کد خبر: ۱۱۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۸
سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

ماهواره مانند موادمخدر خطرناک است!

خرید و فروش ماهواره ممنوع است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: ماهواره مانند موادمخدر جرم به شمار می‌ر‌ود، مواد مخدر سلامت روحی و جسمی افراد را به خطر می‌اندازد و ماهواره سبب ابتذال، بی‌بند و باری و فروپایشی کانون خانواده‌ها می‌شود پس هر دو به یک میزان خطرناک هستند. 

سردار بهمن کارگر در نشستی خبری اظهار کرد: بزرگ‌ترین معضلات اجتماعی به خطرافتادن بنیان خانواده، اعتیاد، طلاق و فضای مجازی است که باید به عنوان یک تیغ دولبه این را در نظر داشت، اگر استفاده درستی از فضای مجازی نشود، تهدیدی برای جامعه به‌شمار می‌رود باتوجه به اینکه استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌ها در کشور است، اهمیت بسیاری برای نیروی انتظامی و ایجاد امنیت دارد.

وی افزود: اگر اقدامات جدی برای ازدواج جوانان انجام نشود خود سبب آسیب‌های جدی در سطح جامعه خواهد شد، خانواده‌ها باید به این مسأله توجه لازم را داشته باشند، برای رفع این آسیب‌ها و پیگیری توجه به سه نهاد محله، مدرسه و مسجد ضروری است، خانواده‌ها متأثر از این سه نهاد هستند در این راستا با آموزش و پرورش، مسئولان امور مذهبی و مساجد و حوزه‌های علمیه توافق‌نامه‌هایی بسته شده است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی از کلانتری عبور کرده و به دنبال ایجاد ایستگاه‌های محلی است، در این زمینه ایستگاه‌های محلی قابل توجهی احداث شده است که به دنبال گسترش آن در تمامی استان‌ها نیز هستیم.

کارگر اظهار کرد: رویکرد پلیس بر پیشگیری اجتماعی و مشارکت مردمی است، اعتقاد ما بر این است که هرچقدر در آموزش همگانی توفیق داشته باشیم در برنامه‌های‌مان به موفقیت‌های بیشتری خواهیم رسید.

معاون اجتماعی ناجا در مورد اتباع بیگانه گفت: در برنامه ساماندهی افاغنه، طبق قوانین برخورد می‌کنیم و به دنبال اجرای مصوبات نیز هستیم، البته مسأله افاغنه و مهاجران خارجی فقط مربوط به نیروی انتظامی نیست، بلکه این مسأله عزم جمعی وملی را می‌طلبد.

وی گفت: در بحث مبارزه با موادمخدر نیز حمایت و عزم ملی را به جد نیاز دارد، همچنین تولید امنیت عزم جمعی را نیازمند است، زیرا تولید امنیت در حیطه وظایف نیروی انتظامی نیست اما در این مقوله و پیشبرد آن مشارکت دارد.

کارگر افزود: نیروی انتظامی در شناسایی فرق مختلف فعال و مسلط است و درمقابل فعالیت‌های انحرافی آنان مبارزه می‌کند، همچنین در راستای ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در استان کرمان، به شدت قوانین اجرا می‌شوند.

معاون اجتماعی ناجا در رابطه با موضوع حاشیه‌نشینی تصریح کرد: حاشیه‌نشینی مقصد است، باید مبدأ و علل حاشیه‌نشینی را دنبال کرد، در شهر کرمان یکی از مهم‌ترین علت‌های حاشیه‌نشینی خشک‌سالی‌های پی‌در‌پی است که سالیان سال اتفاق افتاده است.

وی گفت: در جلسات متعددی که در وزارت کشور با وزارت مسکن و شهرسازی در رابطه با حاشیه‌نشینی داشتیم، راه‌حل‌های مناسبی مبنی بر طرح مهاجرت معکوس، رسیدگی به روستاها به لحاظ امکانات فرهنگی، رفاهی و ... در قالب تفاهم‌نامه با وزارت مسکن ارایه شده است، البته باید کمک کرد افراد حاشیه‌نشین مشکلاتشان برطرف شود چراکه آنها انسان‌های متدین و شریفی هستند و با آنها باید همانند انسان‌های شهرنشین به لحاظ برخورداری از امکانات شهری رفتار شود، بیشترین آمار ورودی به جبهه و شهید را همین قشر حاشیه‌نشین در دوران دفاع مقدس داشته‌اند.

کارگر اظهار کرد: سال گذشته نیروی انتظامی پیشرفت‌های زیادی را در زمینه ورود به تجهیزات مختلف داشته است، الحمدلله با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای نیروی انتظامی تجهیزات آن خوب بوده است البته نیاز به تقویت بیشتری دارد.

معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: نیروی انتظامی در رابطه با طرح حجاب و عفاف که وظیفه و مسوولیت اجرایی آن در این حوزه پنج درصد است به نحو احسنت انجام خدمت کرده، 95 درصد اجرای قانون طرح اجرای حجاب و عفاف مربوط به سایر دستگاه‌های مرتبط با این مسأله است که اگر آنها در این زمینه خود را در به قابلیت نیروی انتظامی برسانند به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش ماهواره ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد کرد، چرا که ماهواره همانند مواد مخدر عمل می‌کند.

کارگر در پایان خاطر نشان کرد: ماهواره نمونه بارز جنگ نرم است، در استان کرمان چهار هزار و 556 عدد انواع تجهیزات ماهواره جمع‌آوری شده است، اگر خانواده‌ها موادمخدر را به لحاظ آسیب‌ها محکوم کرده و جرم بدانند ماهواره هم جرم است، ماهواره‌ها شیرازه خانواده را از درون سست می‌کنند و کانون خانواده را متزلزل خواهند کرد، همچنین در امر مبارزه با ماهواره خانواده‌ها باید بیشترین کمک را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین