نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماز جمعه این هفته تهران، به امامت سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد. 

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با انتقاد از گرانی در کشور گفت: ‌ بیان مسائل و مشکلات اقتصادی به منظور مچ‌گیری نیست، طرح این مساله یک واقعیت ملموس و دردناک در جامعه است.

وی تاکید کرد: وضعیت فعلی اقتصاد کشور، در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، چرا که گرانی روزافزون و عدم ثبات عوارض بدی در جامعه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم ما شایسته هرگونه خدمتی هستند و مسئولین کشور از جمله دولت باید تلاش کنند تا هرچه زود‌تر وضعیت اقتصادی سامان یابد.

احمد خاتمی در ادامه سخنان خود در دانشگاه تهران با انتقاد از روابط میان مسئولین کشور گفت: مساله بداخلاقی‌های موجود در جامعه مساله‌ای است که همه را می‌رنجاند، چرا که مقام معظم رهبری در همین تریبون از بد اخلاقی‌ها نالیدند.

وی افزود: متاسفانه این روز‌ها شاهد بی‌حساب حرف زدن و بی‌حساب تهمت زدن به دیگران هستیم، که هرچه سریع‌تر باید این مسائل حل شود و اگر نیازی به قانون هست، نمایندگان به این مساله کمک کنند.

خطیب نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: ‌ اختلاف رسانه‌ای مسئولین، پدیده‌ای است که خطیب نمازجمعه نمی‌تواند از کنار آن عبور کند، در این زمینه باید بگویم، که اختلاف سلیقه در طول ۳۳ سال طبیعی بوده است اما باید عادلانه قضاوت کرد و در این زمینه رهبری فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: مسئولین باید الگوی وحدت در جامعه باشند و مشکلات خود را در محافل خصوصی حل کنند و این سوال را مطرح می‌کنم که چرا علیه یکدیگر توپ خانه رسانه‌ای راه می‌اندازید؟ این مسائل سبب شادی دشمن و رنجش دوستان می‌شود.
خاتمی در ادامه انتقاد خود از روابط مسئولین اظهارداشت: ۴۵ روز از ابتدای سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی گذشته است، اما مردم در رسانه‌های مختلف آن چیزی که می‌شنوند، دعوا و مسائل فردی مسئولین است.

خطیب نمازجمعه امروز تهران تاکید کرد: ما نگرانیم که مساله اساسی در اختلافات آقایان گم شود چرا که تنها راه نجات کشور، تولید ملی است، زیرا اشتغال ایجاد می‌کند و دشمنانی که به تحریم‌ها چشم دوخته‌اند نا‌امید می‌کند.

وی تاکید کرد: ملت بزرگمان و نمازگزاران جمعه انتظار دارند که به این مساله اساسی و اصلی جامعه بپردازند.

احمد خاتمی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت:‌ برگزاری انتخابات مجلس نهم، عمل بزرگی است و افرادی که تا این لحظه شرکت نکردند، با‌‌ همان انگیزه ۱۲ اسفند در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در تشریح انتظارات مردم از کاندیدا‌ها گفت: ما باید به آینده بنگریم و مردم از کاندیدا‌ها انتظار دارند که بعد از انتخابات، دوران رفاقت‌ها آغاز شود و کاندیدایی که رای نیاورده است، منش اسلامی را رعایت کرده و به کسانی که رای نیاورده‌اند، تبریک بگوید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در هرصورت کدورت‌هایی در دوره رقابت به وجود می‌آید که‌گاه طبیعی و‌گاه غیرطبیعی است، که انتظار می‌رود این کدورت‌ها به پایان رسد و جای آن‌ها را مهر، محبت و صمیمیت بگیرد که در این راستا، کاندیداهای منتخب باید پیش قدم باشند.

خاتمی در توصیه به نمایندگان مجلس نهم گفت: ‌ قانونگذاری وظیفه اصلی راه یافتگان به خانه ملت است، آن‌ها باید قانونی را وضع کنند که راهگشا و شفاف باشد و از سوی دیگر، هنگام بررسی طرح یا لایحه در صحن مجلس، مردم نبینند که سر نمایندگان با موبایل گرم است.

وی نظارت را دیگر وظیفه نمایندگان عنوان و خاطرنشان کرد: نظارت به معنای مچ گیری نیست بلکه به معنای رصد اجرای قوانین است که نمایندگان باید در این عرصه قاطعیت و انصاف داشته باشند.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: ‌نظارت قاطع و همراه با رعایت انصاف سبب می‌شود، که دیگر شاهد بروز تخلف ۳ هزار میلیارد تومانی در کشور نباشیم. از سوی دیگر نمایندگان باید توجه داشته باشند، وظیفه نمایندگان کار اجرایی نیست، و تغییر مدیران و مسئولان در حوزه اختیارات قوه مجریه است.

خاتمی معتقد است: ‌ هیچکدام از قوا نمی‌توانند در محدوده کار یکدیگر دخالت داشته باشند اما نمایندگان با توجه به اصل تفکیک قوا می‌توانند هماهنگی لازم را داشته باشند.

سید احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز معلم گفت: ‌ قلم مطهری، قلمی گویا بود که سرانجام ایشان مزد خود را از این همه مجاهدت‌ها گرفت. به همین مناسبت روز معلم، مناسبت بسیار خوبی است. معلمان به معنای عام آن، نقش عظیمی در سازندگی یک ملت دارند.

وی تاکید کرد: معلم صالح آدم صالح می‌پروراند، اگر بگوییم ستون فقرات کشور، نهادهای فرهنگی هستند به گزاف نگفتیم. سند تحول آموزش و پرورش از کارهای اساسی بود که به نتیجه رسید و همه باید کمک کنند که اجرایی شود.

خطیب نمازجمعه امروز تهران یادآور شد:‌ ما اجر و عظمت همه معلمان را در سراسر کشور می‌دانیم و از مسئولان کشور تقاضا داریم، مشکلات معیشتی این قشر را رفع کنند، تا دغدغه‌ای نداشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: کسی که وضعیت کارگران را قبل و بعد از انقلاب دیده باشد، اعتراف می‌کند که بیشترین ارزش به کارگران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، به خصوص امسال که مقام معظم رهبری، امسال را به نام حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند باید به این مساله اهتمام ویژه‌ای شود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در پایان صحبت‌های خود در دانشگاه تهران در مورد مسائل خارجی از جمله مساله قرآن سوزی در آمریکا گفت:‌ ‌ اگر این عمل موضع مسئولین کشور امریکا نیست، باید با آن برخورد می‌کردند چرا که قران حق بر گردن یهودیت و مسیحیت دارد و این خبیث در مقابل چشم همگان به قرآن حمله می‌کند و این درحالی است که مردم آمریکا را شریک این جنایت می‌دانند.

وی خطاب به کشورهای اروپایی نیز تصریح کرد: ‌ شما که تحمل اظهار نظر در مورد هلوکاست را ندارید، آنوقت در مقابل توهین به کتاب مقدس ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر سکوت می‌کنید؟ این جنایت سنگینی است که محکوم می‌کنیم و از همه مسلمین می‌خواهیم که در برابر این جنایت ایستادگی کنند که در غیر این صورت تکرار می‌شود.

خاتمی ادامه داد: واقعیت این است که دنیای غرب در حال تست کردن حساسیت مسلمانان جهان است که باید تو دهنی بزرگی بخورند و از سوی دیگر جامعه مسیحیت کشور چرا ساکت است در مقابل این جنایت؟ چرا فریاد و اعتراضی از شما بر نمی‌خیزد؟ جامعه مسیحیت کشور و جهان باید با بلند‌ترین فریاد این اعتراض را به گوش دیگران برسانند.

خطیب نمازجمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولا ت مصر گفت:‌ مصر و هوشیاری انقلابیون مصری ستودنی است. ملتی با فرهنگ که پاسدار انقلاب خود هستند نمی‌گذارند، نا‌اهلان انقلابشان را مصادره کنند که انشاالله در دو هفته دیگر با همین شکوه به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بیاییند و رئیس جمهوری ضد استکبار و ضد صهیونیست انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: انشاالله این هوشیاری را داشته باشند که عوامل رژیم مبارک، در شان این نیستند که مورد انتخاب ملت بزرگ مصر قرار بگیرند.

خاتمی ضمن حمایت از مردم بحرین و انقلاب آن‌ها خاطر نشان کرد: به صراحت می‌گویم ما به‌‌ همان صلابتی که از مظلومیت فلسطین حمایت کرده و می‌کنیم، به همین صلابت از مردم بحرین حمایت کرده و می‌کنیم.

وی یاداور شد: هفته گذشته برخی از حکام مرتجع، از حکام جنایت کار بحرین حمایت کردند که این‌ها بدانند که پرونده سیاه حکام بحرین به عنوان پرونده سیاه باقی خواهد ماند و به فضل خدا ملت بزرگ بحرین پیروز می‌شود و آن روز، روز ذلت و بدبختی شما است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین